Hier is het ook verschrikelijk zeg wij wonen op een klein pleintje en hier hebben ze allemaal honden en die lopen altijd los :wall: Dus kom je net buiten of wat dan ook en ze zien je en je hebt net goede kleren aan springen ze gewoon tegen je aan en daar kan ik best wel kwaad om worden eerlijk gezegt de honden lopen altijd los en doen hun behoefte’s op het grasveldje en heel erg leuk in de voortuinen :wall: En dan zeg je er wat van praten ze er gewoon over heen…
Katten precies het zelfde vorige keer heb ik 3 katten betrapt in de voortuin om bij ons hun behoefte te doen en de planten kapot te bijten.
In de achtertuin komen ze ook ik hoef geen dure planten weg te zetten want die overleven het niet.
Ik heb al emmers water gegooit en ik weet het ook niet meer wat ik er aan moet doen ik heb de eigenaren er op aangesproken ja gooi ze maar nat ja tuurlijk dat vinden ze gewoon lekker vorige keer bleven ze gewoon staan.
En afgelopen zaterdag kwamen wij terug van boodschappen doen en toen schoot de kat van de buren naar binnen wij hebben zelf ook en kat maar die komt niet buiten. Dus mijn vriend hup er achter aan werd die kat even boos op mijn vriend dus ik snel naar de buren van waar die kat van was en die kwam en die kon hem zo pakken gelukkig.
En toen was mijn vriend erg boos geworden op de buren en die zei gewoon ja dan moet je maar uit kijken als je naar binnen loopt en toen werd ik een beetje boos van dat dit niet kon en als dit nog een keer zou gebeuren ik de dierenbescherming bel want het is een heel mager katje die er erg onverzorgt uit ziet en het lijkt wel ondervoet.
Dus hier is het echt drama en erg brutale katten
Ik ben benieuwd of mijn meisje straks in de zandbak buiten kan spelen als ze straks wat groter is!
zelf hebben we ook een kat, maar dat is echt een bangepoeperd. buiten vind ze hardstikke eng! ze komt wel eens in onze tuin, maar zodra er een hard geluid, of een harde windvlaag, dan weet ze niet hoe snel ze naar binnen moet rennen.
ook vind ze de tuin alleen interessant als 1 van ons buiten is.
er lopen bij ons in de wijk heel veel katten rond, maar op de een of andere manier komen ze nooit bij ons in de tuin… ik weet alleen wel hoe dat komt.
zodra er een andere kat in onze tuin loopt, gaat onze bange poeperd compleet door het lint. ze vliegt dan naar buiten en jaagt de andere kat weg hahahaha! het is echt een heel grappig gezicht, onze kleine waakpoes!
Ik ben blij dat de katten uit onze buurt niet in onze tuin komen. Wij hebben 2 konijnen en met mooi weer lopen die in de tuin. Als er bij ons katten in de tuin zouden komen, zou ik dus mijn eigen huisdieren niet los kunnen laten.
Persoonlijk vind ik dan ook dat iedereen zijn kat in zijn eigen tuin moet houden. Kan wel zijn dat dat lastig is, maar het is toch jouw huisdier en niet dat van mij. (gewoon in het algemeen hè, spreek nu niet iemand in het bijzonder aan)
@#puk# wrote:
Het baasje van een kat uit Zierikzee betoogt dat haar Elmo door zo’n apparaat getraumatiseerd is geraakt
:roll: :roll:
Zou die kat dat tegen haar verteld hebben?
Volgt zij haar kat als die naar buiten gaat, zodat ze ziet of het dier überhaupt in ‘aanraking’ komt met zo’n kastje.
Misschien het tere zieltje gewoon binnenhouden op een kleedje voor de open haard met een schoteltje melk?
Echt hoor…
Ik las ergens een vergelijking met katten, honden en kinderen…horen allemaal bij de maatschappij. Kinderen hou je ook niet binnen, dus waarom een kat of een hond wel…zoiets…
Hoe kun je nu zo’n vergelijking maken?? Een kind leer je toch dat hij/zij niet door het open slaapkamerraam van de buren naar binnen mag om daar lekker op bed te gaan liggen slapen.
Ik neem aan dat je je kind leert dat hij/zij niet bij de buren in de tuin mag gaan zitten poepen. Ook leer je je kind dat hij/zij niet de boomstammen van de buren kapot mag krabben…en je leert je kind toch dat hij/zij niet de dure koi van de buren uit het water mag vissen en opeten??
Of zijn kinderen net als dieren en kun je ze dat niet leren…dan heb ik iets gemist geloof ik en moeten we inderdaad onze kinderen ook maar binnen houden en anders alleen maar aangelijnd buiten spelen.
@Anneke wrote:
@#puk# wrote:Het baasje van een kat uit Zierikzee betoogt dat haar Elmo door zo’n apparaat getraumatiseerd is geraakt
:roll: :roll:
Zou die kat dat tegen haar verteld hebben?
Volgt zij haar kat als die naar buiten gaat, zodat ze ziet of het dier überhaupt in ‘aanraking’ komt met zo’n kastje.
Misschien het tere zieltje gewoon binnenhouden op een kleedje voor de open haard met een schoteltje melk?
Echt hoor…
proest :mrgreen:
Ik moet zeggen dat ik me ook erger als ik een kat in mijn tuin zit. De zandbak vol volgepoept als ik een keer vergeet gelijk het net erover te spannen, als ik in de tuin werk, grijp ik altijd wel een keer in de poep. Ik wil ook gewoon geen katten in mijn tuin.
Zo’n doosje lijkt mij alleen geen oplossing, want zelf zou ik ook gek worden van die piepjes.
Ik heb zelf ook een kat gehad en die bleef ook binnen en was alleen buiten als ik ook buiten was. De kat was vrijheid ook niet gewend en bleef dan ook alleen in de tuin bij me in de buurt. Het was mijn huisdier en niet van mijn buren. Ik zou ook niet blij zijn als de hond van de buren bij mij in de tuin zou komen om te piesen en te poepen.
Ik heb trouwens een supertip gekregen tegen katten dat blijkbaar werkt en kat en mensvriendelijk is… ga naar een dierentuin en haal poep van olifaten of tijgers … prima mest voor je tuin als je het door de aarde werkt en de katten komen echt niet meer … kan me er wel wat bij voorstellen als zo’n klein beestje een tijger ruikt … maar wellicht dat Elmo uit het Zeeuwse daar ook wel een trauma van krijgt
Nou, ik kan je vertellen, het werkt niet die tijgerpoep in blik. Heb er een heel grappig verhaal over :mrgreen:
M’n schoonouders wilden ook van de katten in de tuin af, jaren geleden, sm zo’n blikje tijgerpoep gehaald bij de Tuinland, het was 1 van de laaste blikken werd verteld en er kon wat druk op staan… Sv kreeg thuis de eer om het blik open te maken, en met een eigen gemaakte constructie (iets van spijker aan een stok ofzo) zodat ie op afstand kon blijven werd het ding open gemaakt. Een dikke knal volgde… sv zat ónder de tijgerpoep, de tuin lag bezaaid, m’n sv heeft er ik weet niet hoe lang naar gestonken, en de katten trokken zich er geen ruk van aan! De buurkat zat er zelfs bij te kijken (en waarschijnlijk in z’n vuistje te lachen :lol: )