buurvrouw heeft een afschrikdoosje in de tuin tegen katten,

Jee Merel, wat klink jij agressief zeg…

Dat je je ergens aan ergert; kan ik inkomen. Maar de manier waarop het er bij jou uitkomt :shock:

Godzijdank zijn wij geen buren. Dat was echt niet gezellig geweest.

@merel33 wrote:

ik ken zelfs mensen hier in de buurt die een pijp hebben ingegraven in de tuin ,daar eten voor de kat hebben ingelegt en de pijp hebben ingesmeerd met olie…de kat gaat dus dood…ik vind dit persoonlijk erg ver gaan,maar ik kan het me wel voorstellen…




Serieus?! :shock: Dat vind ik wel heel erg hoor. Ik kan me helemaal voorstellen dat je een schijthekel aan katten krijgt omdat ze bijvoorbeeld in je voortuin schijten of zoals bij ons tegen je deur aan sproeien maar dit vind ik dan wel weer erg ver gaan. Overigens ben ik het met je eens dat een plantenspuit niet werkt. Wij hebben zelfs eens een bak water over die kater van de buren heen gegooit en nog kwam hij terug om hier tegen de deur te sproeien :evil: Nu hebben we maar een hekwerk om de tuin gemaakt. Niet dat dat nu direct katten tegen houdt maar hij moet wel meer moeite doen om in onze tuin te komen en aangezien het een hele luie kat is denk ik dat het nu minder snel zal voorkomen. Maar dan vind ik het nog steeds belachelijk dat ik een oplossing moet zoeken (die nog niet goedkoop is ook niet) om de kat van mijn BUREN buiten mijn tuin te houden!

Vraag de buuf even waar ze dat ding heeft gehaald :wink:



Ik word doodziek van die ***katten in de tuin!

Ze schijten op het grasveld waar mijn dochter weer op speelt.

Ze krabben aan de stam van mijn mooie boompje.

Ze graven in de tuin en ze lopen zelfs in huis als de schuifpui open staat!



Grrrrrrrrrr… :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:






Wij hebben zelf altijd een kat gehad maar die kwam nooit buiten! Juist omdat ik niet wil dat anderen last van mijn dier zouden hebben.

als ik dan agresief overkom mijn ecusses dan :oops: was niet zo bedoeld.

ik probeer alleen de mensen die hun katten op straat laten lopen het hun eens aan het verstand te peuteren wat de gevaren allemaal zijn…het is het praten tegen een muur ben ik bang…en wat die buizen betreft? het gebeurt meer dan je denkt geloof me…het is niet alleen hier hoor.overal gebeurt dit…als mensen zich soms afvragen waarom hun kat nooit is terug gevonden? daar heb je je antwoord of ze liggen ergens dood op straat…word verdorie toch eens wakker !!! ik kan er zoooo verdrietig om worden…ik ben een dierenvriend in hart en nieren echt !!!



juist daarom ben ik dan zo agresief .!!! ook wil ik de keren niet tellen dat ik mensen met opzet een kat heb zien doodrijden terwijl ze er met alle gemak om heen konden rijden…dan hebben we het nog niet eens over de boeren doe katten en kittens in de gierput smijten of er een keer met de trekker overheen rijden…gruwelijk ja !!! wie zijn schuld is dit?



juist de eigenaar.!!!



voor de rest ben ik best wel lief hoor :smiley:

Gelukkig, want ik schrok heel erg van je :lol:



Misschien wonen wij, alweer, in een heel tolerant dorp mbt katten. Ik heb nog nooit een kattenhater gesignaleerd hier en daar waar de katten komen rijden amper auto’s (of niet hard)

En ja: als er een kat zou worden aangereden dan is dat het risico dat wij nemen. En dat risico neem ik voor lief.

Ik vind het fijn, dat de katten hier in de buurt vrij buiten kunnen lopen. Ik vind het gezellig, die katten die achterthuis luieren (of het nu de onze zijn of die van de buren) Ik kan daar van genieten (en de katten ook)

Ik heb echt een schurfthekel aan katten, dat was wel duidelijk denk ik :stuck_out_tongue:



Ja, ik heb dus wel eens een slipper richting een kat gegooid (gemist natuurlijk, maar genoeg om hem af te schrikken), water erop gegooid, koffiedik in de tuin, cacaodoppen in de tuin, zo’n piepapparaatje geplaatst. Het helpt allemaal toch niks.

Mishandeling zoals met zo’n pijp gaat mij te ver. Ik heb wel eens een buurtkat bevrijd van prikkeldraad die om zijn nekje zat. Dat vind ik gewoon echt wreed en daar kan ik niet tegen. :hand:



En het klinkt heel idealistisch om met de eigenaren in gesprek te gaan hoor. Maar A: je weet niet van wie welke kat is en B: krijg je dan toch te horen dat katten niet zielig in huis horen te zitten.



Ik vind gewoon dat het niet zo moet zijn dat ik er tijd, geld en moeite in moet steken om andermans huisdieren uit mijn tuin te houden.

En dan kun je wel een vergelijking trekken met kikkers in je tuin en vogels die op je was schijten. Die hebben geen eigenaren die op ze kunnen letten :snooty:

Nee, maar het zijn wel dieren. Met een instint. Katten horen ook buiten vind ik. Persoonlijk vind ik het dieronterend om een kat binnen te houden of aan een lijntje uit te laten. Vreselijk vind ik dat…



Kan me voorstellen, dat het waarschijnlijk soms (vaak?) moeilijk is om te blijven communiceren met een buurtbewoner. Ik ben dan ook echt blij met ons kattenbuurtje en buren die met ons op 1 lijn zitten.

Nee ik kan me niet voorstellen dat je een kat pijn doet…ik kan me wel voorstellen als je buren vinden dat de overlast die je hebt van hun kat onzin is, dat het ruzie wordt (en ja dat was hier ooit de aanleiding tot een burenruzie, buurvrouw vond ons aso’s etc. en vertrok schreeuwend en tierend uit ons huis nadat wij rustig gezegd hadden dat wij het echt niet vonden kunnen en katten ons niks kunnen schelen…). Misschien daarom mijn extra aversie tegen katten van anderen in mijn tuin. Katten zelf vind ik op zich leuke exemplaren, hun karakter staat me wel aan.



Ik lees diverse katteneigenaars die zeggen dat ze niet bij hun in de tuin poepen en niet janken in hun tuin. Dat is logisch, dat is hun territorium en dat zullen ze niet bevuilen, behalve op de plek die ervoor bestemd is (de kattenbak of de tuin van de buren). Zo’n beest vind het zelf ook vies om in de buurt van kattestront te verblijven en zorgt dat hij het deponeert op een plek waar hij het minste last er van heeft. Ze gaan niet voor niets niet meer op de bak als hij ook maar even iets te vies is…



Wat hondepoep betreft, ja dat moet opgeruimd worden. Mensen die het niet doen, mag je daar rustig op aanspreken, niemand die dat raar vind. Katten poepen ook bovengronds, dat zagen we hier ook, met name als het gras iets te lang was. Waarop de buurvrouw vond dat wij dan maar het gras goed kort moesten houden…



Die waterspuit helpt overigens niet, katten zijn niet voor 1 gat te vinden en wachten wel tot je niet in de buurt bent.



Wat de allegietest betreft, ook al is de uitslag negatief, dat zegt helaas dus niets…Daarom worden ze vaak pas vanaf het 6e jaar gedaan omdat dan vaak wel allergieën aangewezen kunnen worden. Ik zit hier in dezelfde situatie, een astmatisch jongetje van 2 waarbij medicatie niet goed genoeg aanslaat. Ook zijn bloed wordt nu getest op allergieën, met nadruk van de kinderarts dat mocht daar na 2 weken niets uitkomen, dit niets zegt, maar wie weet komt er wel al wat uit en kunnen we maatregelen nemen. En nee ik hoop

:pray: geen kattenallergie of hondenallergie, want dan wordt het hier problematisch…



Ik heb dus geen hekel aan katten of aan katteneigenaren, ik heb een hekel aan de manier waarop sommige kattenbaasjes vinden dat als een ander last heeft van zijn katten, diegene of niet moet zeuren of maar het probleem op moet lossen.



Wij hebben nu geen katteproblemen meer aan de achterkant van ons huis, wij hebben 2 hondjes nu :mrgreen: . De voordeur weten ze helaas nog te vinden om te sproeien :sick:

@Frischling wrote:

Nee, maar het zijn wel dieren. Met een instint. Katten horen ook buiten vind ik. Persoonlijk vind ik het dieronterend om een kat binnen te houden of aan een lijntje uit te laten. Vreselijk vind ik dat…



Kan me voorstellen, dat het waarschijnlijk soms (vaak?) moeilijk is om te blijven communiceren met een buurtbewoner. Ik ben dan ook echt blij met ons kattenbuurtje en buren die met ons op 1 lijn zitten.




Tja, op zich valt dat wel mee hoor, honden horen ook niet alleen in huis los te verblijven en aan de lijn uitgelaten te worden…

Bij mijn oma in de buurt hadden ze idd een kat aan de waslijn aan de lijn, waardoor de kat gewoon de hele tuin lekker door kon banjeren. De lijn wordt dan zo bevestigd dat er een lus aan de waslijn zit waardoor die de hele tijd mee kan schuiven (de lijn). Of wat onze huidige buren hebben gedaan, vind ik ook ideaal, ze hebben de schuttingen voorzien van schuin naar binnen staande planken waardoor de katten niet meer over de schutting kunnen, maar wel heerlijk in de tuin kunnen banjeren als ze dat willen…Andere buren verderop hebben een enorme ren in de tuin, verbonden met het huis. En die beesten zien er ook heel gezond en gelukkig uit.

@Frischling wrote:

Nee, maar het zijn wel dieren. Met een instint. Katten horen ook buiten vind ik. Persoonlijk vind ik het dieronterend om een kat binnen te houden of aan een lijntje uit te laten. Vreselijk vind ik dat…



Kan me voorstellen, dat het waarschijnlijk soms (vaak?) moeilijk is om te blijven communiceren met een buurtbewoner. Ik ben dan ook echt blij met ons kattenbuurtje en buren die met ons op 1 lijn zitten.




dit is puur aangepraat door katten liefhebbers…honden hebben nml precies het zelfde instinkt .die willen ook jagen en loslopen…toch doen we dat toch ook niet!

de (meeste mensen ) gebruiken dit als excus om hun kat buiten te laten lopen zodat ze zelf lekker hun deuren en ramen kunnen open gooien…

Als het echt werk wil ik er vandaag nog wel een ophalen!

Zou het ook helpen als ik het binnen gebruik?

De kat van onze buren komt niet op de plaats maar komt wel via de aanbouw mijn slaapkamer op en gaat dan op mijn bed liggen :evil: :evil:

Ik heb de buurvrouw hier al op aangesproken en met haar afgesproken dat ze op dinsdag en woensdag (dan is er niemand thuis bij hun) de kat binnen houden zodat ik mijn ramen open kan zetten.

De andere dagen zet ik ze dan op een kiertje.

Op zich al een hele redelijke afspraak van mijn kant vindt ik maar nu is het dus vorige week weer gebeurd.

Ik heb me voorgenomen om van de week even extra op te letten en anders de buurvrouw maar weer aan te spreken. Dan moet ze hem maar binnen houden want een kat op mijn bed vindt ik dus echt goor :sick:

mar27: dat kan ik m voorstellen! daar zou ik ook niet van gediend zijn, en ik vind dat je het op zich heel netje shebt opgelost, maar vervelend dat het nou toch weer gebeurdt is!

hier hebben we de voortuin met grind en de achtertuin betegeld dus daar geen last van katten scheelt ook dat onze honden er achteraan gaan als ze hier op de tuin komen.



maar de buurvrouw kan het vlees niet op het aanrecht uitleggen met de achterdeur open want dan halen de katten van de buren het weg. :shock:



ik vind de oplossing van je buurvrouw ook diervriendelijk.

Ik heb ook drie katten. OP dit moment zijn het nog binnenkatten, simpelweg vanwege het feit dat wij tweehoog wonen, op een portiekflat, en ze dus niet de mogelijkheid hebben zelf naar binnen of buiten te gaan.



Maar als wij straks in een gezinswoning trekken, ga ik een kattenren bouwen, zodat ze wel buiten kunnen, maar niet weg kunnen lopen, en dus ook niet in andermans tuin kunnen komen!



Ik snap heel goed de frustraties van kattenhaters. Maar een dier pijn doen is nooit ok. Dat heet nog altijd dierenmishandeling, en als ik iets dergelijks zie gebeuren, zal ik zeker niet schromen je aan te geven! Ook voor dierenmishandeling kun je een joekel van een boete of zelfs taakstraf en celstraf krijgen!!!



Iedereen weet uitstekend dat de gemiddelde kat een bloedhekel aan water heeft, dus is dat de beste remedie. Geloof me, ik ben ook wel eens boos als mijn katten weer aan mijn planten zitten te vreten, dus dan grijp ik ze simpelweg in hun nekvel, en zet ze even heerlijk onder de koude douche!

@hermione wrote:

als je er toch bewust voor kiest om geen katten/huisdieren te nemen, moet jedan wel je met andermans beesten bezig houden??? (de jij hier is even algemeen niet gericht op vorige postster)JIJ wil een huisdier, dus JIJ zorgt er voor, in JOUW huis!(het heet niet voor niks HUIS dier). Waarom dat voor katten nou ineens anders hoort te zijn?



Ik hoor veel mensen zeggen, mijn kat komt altijd netjes binnen zijn behoefte doen… volg jij de hele dag je kat???Hij komt OOK op de kattenbak thuis, maar weet jij wat hij allemaal ergens anders doet??



en even @ marielle… kijk uit met azijn op je planten gooien… Ik kreeg laatst als heel goede tip tegen onkruid enongewenste planten om er een flinke scheut azijn op te gooien, dan drogen ze uit en gaan ze dood. Ik geloof niet dat je dat met je buxus wilt?




Daar zal ik dan even heel duidelijk in zijn. Onze katten gingen nouwlijks naar buiten, omdat er een man bij ons in de buurt woonde die de katten dood maakte. En als ze buiten waren, was het vaak in de tuin. (We hebben een grote tuin, dus plek zat) Vandaar mijn opmerking. Ik volg ze niet de hele dag, maar ik weet wel wat onze HUIS dieren altijd bij huis waren. :wink: En wij hebben ook buren, die er over klagen. Maar nooit over onze katten. Want; “die zijn altijd in de tuin, of binnen” Dus ik weet wel zeker ja, dat ze dat niet deden. :slight_smile: En het fijne bij ons is dat we aan een snelle weg wonen. (als het kan rijden ze 100km per uur) Dus laat je de dieren niet snel overal lopen nee, ik niet. En de buren kennen we nu zo’n 20 jaar, dus we weten wel wat van wie is. En daar was/is altijd wel een oplossing voor gevonden. Voordeel aan leuke gezellige buren. :lol:

Flauwekul dat je een kat niet binnen moet houden!

Een kat van iemand anders hoort ook niet mijn tuin te vernielen.



Lekker makkelijk de kat de hele dag naar buiten en er zelf geen omkijken meer naar hebben.

(ze poepen nooit in hun eigen tuin!)

Dat noemen ze dan een HUISdier… :think:

ik heb nog wel twee katten ind e aanbieding :silenced:

Oessie: :mrgreen:

Nee dankje, heb al een strijd dat ik een klein katje wil. :inlove: :lol: