Ik heb een kelder en een amerikaanse koelkast. Hier dus genoeg mogelijkheden om groenten langere tijd te bewaren :thumbup:
Dus hier wordt op de markt toch wel heel veel ingekocht op zaterdag!
Ik heb ouders EN schoonouders met een groentetuin en zelf hebben we een diepvries
ow heb trouwens net een leuk huishoudboekje gedownload! :thumbup:
simpelhuishoudboekje punt nl :mrgreen:
Super hoor!
Zie ik gelijk hoeveel we over houden :shifty:
Wij eten niet iedere dag vers. Puur omdat ik sommige groente (rode kool, bietjes, bruine bonen) lekkerder vin duit pot of blik. Met verse groente is het daardoor makkelijk zo te plannen dat het goed blijft.
Ik had ook zo’n online hh-boekje maar vind excell toch fijner werken
Met hoeveel personen ben je? Dat scheelt namelijk ook. Wij zijn met vijf personen en vier huisdieren en we doen ons best rond te komen van honderd euro in de week.
@Esther28 wrote:
@mariska89 wrote:Die heb ik ook altijd en doe inderdaad twee weken met een pak luiers.(Luiers haal ik van de kindertoeslag bij de Aldi 80 luiers a 11,50 p/pak 2 pakken in de maand.):
deze pakken luiers haal ik ook altijd
ik kan ook ongeveer 2 weken doen met 1 pak.
dus dan heb je aan 2 a 3 pakken zeker genoeg in de maand
Nou, ik ga voor de nacht voor anderen kijken omdat mijn kleine mannetje elke morgen nat wakker wordt sinds een week. En douchen voor het ontbijt daar wordt mijn Stijntje een sjaggestijntje van!
Wat een verschil in uitgavenpatroon zeg. Ik denk echt dat wij redelijk gemiddeld zijn met honderd euro per week. Wij gaan overigens als het salaris gestort is naar de Aldi en halen daar vast luiers, doekjes, toiletpapier en zulk soort meuk voor heel de maand. Ideaal!
Jullie hebben me wel op een idee gebracht. als mijn kleine spook wakker is en aangekleed en gevoed dan gaan we op de fiets naar de markt. Lekker fruit inslaan. Is ook goed voor mijn conditie want dat is echt pet!
Ik ben vanmorgen naar de markt gefietst en heb zes kilo fruit gekocht (appels, peren en druiven) voor zes euro! Daar doen we wel even mee :thumbup: en die druiven zijn lekker zeg. Heb meteen drie broden gekocht bij het stoepje en bij de action een fles douchegel van twee liter en was bij elkaar nog geen twaalf euro kwijt! Er staat wel wind zeg, terug kwam ik amper vooruit, met een tas aan het stuur, fietstas vol en kind achterop. Nou ja, heb weer wat calorietjes verbrand :mrgreen:
Gewoon een goedkoop schrift joh, of een multomap. Blaadje verticaal vouwen, de rechterkant nogmaals verticaal vouwen en je hebt voor de kantlijn ruimte voor de datum, daarnaast ruimte om de winkel oid te noemen, daarnaast ruimte voor wat er in komt en daarnaast voor wat er uit gaat. Is veel voordeliger!