buurvrouw heeft een afschrikdoosje in de tuin tegen katten,

Juist, daarom hadden wij onze katten ook liever niet buiten.

Mijn katten alledrie blijven allemaal binnen.

Als wij later een huisje met een tuin hebben zal ik ze ook altijd aanlijnen of de tuin afschermen.

Ik heb gekozen voor mijn katten, mijn buren niet :wink:

Mijn buurman vind katten leuk, op hun eigen grond,

waarom om het simpele feit dat hij een grote vijver heeft met niet de goedkoopste vissen,

Hij heeft (samenmet ons betaald) een afrastering boven zijn schutting en schuur gemaakt dat als faya weg glipt ze niet zomaar bij hem achter het huis komt!

daartussen ook draden gespannen voor evt reigers.

Toen we faya net hadden vroeg hij word het een binnen of een buiten kat?

En als hij bij ons 8er het huis komt hoop ik dat ze goed kan zwemmen!

wij hebben er voor gekozen om faya als een binnenkat op te voeden en als ze wel buiten komt aan de lijn.

waarom nu weet ik dat deze buurman faya wel terug komt brengen.

maar ik weet ook dat er hier genoeg kattenhaters wonen wat mijn kat doden of verwonden.

en ik denk dus mijn dier mijn zorg!

mijn honden komen ook alleen maar achter het huis of aan de lijn voor een wandeling.

dus faya heeft een lange looplijn zodat ze de hele tuin door kan en klimmen klauteren en gek doen zielig? nee want ze is niet anders gewend en ze heeft haar bewegingsruimte!

omdat wij voor dat we haar hier in huis kregen al wisten hoe we het wouden en dit ook besproken hebben met de eigenaar van mama poes, dus deze heeft de kittens gewoon binnen gehouden en anders aangelijnd naar buiten!

@Jennifer77 wrote:

ff alleen start verhaal gelezen en je buurvrouw heeft groot gelijk. dat recht heeft ze.

Ik heb zelf ook 3 katten. Wat hun doen is mijn probleem en bezorgen zij anderen “tot last” dan moet ik daar een oplossing voor zoeken. Zo simpel lijkt mij dat

Dan laat ik mijn honden ook loslopen die horen toch ook bij de maatschappij

@charity wrote:

@Jennifer77 wrote:
ff alleen start verhaal gelezen en je buurvrouw heeft groot gelijk. dat recht heeft ze.

Ik heb zelf ook 3 katten. Wat hun doen is mijn probleem en bezorgen zij anderen “tot last” dan moet ik daar een oplossing voor zoeken. Zo simpel lijkt mij dat

Ik denk dat jij jezelf er alleen maar mee hebt :wink:

@DreamingOn wrote:

@charity wrote:
@Jennifer77 wrote:

ik heb zowiso de verkeerde gequot haha.

Lees een boel verhalen over dat katten buiten horen, blabla… We hebben er zelf drie, en die wonen hun hele leven al binnen. Zonder problemen. Ik erger me er suf aan als een buurtkat het nodig vind om mijn voordeur te besproeien, met alle geurtjes enzo. Ik erger me er ook aan als zo’n etter het waagt om op mijn auto te klimmen om daar in de zon te gaan liggen (met alle krassen van dien). De eigenaar is in geen velden of wegen te bekennen, en de schade is dus voor mezelf!

Reken erop dat ik die kat eraf jaag, en dat ie mij niet meer vergeet!

(nee ben geen katten-hater, maar kan niet zo goed tegen de “ach het zijn maar katten, die kun je niet binnenhouden” mentaliteit…)

Bleh.

Ja, dat is ook nog zo wat. Mijn auto.

De motorkap van onze auto is ook al eens van voor naar achteren bekrast door een kat die van het transformatorhuisje op onze auto sprong en met uitgestoken klauwen ervan af gleed.

Er lopen hier zoveel van die pokkebeesten rond, dat je niet weet wie je er op aan moet spreken en wie gaat dan de schade betalen???

Wij zelf, terwijl wij zelf geen huisdieren hebben :evil:

Inderdaad Ron, ik was even de glanzende motorkap van onze auto vergeten :evil:

Kutbeesten :eh:

Ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal al bedacht had om met het poezebeest te doen…

@charity wrote:

@Jennifer77 wrote:

dat vind ik nou een klassiek stop in je kop maar lekker in het zand antwoord.

Het is toch vd zotte dat er hier werkelijk mensen zijn die dusdanig denken dat een ander zijn eigendom niet mag beschermen tegen hun huisdier…ONGELOVELIJK dit :wall:

@charity wrote:

@DreamingOn wrote:
@charity wrote:
@Jennifer77 wrote:

ik heb zowiso de verkeerde gequot haha.

owwww ik schrok al charity…excuus ik heb gg niet verder gelezen

@Karin2 wrote:

@oessie wrote:
en weet je ik vind duiven van een man hier verderop ook niet leuk… vliegen steeds over ons huis, en aangezien ik al heel veel werk heb met mijn 350 raampjes tellende huis, vind ik dat ik genoeg ramen lap en duiven poep dus helemaal niet leuk… :silenced:

maar ik zeg er niets van hoor!! onze kat zal daar ook wel eens rondlopen

Ze heeft het niet over 350 duiven, wel lezen dames :wink:

haha nee inderdaad …

maar ik erger me niet aan die duiven hoor, bedoel meer te zeggen dat ik katten heb die buiten lopen, en ik neem aan ook poepen (althans soms vraag ik het me af, want zodra ik de deur open doe gaan ze op de kattenbak zitten… ) fenna heeft daar ook een handje van, altijd poepen in een schone luier…

maar hier heeft naar mijn weten iedereen in deze straat een huisdier, het zij een hond, of een kat of duiven (oja en een haan verderop die me ook wel eens wakker maakt) we zijn een hechte buurt vind ik, en ik erger me niet aan andermans beesten… en nar mijn weten de buurt ook niet aan die van ons

@Jennifer77 wrote:

Het is toch vd zotte dat er hier werkelijk mensen zijn die dusdanig denken dat een ander zijn eigendom niet mag beschermen tegen hun huisdier…ONGELOVELIJK dit :wall:

Ben het helemaal met je eens…

en uh ik wist dat het 350 ramen waren…

ron…jij bent het toch altijd met mij eens? :wink:

Hier worden we ook :roll: van de katten die in onze voortuin zitten.

Het is momenteeel zo erg dat ze niet eens meer de moeite nemen om hun behoefte in te graven, nee ze schijten gewoon bovenop de grond en lopen dan weg.

Wij hebben een hond en die laten wij toch ook niet bij anderen in de tuin graven, poepen etc??? Nee wij ruimen onze hond zijn poep netjes op en gooien het dan in de container. Daarnaast loopt onze hond niet los.

Ook de vensterbanken aan de buitenkant zitten onder de kattenpoten, om gek van te worden.

grrrrrrrrrrrr

@Jennifer77 wrote:

ron…jij bent het toch altijd met mij eens? :wink:

Oeps… valt het op ja?

:mrgreen:

tjonge ik breng wel wat terweeg met deze topic.

10 pagina’s al.

de buurvrouw was bezig in haar achtertuin en heb even een praatje gemaakt, gevraagd dat zei ook een raar geluidje hoorde, een soort piepen geluidje, ze staat ook te luisteren en hoort niks, kan wel ze is al in de 70. voor de rest hebben we gewoon gebabbeld. vannavond toen ik terug kwam was ze bij haar auto, heb ik haar even geholpen met een zware doos, zo weer wat kletsen, kwamen we op de katten uit, ze vertelde hoe leuk ze het vond hoe onze kat over de schutting keek wat zij aan het doen was, dus ik vroeg heel vriendelijk heb je nog last gehad van mijn kat, nee hoor zeg ze, maar er komen wel opeens veel katten hier in de tuin. ze heeft geen word gezegd over dat kastje, ik ook niet, daar kom ik vanzelf een keer op.

we wonen in een fijne buurt, ook met honden en met katten en veel kinder die bij elkaar spelen, we helpen elkaar. en dat willen we ook zo houden.

maar als dat kastje er is om de kaen weg te jagen heb ik er totaal geen probleem mee, al is het ergens anders voor, dat geluid is erg doordringend. kan overlast zijn, net als harde muziek of constant een hond die aanm het blaffen is, wat hier snachts wel is gebeurd in de wijk, maar daar klaagt ook niemand over, je leeft samen, en moet er over kunnen praten, mijn vraag was allen hoe los ik het op en het word gelijk een flinke discusie.

oja wat ik ook nog wilde zegen, de buurvrouw had al grind liggen, maar alleen in de kleine stukje tuin waar ze twee boompjes heb staan had ze gewoon grond. en wij gingen de tuin veranderen, wij hadden dus ook grind, dat heeft ze van ons gehad, dus ze heeft er geen kosten aan gehad, niet eens werk, mijn man heeft het allemaal voor haar gedaan.

ik wil ook helemaal geen ruzie dus probeer het gelijdelijk aan, misschien is het achteraf geen afschrik voor katen maar voor mieren of wat dan ook.

Wij heben onze tuin laten overtrekken met een net. Mijn katjes kunnen veilig de tuin in, en vallen niemand lastig verder. Ideaal!

‘Kattenverjager schadelijk’

AMSTERDAM - Naar aanleiding van een klacht uit Zierikzee onderzoekt de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) of kattenverjagers schadelijk zijn voor mens en dier.

De kattenverjager is een apparaatje dat een hoog, ultrasoon geluid maakt. Katten kunnen dit horen en slaan op de vlucht. Het baasje van een kat uit Zierikzee betoogt dat haar Elmo door zo’n apparaat getraumatiseerd is geraakt, meldt de PZC. Het geluid zou inwerken op het zenuwgestel.