buurvrouw heeft een afschrikdoosje in de tuin tegen katten,

ze zijn heel lief hoor!

Nogmaals: mijn katten lopen niet buiten zodat “ik er lekker geen omkijken naar heb” Ze lopen buiten, omdat IK dat bij een kat vind horen.

En een tuigje in de tuin, in een ren: ik vind dat dieronterend.

Net als een hond die nooit los zou kunnen lopen.

En dat een kat niet op zijn eigen terrein kakt: kan best. Maar de buurtkatten doen dat ook niet bij ons. Sproeien tegen de achterdeuren: ook geen last van. Hier zijn legio katten in de buurt en wij hebben nooit ergens last van. Je, droge drollen voor in het tuintje. Daar maak ik me persoonlijk niet druk om. Ik ruik nooit iets en ze liggen begraven en komen boven bij het schoffelen.

Ja, we hebben wel eens kattenpis in huis gehad van een andere kat. Shit. Kan gebeuren, moet ik de deur maar niet open laten staan als ik zelf weg ben.

Het is dus geen gemakzucht, dat onze katten buiten en binnen zijn. Het is, omdat ik vind, dat een kat buiten vrij hoort te kunnen lopen.

En gelukkig wonen wij dan in een omgeving waarin anderen dat ook vinden.

Het liefst zou ik dat hele concept “huisdieren” afgeschaft zien, maar we hebben nu eenmaal al een overschot aan dieren.

Die geef ik dan liever een veilig huis en een omgeving waar ze vrij rond kunnen lopen.



Maar nogmaals: ik kan me heel goed de frustratie voorstellen als je er last van hebt. Ik prijs me dan ook gelukkig, dat we daar hier geen last van hebben.

@Greetje14 wrote:

Flauwekul dat je een kat niet binnen moet houden!

Een kat van iemand anders hoort ook niet mijn tuin te vernielen.



Lekker makkelijk de kat de hele dag naar buiten en er zelf geen omkijken meer naar hebben.

(ze poepen nooit in hun eigen tuin!)

Dat noemen ze dan een HUISdier… :think:




wel erg overdreven… tuin vernielen?



Veel katten zijn idd niet binnen te houden. Mijn kat komt uit t asiel, was

dus al gewend buiten te zijn. Haar kan ik dus met geen mogelijkheid de

hele dag binnen houden.

Ze komt op bepaalde tijden buiten, maar nooit de hele dag en al helemaal

niet omdat ik dan geen omkijken naar heb.



Wat ik heb gedaan en wat hier goed werkt: een grote plantenpot gevuld met

zand en achter in de tuin in een hoekje neergezet. Een buitenkattenbak.

En ja, deze wordt volop gebruikt door onze kat. Zoveel dat ik mij niet kan

voorstellen dat ze poept in een andere tuin. Misschien een idee voor

andere kattenhoudsters?



We hebben allemaal wel eens ‘last’ van elkaar. Of het nu honden, katten, de

piano van de buren of schreeuwende kinderen zijn. En dan heb ik het nog

niet over brommers van buurjongens en hun muziek. (etc) Het is een beetje

geven en een beetje nemen. Dat mis ik wel een beetje nu in deze discussie.

Ik ben het met je eens hoor Frischling, eigenlijk hoort een dier niet opgesloten of vast te zitten.

Maar wat moet je nu doen als er iemand komt klagen dat jouw kat bij iemand op de slaapkamer zit? Hoe zou jij dat oplossen?

Ik ben echt op zoek naar een goed werkende oplossing. Ik kan wel van de buren ‘eisen’ dat ze hun kat binnen houden maar dat vindt ook zielig voor dat beestje. Ik heb geen zin om hier onenigheid met de buren over te krijgen en zij zelf ook niet maar ik heb wel genoeg van die kattenharen op mijn bed.



Weet er iemand een goede oplossing?

@mar27 wrote:

Ik ben het met je eens hoor Frischling, eigenlijk hoort een dier niet opgesloten of vast te zitten.

Maar wat moet je nu doen als er iemand komt klagen dat jouw kat bij iemand op de slaapkamer zit? Hoe zou jij dat oplossen?

Ik ben echt op zoek naar een goed werkende oplossing. Ik kan wel van de buren ‘eisen’ dat ze hun kat binnen houden maar dat vindt ook zielig voor dat beestje. Ik heb geen zin om hier onenigheid met de buren over te krijgen en zij zelf ook niet maar ik heb wel genoeg van die kattenharen op mijn bed.



Weet er iemand een goede oplossing?




Een voorzethor voor je raam?

kun je geen hor voor je raam doen?

heb je ook gelijk geen last meer van muggen :mrgreen:

Die staar ervoor maar Doessie (zo heet de kat he :wink: ) komt altijd binnen als ik mijn beddengoed laat luchten.

Ja, dat was ook mijn eerste ingeving. Ik zou dan opperen, dat wij een voorzethor voor hun ramen vergoeden. Als het echt structureel mijn kat is dan want mijn katten komen niet bij een ander binnen in huis (Ja, dat weet ik zeker :wink: )

Maar mocht ik zo’n ettertje hebben die constant bij een ander binnengaat dan zou ik serieus meedenken aan een oplossing.

Toch is het altijd one way traffic…



Een kat is toch gewoon een huisdier?



Als ik een discussie met een buurman voer 3 huizen verder op omdat zijn kat op het randje van mijn vijver zit is dat de natuur. Als ik hem uitleg dat als zijn kat een koi beschadigd hij een groot probleem heeft snapt hij dat niet… (buiten het geld etc en aansprakelijkheid want alles wordt gefilmd)



Als ik dan als voorbeeld geef stel mijn hond springt over de schutting en bijt zijn kat dood dan is een hond opeens een huisdier?



Ik ben er heel simpel in zijn kat zijn tuin.



Zoniet dan heeft hij een probleem. (dus niet de kat) :mrgreen:

Ik kies voor een huisdier en niemand heeft daar last van, mijn kat zat aan een lijn mijn hond zit aan een lijn ik ruim de poep op.

Kortom jij kiest voor jouw huisdier dus ik wil niet zorgen en oppassen voor jouw huisdier ik kies niet voor jouw dier.

Even voor de duidelijkheid, ik zal nooit een dier pijn doen. Zou het niet eens durven maar de gedachte had ik wel toen ik de bewuste kat ons huis ondersproeide met gelige smurrie :sick: Het bleef er maar uit spuiten en ik keek recht in zijn kont :sick: Ik kon het beest op dat moment inderdaad wel een rotschop geven en als ik er bij had gestaan had ik die aanstalten ook gemaakt! Om het vieze beest(natuur of geen natuur) te laten schrikken :evil: :evil:



(ik loop met pedaalemmerzakken op zak voor de uitwerpselen van onze hond. Daar hoeft ook niemand last van te hebben. Ik ben ondertussen al gewend geraakt aan warme poep opruimen :sick: :D)

Honden aan de lijn, katten aan een lijn, kinderen aan een lijn.



Ik moet zeggen dat ik het probleem gelukkig niet heb- mijn kat is veel buiten en zou ook niet binnen te houden zijn. Wij hebben hem gevonden als klein poesje bij ons vorige huis en besloten hem een thuis te geven.



Ik ben blij dat hij naar buiten kan, dat vind hij echt heel leuk net als dat mijn kinderen het ook leuk vinden om vrij buiten te spelen.



Ik vind een hond en een kat niet helemaal te vergelijken - want een hond kan je mee nemen met de fiets of auto en lekker lang naar het bos gaan enzo.



Ik woon in een vrij groene omgeving dus mijn kat struint rond op gemeentegronden dus gelukkig geen zeurende buren ofzo.



MOet ook zeggen dat ik niet voor HUISdieren ben.



ALs hij echt dingen zou slopen bij buren zou ik dit wel vergoeden ofzo.



Ik zie gewoon niet waarom mensen op deze aarde alles zouden mogen en dieren niet.

Ik vind dat ik ten alle tijden ijn deur open moet kunnen laten en mijn raam open, al dan niet of ik aanwezig ben. Dus ik zou me er wel over opwinden, over kattenpis in huis. Erger me al dood als mijn hond eens een ongelukje heeft, laat staan een dier van een ander. Of dat ik visjes in een vijver moet kunnen houden zonder dat een kat er aan kan komen. En ik geloof meteen dat mensen dat niet alleen doen om er zelf geen omkijken naar te hebben. Maar dan denk ik bij mezelf als we het over de natuurlijke gewoontes van dieren hebben, dan zouden ze dus ook niet in een woonwijk moeten verblijven maar op een boerderij met alle ruimte er omheen waar ze ongehinderd muizen kunnen vangen. Wat mij vaak tegenstond bij katteeigenaren die ik in het verleden heb meegemaakt, is dat omdat zij zo denken, een ander dat ook maar moet doen, en anders is de ander gek. Ik vind het ook niet met verdraagzaamheid te maken hebben, ik ben heel verdraagzaam, maar vind niet dat ik de problemen die door een ander zijn dier worden veroorzaakt moet oplossen.

Wat de hor voor het raam betreft, tja, dat is een oplossing, aan de andere kant denk ik bij mezelf dat ik mijn raam open moet kunnen laten staan en als ik de hor een keer zou vergeten dat het dan niet ineens mijn schuld is dat ik toch haren op mijn bed heb. Ik klink misschien vrij star hierin, maar vind echt dat de kat als deze bij de ander problemen veroorzaakt, de eigenaar gewoon moet zorgen dat zijn kat daar niet meer kan komen. Op het moment dat mijn hondjes ontsnappen en bij de buren naar binnen vliegen om een kip te pakken van het aanrecht, heb ik een serieus probleem, en wat zouden mijn buren raar kijken als ik zou vragen of ze een hor voor hun deur kunnen monteren of geen kip het aanrecht willen laten liggen want tja ze weten dat dit tenslotte kan gebeuren…



Idd is er volgens mij geen probleem zolang de ander het ook geen probleem vind, wat dat betreft heb je dan als katteeigenaar die ze los wil laten lopen idd geluk. Dat heeft niets met verdraagzaamheid te maken, maar met gedeelde standpunten.



En tja, ik heb geen problemen met katten in mijn tuin, zolang ze de tuin en zandbak maar niet als kattebak gebruiken. Sinds ik hondjes heb geen last meer gelukkig :slight_smile: .



Oh, en wat katten pijn doen betreft, echt niet dus he! Arme beesten weten niet beter…[/spoiler]

hahaha karin, ik moet stiekem wel even lachen hoor om je omschrijving hahaha, voor de rest is het echt enórm :sick: ik ken de lucht, de buurkat waar de onze wel eens mee vecht heeft dat ook herhaaldelijk gepresteerd. hier :sick:







Heb trouwens niet de hele discussie doorgelezen hoor dus misschien overlap ik iemands visie nu, maar we maken ons dus eigenlijl alleen druk , omdat het beest een baasje heeft die je evt aan zou kunnen spreken.



Als een reiger een vis uit je vijver vist stel je dan de gemeente aansprakelijk? of die" rotvogels die je héle struik met mooie rode besjes leegvreten" of als die ellendige meeuwen je auto onderschijten, ga je dan overleggen met de buurtagent? …nee?





nee want dát zijn geen huisdieren en dán kunnen we er ineens wel mee leven.







Maar Ik moet ook zeggen dat ik niet bepaald met liefde de hondepoep van iemand anders hond gisteren voor mijn deur heb weggeschept hoor.



het is gewoon een Lastig probleem.

@Bella wrote:

Honden aan de lijn, katten aan een lijn, kinderen aan een lijn.



Ik moet zeggen dat ik het probleem gelukkig niet heb- mijn kat is veel buiten en zou ook niet binnen te houden zijn. Wij hebben hem gevonden als klein poesje bij ons vorige huis en besloten hem een thuis te geven.



Ik ben blij dat hij naar buiten kan, dat vind hij echt heel leuk net als dat mijn kinderen het ook leuk vinden om vrij buiten te spelen.



Ik vind een hond en een kat niet helemaal te vergelijken - want een hond kan je mee nemen met de fiets of auto en lekker lang naar het bos gaan enzo.



Ik woon in een vrij groene omgeving dus mijn kat struint rond op gemeentegronden dus gelukkig geen zeurende buren ofzo.



MOet ook zeggen dat ik niet voor HUISdieren ben.



ALs hij echt dingen zou slopen bij buren zou ik dit wel vergoeden ofzo.



Ik zie gewoon niet waarom mensen op deze aarde alles zouden mogen en dieren niet.




Ik snap dat niet, met vergoeden is toch niet alles goed gemaakt? Ik bedoel, ik wil helemaal niet iets vergoed hebben, ik wil gewoon dat het niet stukgemaakt wordt…Komt op mij over van ik geef je toch geld, dus ach, je moet niet moeilijk doen.

Overigens een kat kun je ook aan de lijn uitlaten, wij woonden vroeger in een buurt waar een aantal mensen hun kat aan de lijn uitlieten, ongelogen…En zolang een kat vrij buiten rondstruint zonder anderen lastig te vallen met zijn gewoontes, denk ik ook dat er niets aan de han is. Net als losloopgebieden, zolang alleen daar de hond losloopt, heeft er ook niemand last van.

@Frischling wrote:

Nogmaals: mijn katten lopen niet buiten zodat “ik er lekker geen omkijken naar heb” Ze lopen buiten, omdat IK dat bij een kat vind horen.

En een tuigje in de tuin, in een ren: ik vind dat dieronterend.

Net als een hond die nooit los zou kunnen lopen.

En dat een kat niet op zijn eigen terrein kakt: kan best. Maar de buurtkatten doen dat ook niet bij ons. Sproeien tegen de achterdeuren: ook geen last van. Hier zijn legio katten in de buurt en wij hebben nooit ergens last van. Je, droge drollen voor in het tuintje. Daar maak ik me persoonlijk niet druk om. Ik ruik nooit iets en ze liggen begraven en komen boven bij het schoffelen.

Ja, we hebben wel eens kattenpis in huis gehad van een andere kat. ships. Kan gebeuren, moet ik de deur maar niet open laten staan als ik zelf weg ben.

Het is dus geen gemakzucht, dat onze katten buiten en binnen zijn. Het is, omdat ik vind, dat een kat buiten vrij hoort te kunnen lopen.

En gelukkig wonen wij dan in een omgeving waarin anderen dat ook vinden.

Het liefst zou ik dat hele concept “huisdieren” afgeschaft zien, maar we hebben nu eenmaal al een overschot aan dieren.

Die geef ik dan liever een veilig huis en een omgeving waar ze vrij rond kunnen lopen.



Maar nogmaals: ik kan me heel goed de frustratie voorstellen als je er last van hebt. Ik prijs me dan ook gelukkig, dat we daar hier geen last van hebben.




Ik denk dat de mate van tolerantie ook duidelijk een rol speelt, afgaand op de reactie van anderen. Ik woon in net zo’n kattenbuurtje. Ik heb twee katten, en de buren hebben er ook twee. Ze zitten voortduren in elkaars tuin… prima. Niemand heeft er last van. Van de diverse loslopende katten in de buurt heb ik geen last. Geen stront, geen krolsheid, niets. (Of misschien ben ik gewoon stokdoof en een viezerik, en wíl ik het gewoon niet zien :stuck_out_tongue:



Ik heb ook vaak last van andermans kinderen. Daar ga ik ook niet aan vragen of ze binnenshuis mogen blijven. Kinderen horen bij de maatschappij, katten ook. En dat we nou eenmaal met zijn allen op een klein kluitje wonen (wat waarschijnlijk ook die intolerantie verklaart)… so be it.

Ik zie hier regelmatig in de stad van die dronkelappen die tegen muren, bosjes, lantaarnpalen, auto’s en weet ik het wat staan te zeiken…



Zullen we die ook massaal natspuiten met een brandweerslang??? :twisted:

ff alleen start verhaal gelezen en je buurvrouw heeft groot gelijk. dat recht heeft ze.

Ik heb zelf ook 3 katten. Wat hun doen is mijn probleem en bezorgen zij anderen “tot last” dan moet ik daar een oplossing voor zoeken. Zo simpel lijkt mij dat

Ik heb ook vaak last van andermans kinderen. Daar ga ik ook niet aan vragen of ze binnenshuis mogen blijven. Kinderen horen bij de maatschappij, katten ook. En dat we nou eenmaal met zijn allen op een klein kluitje wonen (wat waarschijnlijk ook die intolerantie verklaart).. so be it.


Mijn kinderen komen alleen met toestemming van de ander in diegene zijn huis of tuin.....

@Soleil wrote:

Ik heb ook vaak last van andermans kinderen. Daar ga ik ook niet aan vragen of ze binnenshuis mogen blijven. Kinderen horen bij de maatschappij, katten ook. En dat we nou eenmaal met zijn allen op een klein kluitje wonen (wat waarschijnlijk ook die intolerantie verklaart)… so be it.




Mijn kinderen komen alleen met toestemming van de ander in diegene zijn huis of tuin…
ja dat wou ik maar net zeggen. Die lopen niet zomaar een tuin in om eens lekker een potje te poepen :wall: