buurvrouw heeft een afschrikdoosje in de tuin tegen katten,

@Linda_ wrote:

geef mij het nr even van die buurvrouw, dan vraag ik waar je zo’n ding kan kopen :thumbup: :thumbup:

Wij worden hier helemaal gek van de buurkatten die ons gazonnetje onderpoepen. leuke beestjes hoor maar ik hoef ze niet in mn tuintje.




Wij hebben er ook een gehad (kwam van de conrad vandaan), maar dat ding hielp totaal niet. Dat ding zag onze kids ook voor katten aan en als die voorbij liepen, begon het ding ook te piepen. Binnen de kortste keren waren de batterijen leeg. En als je overweegt om cacaodoppen te strooien of koffiedik: helpt ook niet :evil:

Hoi,



Ik vindt eigeblijk niet dat je een kat moet schoppen of slaan, het is de baasje zijn schult, want die laat zijn kat los lopen, en het dier weet niet beter.

Ik hoor ze ook hoor de katten van de buren krols mennn wat een geluid, ik heb 2 honden en 1 kat,(binnenkat)



Maar ik vindt zo,n kastje best een goede oplossing diervriendelijk en effectief :thumbup:



gr melanie.

Even een tip: geen chloor gebruiken als je kattensproei schoonmaakt. Chloor trekt katten juist aan. Schijnen ze wel een fijne lucht te vinden.

@Judith75 wrote:

@Linda_ wrote:
geef mij het nr even van die buurvrouw, dan vraag ik waar je zo’n ding kan kopen :thumbup: :thumbup:

Wij worden hier helemaal gek van de buurkatten die ons gazonnetje onderpoepen. leuke beestjes hoor maar ik hoef ze niet in mn tuintje.




Wij hebben er ook een gehad (kwam van de conrad vandaan), maar dat ding hielp totaal niet. Dat ding zag onze kids ook voor katten aan en als die voorbij liepen, begon het ding ook te piepen. Binnen de kortste keren waren de batterijen leeg. En als je overweegt om cacaodoppen te strooien of koffiedik: helpt ook niet :evil:




Alle borders liggen hier al vol cacaodoppen, en wat denk je, de poejes vinden dat wel lekker poepmateriaal zucht



En nu je het zegt, onze Finn heeft ook best wat weg van een poes :lol: :wink: dus zo’n verjaagding zal hier ook wel niet werken.



We hebben nu de debiele strategie door iedere keer als een idioot die tuin in te rennen met een glaasje water als ze weer hun toilet proberen te maken van onze tuin.

Oh ik wil ook zo’n ding, heb nu net de laatste tip maar eens gebruikt azijn langs mijn buxus en ramen gegoten.

Ik word er namelijk niet goed van als ik s ochtends wakker word, en ik ruik de kattenpies al omdat er weer een kat tegen de voordeur heeft aanstaan piesen.



En dan al die drollen overal nee bedankt ik ruim de poep van mijn hond toch ook netjes op, doe ik dat niet krijg ik een bekeuring.

Beetje tegenstrijdig hondenpoep is een no go en kattenpoep mag dan wel weer?

heb ik eens een topic geopend, brengt wat teweeg hier.



ik snap heel goed dat ze geen katten in de tuin wil, maar ik vind dat ze het dan veel eerder had moeten doen toen ik nog 3 katten had 4 jaar geleden, een jaar terug kwamen in onze buurt nieuwe mensen wonen, die hebben twee katten en zodra hun buiten waren gingen ze gelijk naar haar tuin en gingen daar inderdaad schijten, en daar klaagde ze tegen mij over.

ik vind dat ze dat tegen die mensen moest doen, maar nee ze heeft haar tuin veranderd en heeft er grind in gegooid. nu hebben wij een kat nog maar 4 maanden en ze klaagt dus steeds weer, ik snap heel goed dat ze geen katten wil.

maar mijn dochter is asmatische en zij vind dat ik de kat weg moet doen, het is niet eens bewezen dat mijn dochter er niet tegen kan, de uitslag krijg ik toevallig vandaag. en als ze een allergie er voor heeft gaat de kat ook weg, helaas. maar dan blijf ik nog wel met dat geluid zitten, mijn man hoord het trouwens ook.



en dit kastje blijft dat geluid constant door geven, niet als er een kat voorbijloopt. maar de hele dag door. vind het prima dat ze maatregelen neemt en haar goed recht. maar ik zal toch op het geluid aanspreken.



een tijd terug kwam ze bij me en boos dat ze was, je moet niet elke nacht de wasmachiene aan zetten, ik was nooit in de nacht. achteraf bleek dus dat die bromtoon uit haar eigenhuis kwam.



ik zal met haar er over hebben, misschien kan die ook wat zachter gezet worden.

dit kastje gaat trouwens niet op batterijen maar op stroom, en ja hoor ik wil best aan haar vragen waar ze hem vandaan heeft, stiekem hoop ik dan dat jullie dat geluid dan ook horen.



en nog even over schijten, mijn kat loopt daar alleen rond, niks meer. hij komt elke keer binnen om zijn behoefte op de bak te doen, en wat zei in har tuin heb liggen is grof grind.



wat ik dan erg vervelend vind dat ik weer eens in de hondepoep stap, of dat er weer wat aan de kinderwagenwiel zit.

of als de meiden op het grasveld spelen en ze komen met poep aan hun schoenen thuis, ik zeg niet dat jullie de poep niet opruimen. maar dit is ook lastig.



het zo me niks verbazen dat ze straks nogh een keer kom, met je kinderen maken te veel herrie als ze buiten zijn.



als ik zo terug denk heeft ze altijd wel wat te klagen gehad, het kleine slaapkamertje waar dus mijn kinderen lagen toen ze nog een baby waren, zei ze vaak ik hoorde de kleine weer huilen, ja ik slaap zo licht dat ik alles hoor.



nou ja al bij al, ik ga met haar praten en misschien dat ze het kastje op een andere plek kan zetten.

je krijgt geen hulp hier blijbaar in en dat is heel begrijpelijk. :wink:

ik heb ook elk jaar ontzettend veel last van katten in mijn voortuin die daar lekker gaan zitten poepen en vervolgens als ik ga onkruid trekken er vol in grijp :sick:



ik kan je buurvrouw alleen maar groot gelijk geven sorry…als je beesten neemt neem dan ook je verantwoordelijkheid en zorg er voor dat anderen geen last van je huisdier hebben.

Ik snap niet goed wat er zo moeilijk is aan een plantenspuit. Geloof me, 1 keer nat spuiten en ze komen NOOIT meer.

1 dagje even opletten. Zet hem strategisch neer zodat je hem meteen te pakken hebt en je bent ervan af.

Eeuwig irriteren, in de stront grijpen (wat echt heel snel uitdroogt dus imo ook een beetje overdreven is), katten zelfs willen schoppen!? Waar gaat het heen!? :hand:

als je er toch bewust voor kiest om geen katten/huisdieren te nemen, moet jedan wel je met andermans beesten bezig houden??? (de jij hier is even algemeen niet gericht op vorige postster)JIJ wil een huisdier, dus JIJ zorgt er voor, in JOUW huis!(het heet niet voor niks HUIS dier). Waarom dat voor katten nou ineens anders hoort te zijn?



Ik hoor veel mensen zeggen, mijn kat komt altijd netjes binnen zijn behoefte doen… volg jij de hele dag je kat???Hij komt OOK op de kattenbak thuis, maar weet jij wat hij allemaal ergens anders doet??



en even @ marielle… kijk uit met azijn op je planten gooien… Ik kreeg laatst als heel goede tip tegen onkruid enongewenste planten om er een flinke scheut azijn op te gooien, dan drogen ze uit en gaan ze dood. Ik geloof niet dat je dat met je buxus wilt?

@#puk# wrote:

Ik snap niet goed wat er zo moeilijk is aan een plantenspuit. Geloof me, 1 keer nat spuiten en ze komen NOOIT meer.

1 dagje even opletten. Zet hem strategisch neer zodat je hem meteen te pakken hebt en je bent ervan af.

Eeuwig irriteren, in de stront grijpen (wat echt heel snel uitdroogt dus imo ook een beetje overdreven is), katten zelfs willen schoppen!? Waar gaat het heen!? :hand:




1 dag opletten op andermans kat :shock: :hand:

Weet je wat ik per uur kost ? Word een leuke rekening.



@Karin2 wrote:

@#puk# wrote:
Ik snap niet goed wat er zo moeilijk is aan een plantenspuit. Geloof me, 1 keer nat spuiten en ze komen NOOIT meer.

1 dagje even opletten. Zet hem strategisch neer zodat je hem meteen te pakken hebt en je bent ervan af.

Eeuwig irriteren, in de stront grijpen (wat echt heel snel uitdroogt dus imo ook een beetje overdreven is), katten zelfs willen schoppen!? Waar gaat het heen!? :hand:




1 dag opletten op andermans kat :shock: :hand:

Weet je wat ik per uur kost ? Word een leuke rekening.







Inderdaad en trouwens ik heb wel wat beters te doen!

@Soleil wrote:

Zij moet dus wel steeds accepteren dat ze de tuin in moet hollen om jouw kat te verjagen :think: ? Ik vind heel logisch dat ze dat niet ziet zitten en vind dat ze dit zo heel diervriendelijk heeft opgelost. Jij je kat niet aan de lijn willen doen, zodat hij alleen in de tuin lekker heen en weer kan, noodzaakt haar om een andere oplossing te zoeken…



Ik kan er niet bij waarom mensen die een kat willen het zo logisch vinden dat anderen ze maar moeten accepteren op hun gebied…of dat zij dan maar een oplossing moeten verzinnen om geen last te hebben van andermans kat…O wee als ik mijn hondjes onaangelijnd uit laat en ze in mensen hun tuinen laat snuffelen, niemand kijkt er dan vreemd van op dat ik daar op zou worden aangesproken. Niemand die dan zegt dat de ander zijn tuin maar aan mijn honden moet aanpassen omdat honden nou eenmaal graag rondsnuffelen en hun geurtje achter willen laten…




Helemaal mee eens

Er is vast wel een dag dat je heerlijk in de tuin zit in de zon en dat je best met de plantenspuit naast je zou kunnen gaan zitten. Maar ik proef ook een hoop onwil. Mensen hebben een standpunt en basta.



En over de poeperij… waarom gaan honden niet op een hondenbak? Ben je ook klaar met die smerige hondenpoep overal.

@girly1980 wrote:

dat is ook 1 van de redenen dat mijn harige monstertjes niet vrij buiten mogen lopen…ik wil katten, en dan hoeven de mensen in de buurt er geen last van te hebben…1 van de katten van de buren schijt hier wel in de tuin…dat vinden we echt ranzig…




Hier hetzelfde… Wij hebben drie katten en die komen niet buiten (al sinds ze geboren zijn niet dus ze weten ook niet beter). Ik zou het ook vervelend vinden als andere mensen last hebben van mijn huisdieren. Maar tja… dan heeft mijn buurvrouw dus zo’n beest dat elke keer tegen mijn voordeur aansproeit. Het is een kater dus lekker ruikt dat niet en zelfs binnen ruik je het :sick:

Ik hou helemaal niet van huisdieren… Ik die zin: ik vind een dier in huis helemaal niet zo leuk. Voor het dier dan. Dat ik 4 katten heb is, omdat ik ze uit het asiel heb gehaald. Ik vind dat zielig; al die in de steek gelaten beestjes. Mensen die voor de lol een nestje kittens “nemen” Dat gefok met (ras)katten. Niks voor mij.

Zo heb ik ook een konijn, dat ik ruim 7 jaar geleden uit een rotsituatie heb gehaald. Anders had ik echt niet gekozen voor een konijn in een hokje. Konijnen horen gewoon lekker op Ameland rond te hupsen.

Er zitten duizenden beestjes op een goed thuis te wachten, dankzij al die mensen die zo graag een huisdier willen en het dan toch niet meer aankunnen, of niet steriliseren etc. Hartstikke zielig. Mensen hebben liever een kitten of een of andere raskat, ipv een hulpbehoevend dier uit het asiel. Sneu vind ik dat.

Daarom heb ik dus mijn katten.

En nog meer dan honden vind ik een kat geen echt huisdier. Zo’n beestje moet vrij kunnen rondlopen en jagen.

Misschien heb je meer last van katten als je zelf een kat echt als huisdier ziet. Ik heb het er gisteren nog met mijn man over gehad; of hij wel eens last heeft van onze katten of de katten van de buren.

Nee, niet dus. Wij hebben nooit kattenpoep op het grasveld en krolse katten hebben we ook geen last van. Ja, hij komt wel droge kattenstront voor in het tuintje tegen bij het schoffelen. Dat schoffelt hij dan direct in de biobak, klaar.

De katten die hier achterthuis rondlopen van de buren, die zien wij gewoon als onderdeel van de natuur. Net als de kikkers die we hier in de zomer regelmatig achterthuis hebben scharrelen (of dood hebben liggen als kadootje van een (buurt)kat. Vogels die op mijn wasgoed kakken of achterthuis rondhupsen, ja.



Maar ik kan me voorstellen, dat je je er aan kunt ergeren als je niks hebt met vrij lopende katten. Zo kan ik me wellicht meer aan sigarettenoverlast ergeren dan de gemiddelde mens. Omdat ik er gewoon een ontzettend schijthekel aan heb als ik (of mijn kinderen) ongevraagd in contact kom met sigarettenrook.



Ik denk, dat het vooral belangrijk is om met elkaar in gesprek te blijven. Zo koppelen we regelmatig terug naar onze wederzijdse buren. Over geluiden van de kinderen, zand dat door de schutting wordt gegooid vanuit de zandbak, en ook over de katten (linkerburen hebben een vijver) Gelukkig zitten we allemaal op 1 lijn. Als ze een kat bij de vijver zien, dan gaat er een kloet aarde oid naartoe, net zoals ze reigers wegjagen.

Ik zou aan de buurvrouw vragen ‘goh, hoor jij dat geluid ook telkens?’ en er dan een gesprek over beginnen.



Overigens vind ik dat je buurvrouw gelijk heeft dat ze (diervriendelijk) maatregelen neemt. Onze kat is een angsthaas en gaat onze tuin niet uit, doet zijn behoefte keurig op de bak enz…Helaas zijn wij de enige in de buurt met een echt voortuintje met grond en plantjes (overige buurtbewoners hebben grind en stenen), dus wij hebben de collectieve kattenbak voor alle buurtkatten :wall: . Heel irritant, en als ik een kat zie dan jaag ik 'm er uit…maar om nou de hele dag met een plantenspuitje achter de heg te gaan zitten… 8)

puk het is gewoon onzin die je praat sorry…



mensen horen /mogen geen last hebben van huisdieren van een ander ! zo simpel is dat…ik heb zelf ook een kat die niet buiten komt of aangelijnd…als je je kat zo nodig buiten wilt laten lopen met alle gevaren van dien.dan kies je er zelf voor om trammeland met de buurt te krijgen of dat je kat word doodgereden op straat !!! het is niet de kat zijn schuld.!!! het is de eigenaar zijn schuld !!!

je kan ook voor een klein bedrag je tuin afgazen,maar ja dat kost dan weer geld en dat willen we weer niet he?je kat kan dan heerlijk buiten lopen zonder dat iemand er last van heeft.

je kat is straat laten lopen vind ik persoonlijk aso,maar wie ben ik?



we laten toch ook niet onze honden op straat loslopen? schup ze de deur maar uit lekker gemakkelijk !!! laat ze lekker bij de buurman in de tuin poepen zal hij geweldig vinden… :evil:

de kat in kwestie kan er niks aan doen…enne trouwens plantespuiten helpen geen zak !! ik heb meerdere malen de kat van de buren met een keiharde straal van de tuinslang gewerkt en het kreng komt toch steeds maar weer terug :snooty: ik ken zelfs mensen hier in de buurt die een pijp hebben ingegraven in de tuin ,daar eten voor de kat hebben ingelegt en de pijp hebben ingesmeerd met olie…de kat gaat dus dood…ik vind dit persoonlijk erg ver gaan,maar ik kan het me wel voorstellen…



je hebt een mooie tuin die je een vermogen heeft gekost en dan zullen de buurkatten hem even vernachelen?



echt niet !!!

@#puk# wrote:

Ik snap niet goed wat er zo moeilijk is aan een plantenspuit. Geloof me, 1 keer nat spuiten en ze komen NOOIT meer.

1 dagje even opletten. Zet hem strategisch neer zodat je hem meteen te pakken hebt en je bent ervan af.

Eeuwig irriteren, in de stront grijpen (wat echt heel snel uitdroogt dus imo ook een beetje overdreven is), katten zelfs willen schoppen!? Waar gaat het heen!? :hand:




uhhm, een dagje opletten met de plantenspuit in de anslag en ze komen nooit meer? dat klopt niet helemaal hoor…

onze katten genoten van het water! ze gaan er zelfs expres voor zitten, dus als ze dat bij onze kat zouden doen, zou hij zeker terugkomen.

en daarbij: je gaat toch niet een hele dag opletten of dat d ekat misschien er is? je hebt toch wel wat beters te doen lijkt me!



vind zon apparaatje eigenlijk wel een goede, diervriendelijke oplossing.



wij hebben nog maar 1 poes. Die gaat aan een riempje naa rbuiten. Ik wil niet dat ze de dure vissen uit de vijver van de buurman haalt, ik wil niet dat ze in het speeltuintje in de zandbak poept, ik wil dat ze niet in andermans tuinen komt. En als ze echt weg wil, gaan we gewoon een blokje met haar wandelen. Met een schepje om de poep op te ruimen, zoals dat ook verplicht is voro hondenstront.



en ook al heb ik zelfs een kat, ik erger me dood aan de krolse kat van iemand verderop: die in onze tuin loopt, zijn geur in onze tuin loopt te sproeien en ik me maar afvragen waarom die van ons zo miauwt?
ik ken zelfs mensen hier in de buurt die een pijp hebben ingegraven in de tuin ,daar eten voor de kat hebben ingelegt en de pijp hebben ingesmeerd met olie..de kat gaat dus dood..ik vind dit persoonlijk erg ver gaan,maar ik kan het me wel voorstellen..


wat???? :shock: :shock: :shock:
Dan zou ik NU de politie bellen

Kom nou zeg :snooty: , dat is gewoon misdadig en vreselijk onnodig...
(en jij kan het je nog voorstellen ook :silenced: :shock: )

:hand: vreselijk :hand:

@mayo28 wrote:

ik ken zelfs mensen hier in de buurt die een pijp hebben ingegraven in de tuin ,daar eten voor de kat hebben ingelegt en de pijp hebben ingesmeerd met olie…de kat gaat dus dood…ik vind dit persoonlijk erg ver gaan,maar ik kan het me wel voorstellen…




wat??? :shock: :shock: :shock:

Dan zou ik NU de politie bellen



Kom nou zeg :snooty: , dat is gewoon misdadig en vreselijk onnodig…

(en jij kan het je nog voorstellen ook :silenced: :shock: )




Ik heb ook niets met katten maar dit gaat me ook veel te ver.

Als ik buren had die zoiets hadden of mensen kon had ik ook meteen de politie gebeld.