Budgetteren

Wij moeten het doen met 50euro p/w aangezien we min.inkomen hebben.

(Luiers haal ik van de kindertoeslag bij de Aldi 80 luiers a 11,50 p/pak 2 pakken in de maand.)

Kopen aanbieding dingen bij AH, Aldi en Lidl…

Hoelanger je bezig bent met budgeteren hoe meer het een sport word om iets goedkoop te krijgen (en het je beter gaat lukken) :mrgreen:

@mariska89 wrote:

(Luiers haal ik van de kindertoeslag bij de Aldi 80 luiers a 11,50 p/pak 2 pakken in de maand.):




deze pakken luiers haal ik ook altijd

ik kan ook ongeveer 2 weken doen met 1 pak.



dus dan heb je aan 2 a 3 pakken zeker genoeg in de maand

@sassie1980 wrote:

@Sweet-Love wrote:
kilo kip in de aanbieding? eten wij 2 dagen van! 1x bijv kip siam, en andere keer gewoon kip met rijst en saus!




:shock: Daar eten wij 3 a 4 dagen van :think:



In principe heb je maar 100 gram kip (75 gram gegaard) per persoon nodig…


Vaak eten er dan mensen mee, en er moet al 300/400 gr in de Siam,

@marloes vip wrote:

@Esther28 wrote:
@mariska89 wrote:
(Luiers haal ik van de kindertoeslag bij de Aldi 80 luiers a 11,50 p/pak 2 pakken in de maand.):




deze pakken luiers haal ik ook altijd

ik kan ook ongeveer 2 weken doen met 1 pak.



dus dan heb je aan 2 a 3 pakken zeker genoeg in de maand
Die heb ik ook altijd en doe inderdaad twee weken met een pak luiers.




Ja en ze bevallen ook nog goed, geen lekkage enzo :thumbup:

kan ze wel aanraden.

nou daar heb je wel gelijk in, vergat ik te zeggen

ik heb sinds 2 weken, Kruidvat extra large luiers voor 's nachts

omdat ze ook een aantal ochtenden wakker werd met een natte pyamabroek.



maar overdag gaat nog prima.

hier doen we vaak voor 50 euro in de week boodschappen.

Maar moet wel zeggen dat dat de ene week (zonde rluiers) beter te doen is als de andere week (met luiers).

en je moet creatiever met je geld omgaan in drukkere tijden van veel verjaardagen ofzo.

Wij hebben per week een budget van €50. Ene keer kom ik makkelijk uit, andere keer moeilijker (eters, verjaardag)

Dit geld is alleen voor boodschappen en bv verjaardagskado’s.



1 keer in de 2 maanden haal ik drinken/wasmiddel/verzorgingsproducten en dat soort spul. Dan ben ik zo rond de 50 euro kwijt. Ligt eraan wat ik nodig heb.



Tanken tel ik niet mee, hier gaat er zo €65 in een tank.



Wij zijn met 2 personen en een hond.



Soms kun je idd heel creatief zijn met eten. Ik tel bv kipfilet niet in grammen, maar per stuk. Ik heb gisteren 1 kipfilet in de kip siam gedaan met champignons ipv cashewnoten. Ik heb liever wat extra groente dan extra vlees. En nog vond ik er veel inzitten.

Wij kunnen veel langer doen met een kilo kip. Een kg gehakt gaat in 4en.

Wij hebben nu een online budgetbeheerder, is net als budgetbuddy wat Heleen zei.

Is even wennen, maar het werkt wel.

Uiteindelijk doen wij met 4 personen, inclusief huisdieren (cavia, hamster, konijn, vissen) voor 75 euro per week boodschappen, inclusief grote uitgaven (soms vaatwasmiddel, soms wasmiddel, of zelfzorgmiddelen/persoonlijke verzorging).

Wij gingen ook te vaak geld tappen bij de pinautomaat.

Dat doen we nu eigenlijk helemaal niet meer, meeste gaat met chip of pin. Daardoor blijft het beter beheersbaar.

Ik zit hier echt met verbazing te lezen. Hoe krijgen jullie het voor elkaar voor zulke bedragen? Wat eet je dan? Groente en fruit is al zo duur. Ik let al best op maar onder de 150 euro per week lukt hier nooit. Dan heb ik het over alles, dus ook luiers, shampoo, etc. Nou zijn we met z’n vijven en kat, blijven er vaak mensen eten en gaat er redelijk wat wijn doorheen. Maar toch…

Pffff ik probeer elke week te bezuinigen moet ik zeggen.

Maar het lukt ons echt niet.

We zijn met ons tweetjes en onze dochter.

Maar we zijn zo rond de 100 euro per week boodschappen kwijt, vind ook echt wel dat dit veel minder zou kunnen/moeten.



Hier zitten niet de luiers bij van onze dochter, die halen we gewoon als ze op zijn ergens in de aanbieding.

En het eten van de honden zit er ook niet bij, is ongeveer 40 euro per maand.

Zou het in Brabant duurder zijn Romata? :mrgreen:

@lindyLindy wrote:

Zou het in Brabant duurder zijn Romata? :mrgreen:


Haha ja dat denk ik ook wel eens :mrgreen:

Maar de mensen die rond komen van ongeveer 40 a 60 euro.



Hebben jullie dan wel gewoon vers fruit elke dag, elke dag vlees/aardappels of rijst ?

Een voorraad ?

Gewoon iets lekkers in huis knakworsten/ragou/soep/chipjes etc.

Hier kunnen we ook van weinig rondkomen hoor, is een bewuste keuze van ons.



De luiers van de kruidvat zijn net zo duur als die van de lidl en de aldi. Ik vind de kwaliteit zelfs beter van de kruidvat en die hebben we dan nu ook.



Wij hebben vers fruit, groente, vlees, aardappelen en luiers. Schoonmaak middelen en andere duurdere artikelen krijgen we van hub zijn baas :wink:

Wij mogen voor 450 euro in het jaar gratis boodschappen doen. :mrgreen:



Er is een heleboel goedkoper te krijgen als dat we (willen) denken. Het is wel haalbaar.

Extraatjes hebben wij zelden moet ik zeggen hoor, geen hapjes op tafel of koekjes bij de thee, dat doen we zelden eigenlijk.

ik ga mij heel hard in een hoekje zitten schamen. Ons weekbudget is 200 euro voor incl tanken roken etc en daarnaast maandelijks 120 euro aan maaltijd cheques waarvoor we gewoon etenswaren in de supermarkt kunnen kopen. En dan zijn we maar met zijn 2en. En ook wij komen bij de lidl

@romata wrote:

Maar de mensen die rond komen van ongeveer 40 a 60 euro.



Hebben jullie dan wel gewoon vers fruit elke dag, elke dag vlees/aardappels of rijst ?

Een voorraad ?

Gewoon iets lekkers in huis knakworsten/ragou/soep/chipjes etc.




We eten elke dag groente met vlees, de ene keer met rijst of pasta, de andere keer niet. We ontbijten met Brinta en eten 's middags volkoren brood, dus vezels en koolhydraten genoeg.

We eten thuis fruit (banaan of appel of peer) en mijn man neemt een vruchtensmoothie mee naar werk. Ik drink veel koffie en rooibosthee en water (met roosvicee) en de kids ook en elke dag een glas sap bij het ontbijt. We eten dus gewoon gezond en krijgen voldoende vitamines en mineralen binnen.



Ik moet wel zeggen dat mijn ouders wel eens dingen meenemen. Onze katten krijgen samen een half blikje tonijn en mijn ouders halen deze voor ons bij Aldi (gaan wij nooit heen) en dat hoef ik niet terug te betalen. En mijn ouders drinken geen alcohol, maar mijn vader krijgt regelmatig wijn (hij is wethouder en belastingconsulent) en dat geeft hij dan aan ons.

@romata wrote:

Maar de mensen die rond komen van ongeveer 40 a 60 euro.



Hebben jullie dan wel gewoon vers fruit elke dag, elke dag vlees/aardappels of rijst ?

Een voorraad ?

Gewoon iets lekkers in huis knakworsten/ragou/soep/chipjes etc.




om hier ff antwoord op te geven… ja hoor… elke dag 1-2 stuks vers fruit(meestal appels, bananen of kiwi) koop ik of bij de lidl, de markt of in de aanbieding bij bijvoorbeeld nu, de appie. Heel af en toe krijgen we op het werk wat mee(voedselbank). Groenten hetzelfde. In de aanbieding kopen en in porties invriezen. Gaat met de meeste groenten uitstekend(sommigen niet hoor, net als broccoli, of bloemkool koop ik gewoon vers), erwtjes en worteltjes meestal uit blik of pot. Vlees hebben we ook in principe elke dag, ook weer in grootverpakking in de aanbieding(laatst nog drie bakken vlees voor 5 euro bij de plus bijvoorbeeld) of ook gewoon bij de lidl. Altijd twee soorten vleesbeleg in huis, kaas en smeerkaas of smeerworst.



als ik het eens een beetje ruimer heb(bijvoorbeeld restant kinderbijslag oid) dan koop ik extra luiers, suiker, koffie etc… voorraadje aanleggen werkt prima… en het scheelt je weer in de andere weken. Maar gemiddeld gezien kom ik toch wel rond de 50 euro per week uit. (en dat is puur uit noodzaak in clusief luiers dus)



Wijn of bier, ik heb het in huis, maar drink het zelden. Meestal voor bezoek enzo ligt er altijd wel een pilsje en een wijntje koud. Frisdrank is in huis, maar drink ik zelden, al kost het bij de lidl ook niet zo gigantisch veel.

hier wil ik dus mee zeggen dat ik dat eenmalig aanschaf, maar het dan goed weken voor kan komen dat ik het niet koop, ik reken dat dan ook niet bij de wekelijkse kosten



Kortom, een beetje creatief denken en heel belangrijk, een vriezer1

Romata: Ik heb rijst op vooraad ( 25 kilo ) en als de aardappelen in de aanbieding zijn neem ik ok 5 kilo mee.



Vers groente haal ik gewoon goedkoop… ( hebben meestal ook gewoon evrs groente idem voor het fruit) Maar daar ben ik in 1 week tot 10 euro kwijt. ( markt etc )



Schoonmaakmiddelen krijg ik van mijn man. Hij werkt bij een schoonmaakbedrijf in het magazijn :wink:

En meestal doe ik heel ouderwets met citronelle en bleekwater…



Koekjes en lekkers op tafel is echt zelden bij ons. Als er visite is dan staat er heus wel wat. Ik heb ook vrij vaak eters op bezoek. Dan doe ik ook niet moeilijk qua budget.



Tja en we komen nu ook niks tekort hoor, maar zeker na de berichten van de troonrede word ik altijd panisch. Een soort tic die ik van vroeger over heb gehouden.

( mijn moeder stuurde mij altijd om sigaretten te gaan halen, maar zij gaf mij altijd te weinig geld )En dan voel je je best wel lullig hoor als klein kind. Dus ik heb dat altijd wel gehad dat gevoel over geld :mrgreen:

@kim79 wrote:

ik ga mij heel hard in een hoekje zitten schamen. Ons weekbudget is 200 euro voor incl tanken roken etc en daarnaast maandelijks 120 euro aan maaltijd cheques waarvoor we gewoon etenswaren in de supermarkt kunnen kopen. En dan zijn we maar met zijn 2en. En ook wij komen bij de lidl




:shock: bijna 1000 euro per maand aan boodschappen??? Afgezien van het feit datik het voor twee personen inderdaad veel vind… waar laaaaat je dat??? :o

wij proberen rond te komen van 400 euro per maand, hier moet ik alle boodschappen van doen, tanken, uitjes enzo (geen kleding)…

Lukt nog niet echt (ben pas 2 maanden bezig)…

Meestal kom ik zo 150euro tekort…



Ik pin aan het begin dus 400euro en dan met een kasboek schrijf ik alles op wat we uitgeven…



En daarnaast krijgen wij beiden 50euro zakgeld voor de extra dingen…



grts patricia