bv-mijlpalen topic

Jassie!! Wat vliegt de tijd, alweer vier maanden!! :dance: :clap: En het is nog langggg niet op!!! :smiley:

Hier wordt heel wat af gebeten :o :shock: en niet alleen in de (.), zou ze last van tandjes hebben??? (ze heeft er nog maar vier, dus…)

Enne onze “eigen” cb-arts had zoiets van, ohhhhh, ze ziet er heel goed uit, ze doet het goed, laat haar maar lekker aan prutsen met eten (maw rapley :mrgreen: ). Geef maar gewoon uit de hand, blablabla :thumbup: :thumbup: Komt wel goed! Kijk, dát willen we nou horen!!!

Dat achterlijke advies van uithongeren had ik echt niet opgevolgd, zat zo strijdbaar als wat op het cb, was dus niet nodig!!)

Hier vanavond ook een mijlpaal , maar dan een ander soort mijlpaal. Na 3 jaar en 4 maanden is mijn meisje gaan slapen zonder borstvoeding.

ze wil binnenkort bij oma gaan logeren. Door de borstvoeding is dat er nog nooit van gekomen. Maar nu wilde ze dan toch echt gaan logeren binnenkort. Heb haar voorgesteld van te voren alvast te oefenen om zonder mama melk te gaan slapen. Inmiddels ligt ze al uren tevreden in bed… zonder mamamelk. Ben trots op mijn inmiddels grote meid.

Alweer 4 maanden :dance: wat gaat de tijd toch snel :dance:

@baukje wrote:

Hier vanavond ook een mijlpaal , maar dan een ander soort mijlpaal. Na 3 jaar en 4 maanden is mijn meisje gaan slapen zonder borstvoeding.

ze wil binnenkort bij oma gaan logeren. Door de borstvoeding is dat er nog nooit van gekomen. Maar nu wilde ze dan toch echt gaan logeren binnenkort. Heb haar voorgesteld van te voren alvast te oefenen om zonder mama melk te gaan slapen. Inmiddels ligt ze al uren tevreden in bed… zonder mamamelk. Ben trots op mijn inmiddels grote meid.

Baukje, wat een mooie mijlpaal! Myrthe is ook nog nooit uit logeren geweest. Inslapen zonder BV is hier geen probleem, behalve als mama thuis is… :lol: En sinds een 1/2 jaar komt ze niet meer 's nachts, dus uit logeren is inmiddels ook een optie. Maar het is er nog niet van gekomen en we hebben ook geen haast.

Ik kan op zich ook gewoon 's avonds weg hoor. Dan geef ik bregje gelijk na het avond eten borstvoeding en kan mijn man haar later op de avond gewoon naar bed brengen. Dan heeft ze haar portie mamamelk al gehad. Maar nu heeft ze haar potie dus bewust overgeslagen.

Het logeren kwam nu ook van haar uit. Haar broertjes en zusje mogen twee aan twee bij mijn moeder logeren. Vorige keer dat ze dat gingen doen wilde ze alleen als mama ook ging. Maar nu wil ze dus samen met haar zusje.

Zelf ook nooit geen haast gehad met het uit logeren gaan van de kinderen. Altijd gewacht tot de kinderen het zelf aangaven. Aan de andere kant is mijn moeder inmiddels 77. Nog een heel vitale vrouw die de kinderen nog met gemak kan handelen. Maar ja dat kan ook zomaar ineens afgelopen zijn op die leeftijd. Zou zonde zijn als bregje later als enigste zich niets zou kunnen herinneren van leuke logeer partijtjes bij oma.

@Jassie wrote:

Omdat ik morgen aan het werk ben en dus niet kan KOK’en vier ik het nu alvast een beetje… Tosca krijgt morgen 4 maanden borstvoeding :dance: !!! En jullie weten niet half hoe blij ik daarmee ben. Iedere maand die voorbij vliegt ben ik zoooooo trots op m’n meisje en een beetje op mezelf, dat ik tegen alle verwachtingen in toch maar mooi 4 maanden op de teller heb staan :wink: :mrgreen:! Ik geniet soms zelfs van de nachtvoedingen die ze nog vraagt :lol: (nog wel :wink: ). Blij, blij, blij!!!

En als extraatje heb ik vandaag voor het eerst 270 cc gekolfd in één keer. Wist niet wat ik zag, hahaha. Zou ik nog ooit een kolver à la superSas worden… :wink: ???

Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!

4 Maanden!!!

:dance: :clap: :dance: :clap: :dance: :clap: :dance: :clap: :dance:

Echt steengoed Jassie écht!Tjee jij hebt echt heel wat ervoor over gehad!!

Enuh toppie 270cc :thumbup:

Nieuw begrip hé Saskolver :lol: na Sasbevalling niet zo gek 8)

:wink:

Ik hoop maar weet t eigelijk al zeker…dat jij ‘‘gewoon’’ de 6 maanden gaat halen (en misschien nog wel meeeeeeeeeeeer :mrgreen: )

:-*

@baukje wrote:

Wauw…vind het echt wel knap hoor zó lang de borst geven!!

Lief om het dan zo te kunnen ‘‘bespreken’’ met je dochter ,lijkt me wel gaaf! :thumbup:

Wat goed van Bregje! Mooi dat ze daar zo zelf over kan beslissen. :inlove:

@baukje wrote:

Zou zonde zijn als bregje later als enigste zich niets zou kunnen herinneren van leuke logeer partijtjes bij oma.
Ja, heb je natuurlijk gelijk in. Joh, het lijkt me - zoals Sas ook al zegt - zo bijzonder om dit gewoon met je dochter te kunnen bespreken :inlove: ! Fantastisch.

En @nneke, wat goed om te horen dat je nu wél op de juiste manier gemotiveerd en geadviseerd wordt :clap: ! Leuk! Oh, ik heb zo genoten toen Saba net Rapley’de… veel foto’s maken hè :wink: ???

En SuperSasKolver, jaaaaa… ik durf steeds vaker te denken dat ik de 6 mnd. wel ga halen zoals het nu loopt :-*. En misschien nog langer net als bij Saba, maar dat roep ik nog niet te hard… even afkloppen dus, hihihi. Hoe gaat het bij jullie? Slaapt Celiza nog lekker door?

Yep!

Gister klokkie rond :shock:

Ze heeft het slaapknopje gevonden :thumbup:

Eet ook wel ontzettend goed fruit en groente en nu een paar dagen zelfs stukjes brood…vast eten is erg interessant vind ze :roll:

Gelukkig nog 3-4x de borst hoor!!

Hoop dat ze dat voorlopig nog lekker doet :inlove:

Sas, wat fijn dat het zo lekker doet !

en Anneke, dat zijn nu eens adviezen waar je wat mee kan! :thumbup:

baukje, gaaf hoor, ben benieuwd of ik met Claire ook ooit dat gesprek ga voeren … :think:

@Biebels wrote:

mascotte? :shifty: Als ik hoor dat anderen diepvrieslades vol hebben ( :shock: ) dan voelt dat niet zo hoor! Ik leef nog steeds van werkdag naar werkdag, en bijkolven levert nauwelijks meer wat extra’s op. Als ik vrij ben is er niets aan de hand, kan ik haar lekker aanleggen, maar ik ben een beetje uitgekolfd, denk ik…

Ik bedoelde eigenlijk icoon, maar ik kon even niet op het woord komen. Ik bedoel er mee dat je er echt voor gaat (bij jezelf maar ook in je hulp aan anderen); ik bedoelde zeker niet dat het je allemaal makkelijk af gaat! En oh, wat ben ik blij dat ik van die krijg-ik-voldoende-gekolfd-stress :shifty: af ben!!! :dance:

Wat gaat het hier allemaal GOEHOED !!!

gefeliciteerd met al jullie mijlpalen en wat spijtig van de bijtpaal Biebels… :hug: ook zonder tanden kunnen ze bijten en dat is ook echt niet fijn hoor, maar mét… :shock: :cry: :roll:

natuurlijk is het nog langgggggggggggggggggggggggggggg niet op bij jullie! Er kunnen nog veeeeeeeeel meer mijlpalen bij! :dance:

en nieuwe SAS-vervoegingen natuurlijk 8) .

:-* meisjes!

hazze

Nou mijn meisje heeft vannacht heerlijk geslapen, vanmorgen knus bij mama op bed nog gedronken en vanavond wederom zonder mama melk naar bed gegaan. Tegen oma vertrelde ze trots door de telefoon dat ze aan het oefenen was voor het logeren.

Ik denk dat als het afbouwen zo gemakkelijk gaat ze er eigenlijk ook wel aan toe is. Dat maakt ook dat ik er wel vrede mee heb zo.

Ga nu wel weer bewuster van de ochtendvoedingen genieten die we nog te gaan hebben.

:inlove: echt lief dat ze aan het oefenen is!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Vergeten :mrgreen:

Gister 7 maanden bv voor CELIZA!!!

:dance: :dance: :dance:

Zo 7 maanden :dance: wat goed hé :dance:

:clap: :dance: :thumbup: Sas, superrrrrrrr!!!

Jaaaaa, Celiza!!! :thumbup: :thumbup: Ga lekker zo door meisje, je moeder heeft nog véééééééééééeéééél meer!!!

Hoeraaaaaa!!! :dance: