Budgetteren

N.a.v het topic in de keukentafel.



Ik probeer deze week te budgeteren.

Ik heb maandag 40 euro gepind en heb nu nog iets van 29 euro over.

Het is nu nog een probeersel hoor.

Dit omdat ik altijd eigenlijk wel panisch ben met geld ( of we genoeg over houden etc )

En omdat ik merkte dat we eigenlijk heel makkelijk aan het pinnen geslagen waren en tevéél.



Hebben jullie een bepaald budget per week? En hebben jullie eventuele tips? En is 40 euro te weinig of te veel?

40 euro naast de wekelijkse boodschappen? Want daar zijn wij elke zaterdag al zo’n 80 euro aan kwijt…Wat koop je van die 40 euro zo’n beetje?

Wat moet je allemaal halen van die 40 euro, alleen boodschappen? En voor hoeveel personen?



Ik moet zeggen dat ik gewoon haal wat ik moet hebben en dan de pinpas gebruik. Als ons salaris gestort is dan kijk ik wat er nog over was en dat bedrag stort ik naar de spaarrekening.

Bedoel je 40 euro voor alles? ook boodschappen voor de hele week?

dat zou ik niet redden van 40 euro



ik weet niet eens precies hoeveel ik uit geef per week.

Dat is ook verschillend, de ene week koop ik er luiers bij of wasmiddel, dat is dan weer duurder.

ga meestal 2 of 3x per week naar de supermarkt.

daarnaast nog wel eens naar kruidvat voor toiletartikelen enzo.

kadootjes, kleren enz.



dus waar is die 40 euro precies voor bedoelt?

Waar is die 40 euro voor?

ik gebruik budget buddy kan ik het meteen op de pc bijhouden :thumbup:

is even wennen maar gaat steeds beter…

eigenlijk alleen voor het eten…



De luiers hebben we een apart potje voor…

Ow en we zijn met 2 en een half persoon :mrgreen:

Hmm, ik vind 40 euro wel erg weinig voor een week eten eerlijk gezegd…



Maar goed, als je het kan en wil en je laat er niet echt heel veel voor, waarom niet?



Hier doe ik elke week bij de albert heijn boodschappen voor de hele week voor 65-70 euro en daar zit alles bij.

hmmm Ja ik weet het niet. Het is pas onze eerste week.

Veel laten…Veel laten? Euhmm ja wij doen al niet zo veel dus veel laten… :wink:



Daarbij wat pakken jullie sneller? Een A-merk of een B- merk?

Ik heb altijd een baal rijst staan dus daar zijn we een paar maanden zoet mee. Ik koop aardappelen in de aanbieding dus 5 kilo 1 euro. En pasta heb ik sowieso altijd in huis.



Dus hoef eigenlijk alleen maar vlees en groente te kopen op een dag.

En als we eens natuurlijk een wereldgerecht eten iets meer.

Mijn man eet geen beleg :shifty: Alleen pindakaas of salami. En alleen beleg voor mij dus…



Tja ik weet het niet hoor. Ik twijfel nu hahahah of we genoeg gaan hebben deze week. Ik ben benieuwd eind van de week :mrgreen:

Ik heb het wel eens geprobeerd, met 100 euro per week, met alles erop en eraan. In principe moet het lukken, maar ik heb er niet altijd zin in :oops:

En als ik dan eens kleren voor mijn zoontje moet kopen, dan lukt het sowieso al niet. Of iets voor mijzelf of mijn man koopt een trui of een jasje ofzo, dan is het alweer op. Ik heb het idee dus maar laten varen.

Wel hebben we elke maand een budget voor het hele huishouden, dus incl luiers, voeding, eten, kleding, wasmiddel etc. Dat lukt soms wel, soms is het handig dat er meer op staat dan dat bedrag :mrgreen: Maar zodra we in ons nieuwe huis wonen zullen we het er wel mee moeten doen, willen we nog wat kunnen sparen, dus dan zal het best lukken.

Ik ga uit van 100 euro per week en 100 euro per maand aan “extra” uitgaven.



Deze week alles in huis gehaald voor nog geen 25 euro :wink:

Lang leven AH met de groente zak!

ik zou het denk ik niet redden met 40 euro



al haal ik wel altijd goedkope merken en ga ook naar de ald*, om de week

daar haal ik luiers, een doos melk, kaas, wc papier, snoep, ships, wijn, wasmiddel

ben dan wel gelijk 50/60 euro kwijt

maar dat is dus niet voor 1 week maar ongeveer 2 weken

tussendoor dan nog naar C***



ik tel het nooit op.

boodschappen en vaste lasten doen we van mijn rekening (ik werk maar 2 dagen)

als dat op is (altijd voor het einde van de maand :mrgreen: ) dan boek ik geld over van mijn mans rekening (eigen zaak)

daar gaat ook de hypotheek vanaf.

Sommige dingen koop ik merk (cola, pasta, beleg, koekjes, chips) en de rest koop ik huismerk. Maar ik koop wel waar ik zin in heb. Ik vind het niet fijn om te moeten gaan trutten met geld (wat ik wel heb he, sommige mensen hebben het gewoon niet) omdat ik perse wil bezuinigen. Liever bezuinig ik niet op eten maar op andere dingen…

Nee Madre daar heb je ook wel gelijk in. Niet bezuinigen in eten. Maar ach ja we komen niks tekort hoor.

Wij hebben alleen geen chips koekjes e.d in in overvloed ( maar beter ook )



Normaliter zitten we ook op de 70 euro per week. Maar goed als ik het niet red deze week… Heb ik altijd de pinpas nog :mrgreen:

wij doen het hier met 100 euro per week met zn 3en een hond een kat en een goudvis!!

oja en daar tanken we ook van!!!

ik zou niet uitkomen met 40 euro ben het geloof ik al kwijt aan babyvoeding en luiers :wink: :lol:



maar ik zou het ook moeten doen wij pinnen hier ook alleen maar

ook nog tanken!! :shock:



ik ben aan een volle tank al ruim 70 € kwijt!

maar hoef maar 1x in de 2,5 / 3 weken ongeveer te tanken.

wij zijn met 2 volwassenen en 3 kinderen waarvan 2 nog in de luiers maar eten wel allemaal vort met de pot mee

wij doen alles dus luiers, eten, kadootjes, kleding enz.

gemiddeld zo’n 150 euro in de week.



mijn man werkt partime (32 uur), zijn salaris komt op de vaste lasten rekening en is altijd meer dan genoeg voor de vaste lasten. wat overblijft gaat naar de spaarrekening.



ik werk fulltime en mijn verdiensten komen op mijn bedrijfsrekening binnen en vanuit daar stort ik 600 euro naar de boodschappen rekening en de rest gaat naar de spaarrekening

ja maar we tanken dan wel diesel en manlief rijd zon 60 km per dag heen en weer naar zijn werk maar auto is redelijk zuinig gelukkig

@Loessie wrote:

ja maar we tanken dan wel diesel en manlief rijd zon 60 km per dag heen en weer naar zijn werk maar auto is redelijk zuinig gelukkig




wij benzine, ik hoef maar 2x per week naar m’n werk, 12 km heen en 12 terug.



verder thuis zoveel mogelijk op de fiets, maar we wonen buitenaf dus dat lukt niet altijd…