bv foto momenten met elkaar delen deel 2

Allereerst van harte gefeliciteerd Cin :dance: :dance:

En wat een mooie meid, met een mooie naam :inlove:

Met hoeveel weken ben je nou bevallen?

Dank je wel!!!



Met de 38 weken precies (ingeleid). Ze woog 3720 gram.

Helaas gaat de BV weer niet goed, dus dat is even “afwachten” wat te doen.

Zooo hier gisteren 20 maanden! Wat een mijlpaal zeg :smiley:

Cin, gefeliciteerd!



Wat er gaat er niet goed dan?

Cin, gefeliciteerd!!! En wat een prachtige foto!!

Gefeliciteerd Cin! Prachtig plaatje.



En idd, wat gaat er niet goed? Misschien zijn er hier nog mensen met goede tips :slight_smile: Van je kraamhulp hoef je die meestal niet te verwachten :?

Ingetrokken tepels, meisje accepteert de borst niet, te weinig voeding.

Ze is bijna 10% nu afgevallen, en we moeten nu van de VK met een spuitje gaan bijvoeden met KV.

Kraam is erg behulpzaam, heeft ook meteen extra uren geregeld etc. voor hulp.

Maar Fay moet nu dus echt gaan aankomen, anders moeten we terug naar het ziekenhuis :?

Herkenbaar verhaal, met de oudste bijna hetzelfde meegemaakt. Ook lukte toen de BV niet, te weinig melk, tepels konden niet “gepakt” worden, tepelhoedje geprobeerd, kolven etc. etc.

Maar de melk bleef uit (hoeveelheid), en mijn borsten reageren compleet niet op de huiltjes etc.

even inbreken hoor :oops: Cin is je kolf sterk genoeg?

Ik had namelijk een gewone kolf van avent, maar we hebben uiteindelijk een grote gehuurd, die zijn iets sterker en die kreeg het wel los :shifty:

Verder exact hetzelfde verhaal hier hoor, dus het kan nog goed komen dat wil ik alleen maar even meegeven :-*

Balen dat het zo tegen zit en de voeding niet vlot op gang komt… een betere kolf huren is zo’n gek idee nog niet!

Evt eens een lactatiekundige bellen (eens vragen bij je verzekering wat vergoed wordt, of misschien heeft de kraamzorgorg er één in dienst), die weten gewoon meer dan je kraamverzorgster. Of anders een vrijwilliger van VBN of LLL bellen? Dat is in elk geval gratis :slight_smile:

En als je dan van die van het kraambureau gebruik maakt moet je even opletten of die die iblc(oid)certificatie heeft. Iedereen mag zichzelf geowon lactatiekundige noemen en bij een kraambureau waar ik eens zat hield dat in dat iemand een extra cursus had gevolgd (gesponsord door medela :eh: dan vertrouw ik het dus al niet meer he haha).



Overigens zie ik dat je meisje nog geen twee dagen oud is, an is het heel normaal de bv nog niet goed op gang is. Mijn zoontje viel ook (bijna) die 10% af en bij mij zeiden ze met 7% al dat ik bij moest gaan voeden, ondanks het feit dat ik een tevreden en alert kind had. Meteen een kolf erbij, waar ik niks mee voor elkaar kreeg. Zoals ik zelf ook al voorspeld had kwam een dag later de stuwing op gang en na nog een dag dronk hij goed aan de borst :roll:

Vooral gewoon vaak aanleggen, belangrijker als kolven (als ze willen dat je dan doet).

En voor het slecht aan kunnen happen zou je idd een lactatiekundige kunnen laten komen, die kan je vast helpen.

Kolf heb ik niet, ga ik dit keer ook allemaal niet meer aan beginnen.

Klinkt stom, maar die energie en al heb ik ook compleet niet meer en dat wil ik ook gewoon niet meer. Wilde een keer rustig BV mogen - kunnen geven.

Deze keer begon het hoopgevend, maar helaas gaat het echt weer dezelfde kant op.



Ze heeft toen straks echt flink aan de borst gedronken, komt melk uit mijn tepel als je er op knijpt etc.

Echter als je haar weegt voor en na de voeding (met BV) is er weinig tot geen verschil.

Met KV duidelijk wel net.



Ik heb ook geen uber rustig kindje, overdag gaat het wel maar in de avond en nacht is het drama voor haar.

Honger honger honger.

Vaak aanleggen heeft geen enkele nut, ze pakt het simpelweg niet de borst, de tepel. De weigert, duwt het weg etc.



En zo BV geven, onder dwang gaat mij net iets te ver.

Dus probeer het deze week nog en anders is het helaas.

Cin gefeliciteerd! En wat een prachtige foto!



laat je niet zomaar van je stuk brengen hoor meis, het heeft echt wel even tijd nodig om de voeding op gang te krijgen. Niet genoeg melk; zoiets is er nog helemaal niet in overvloed als je kindje 2 maanden oud is. Blijven aanleggen. Natuurlijk merk je verschil als je aan het wegen slaat en ze kv bij krijgt! en absoluut heel frustrerend als ze je tepel niet kan pakken, omdat deze wat ingetrokken is. Dat moet Fay ook leren. Ik hoop dat het gaat lukken, want eenmaal goed op gang is het genieten. Sterkte!

21 maanden en nog steeds, als ze moe is…maakt niet uit waar we zijn…dan MOET t even …mamatijd









vandaag in t restaurant op de kerstmarkt

:inlove: :inlove:

:inlove: :thumbup:

Ooh fijne momentjes zijn dat! :inlove:

Heel mooi!! :inlove:

grappig was dat even ervoor en gezelschap naast ons was neergestreken…direct naast me zat een vrouw die een meiske van een jaar of zes bij zich had;…ook een nakomertje vertelde ze…en toen ze zag dat ik borstvoeding ging zitten geven was ze verrukt had ze zelf ook heel lang gedaan…dan heb je meteen een soort band haha

Wel mooie foto’s.

Dus dacht ga meteen even wat spammen.





Net bevallen en dus tijdens het hechten.













voor het eerst dat hij hier zo wakker was



:inlove: :inlove: :inlove: wat aandoenlijk :inlove: