Buikje

zelf bij de benzine pomp heb je testen, ik zou branden van nieuwsgierigheid, ik had allang 20 testen gedaan

Ik snap dat het raar over komt dat ik nog niet getest heb. Maar ik denk dat ik het eigenlijk gewoon niet wil weten… Als het positief is: een hoop problemen erbij, maar wel enige blijheid omdat er dan een kindje op komst is. Als het negatief is: wat is er dan aan de hand? Daar vrees ik nog het meest voor. Ik heb geen zin om weer in de medische molen terecht te komen met allemaal onderzoeken enzo. :frowning:

Ik snap je twijfel Pookie. :hug:

Maar je hebt niet veel keus vrees ik.

meis je steekt nu gewoon je kop in het zand … dit is niet lullig bedoeld maar je moet gewoon even testen! het neemt een boel onzekerheid weg en als dat het niet is ga je weer terug naar de huisarts straks is er wel iets heel erg mis en omdat jij ermee blijft rondlopen zonder behandeling loopt het verkeerd af…ik wil je absoluut niet de stuipen op het lijf jagen hoor maar zo kan het niet.

Hoi Pookie,

Ik snap je ook best. Maar je hebt gewoon geen keus! Je kunt het wel blijven negeren, maar daar los je niks mee op. En je hebt ook een verantwoordelijkheid naar het kindje toe, als je wel zwanger bent! Zoals ik al eerder zei: dan moet je waarschijnlijk je leefwijze aanpassen. Maar dan zul je toch ook op controles moeten, enz. Je kunt dit gewoon niet negeren! En als het wel negatief is, waar jij het bangste voor bent, als ik je post lees, dan is er ook niks aan te doen. Dan kun je wel langer wachten, maar dan ben je toch echt niet zwanger helaas… Ik weet niet wat er dan wel aan de hand is, misschien iets hormonaals. Maar dat zul je dan toch ook moeten laten uitzoeken. Je moet je verantwoordelijkheid nemen, voor een eventueel kindje, maar ook voor je eigen lichaam.

En trust me, ik weet heel goed wat testangst is!!! Ik heb ook vaak niet durven testen, omdat ik bang was voor de uitslag. In mijn geval was ik dan altijd bang voor een negatieve test, omdat we al zo lang bezig zijn met zwanger worden en het steeds maar niet lukt. Maar jouw situatie duurt nu al wat langer, en we spreken hier niet over een prille zwangerschap van 4 weken (als je zwanger bent). Negeren is echt niet de oplossing!

Groetjes,

Jippie

Testangst - een nieuw woord maar wel toepasselijk ik ken het ook.

Maar ervaring leert wel dat de waarheid toch het handigst is en als je iets anders hebt je daar maar beter mee kan dealen.

Kom op meid, dit kan zo ook niet langer doorgaan.

Hey meiden,

jullie hebben helemaal gelijk. Ik kan het niet blijven negeren…

Ik kwam vanmiddag langs de apotheek en ben er even snel naar binnen gedoken om een test te halen. Ze adviseerden me wel met ochtendurine te testen, dus dat doe ik dan ook maar. Ben nu al zenuwachtig… :sick:

Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben me wel de schop onder mijn kont gegeven die ik blijkbaar nodig had. :wink:

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Pookie

Succes pookie,

Je doet er goed aan om te gaan testen. Waarheid duurt het langst…(en dan kan je daar ook weer mee verder, zodat het probleem opgelost wordt)

Succes morgenvroeg :-*

Succes, Pookie!

En laat je nog even weten wat de uitslag was?

Groetjes,

Jippie

Succes, ben benieuwd wat eruit komt…

Liefs,

Hoop

Ik heb net getest…negatief.

Had eigenlijk gehoopt dat er een 2e streepje kwam te staan. Dan worden namelijk een heleboel dingen duidelijk.

Maar aan de andere kant is het misschien maar beter zo.

he pookie jammer zeg had er idd zoveel duidelijk geworden. anders even een afspraak bij de HA maken om bloed te laten prikken

en nu trug naar de huisarts hoor! aandringen aandringen en aandringen! het is niet normaal en laat ze het maar onder zoeken!

meis echt … de huisartsen van tegenwoordig maken het zichzelf het liefst zo makkelijk mogelijk(ik heb ervaring jammer genoeg dat heeft mij een ziekenhuisspoedopname bezorgd) sla maar met de vuist op tafel daar !

succes!

Bedankt dat jullie zo met me mee leven. :-*

Ik heb al een afspraak gemaakt bij de huisarts. Wordt al de 3e keer in 3 weken, maar goed. :roll: Zelf heb ik ook het gevoel dat huisartsen zich het er makkelijk van af willen maken. En dat je niet serieus genomen wordt. Daarom wou ik het liefst ook niet meer gaan, maar mijn vriend stond er op. Donderdag kan ik bij de huisarts terecht. Ik schrijf dingen op die ik wil weten/vragen, zodat ik straks niet weer met 100 vragen buiten de deur sta.

jah pookie dat is een goed idee en je niet weg laten sturen als je nog geen goed gevoel hebt. we horen het wel

ik wil je niet ongeruster maken maar mijn buurvrouw had hetzelfde testen wezen uit dat ze niet zwanger was maar tot ze op een gegeven moment weer naar de huisarts ging en die het toch verdacht vond en maar eens ging luisteren en jah hoor een hartje nu is ze 24 weken zwanger. ze kwam er achter met 12.6 weken.

nou moet ik er wel bijvertellen dat zij het pe cyndroom heeft dus bijna niet menstrueerd normaal al vandaar dat het haar niet verbaasde dat ze nog geen menstruatie had gehad. dus aandringen hoor bij de huisarts!!! en als je niet zwanger bent toch andere onderzoeken aanvragen want het is niet normaal

Jeetje, dat is ook wat voor jouw buurvrouw. Ik heb inderdaad wel meer dat soort verhalen gehoord. Vrouwen die de hele (!) zwangerschap niet positief testen op een thuistest, vrouwen die alleen maar positief testen bij een bepaald merk test, vrouwen die er pas na 3, 4 of zelfs 5 maanden achter komen dat ze zwanger zijn… Het zijn natuurlijk wel uitzonderingen, maar het gebeurd dus wel. En aangezien ik zelf ook altijd heel raar in elkaar zit :lol: zou het me niks verbazen als ik zelf ook in zo’n rijtje thuis hoor. Of dat ik schijnzwanger ben; dat soort fratsen zijn altijd wel aan mij besteedt. :roll:

Hoi Pookie,

Goed dat je getest hebt! Wel balen dat 'ie negatief is, waar je al zo bang voor was… Ik ben wel blij dat je naar de huisarts gaat. Schrijf inderdaad al je vragen van tevoren op, maak zo nodig een dubbele afspraak zodat je genoeg tijd hebt. En laat het goed uitzoeken! Dan heb je zekerheid, wat het ook mag zijn en kun je het naast je neerleggen. Constant in onzekerheid zitten is ook geen doen, meid!

Sterkte & succes verder!

Groetjes,

Jippie

Dank je wel Jippie. In onzekerheid zitten is inderdaad niks. Ik wou dat huisartsen hun patiënten gewoon eens serieus nemen en niet alles af doen met: “Gaat vanzelf wel over.” :roll: Maar dat gaat dit keer niet gebeuren! (Zeg ik nu heel stoer, maar donderdag durf ik opeens niet meer. :lol: )

@Pookie wrote:

Dank je wel Jippie. In onzekerheid zitten is inderdaad niks. Ik wou dat huisartsen hun patiënten gewoon eens serieus nemen en niet alles af doen met: “Gaat vanzelf wel over.” :roll: Maar dat gaat dit keer niet gebeuren! (Zeg ik nu heel stoer, maar donderdag durf ik opeens niet meer. :lol: )

Vraag anders of je HA je kan verwijzen naar een internist. Kan die eens goed verder kijken.