thanks!
@Jassie wrote:
Annemarie, het scheelt misschien ook wel dat Jelmer 3 mnd. is en Celiza al ruim 6 mnd. Bij Saba kolfde ik in het begin de aantallen die jij nu noemt, maar tegen de tijd dat ze 7 mnd. was kolfde ik stukken meer. Maar nooooooooit zoveel als Sas nu:lol: ! Da’s geen vergelijkingsmateriaal, zo’n superkolfmam :mrgreen: ! Hihihi.
* Is zelf ook al blij als ze één voeding à 160 cc bij elkaar gekolft krijgt in één sessie *
Celiza RUIM 6 maanden :eh:
Nét 6 maanden… :naughty: …*gaat al hard zat :?
Oké oké ik klaag ook niet hoor…gemiddeld kolf ik 240cc/250cc per x uit beide (.)(.)…dus best ‘normaal’…
Enuh Annemarie 700cc in 1x whahahhahah nou dan ging ik op de kermis staan

Maar goed Kiddo vertel!?

Mijn vriezer is groot zat voorlopig gelukkig.
En ik oefen nu iedere dag met de fles dus dat komt helemaal goed!
Maar dames bedankt…ik weet het dat ik mazzel heb…maar begon de laatste tijd te denken of ik wel normaal was met die melkfabriek van me…maar ik denk er niet meer over na en geniet gewoon van mijn melkfabriek :lol:
:-
hier een mijlpaal van een andere orde; mijn 4e borstontsteking is een feit :wall: Ik zal niet teveel miepen, het is tenslotte wel 2 maanden goed gegaan (ik ahd er in de eerste paar weken al 3 te pakken :roll: ).
en…Jelmer zijn verjaardagscadeautjes voor mama was vanochtend pas om 7.45 wakker worden :dance:
ehhh… gefeliciteerd? :eh:
Met je verjaardag in ieder geval, en met het uitslapen! Maar hoe kom je nou weer aan een borstontsteking? :think:
Oh Annemarie balen van de BO. en zeker al de vierde, dat schiet echt niet op. Ben je er erg ziek van?
wel fijn dat je mocht uitslapen van jelmer
:-* voor jullie!!
dat ziek zijn valt wel mee ik ren namelijk bij de eerste verdachte rode plek al naar de ha omdat ik er bij Minke echt mega-ziek van ben geweest.
Hoe ik eraan kom? Geen idee. beetje vatbaar voor ofzo?
Krijg je steeds amoxicyline?
Hmm BO’s zijn nu eenmaal raar. Ik had een voordat ik bevallen was van Claire :? :shock:
groetjes ook aan je andere kiddies!
een rode plek is niet altijd direct een BO he… er zijn zelfs nog verschillende gradaties (met of zonder bacteriën), je hebt niet altijd een kuur nodig! (die kan er namelijk weer voor zorgen dat je vatbaarder bent voor spruw…)
@Biebels wrote:
(die kan er namelijk weer voor zorgen dat je vatbaarder bent voor spruw…)Is dat zo :shock: ?! Tosca en ik hebben al 3x spruw gehad en ik maar afvragen hoe dat komt. Hygiëne ligt het niet aan. Besmette melk in de diepvries heb ik weggegooid. Maar het blijft terugkomen. Zoals je weet heb ik al 5 ab kuren achter de kiezen. Is dát dan de oorzaak :think: :think: :think: ???
De ab valt de bacteriën in je darmen aan, álle bacteriën, dus ook de goede. Die goede bacteriën beschermen gewoonlijk je lijf tegen gevaar van buiten af (denk maar aan de 70% van je weerstand wordt in je buik bepaald-reclames). Dus ja, ik denk de volgende keer wel 100 keer na voor ik een ab neem! (niet dat je ze nu moet laten liggen, soms heeft je lichaam even wat hulp nodig, en ik was érg blij dat ik me met de ab een stuk beter voelde)
http://www.borstvoeding.com/problemen/ontstekingsproblemen/ik_denk_dat_ik_een_borstontsteking_krijg.html
http://www.borstvoeding.com/problemen/ontstekingsproblemen/verstopte_melkkanaaltjes_en_borstontsteking.html
Acidophilus is een nuttige melkzuurbacterie die van nature in het spijsverteringskanaal voorkomt en maagdarminfecties tegengaat. Dezelfde bacterie komt ook in de vagina voor en beschermt vrouwen tegen schimmelinfecties als candidiasis. Acidophilus wordt dan ook een probioticum genoemd, een bacterie die de gezondheid bevordert. Onder bepaalde omstandigheden kunnen acidophilussupplementen nuttig zijn. Bij gebruik van antibiotica kan het bijvoorbeeld zinvol zijn zo'n supplement in te nemen omdat antibiotica zowel schadelijke als nuttige bacteriën doden. Acidophilussupplementen zorgen dan voor aanvulling van de nuttige darmbacteriën. Ook vrouwen die last hebben van steeds terugkerende vaginale schimmelinfecties kunnen baat hebben bij een dergelijk supplement. Vandaar dat het hier ook voor baby's met spruw wordt gesuggereerd.
http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/candida_protocol.html
Nog wat leesvoer :mrgreen:
Biebels, erg bedankt. Voel me nu echt een domoor dat ik die link tussen ab kuurtjes en terugkerende spruw niet eerder heb gelegd, maar ja… er blijkt dus nog altijd iets te leren te zijn op bv gebied :roll: :oops: :-* !
ik had al wel koorts. De eerste 2x heb ik amoxicelline gahad. Vorige keer en nu flucloxacilline. Ik wist het idd wel met die spruw enz o maar ik ben toen met Minke zo vreselijk ziek geweest dat het echt de killer van de bv is geweest. Nu doet die rechterkant ook slecht mee, daarat die ontsteking toen. Dus hier is de keuze om dan maar te slikken en niet weer de kans te lopen dat anders die zwaarbevochten bv om zeep geholpen wordt.
Ach Annemarie dat k*t zeg! :hug:
Hier nog nooit meegemaakt maar ik mis er niks aan heb ik al vaker begrepen!
Gefeliciteerd met je verjaardag en wat een heeeeeeeeeeerlijk kado van je mannetje :inlove:
Ik heb wel 1 tip ivm met abkuren…altijd Yakult erbij gebruiken! :thumbup:
Ik gebruik yakult sowieso iedere dag maar als je een ab kuur hebt dan is het verstandig idd om het ‘‘op te heffen’’ in je darmen!
:oops:
O Biebels in jou quote staat practisch hetzelfde…in ingewikkelde taal :mrgreen:
Mijn mijlpaal: 2 jaar 5 maanden 8 dagen 22 uur en 46 minuten borstvoeding. :mrgreen:
Ik vergeet de mooie mijlpalen steeds, dan denk ik achteraf: o, dat was 2 jaar. De 2,5 jaar komt er nu bijna aan, maar ik ken mezelf… :shifty: Dus nu maar eens gewoon vandaag!:dance:
jiehooeeeeeeee! :lol: :dance:
Jeetje! Van harte gefeliciteerd !!
Annemarie, een mijlpaal van BO’s is niet grappig zeg, balen! Beterschap!
Hier mijn laatste BV mijlpaal… 9,5 maand… en gisterochtend de laatste live voeding gegeven… nu dus officieel gestopt. Het voelt goed hoor, ik kan terugkijken op zo’n mooie tijd! :inlove:
@S@nne wrote:
Mijn mijlpaal: 2 jaar 5 maanden 8 dagen 22 uur en 46 minuten borstvoeding. :mrgreen:
Ik vergeet de mooie mijlpalen steeds, dan denk ik achteraf: o, dat was 2 jaar. De 2,5 jaar komt er nu bijna aan, maar ik ken mezelf… :shifty: Dus nu maar eens gewoon vandaag!:dance:
Zo is dat! :thumbup:

En een vreugde :dance: voor jou! :mrgreen:
@hazze wrote:
Jeetje! Van harte gefeliciteerd !!
Annemarie, een mijlpaal van BO’s is niet grappig zeg, balen! Beterschap!
Hier mijn laatste BV mijlpaal… 9,5 maand… en gisterochtend de laatste live voeding gegeven… nu dus officieel gestopt. Het voelt goed hoor, ik kan terugkijken op zo’n mooie tijd! :inlove:
Nou en wat heb jij je mannetje een mooie tijd gegeven!!
9,5 maand

:thumbup:
S@nne, er bestaat geen “petje af” smiley dus
Hazze, top gedaan hoor, ook voor jou
Sas, winkels zijn al dicht. Zal dinsdag een pakje kopen en misschien de “schade” nog wat beperken. Je mist idd niks aan een bo nu ik ze snel onderdruk met ab is het te doen maar ruim 1.5 jaar terug heb ik echt 3 dagen zwaar ziek (tegen de 40gr koorts) in het kraambed gelegen en dat is idd niet lollig. Bovendien is het nu weer eens de linkerkant en dat is mijn “goede” borst, dus is me er heel wat aan gelegen er op tijd bij te zijn.