Budgetteren

wij doen de ene week voor ongeveer 50 euro boodschappen en de andere week 100 euro wij roken allebei in totaal 5 pakjes shag per week samen hebben 2 kids en een hondje

Oeh kattenvoeding vergeten idd. Daar waren we vroeger ivm blaasgruis een fortuin aan kwijt per maand dus dat geeft ook alweer wat ruimte in ons budget. Kindlief gaat straks helemaal met de pot mee-eten scheelt ook weer.

De 8 shirtjes regel is overigens heel simpel. Niet meer dan 8 t-shirts pp in de kast. Je hebt dan voor meer dan een week aan shirts dat is wel genoeg. Manlief doet daar niet echt aan mee want die kleed zich wel 2 x per dag om ivm pakkencultuur op het werk meestal. En de 8 polo regeling krijg ik hem ook nog niet aan. :silenced:

Zelf eind van de week eens gaan mesten in de kast.

Het gaat hier goed; gisteren voor de 2de keer weekboodschappen gedaan; incl wijn was ik de eerste week 77 euro kwijt en daar hebben we het keurig een week mee volgehouden (en elke avond lekker gegegeten) en gisteren waren we 65 euro kwijt maar hadden we minder wijn (minder visite deze week) maar wel kattenvoer ad. 7 euro… EN, ik merk het nu al op de bankrekening…ik vind het wel kicken!

hihi ik was afgelopen weekend ook weer om en nabij de 60 euro kwijt :mrgreen:

Fijn dat iedereen zo meedoet! Goed voor mij ( om mee te kunnen kijken ) en voor jullie eigen portomonee :wink:

Sinds dit salaris halen we 400 euro er direct vanaf wat ik een potje gaat. iedere week heb ik daarvan 100 euro te besteden. Ik bewaar alle bonnen en zet deze in een excellbestand. Iedere week moeten we het met die 100 euro doen en wat over blijft gaat in een spaarpot. Mochten we om wat voor reden iest extra nodig hebben dan gaat het uit dat potje. Afspraak si wel dat het nuttige dingen moeten zijn. Dus een tank bezine, luiers die er ineens door heen vliegen of extra boodschappen als we een kee rniet rond komen van de 100 euro. Tot nu toe gaat het lekker. Vorige week rond de 10 euro over en deze week rond 35.

hoi,

wij halen meestal voor de hel week ook rond de 100,- inclusief luiers e.d. ( 2 volwassenen, 1 kindje van 2)

maar wat ik mij nou eigenlijk altijd afvraag, sommige mensen halen voor de hele week groente en fruit erbij (hetzij op de markt of in de supermarkt) maar dat kan je toch nooit een hele week goed houden ??? oke fruit gaat vaak nog wel, maar verse groente… hoe houden jullie dat goed ???

Wij zitten nu op 70 euro

Hebben nog 30 te besteden voor vrij/zat/zon,

Maar heb voor die dagen het avondeten al in huis.

Dus alleen voor brood, en beleg ,

fruit enzo is er ook !

@riki79 wrote:

hoi,

wij halen meestal voor de hel week ook rond de 100,- inclusief luiers e.d. ( 2 volwassenen, 1 kindje van 2)

maar wat ik mij nou eigenlijk altijd afvraag, sommige mensen halen voor de hele week groente en fruit erbij (hetzij op de markt of in de supermarkt) maar dat kan je toch nooit een hele week goed houden ??? oke fruit gaat vaak nog wel, maar verse groente… hoe houden jullie dat goed ???

ik denk dat ze het koken en invriezen?

lijkt mij niet erg handig… ik doe meestal elke dag wel wat boodschappen en verse groente voor de dag zelf…

@mamavan2meisjes wrote:

@riki79 wrote:
hoi,

ik denk dat ze het koken en invriezen?

lijkt mij niet erg handig… ik doe meestal elke dag wel wat boodschappen en verse groente voor de dag zelf…

dat doe ik nu dus ook steeds…hahaha

er is echt wel groente wat langer goed blijft hoor… je moet dan alleen goed bedenken wat voor groente je koopt.

witlof, bloemkool, bospeen, andijvie, brocollie, champignons, paprika, zuurkool, spruiten enz.

dat hou je allemaal wel een paar dagen goed hoor.

Als je je groenten vers koopt en een beetje praktisch nadenkt, kun je echt wel voor de hele week kopen hoor!

Je zorgt gewoon dat je eerst de spullen die het snelst bederven opmaakt (spinazie, andijvie enzo). Daarna de dingen die wat langer vers blijven (boontjes bijvoorbeeld) en daarna de dingen die je wat langer vers houdt (koolsoorten, witlof).

Hier lukt het prima in ieder geval.

Overigens staan hier aan het einde van de week vaak dingen als spaghetti, nasi, erwtensoep enzo op het programma. Spaghettisaus maak ik altijd met heel veel tegelijk en heb dus altijd wat in de vriezer liggen. Prei (voor door de nasi) is zo’n groente die heel lang goed blijft en erwtensoep is helemaal makkelijk natuurlijk.

witlof, bloemkool, bospeen, andijvie, brocollie, champignons, paprika, zuurkool, spruiten enz.

Dat soort groente's haal ik ook vaak een paar dagen van te voren in huis, om de dag of om de 2 dagen naar de winkel oke..maar iedere dag :think: Volgens mij hebben de meesten daar echt geen tijd voor....:wink:

@Mama wrote:

Dat soort groente’s haal ik ook vaak een paar dagen van te voren in huis, om de dag of om de 2 dagen naar de winkel oke…maar iedere dag :think: Volgens mij hebben de meesten daar echt geen tijd voor…:wink:

hier is het niet eens zozeer van geen tijd, maar ik mekr dat hoe vaker ik naar de winkel ga, hoe meer spullen ik koop die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb.

@knipoogje1983 wrote:

@Mama wrote:

Dat soort groente’s haal ik ook vaak een paar dagen van te voren in huis, om de dag of om de 2 dagen naar de winkel oke…maar iedere dag :think: Volgens mij hebben de meesten daar echt geen tijd voor…:wink:

hier is het niet eens zozeer van geen tijd, maar ik mekr dat hoe vaker ik naar de winkel ga, hoe meer spullen ik koop die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb.

Ook dat idd, dat is hier ook zo hoor. Of sta dan ook zo ineens :wink: in een andere winkel waar ik eigelijk helemaal niks hoef…maar dan toch weer met iets naar buiten kom… :oops:

groenten kan je gewoon goed in de koelkast bewaren hoor :thumbup:

De meeste mensen denken dat alles vers in de winkel komt…

Maar meestal is dat ook niet zo vers hoor…

en gewoon het eerst opeten wat je niet zo lang kan bewaren!

Ik heb nu nog een bloemkool en 2 zakken spruiten…

We hebben de spinazie en de andijvie al opgegeten.

En vandaag is een zak met spruiten aan de beurt :wink:

Van het weekend trouwens boodschappen gedaan voor 33 euro :shock:

maar ja helaas was mijn tank leeg… en moesten er nog luiers gehaadl worden.

Dus al met al kwma ik toch op 60 euri’s terecht!

netjes hoor 60,- :clap:

hmm toch eens kijken als we dat hier ook eens gaan proberen, houden we weer iets over voor wat anders…

Nou, ik houd me aanbevolen voor tips.

Door omstandigheden moeten we binnen nu en 6 maanden echt aan een andere auto, we hebben gekeken naar wat we zouden kunnen sparen om aan een budget van 6000 euro te komen voor een andere auto.

Ook moet er een andere wasmachine komen, die ik heb is oud, niet zuinig en er kan maar 4,5 kilo in… ik was me dus het apelazerus.

Verder komen er door allerlei toestanden de komende maanden uitgaven bij ons over tafel die zeker richting de 2000 euro gaan lopen en dus heb ik opdracht gekregen om toch nog eens kritisch te gaan kijken naar mijn uitgaven. Het zou mooi zijn als mijn totale budget voor boodschappen nog eens 100 euro minder kon en als er van het budget voor kleding, schoeisel en overigen zo’n 50% gespaard kan gaan worden :shifty:

Dus ga me nog eens goed verdiepen in jullie posts… het moet gewoon nog iets goedkoper :think:

@Mama wrote:

ik heb er alle tijd voor hoor… :lol:

Hier wordt elke woensdag een tas met groente bezorgd, dit is allemaal makkelijk zo te ‘plannen’ dat alles goed blijft. Ik heb aan t begin wel eens gegoogled op hoe je alles het beste kunt bewaren, er zijn echt groenten bij die wel een week tot twee weken goed blijven. Sommigen kun je trouwens het beste buiten de koelkast bewaren (komkommer, tomaat, paprika en nog een paar)

weekboodschappen is bij ons max €50,00… Maar soms kom ik er wel overheen :oops: