Budgetteren

Wij hebbne 70€, maar dat is wel voor luiers voeding en eten in een.

(daarbij nog 84 euro p/m kindgebondenbudget, waar we meestal veel van halen.)



Wij halen vaak ‘Low price’, dingen … goed letten op aanbiedingen, en dergelijke, kilo kip in de aanbieding? eten wij 2 dagen van! 1x bijv kip siam, en andere keer gewoon kip met rijst en saus!

Wij halen ook meestal voor meerdere dagen, en het is niet dat we ongezond eten, we eten ook vlees enzo, maar we budgeteren dit in.

bij ons zit het tanken er wel bij.



wij tanken zo’n 2 a 3 keer in de maand

manlief gaat altijd met de auto naar het werk

ik werk thuis dus gebruik hem alleen voor vergaderingen/ cursussen ofzo.

wel hebben wij alle familie op minstens een uur rijden wonen dus veel feestjes dan wel eens meer.

komen we te kort kunnen we altijd nog wat geld van de spaar afhalen voor een extra keer tanken

Ik zou het redden met 40,- maar hier maar 1 volwassene en 1 kind. Ik hou van lekker en goed eten overigens, dus we bijten niet op een houtje. Gewoon een kwestie van weten waar je wat haalt. Laatst heb ik op de markt een pond tomaten, een kilo sperziebonen, 5 bollen knoflook, een zak uien, een zak limoenen en 4 pangafilets gehaald voor nog geen 9 euro…



Luiers? In de aanbieding 3 pakken voor 20 euro, daar doe ik wel twee maanden mee (als het niet meer is).



Maar, hier geen auto, ik doe alles op de fiets, dat scheelt. En als ik avonddienst heb eet ik meestal op het werk mee, dus dat scheelt ook ietsje.

haha ja de tank… Ik tank eigenlijk 30 euro per 2 weken soms ietjes langer. Ik ga nu ook de fiets pakken als ik met werken. Ik werk nu redelijk dicht in de buurt, dus ook op de auto gaan we bezuinigen. Overigens betaal ik 44 euro per kwartaal aan belasting… Heb ook een miniwagentje hoor :inlove:

We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen waarvan 1 in de luiers.

Als ik er zo over nadenk moeten wij echt meer op het budget letten.

Wij besteden ongeveer 100€ per week aan boodschappen maar ik ga daar soms ook nog wel overheen als ik ergens luiers in de aanbieding zie of andere artikelen in groot verpakking.

Eigenlijk vind ik dat we veel te veel geld uitgeven want er gaat wekelijks ook nog eens zo’n 50€ door aan weet ik veel wat, zoals kopjes koffie of een tijdschrift o.i.d.

We hebben geen auto dat scheelt maar kleding, kado’s voor anderen en onszelf kosten ons vaak ook nog handen vol geld.

Dan nog de vaste lasten van ons huis en alles wat daar bij hoor, studie, kdv, verzekeringen enz.

Elke maand vraag ik me af waar het geld nu eigenlijk aan op is gegaan maar gelukkig komen we nog steeds prima rond dus ergens doen we het wel goed :wink:

@D. wrote:

Ik zou het redden met 40,- maar hier maar 1 volwassene en 1 kind. Ik hou van lekker en goed eten overigens, dus we bijten niet op een houtje. Gewoon een kwestie van weten waar je wat haalt. Laatst heb ik op de markt een pond tomaten, een kilo sperziebonen, 5 bollen knoflook, een zak uien, een zak limoenen en 4 pangafilets gehaald voor nog geen 9 euro…



Luiers? In de aanbieding 3 pakken voor 20 euro, daar doe ik wel twee maanden mee (als het niet meer is).



Maar, hier geen auto, ik doe alles op de fiets, dat scheelt. En als ik avonddienst heb eet ik meestal op het werk mee, dus dat scheelt ook ietsje.




Klopt helemaal, ik haal ook onwijs veel op de markt!! En daar kan je heel veel lekkere dingen mee maken!

als ik niet tank en geen luiers koop, kunnen wij een week van 40 euro eten.

Is ons al een aantal keer gelukt :lol: maar je moet dan wel creatief willen zijn met wat je maakt, en niet te zinnig in de keuzes die je maakt.

wij hebben 100 euro per week. hier betalen we alle boodschappen van, dus ook luiers, wasmiddel, toiletartikelen etc. de ene week houden we geld over de andere week geven we wat meer uit. gemiddeld komen we goed uit, vaak kunnen we ook wel een of twee keer per maand eten halen/laten bezorgen. we hebben ook vaak restjes in de vriezer, van pasta en rijst maak ik altijd een grote pan. dat is handig omdat ik veel avonddiensten werk en zo heeft manlief en dochter ook wat te eten :wink:

We besteden 100 euro in de week aan boodschappen, en houden daar van over, meestal. Wij zijn met 2 volwassenen en 5 kinderen.

Op maandag pinnen we 100 euro en doen 's avonds boodschappen bij de AH ( rond de 55 euro incl luiers, eenmaal per 2 weken ). Op vrijdag halen we nog voor 30 euro boodschappen bij de Lidl ( melk, chips, fris, salades, ) en de rest wat overblijft gaat in de huishoudpot voor bijvoorbeeld cadeautjes voor kinderfeestjes of vergeten boodschappen.



Wij eten bijna geen vlees, ( uit principe, niet uit besparing overigens ) en ik denk dat dat veel geld scheelt. Soms gebruiken we vleesvervanger, voor bijv. in de nasi of ovenschotel, en we eten soms vis ( tilapiafilet bijv. )



We eten iedere dag groente en fruit

We hebben altijd fruit in huis, de kinderen krijgen hier fruit mee naar school ( Sinaasappels en appels/peren ). Groente: Meestal diepvriesgroenten of groentepakketten voor in de nasi e.d.



Brood haal ik bij de AH op maandagavond na 18.00, dan is het nog vers en afgeprijsd. Ik gooi de broden in de vriezer.

Broodbeleg: Pindakaas, kaas, hagelslag, chocopasta, sandwichspread, appelstroop, jam, vlokken. Dat zijn dingen die niet iedere week op gaan.



Snoep: Ja, maar eenmaal per dag, als drinken hebben de kids multivruchtensap, ijsthee en Wicky, en in de weekenden cola.

Chips: Soms een bakje. Ik koop geen zakken met minizakjes.



Kleding: Voor de kids van de kinderbijslag eenmaal per 3 maanden alles wat ze nodig hebben bij H&M/ Esprit online/ Hema. Ondergoed/sokken: Zeeman en Wibra



Eigenlijk zouden we best een ruimer boodschappenbudget kunnen hebben, maar ik zou niet weten waarom, het werkt zo tot dusver uitstekend. Als de kids later ouder zijn gaat het boodschappengeld waarschijnlijk wel omhoog :wink:. Ik vind het ook gewoon prettig om het zo te doen.

Ik doe bij de Lidl wekelijks boodschappen(melk, groenten, fruit, fris(soms want ik ben aan de lijn)koffie etc, en ben dan meestal niet meer als 20 euro kwijt. Dan haal ik op aanbieding vaak wasmiddel, vlees vis en dergelijke. Ik denk dat ik in een week 50 euro kwijt ben. Sigaretten koop ik ‘ergens anders’ zo in de maand ben ik maximaal 250-275 kwijt aan boodschappen totaal, maar dan heb ik geen auto. Kleding wordt van de kinderbijslag gekocht, ook voor mij(al heb ik niet veel nodig) of we krijgen het.



Ooit stop ik met roken, en dan zou ik het voor 200 in de maand prima moeten kunnen redden.

okey nou dan proberen ik het volgende week met een wat ruimer budget :wink:

Wat ik zeg die 70 euro per week was zo slecht nog niet.

Maar goed als ik het red heb ik toch even 30 euro bespaart :mrgreen:

En dan doe ik ook maar weer gewoon alle boodschappen voor de hele week halen… Vind ik ook veeeel fijner :thumbup:

@nachtvliinder wrote:



En dan doe ik ook maar weer gewoon alle boodschappen voor de hele week halen… Vind ik ook veeeel fijner :thumbup:




Dan ben je ook minder gauw geneigd om impulsaankopen te doen :wink:

@D. wrote:



Luiers? In de aanbieding 3 pakken voor 20 euro, daar doe ik wel twee maanden mee (als het niet meer is).


:shock: Serieus joh, 2 maanden met 3 pakken luiers ?? Hier een pak per week hoor, 4-5 luiers per dag. Verschoon jij dan maar 2 keer per dag ? Want dan doe je er idd 2 maanden mee.

jeetje ik heb 1 pak luiers in de week, soms red ik dat maar net :shock:



ik heb 50 euro in de week waar ik het mee moet doen :pray:

ben dus erg zuinig met kopen, helaas…

Hier gemiddeld 80/90 euro boodschappen per week, dit is exclusief luiers (haal ik zoveel mogelijk in de aanbieding) en waspoeder (makro 8) ).



Wij leven niet zuinig, maar ook niet overdreven luxe (vind ik 8) )



O ja, wij zijn met 2 volwassenen, 1 dreumes, 1 poes, 2 konijnen en een paar vissen :mrgreen:

@Sweet-Love wrote:

kilo kip in de aanbieding? eten wij 2 dagen van! 1x bijv kip siam, en andere keer gewoon kip met rijst en saus!




:shock: Daar eten wij 3 a 4 dagen van :think:



In principe heb je maar 100 gram kip (75 gram gegaard) per persoon nodig…

@nachtvliinder wrote:

eigenlijk alleen voor het eten…



De luiers hebben we een apart potje voor…

Ow en we zijn met 2 en een half persoon :mrgreen:




Wij gaan elke week naar de Lidl, daar halen wij groente en fruit en vlees en drinken en kaas en eieren en nootjes en luiers en dan zijn we nooit meer dan 50 a 60 euro kwijt. En dat voor 2 volwassenen en 1 peuter en 2 baby’s.

De meeste dingen hebben wij dus merkloos, maar sommige dingen (zoals Brinta en pindakaas en koffie) halen we tussendoor bij een gewone supermarkt en letten dan op aanbiedingen zoals 3 halen = 2 betalen.



Ik denk wel dat het te doen is om voor 40 euro boodschappen te halen als je voor luiers nog een ander potje hebt.

als ik hier 100 gram kip op ons bord leg zitten we allebei te kijken van " en waar is mijn eten?" :angel:



Hier ook twee dagen met een kilo kip…



Boodschappen voor 100 euro per week, inclusief alles, dus ook luiers, alle schoonmaakartikelen, wasmiddel en badkamerspul.

wij geven 80 euro per week uit aan boodschappen. incl luiers/verzorgingsproducten enz enz.



kip gebruiken we per keer 350-400 gram. Dit kopen we alleen als het in de aanbieding is

Wij eten meestal gewokte kipfilet en dan veel groente en volkoren pasta of zilvervliesrijst erbij, vandaar dat wij dan wel genoeg hebben aan 200 a 300 gram kipfilet per keer.