Buikje

Jeetje, nu weet je nog niets!

Heel veel succes bij de huisarts en laat je niet afschepen!

Liefs,

Hoop

Bedankt Hoop, ik ga mijn best doen morgen. :wink:

Succes bij de HA pookie. Hoop dat je er wat mee verder komt. Zou toch fijn zijn als je weet waaraf en waaraan. :hug:

Heel veel succes bij de huisarts vandaag! :hug:

pookie ik denk aan je vandaag! succes meid k prand een virtueel :kaars: je voor je!!!

Hoi Pookie,

Hoe is het vandaag gegaan bij de huisarts?

Groetjes,

Jippie

Hoe is het gegaan?

Hoi meiden,

ik moet bloed laten prikken voor het prolactine gehalte. Hij denkt dat daar iets mis mee kan zijn. Wat dat verder voor eventuele gevolgen heeft heeft hij niet gezegd. Ik heb toen gevraag dof hij niet gelijk kon laten nakijken voor het HCG-hormoon. Ik moest maar wat urine meenemen zei hij. Ik ga dus mooi vragen of ze in het ziekenhuis dat niet uit het bloed kunnen halen. Dat is toch veel betrouwbaarder dan uit de urine?

Hij zei dat ik niet zwanger kon zijn. Wat het dan wel was wist hij niet.

Al me al dus weer een klein stapje verder, maar nog niet helemaal duidelijk.

Bedankt allemaal voor jullie medeleven!!

Liefs Pookie

En waarom komt de huisarts daar nu pas mee en niet meteen de vorige keer al toen je was geweest? Had je heel wat kopzorgen en onzekerheid bespaard… :roll: Ik weet ook niet precies wat het verband zou kunnen zijn tussen je prolactine-waarde en je klachten. Ik weet wel dat een te hoog prolactine voor menstruatie-stoornissen kan zorgen, zwaardere haargroei en inderdaad vocht uit je borsten. Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek, of moet je dan weer minimaal een week wachten? En wanneer moet je bloedprikken?

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

ik weet niet hoe lang het duurt voor ik de uitslag krijg.

Ik ga maandag bloed laten prikken. Hier hoeft geen afspraak voor gemaakt te worden, dus ik kan gelukkig zelf een tijd kiezen.

Ik was even op internet op zoek gegaan naar prolactine en daar las ik dat een te hoog prolactine gehalte vaak wijst op een hypofyse tumor. Ik had beter niet op zoek kunnen gaan naar informatie hierover… :roll: Maar goed, eerst maar afwachten of het uberhaput daar wel aan ligt.

Groetjes Pookie

Hoi Pookie,

Een te hoog prolactine is te reguleren met medicijnen, hoor! Er zijn hier wel dames op het forum die ook een te hoog prolactine hebben/hadden. Anders misschien even een nieuw topic openen, misschien krijg je wel reacties! Maar goed, de uitslag eerst maar eens afwachten is misschien ook wel handig! :wink: Succes maandag!

Groetjes,

Jippie

Hey meis,

Eigenlijk dus nog helemaal niets wijzer geworden.

Volgende keer niet de deur uitgaan voordat je hebt wat je wil. Hun zijn ervoor om je vragen weg te nemen…

Succes!

Liefs,

Hoop

Hoi Pookie,

Ik heb ook verhoogd prolactine (gehad) en ze gaan bij mij voor de zekerheid een MRI doen naar zo’n hypofyse tumor.

PB mij anders even met je vragen e.d.

Groetjes Do

Ik blijf het zeggen, maar toch weer bedankt voor jullie lieve reacties. :-*

Ik wil liever nog niet te veel bezig zijn met een te hoog prolactine gehalte, want dit is nog niet vastgesteld en dan loop ik wel vooruit op de zaken. Zodra die diagnose eventueel gesteld is wil ik er graag meer over weten. Nu wordt ik toch alleen maar bang van die nare oorzaken van een te hoog gehalte. :frowning:

Je daar nu inderdaad niet druk over maken, en niet teveel gaan lezen op internet! Dan kom je alleen maar de ergste dingen tegen en ga je je weer zorgen maken… Misschien is het je prolactine, misschien ook niet. Ik zou eerst de afslag maar afwachten, ik hoop dat dat niet al te lang duurt als je maandag voor dat bloedonderzoek gaat. Sterkte!

Groetjes,

Jippie

@Jippie wrote:

Je daar nu inderdaad niet druk over maken, en niet teveel gaan lezen op internet! Dan kom je alleen maar de ergste dingen tegen en ga je je weer zorgen maken…

Nee inderdaad, dat kan ik beter niet meer doen. Ik concentreer me nu even op andere dingen en niet op hypofysetumoren en dat soort enge dingen. :? Ik hoor het vanzelf wel. Ben zelf ook benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de uitslag krijg. Ik denk zelf 5 werkdagen.

Pookie, succes morgen. Het is een onzekere periode, maar ik hoop dat je over dik een week wat duidelijkheid krijgt uit de uitslag van het onderzoek.

Mijn FA zei overigens tegen mij dat ik altijd urine in kon leveren. Hun apparatuur zou direct uitslaan bij een evt zwangerschap.

Dank je wel Femmie.

Wat is FA? :oops:

@Pookie wrote:

Dank je wel Femmie.

Wat is FA? :oops:

Ik denk fertiliteitsarts

Aaah, ok. Dank je wel Jaqueline.

Ik ben niet zo thuis in die benamingen en afkortingen. :oops: