buurvrouw heeft een afschrikdoosje in de tuin tegen katten,

@Jennifer77 wrote:

@Soleil wrote:
Ik heb ook vaak last van andermans kinderen. Daar ga ik ook niet aan vragen of ze binnenshuis mogen blijven. Kinderen horen bij de maatschappij, katten ook. En dat we nou eenmaal met zijn allen op een klein kluitje wonen (wat waarschijnlijk ook die intolerantie verklaart)… so be it.

Mijn kinderen komen alleen met toestemming van de ander in diegene zijn huis of tuin…
ja dat wou ik maar net zeggen. Die lopen niet zomaar een tuin in om eens lekker een potje te poepen :wall:

:lol:

weet je, als ik dit zo lees, ben ik echt blij dat ik hier woon, hier doet eigenlijk niemand moeilijk over zijn of haar huisdier, ik heb hond van buren wel eens, kinderen van de overkant, katten van anderen, tractors die aan het mesten zijn heir tegenover, straat die al van dec eruit ligt hiervoor, autos van de buren op onze dam, wij ook wel eens bij anderen… eigenlijk nooit geen gezeur of zo over gehad…

nee ben blij met deze buurt :thumbup:

nee ff zonder gein.

Ik heb 3 katten…2 zwerven als over straat, waaronder ook de tuin van een ander. De buurman weet dit en heeft gezegd dat ie een beetje leven in zijn tuin wel gezellig vind :dance: :pray: . Maar als hij zich bedenkt, wat kan, dat is dat zijn recht…zo simpel is dat.

Loulou, geboren bij merel33, loopt alleen in de tuin van onszelf en is niemand tot last. Die bemest alleen onze eigen tuin

@oessie wrote:

weet je, als ik dit zo lees, ben ik echt blij dat ik hier woon, hier doet eigenlijk niemand moeilijk over zijn of haar huisdier, ik heb hond van buren wel eens, kinderen van de overkant, katten van anderen, tractors die aan het mesten zijn heir tegenover, straat die al van dec eruit ligt hiervoor, autos van de buren op onze dam, wij ook wel eens bij anderen… eigenlijk nooit geen gezeur of zo over gehad…

nee ben blij met deze buurt :thumbup:

dus als jouw buurvrouw ineens besluit dat toch de maat vol is met de katten van een ander in haar tuin, is dan je buurt ineens :thumbdown: ?

uhhh nou nee hoor!! dan zien we wel weer verder, denk dat onze katten ouder zijn dan die van hun!! nu kan ze niets zeggen, wij hun katten , hun die van ons

nee dat kan. Wat ik wil zeggen is; niets is zo veranderlijk als de mens (met name de vrouw :wink: ). En op dit gebied heeft iemand recht van spreken

en weet je ik vind duiven van een man hier verderop ook niet leuk… vliegen steeds over ons huis, en aangezien ik al heel veel werk heb met mijn 350 raampjes tellende huis, vind ik dat ik genoeg ramen lap en duiven poep dus helemaal niet leuk… :silenced:

maar ik zeg er niets van hoor!! onze kat zal daar ook wel eens rondlopen

Ach, maar er is ook niets aan de hand toch als een ander er ook geen last van heeft? Ik stuiter meer ervan dat het soms overkomt dat iemand die last heeft van een ander zijn katten, maar niet moet zeuren en een dikke aansteller is.

Tja, ik vind mijn buurt niet leuk, maar dat heeft niets met katten te maken 8) .

@Jennifer77 wrote:

@Soleil wrote:
Ik heb ook vaak last van andermans kinderen. Daar ga ik ook niet aan vragen of ze binnenshuis mogen blijven. Kinderen horen bij de maatschappij, katten ook. En dat we nou eenmaal met zijn allen op een klein kluitje wonen (wat waarschijnlijk ook die intolerantie verklaart)… so be it.

Mijn kinderen komen alleen met toestemming van de ander in diegene zijn huis of tuin…
ja dat wou ik maar net zeggen. Die lopen niet zomaar een tuin in om eens lekker een potje te poepen :wall:

Nee… kinderen doen weer andere dingen die mijn katten niet doen :wink:

@Bella wrote:

ALs hij echt dingen zou slopen bij buren zou ik dit wel vergoeden ofzo.

Ben benieuwd of je dat echt zo makkelijk zou doen als hij een koi beschadigt ter waarde van laten we zeggen een duizendje of 5. En dan heb je hooguit de aanschafwaarde vergoedt...

Hoeveel is jouw kat waard als je hem al 5 jaar hebt? :think:

Zo zwart wit is het allemaal niet helaas. :wink:

@oessie wrote:

en weet je ik vind duiven van een man hier verderop ook niet leuk… vliegen steeds over ons huis, en aangezien ik al heel veel werk heb met mijn 350 raampjes tellende huis, vind ik dat ik genoeg ramen lap en duiven poep dus helemaal niet leuk… :silenced:

maar ik zeg er niets van hoor!! onze kat zal daar ook wel eens rondlopen

djeez 350 :shock: :shock: :shock: :shock:

nee maar hij heeft zijn duiven en jij de katten. dus dan heb je geen recht van spreken

de kat van de buren zit bij ons ook altijd op het balkon… heeel irritant!! ik wil gewoon mijn balkondeur open laten staan, maar dat kan niet. Zit wel een hor, maar mijn katten kropen daar ook altijd onder door, ik ga niet afwachten wat die kan van de buren doet.

Ook de slaapkamer raam kan ik niet meer open laten staan :wall:

mijn katten mochten op balkon, maar niet naar de buren toe, als ze dat wel deden gingen ze naar binnen.Maar goed, mijn katten zijn verhuist… en mogen daar ook niet naar buiten.

Wat ik trouwens wel apart vind… de mosquito (want dat is het gewoon) is nogal omstreden, wordt ingezet tegen hangjongeren, is in strijd met grondrechten en staat te boek als schadelijk voor het menselijk lichaam… maar als ze voor een kat worden ingezet, dan mag het wel? Het is in wezen hetzelfde apparaat…

@ Oessie: Een heeele lang tijd geleden, had de ex van mijn moeder ook duiven. :lol: De buren kwamen gelijk met vooroordelen! "ZE GAAN VAST IN ONZE TUIN SCHIJTEN, DAT WILLEN WIJ NIET HEBBEN :naughty: " (dat zijn dus de ENIGSTE buren die altijd lopen te zeuren, ze zijn gelukkig verhuisd!) Wij uitleggen, dat dit niet zouden gebeuren, en ook niet over hun tuin zouden vliegen. Als ze los gelaten worden, gaan ze ergens anders los. Ze komen via de andere kant van het huis terug. (daar staan geen huizen) Toch door blijven klagen, dat het vast nog wel eens zou gebeuren. :roll: Wij hebben die duiven WEL 5 jaar gehad, en NOOIT hebben ze in de tuinen van een ander lopen kakken. Ook nooit overheen gevlogen, dat zijn ze meteen af gaan leren. (Mijn ex-stief-vader dan :wink: ) De buurman liet het er niet bij zitten, en is naar de gemeente gegaan. Maar de gemeente keurt het goed, zolang de buren er geen overlast van hebben. Dus ja, daar is weinig tegen te beginnen denk ik. Of ze moeten je hele huis onderkakken en de veren moeten overal liggen, dan is t een ander verhaal natuurlijk.

@ruud wrote:

@Bella wrote:

ALs hij echt dingen zou slopen bij buren zou ik dit wel vergoeden ofzo.

Ben benieuwd of je dat echt zo makkelijk zou doen als hij een koi beschadigt ter waarde van laten we zeggen een duizendje of 5. En dan heb je hooguit de aanschafwaarde vergoedt...

Hoeveel is jouw kat waard als je hem al 5 jaar hebt? :think:

Zo zwart wit is het allemaal niet helaas. :wink:

wat doe je dan als een reiger je geliefde koi opvreet? Of één of ander beest natuurlijk.... Dieven?
Neem aan dat je je vijver goed hebt beschermd daartegen.

Buiten het kattendilemma om -iets duurs kán je gewoon niet onbewaakt
buiten laten staan.

Ik mag toch hopen, dat je een koi van een duizendje of 5 toch wel goed beveiligd in je achtertuin hebt zwemmen? Ik bedoel: als er een kat bij kan, dan kan een reiger er toch ook bij? De vijver van onze buren werd vorig jaar flink onder handen genomen door een groep reigers. Die visten de hele vijver leeg.

Een koi van een paar duizend euro zou ik dan toch wat beter opbergen.

350 duiven maken volgens mij anders best veel lawaai. Of in ieder geval

zit niet iedereen op dat geluid te wachten.

In ons vorige huis hadden we een paar huizen verderop mensen met

papegaaien wonen. Tering Jantje… die maken een takkeherrie :silenced:

Vooral op warme dagen stond de papegaai buiten en maar krijsen.

Gelukkig was i ook vaak genoeg stil.

Wij hadden er wel ‘last’ van. In de zin dat het hinderlijk was dat geluid te horen.

Maar aan de andere kant; wij hadden een kind dat veel huilde. Dat hebben

de buren echt wel gehoord. We hebben een piano waarop een paar keer

per week een uurtje werd gespeeld. Zullen ze ook wel gehoord hebben.

etc etc.

Wij hebben er dus niks van gezegd. Geven en nemen zei ik al eerder.

Dus je moet je vijver maar goed beschermen en afzetten.

Mijn vader heeft zelf ook een stuk of 5 dure koi’s erin zitten, en niet afgescherm hoor.

Een reiger kun je weg houden zonder een net ofzo erop te spannen !!

En katten die komen daar ook wel eens in de tuin, maar graaien nooit in de vijver daar !!

Frischling en Kroes, het gaat er om dat een kat met een bekende eigenaar aantoonbaar iets beschadigt. De koi is slechts een voorbeeld dat niet alles een paar tientjes kost en dat niet alles met geld te vergoeden is.

Een reiger is geen huisdier en heeft geen eigenaar bij mijn weten. :wink: Ook diefstal is een heel ander verhaal.

Edit Ruud naam aangepast.

@romata wrote:

Dus je moet je vijver maar goed beschermen en afzetten.

Mijn vader heeft zelf ook een stuk of 5 dure koi’s erin zitten, en niet afgescherm hoor.

Een reiger kun je weg houden zonder een net ofzo erop te spannen !!

En katten die komen daar ook wel eens in de tuin, maar graaien nooit in de vijver daar !!

Dus ik zou mijn vijver moeten afschermen tegen jouw kat? Lijkt mij de omgekeerde wereld jij bent verantwoordelijk voor jouw kat en niet ik. :wink: