buurvrouw heeft een afschrikdoosje in de tuin tegen katten,

hallo,



wij hebben altijd al katten gehad, met een tussenpoze van 3 jaar. nu hebben we nog geen 4 maanden een kat in huis. maar de buurvrouw zeurt steeds dat de kat bij haar in de tuin zit. mijn andere katten hebben ook zo vaak bij haar in de tuin gezeten, en nu gaat ze er opeens over klagen. eerst wilde ze hebben dat ik een riempje om dee zodat ie aan de waslijn vast kan, dat doe ik dus echt niet. en dat heb ik haar ook gezegd.

het jammere er van is dat we altijd goed konden opschieten.

en ik begrijp best dat ze geen katten in haar tuin wil. ik had al gezegd dan spuit je hem nat.



maar sinds vandaag hoor ik de hele dag al door een vervelend soort piep geluid, echt doordringend, ik op onderzoek uit, blijkt dus dat ze een soort kastje heb geplaats in haar tuin wat dat geluid weergeeft. ik denk tegen de katten. op zich vind ik het niet erg, maar dat geluid hoor ik dus ook. wat erg vervelend is. en mijn kat is ook van slag loopt de hele tijd naar binnen en buiten. normaal blijft ie bij ons in de tuin in het zonnetje liggen maar vandaag opeens niet meer.



ik heb het aan de andere buren gevraagd maar die horen niks, helaas heb ik dan een goed gehoor.



heeft iemand een idee wat ik kan doen, we gaan altijd goed met elkaar om.

Denk gewoon naar de buren toe gaan om eens te vragen of zij dat rare geluid ook horen :think: :think: :lol: :lol: :lol:

Dan zeggen ze vast waar het voor is en zo kan je vragen naar het hoe en waarom.

@henny wrote:

mijn andere katten hebben ook zo vaak bij haar in de tuin gezeten, en nu gaat ze er opeens over klagen.




Waarschijnlijk vond ze het toen ook al niet fijn om katten in haar tuin te hebben maar heeft ze er uit beleefdheid niets over gezegd.

Ik vind het terecht dat ze je erop aanspreekt. Hier ook last van katten en ik word daar ook niet blij van. Honde mogen ook niet overal los lopen. Ik denk over katten precies hetzelfde.



Ik zou gewoon even vragen wat voor iets ze in de tuin heeft dat zo’n lawaai maakt. Maak alles bespreekbaar, zo kun je het nog lang gezellig hebben als buren.

Zij moet dus wel steeds accepteren dat ze de tuin in moet hollen om jouw kat te verjagen :think: ? Ik vind heel logisch dat ze dat niet ziet zitten en vind dat ze dit zo heel diervriendelijk heeft opgelost. Jij je kat niet aan de lijn willen doen, zodat hij alleen in de tuin lekker heen en weer kan, noodzaakt haar om een andere oplossing te zoeken…



Ik kan er niet bij waarom mensen die een kat willen het zo logisch vinden dat anderen ze maar moeten accepteren op hun gebied…of dat zij dan maar een oplossing moeten verzinnen om geen last te hebben van andermans kat…O wee als ik mijn hondjes onaangelijnd uit laat en ze in mensen hun tuinen laat snuffelen, niemand kijkt er dan vreemd van op dat ik daar op zou worden aangesproken. Niemand die dan zegt dat de ander zijn tuin maar aan mijn honden moet aanpassen omdat honden nou eenmaal graag rondsnuffelen en hun geurtje achter willen laten…

dat is ook 1 van de redenen dat mijn harige monstertjes niet vrij buiten mogen lopen…ik wil katten, en dan hoeven de mensen in de buurt er geen last van te hebben…1 van de katten van de buren schijt hier wel in de tuin…dat vinden we echt ranzig…

hier heeft geloof ik de hele straat een kat, zijn er allemaal vrij makkelijk in, wij hun katten in onze tuin, hun die van ons :mrgreen:

oja onze naaste buren hebben een hond, en geen katten, en die is ook erg vaak in onze tuin te vinden

@oessie wrote:

oja onze naaste buren hebben een hond, en geen katten, en die is ook erg vaak in onze tuin te vinden




Haha ja die denken ook : Wij jullie katten ? Jullie onze hond!!! :twisted:

tja wij hebben 2 honden en een kat, maar ik wil ook niet dat een ander hun kat hier achter het huis zitten mijne heb ik toch ook niet bij hun lopen?

en ja onze honden jagen de andere katten weg want het terrein is van hun 3tjes en meer niet!



nee faya loopt hier achter het huis aan het lijntje en anders blijft ze maar lekker binnen!

waarom ik kies voor een kat en een ander niet

@Soleil wrote:

Zij moet dus wel steeds accepteren dat ze de tuin in moet hollen om jouw kat te verjagen :think: ? Ik vind heel logisch dat ze dat niet ziet zitten en vind dat ze dit zo heel diervriendelijk heeft opgelost. Jij je kat niet aan de lijn willen doen, zodat hij alleen in de tuin lekker heen en weer kan, noodzaakt haar om een andere oplossing te zoeken…



Ik kan er niet bij waarom mensen die een kat willen het zo logisch vinden dat anderen ze maar moeten accepteren op hun gebied…of dat zij dan maar een oplossing moeten verzinnen om geen last te hebben van andermans kat…O wee als ik mijn hondjes onaangelijnd uit laat en ze in mensen hun tuinen laat snuffelen, niemand kijkt er dan vreemd van op dat ik daar op zou worden aangesproken. Niemand die dan zegt dat de ander zijn tuin maar aan mijn honden moet aanpassen omdat honden nou eenmaal graag rondsnuffelen en hun geurtje achter willen laten…




:thumbup: volledig mee eens!

Ik ben het helemaal met bovenstaande eens.

Wij hebben buren met 3 katten en alle drie die katten zitten vaak in onze tuin, schijten in onze tuin en slapen op mijn tuinbank ( met kussens)met als gevolg overal haren. Ik ben allergisch voor katten wat dus inhoud dat als ik op MIJN tuinstel wil zitten, als het zeil er een keer is afgewaaid, ik eerst moet stofzuigen…



Waar ik heen wil met dit verhaal is dat je niet kan verwachten dat de buurvrouw de hele dag op de loer gaat liggen met een plantenspuit.

Ze heeft al aangegeven niet op prijs te stellen dat jullie kat in hun tuin loopt, jullie wilden daar niets aan veranderen, prima dan moet je nu ook haar oplossing accepteren!

Ik ben blij, dat hier heel veel katten vrij rondlopen en niemand last van elkaar heeft. In onze vorige woonplaats hadden we zelfs vaak ongevraagd een hond/honden achterthuis (en we hadden zelf geen hond :lol: )

Nu met een schuttingdeur hebben we dat niet meer. We hadden er ook geen last van trouwens.



Lijkt me moeilijk, als je buren hebt die er wel last van hebben. Kan me wel voorstellen, dat ze dan zo’n geluiddoosje neemt. Als het werkt, dan heeft zij geen last van je katten en moeten de katten maar een ander plekje zoeken bij iemand die ze wel tolereert. Dat jij last heb van het geluid… Tja, daar kan je niks van zeggen vind ik. Jij wilt je katten buiten laten rondlopen (net als wij hoor) en zij wil geen katten. Dus mag ze zelf weten wat ze in haar tuin zet (en het is niet schadelijk voor mens of dier)

@francis wrote:

Ik ben het helemaal met bovenstaande eens.

Wij hebben buren met 3 katten en alle drie die katten zitten vaak in onze tuin, schijten in onze tuin en slapen op mijn tuinbank ( met kussens)met als gevolg overal haren. Ik ben allergisch voor katten wat dus inhoud dat als ik op MIJN tuinstel wil zitten als het zeil er een keer is afgewaaid ik eerst moet stofzuigen…




Jemig, wat irritant! Laat de buren maar stofzuigen hoor, wat een ellende :snooty: En dat door beesten van een ander :silenced:

Hier heeft ook de hele straat een kat. Behalve wij dan. :roll:



En die *****beesten gaan allemaal precies in onze tuin hun behoefte zitten doen. Graven de planten uit enzovoort. Vervolgens midden in de nacht zitten loeien omdat ze krols zijn. Was zo boos dat ik er eentje een slipper naar zijn kop heb gegooid. Toen kon ik potverdorie nog naar buiten ook omdat het nou eenmaal lastig loopt op 1 slipper 8)



Het toppunt was wel dat ik vorige week een grote bolus recht voor mijn voordeur vond :evil:



Neem je zelf toch een kat, dan blijven de buurtkatten weg krijg je dan te horen. :wall: Ik ben allergisch voor katten (letterlijk) en dan zou ik zelf een huisdier moeten nemen om andermans katten van mijn erf te houden.

Dacht het niet :evil:

Meen je?

Ik hoor hier nooit een krolse kat en schijt heb ik nog nooit gezien in de tuin (alleen in onze kattenbak) Wij hebben 4 katten, buren hiernaast 2, andere buren hebben ook katten. Allemaal buiten en binnenkatten.

Was het wel een kattendrol voor de deur? Normale katten schijten ergens waar ze het onder kunnen stoppen (gaat zo lastig met stoeptegels :wink: )

Jee, lijkt me echt lastig als anderen zo’n last van je katten hebben. Ben heel blij met mijn kattenbuurtje.

Haha Judith :mrgreen:



Echt, ik heb meelij hoor!



Het is eigenlijk van de zotte, waarom is dat er zo ongeslopen ? Katten worden gedoogd en honden niet ?



Ik hoorde laatst van een vriendin van school dat haar dochter onder de kattenstront thuis was gekomen halverwege schooltijd. Die had in de zandbak van school gezeten :sick:

Tuurlijk moet de school er een net over heen spannen, dat ten eerste. Maar die katten !!! :evil:

Oohh fijn dat die van ons niet doen, in andermans tuin lopen. :lol: Sociale beesten, doen alleen hun behoefte netjes ‘thuis’ :lol: . Maar ik vind dat je buurvrouw volkomen redelijk reageerd, want jij bent het niet met haar eens en wil het niet voorkomen.

Trust me… ik weet hoe een kattenbolus er uit ziet :wall:

We hebben een klein perkje naast ons tuinpaadje en daar lag ie. Ik rook hem trouwens eerder dan ik hem zag. :sick:

Ik wilde de sleutel in de voordeur steken en dacht: snif snif, wat ruik ik nu toch een gore lucht. Ik kijk naar beneden en ja hoor!



Krols zijn ze ook, in de momenten dat ze geen schurfthekel aan mekaar hebben. Dan hoor je gegil, geblaas en gesis.

Hooligans zijn het :evil:

geef mij het nr even van die buurvrouw, dan vraag ik waar je zo’n ding kan kopen :thumbup: :thumbup:

Wij worden hier helemaal gek van de buurkatten die ons gazonnetje onderpoepen. leuke beestjes hoor maar ik hoef ze niet in mn tuintje.

Ik heb vanmiddag een kat betrapt die iets heel vies uit zijn achterste tegen onze voorgevel aan het spuiten was :sick: :sick: :sick:

Echt, het was geel en het kwam in een vrolijke straal naar buiten! Gatverrrrrrrr!!! Ik kon die kat wel een rotschop geven ! Als ik er naast had gestaan had ik dat ws ook nog gedaan ook !

Ik ben blij dat ik het zag, ik heb het meteen weggespoeld met water en chloor, gatver de gatverrrrrrrr!!!