buurvrouw heeft een afschrikdoosje in de tuin tegen katten,

@ruud wrote:

@romata wrote:
Dus je moet je vijver maar goed beschermen en afzetten :?

Mijn vader heeft zelf ook een stuk of 5 dure koi’s erin zitten, en niet afgescherm hoor.

Een reiger kun je weg houden zonder een net ofzo erop te spannen !!

En katten die komen daar ook wel eens in de tuin, maar graaien nooit in de vijver daar !!

Dus ik zou mijn vijver moeten afschermen tegen jouw kat? Kijkt mij de omgekeerde wereld jij bent verantwoordelijk voor jouw kat en niet ik. :wink:

Ik heb geen kat.

Ik bedoel er eigenlijk mee dat ik het belachelijk vind dat ik mijn vijver zou moeten afzetten voor iemand’s anders zijn kat…

Het zou wel handig zijn als je dergelijk duur bezit een beetje veilig wegzet natuurlijk.

Ik vind het een beetje “de kat op het spek/op de koi binden” hoor :lol:

Ik vind eigenlijk dat je buurvrouw het nog netjes heeft opgelost.

Voor de katten van de overburen heeft ze haar tuin al volgegooid met grind, wat een vermogen kost als het niet eens een grote voortuin is.

En nu heeft ze zo’n geluidskastje.

De kat van 1 straat verderop was er 2 dagen geleden bij mij beroerder af gekomen, die kreeg een emmer water over zijn lurven.

Er zijn mensen die de beesten vergiftigen, in buizen laten stikken lees ik net en weet ik wat allemaal nog meer.

Jouw buurvrouw probeert van haar overlast af te komen zonder het beestje 1 haar te krenken.

Wij hebben ook katten in de straat die niet meer op 2 handen te tellen zijn.

Eerst was het nog leuk, toen kwam er weleens eentje op de vensterbank zitten aan de buitenkant.

Maar het werden er steeds meer (geen idee waar ze allemaal vandaan komen, ik ken alleen van een enkeling hun baasje), en ze worden ook steeds brutaler.

Er is er eentje die gewoon in de kinderwagen springt, en zodra je hem eraf gooit blijft hij het gewoon nog 3 keer proberen.

Ze klimmen in onze bomen, graven gaten, gaan zitten poepen en piesen.

Wij zijn nu met onze voortuin bezig, en die in nu kaal nadat we alle planten en bomen erit hebben gehaald.

Blijkbaar is dat helemaal een walhalla voor die beesten want ze rollen soms met 3-en tegelijk door het zand.

Maar dat is prettig, als je dan je tuin wil aanleggen en je moet de drollen ontwijken.

Vandaar dus de emmer… :twisted:

En eigenlijk begrijp ik niet goed waarom jij nu klaagt over het geluid, terwijl je ook niet naar je buurvrouw luistert.

Om je woongenot te behouden zou ik toch eens een babbeltje maken en kijken wat jullie beiden kunnen doen.

@Frischling wrote:

Het zou wel handig zijn als je dergelijk duur bezit een beetje veilig wegzet natuurlijk.

Ik vind het een beetje “de kat op het spek/op de koi binden” hoor :lol:

En die mentaliteit is nou net het probleem Frischling. Een reiger maakt bij mijn vijver geen kans. Tegen een kat kun je nauwelijks beveiligen.

@Kroes wrote:

350 duiven maken volgens mij anders best veel lawaai. Of in ieder geval

zit niet iedereen op dat geluid te wachten.

Dat valt heel erg mee, die van ons maakte ook geen lawaai. :roll: En wij hadden er we eh, wat meer. :roll:

@ruud wrote:

Frischling, het gaat er om dat een kat met een bekende eigenaar aantoonbaar iets beschadigt. De koi is slechts een voorbeeld dat niet alles een paar tientjes kost en dat niet alles met geld te vergoeden is.

Een reiger is geen huisdier en heeft geen eigenaar bij mijn weten. :wink: Ook diefstal is een heel ander verhaal.

Edit Ruud naam aangepast.

De vraag is volgens mij al eerder gesteld Ruud. Mag / kan een reiger

dan wel ongestoord je koi opeten? Een wilde straatkat met grote honger?

Ik neem aan dat je vijver daartegen beschermd hebt en dus ook tegen

katten.

Oh, nu schort het ook aan mijn mentaliteit :shifty:

Ik ben gewoon heel dankbaar, dat ik hier woon, met buren die ook buitenkatten hebben en een vijver met huis tuin en keuken koi’s. En als die leeggevreten wordt door reigers of voor mijn part katten dan gaan we met een emmer naar de gigantische vijver van onze schoonouders om wat andere huis tuin en keuken koi’s voor ze mee te nemen. Voila.

Ik zou panisch worden van een buurman met koi’s van duizenden euro’s :?

@ruud wrote:

@romata wrote:
Dus je moet je vijver maar goed beschermen en afzetten.

Mijn vader heeft zelf ook een stuk of 5 dure koi’s erin zitten, en niet afgescherm hoor.

En katten die komen daar ook wel eens in de tuin, maar graaien nooit in de vijver daar !!

Dus ik zou mijn vijver moeten afschermen tegen jouw kat? Lijkt mij de omgekeerde wereld jij bent verantwoordelijk voor jouw kat en niet ik. :wink:

Als je in de verzekeringswereld kijkt, gaat t vaak wel zo. Als ik mijn fiets

niet goed beveilig, krijg ik geen vergoeding als i gejat wordt. Zelfs al

staat i in mijn eigen tuin.

:-* Frischling niet zo zeer jouw mentaliteit maar meer de mentaliteit dat een kat oevral maar moet mogen komen.

Als een kat en eigenaar heeft hoort ie in zijn eigen tuin.

Kroes, ik heb al antwoord gegeven hoor.

@Kroes wrote:

@ruud wrote:
@romata wrote:
Dus je moet je vijver maar goed beschermen en afzetten.

Dus ik zou mijn vijver moeten afschermen tegen jouw kat? Lijkt mij de omgekeerde wereld jij bent verantwoordelijk voor jouw kat en niet ik. :wink:

Als je in de verzekeringswereld kijkt, gaat t vaak wel zo. Als ik mijn fiets

niet goed beveilig, krijg ik geen vergoeding als i gejat wordt. Zelfs al

staat i in mijn eigen tuin.

Je mag van mij aannemen dat mijn vijver en tuin goed beveiligd zijn hoor maar dan nog is het gegeven krom dat bedoel ik.

@oessie wrote:

en weet je ik vind duiven van een man hier verderop ook niet leuk… vliegen steeds over ons huis, en aangezien ik al heel veel werk heb met mijn 350 raampjes tellende huis, vind ik dat ik genoeg ramen lap en duiven poep dus helemaal niet leuk… :silenced:

maar ik zeg er niets van hoor!! onze kat zal daar ook wel eens rondlopen

Ze heeft het niet over 350 duiven, wel lezen dames :wink:

Kusje van Ruud, das lief :slight_smile:

Wat zouden we een bonje kunnen hebben als we naast elkaar zouden wonen joh :lol:

Frischling pas als je kat aan mijn koi komt hoor eerder niet! :mrgreen:

@Karin2 wrote:

@oessie wrote:
en weet je ik vind duiven van een man hier verderop ook niet leuk… vliegen steeds over ons huis, en aangezien ik al heel veel werk heb met mijn 350 raampjes tellende huis, vind ik dat ik genoeg ramen lap en duiven poep dus helemaal niet leuk… :silenced:

Dat had ik inderdaad wel goed gelezen, maar reageerde op 't feit dat iemand zei dat ze dacht dat 350 vast wel veel lawaai zouden maken. :wink:

@DreamingOn wrote:

@Karin2 wrote:
@oessie wrote:

Dat had ik inderdaad wel goed gelezen, maar reageerde op 't feit dat iemand zei dat ze dacht dat 350 vast wel veel lawaai zouden maken. :wink:

350 raampjes schoonmaken… :shock: , ik vind die paar grote ramen die ik heb al heel wat… :mrgreen:

Soleil, kom je alsjeblieft :pray: niet naast ons wonen…?

:lol: :-*

@Frischling wrote:

Soleil, kom je alsjeblieft :pray: niet naast ons wonen…?

:lol: :-

Wahahahaha, zolang jouw katten niet in mijn tuin poepen en piesen, is er niets aan de hand :mrgreen: . Enne ik heb ook al de oplossing he, ik heb 2 hondjes :lol:, de katten komen dan toch al niet graag .

Hoe komt het toch dat we elkaar vooral tijdens discussies als tegenstander treffen :mrgreen: :mrgreen: . :think: :-

Ik ben overigens écht niet tegen katten, zolang de eigenaar mij maar wel serieus neemt mocht ik wel problemen ondervinden van zijn kat en mij niet voor idioot of zeur uitmaakt…Ik ga heus niet klagen als een kat eens door mijn tuin loopt of op de tuinstoel ligt. Ik doe er ook alles aan dat een ander zo min mogelijk last heeft van mijn keffertjes door hun poep op te ruimen en als ze keffen ze naar binnen te doen en neem anderen heel serieus als ze last van mijn dieren hebben…Ik kan me bijv. ook ergeren aan hondeneigenaren die het maar heel normaal vinden dat hun hond buiten losloopgebieden los laten lopen en rond laten rennen, terwijl er genoeg mensen bang zijn voor loslopende honden. Of dat ze maar vinden dat een ander het moet tolereren dat hun hond tegen hen aanspringt met zijn modderpoten of fietsers keihard keffend achterna rennen.

ik heb 2 hondjes :lol:, de katten komen dan toch al niet graag .

Dat is niet helemaal waar, hiernaast is een kat die mijn hondje wil pakken :evil:

en die andere heeft met katten geleeft dus die doet ook niets :? misschien maar goed ook natuurlijk zou niet willen dat hij een kat bijten zou, wegjagen mag bijten niet :snooty:

we hebben zelf ook een kat en de honden en de kat vinden het prima :thumbup:

gr melanie

Ik ben ook geen kattenhater.

Heb er zelf eentje gehad, nouja geërfd, hij was van mijn schoonmoeder en zij liet hem bij ons toen ze ging samenwonen met haar vriend.

Wij vonden dat prima, ze had hem ooit met mijn man uit het asiel gehaald dus hij was aan het beestje gehecht.

Het was ook geen kat maar een poes.

Een heel lief en redelijk oud beestje.

Tot ze op een dag ineens wist te ontsnappen (ze mocht niet naar buiten, reden lijkt me na dit topic duidelijk).

Ze kwam diezelfde avond wel weer terug maar werd kort daarna ineens erg ziek.

Ze bleek te zijn vergiftigd door iemand die duidelijk wel een kattenhater was.

Ze heeft die actie niet overleefd.

Ik zou het ook nooit kunnen begrijpen dat je zoiets doet.

Mijn man grapt weleens zoiets als er weer eens zo’n beestje vervelend loopt te doen, maar het beest zelf weet niet beter.

Die hupst daar vrolijk rond en heeft verder geen flauw benul. Die begrijpt niet dat hij/zij zich op andermans grond begeeft.