Ik vind eigenlijk dat je buurvrouw het nog netjes heeft opgelost.
Voor de katten van de overburen heeft ze haar tuin al volgegooid met grind, wat een vermogen kost als het niet eens een grote voortuin is.
En nu heeft ze zo’n geluidskastje.
De kat van 1 straat verderop was er 2 dagen geleden bij mij beroerder af gekomen, die kreeg een emmer water over zijn lurven.
Er zijn mensen die de beesten vergiftigen, in buizen laten stikken lees ik net en weet ik wat allemaal nog meer.
Jouw buurvrouw probeert van haar overlast af te komen zonder het beestje 1 haar te krenken.
Wij hebben ook katten in de straat die niet meer op 2 handen te tellen zijn.
Eerst was het nog leuk, toen kwam er weleens eentje op de vensterbank zitten aan de buitenkant.
Maar het werden er steeds meer (geen idee waar ze allemaal vandaan komen, ik ken alleen van een enkeling hun baasje), en ze worden ook steeds brutaler.
Er is er eentje die gewoon in de kinderwagen springt, en zodra je hem eraf gooit blijft hij het gewoon nog 3 keer proberen.
Ze klimmen in onze bomen, graven gaten, gaan zitten poepen en piesen.
Wij zijn nu met onze voortuin bezig, en die in nu kaal nadat we alle planten en bomen erit hebben gehaald.
Blijkbaar is dat helemaal een walhalla voor die beesten want ze rollen soms met 3-en tegelijk door het zand.
Maar dat is prettig, als je dan je tuin wil aanleggen en je moet de drollen ontwijken.
Vandaar dus de emmer… :twisted:
En eigenlijk begrijp ik niet goed waarom jij nu klaagt over het geluid, terwijl je ook niet naar je buurvrouw luistert.
Om je woongenot te behouden zou ik toch eens een babbeltje maken en kijken wat jullie beiden kunnen doen.
Frischling, het gaat er om dat een kat met een bekende eigenaar aantoonbaar iets beschadigt. De koi is slechts een voorbeeld dat niet alles een paar tientjes kost en dat niet alles met geld te vergoeden is.
Een reiger is geen huisdier en heeft geen eigenaar bij mijn weten. Ook diefstal is een heel ander verhaal.
Edit Ruud naam aangepast.
De vraag is volgens mij al eerder gesteld Ruud. Mag / kan een reiger
dan wel ongestoord je koi opeten? Een wilde straatkat met grote honger?
Ik neem aan dat je vijver daartegen beschermd hebt en dus ook tegen
Oh, nu schort het ook aan mijn mentaliteit :shifty:
Ik ben gewoon heel dankbaar, dat ik hier woon, met buren die ook buitenkatten hebben en een vijver met huis tuin en keuken koi’s. En als die leeggevreten wordt door reigers of voor mijn part katten dan gaan we met een emmer naar de gigantische vijver van onze schoonouders om wat andere huis tuin en keuken koi’s voor ze mee te nemen. Voila.
Ik zou panisch worden van een buurman met koi’s van duizenden euro’s :?
en weet je ik vind duiven van een man hier verderop ook niet leuk… vliegen steeds over ons huis, en aangezien ik al heel veel werk heb met mijn 350 raampjes tellende huis, vind ik dat ik genoeg ramen lap en duiven poep dus helemaal niet leuk… :silenced:
maar ik zeg er niets van hoor!! onze kat zal daar ook wel eens rondlopen
Ze heeft het niet over 350 duiven, wel lezen dames
en weet je ik vind duiven van een man hier verderop ook niet leuk… vliegen steeds over ons huis, en aangezien ik al heel veel werk heb met mijn 350 raampjes tellende huis, vind ik dat ik genoeg ramen lap en duiven poep dus helemaal niet leuk… :silenced:
Dat had ik inderdaad wel goed gelezen, maar reageerde op 't feit dat iemand zei dat ze dacht dat 350 vast wel veel lawaai zouden maken.
Dat had ik inderdaad wel goed gelezen, maar reageerde op 't feit dat iemand zei dat ze dacht dat 350 vast wel veel lawaai zouden maken.
350 raampjes schoonmaken… :shock: , ik vind die paar grote ramen die ik heb al heel wat… :mrgreen:
Wahahahaha, zolang jouw katten niet in mijn tuin poepen en piesen, is er niets aan de hand :mrgreen: . Enne ik heb ook al de oplossing he, ik heb 2 hondjes :lol:, de katten komen dan toch al niet graag .
Hoe komt het toch dat we elkaar vooral tijdens discussies als tegenstander treffen :mrgreen: :mrgreen: . :think: :-
ik heb 2 hondjes :lol:, de katten komen dan toch al niet graag .
Dat is niet helemaal waar, hiernaast is een kat die mijn hondje wil pakken :evil:
en die andere heeft met katten geleeft dus die doet ook niets :? misschien maar goed ook natuurlijk zou niet willen dat hij een kat bijten zou, wegjagen mag bijten niet :snooty:
we hebben zelf ook een kat en de honden en de kat vinden het prima :thumbup: