Maar de mensen die rond komen van ongeveer 40 a 60 euro.
Hebben jullie dan wel gewoon vers fruit elke dag, elke dag vlees/aardappels of rijst ?
Een voorraad ?
Gewoon iets lekkers in huis knakworsten/ragou/soep/chipjes etc.
Wij hebben 60 euro aan boodschappen per week (zonder schoonmaakmiddelen, shampoo, etc) en daar hebben wij voor allemaal 2 stuks fruit per dag, en dan elke dag verse groente (behalve rode kool en spinazie, dat komt uit diepvries of pot, omdat ik geen tijd heb om dat vers te maken) daarnaast kopen we aardappelen in bulk, en gebruiken die ook om aardappelen te bakken (dus geen kant en klare blokjes enzo).
Voor de kinderen hebben we weinig snoep nodig, die doen nu nog met de buit van de avondvierdaagse (snoepen weinig).
Knakworsten, ragout, soep, chips hoeft allemaal niet veel te kosten hoor, hangt ervan af wat je smaak is. Wij hebben soms merkproducten, soms huismerk, hangt af van of het ervan afkan.
Wat goed zeg dat jullie rond kunnen komen van bedragen als € 50 en dat met een gezin. Wij willen verhuizen , hebben een mooi huis op het oog maar ja die is wel € 200 duurder dan nu. Maar als ik dit zo hoor moet het wel kunnen en zal ik ook eens gaan bezuinigen. Wij zijn nu rond de € 150 tot € 175 per week kwijt en dan neem ik tanken niet mee.
Wel doe ik boodschappen bij de ah en let ik eigenlijk niet echt goed op. Ik kook waar ik zin in heb. Ik ga maar eens info opvragen via het Nibud. Ik wil graag naar € 100 per week toe maar dat moet lukken lijkt me.
Wij zijn ook weer eens aan het budgetteren/bezuinigen, wij pinnen iedere week 250 euro en dat is dan voor alles, inclusief roken (binnenkort hopelijk niet meer), tanken (alleen voor man, zelf een lease auto) en de golf van mijn man…En daar redden we het ongeveer mee, maar zeker niet iedere week… :oops: :oops:
En dan heb ik niet het idee dat we veel spannends doen eigenlijk…
Hmmmm… toch maar nog eens kritisch kijken naar onze uitgaven, want dat moet voor minder kunnen.
Maar de mensen die rond komen van ongeveer 40 a 60 euro.
Hebben jullie dan wel gewoon vers fruit elke dag, elke dag vlees/aardappels of rijst ?
Een voorraad ?
Gewoon iets lekkers in huis knakworsten/ragou/soep/chipjes etc.
Ik haak hier even op in.
Wij komen niets te kort. We hebben ook genoeg voorraad in huis (je zou mijn kastjes eens moeten zien). Fruit eet hub niet of nauwelijks, alleen als ik het voor hem pel/schil :thumbdown: of een salade maak, dan eet hij wel mee.
Ik kan fruit mee eten op mijn werk. We eten elke dag aardappelen/vlees/groente of rijst/pasta/groente/vlees/kip en 1 keer in de week een soep maaltijd. Puur omdat we dat lekker vinden.
chips hebben we altijd in huis, ook een pak koeken. Meer niet anders eet ik het op :oops: :shifty:
Het is gewoon de kunst om de aanbiedingen in de gaten te houden en niet zo veel onzinnige dingen kopen. Denk goed bij ieder ding: eten we dit echt op en/of hebben we dit echt nodig.
Ik probeer de weekboodschappen te doen van €50,-. Soms heb ik ruim voldoende en een andere x kom ik iets tekort. Dit is alleen het eten en drinken overigens! Luiers en alle verzorgingsproducten komen er nog overheen, verzorgingsproducten als dagcreme en tonic e.d. heb ik van het eigen merk van de Etos, en shampoo e.d. koop ik bij de Op=Op. En wij hebben idd elke dag vers fruit en groente, dat vind ik echt heel belangrijk! Mijn man eet helemaal geen fruit, dat scheelt weer 1 , maar Jayden en ik dus wel, en elke dag staat er vers gekookt en gezond eten op tafel. Ben van plan m’n fruit en groente op de markt te gaan kopen, mss ben ik dan nog wel goedkoper uit.
Ik maak een menu voor 1 hele week en aan de hand daarvan maak ik een boodschappenlijstje en daar wijk ik niet van af, anders werkt het hier ook niet hoor
Oh ja en we hebben idd ook wel lekkers in huis 8) Ligt meest altijd wel chips, altijd Nijntje koekjes voor Jayden en soms koekjes/snoepjes voor onszelf, maar gezien ik Peter op rantsoen wil hebben neem ik dat niet meer mee nu :oops: :mrgreen:
als ik alleen het eten haal red ik 40 euro makkelijk! Ik haal altijd vlees in de aanbieding, groente ook en aardappels ook. Rijst gewoon de goedkoopste bij ah, drinken etc ook allemaal aanbiedingen of eigen merk. ik ben nu bezig voor 50 euro in de week ALLES maar dat red ik niet hoor, ik pin dan zo’n 10 euro erbij voor brood en wat lekkers in het weekend. Maar als ik heel zuinig aan doe red ik het dus wel met 50 euro! we eten altijd een koek (je) bij de koffie, int weekend soesjes of een afgeprijsde taart/gebak bij de koffie. Kleding, benzine, drogisterij etc zit er dan niet bij, maar ik gebruik geen make up, koop badschuim in grote verpakkingen, deo heb ik een voorraad dus hoef ik maar eens in de maand bij te vullen, etc dus daar zit ook maximaal 20 euro in de maand bij, zonder kleding maar dat koop ik hooguit 5 keer per jaar, 2 keer voor hub en 3 keer voor mezelf. Kinderen haal ik bij zeeman en ik krijg ook heel veel dus daar heb ik voor van de winter NIKS meer voor nodig (wel moeilijk om al die winkels uit te blijven :lol: ) Dus al met al butgeteren we heel veel en leven we toch niet extreem sober vind ik zelf. Chips en nootjes zijn er altijd in huis, snoep ook en voor hub altijd sultana oid voor mee naar zn werk. Beleg niet extreem veel en dure dingen maar ik vind kaas 3 dagen achter elkaar nog steeds lekker en dan de goedkope van ah. Niks mis mee vinden wij
Zo kunnen we leuk sparen voor vakanties, verbouwingen etc.
ohja, de auto staat hier vrijwel stil, alleen gebruik voor mijn werk, nu we veel naar Ede moeten vanuit R’dam, tanken we wel iedere week maar meestal is het eens in de maand een volle tank voor 70 a 80 euro, en daar red ik het meestal precies van. Maar net wat ik zeg, 2 ritjes naar Ede en hij is bijna leeg
ik ga mij heel hard in een hoekje zitten schamen. Ons weekbudget is 200 euro voor incl tanken roken etc en daarnaast maandelijks 120 euro aan maaltijd cheques waarvoor we gewoon etenswaren in de supermarkt kunnen kopen. En dan zijn we maar met zijn 2en. En ook wij komen bij de lidl
:shock: bijna 1000 euro per maand aan boodschappen??? Afgezien van het feit datik het voor twee personen inderdaad veel vind… waar laaaaat je dat??? :o
Hermione, kim reageert nu even niet (want die zit in dat hoekje diep te schamen ) maar ik wil hier wel op in haken.
Ik was dit in het verleden ook makkelijk kwijt doordat ik veel benzine kwijt was, 2 tanken in de week zeker, dat is al gauw 90 euro als je dan ook nog bij iedere tankbeurt een pakje sigaretten , een mars een krantje of tijdschrift meeneemt zoals ik toen deed dan houd je helemaal niet zoveel over voor de boodschappen.Ik ging daarnaast ook nog eens regelmatig 's middags lunchen. Nou tel uit je winst. Bij die lunch bleef er wel eens een nieuw jasje,tasje,truitje, broekje oid aan mijn vingers plakken, ik kwam toen echt niet rond van 200 euro in de week incl. boodschappen, het was er al snel 300. En ja dan kreeg ik wel reiskostenvergoeding van mijn baas maar daar kon ik net mijn bootkosten van betalen.
Mijn budgeteer tips:
eet niet buiten de deur
eet eens een week (of langer) de diepvries en voorraadkast leeg of maak hieruit je menu’s voor de week en vul het evt. aan als het echt nodig is. Je zult versteld staan over wat je in huis hebt.
koekjes voor de visite kan ik niet afblijven, diepvriessoesjes of een zelfgemaakte cake in plakjes invriezen doet het ook goed en pak ik minder snel
ga de stad/dprp niet in als je niets nodig hebt want je neemt vaak iets mee omdat het net in de aanbieding was oid
maak een boodschappenlijstje
budgeteer op iets anders dan op eten, op duurzame spullen en kleding kun je ook genoeg bezuinigen, is het perse nodig al die dingen bij de IKEA mee te nemen?
Ik ben zo’n losbol wat geld betreft…baal soms echt van mezelf. KLeding voor de meiden kopen is mn grote zwakte. Ik zeg eerlijk, jullie hebben me aan het dneken gezet (en dat is eerder gebeurd in het shoptopic waardoor ik nu ipv veel goedkope kleding slecht enkele duurdere sets koop) en heb dan ook besloten mezelf op een budget te zetten, als ik het zo lees allemaal is 100 euro voor een gezin van 4 prima te doen…laat ik dat als streven zetten.
100 euro per week dus voor levensmiddelen; 12,50 euro p/dag en dan 30 voor het weekend…Ja, laat ik het gewoon es proberen. Ik denk dat ik nu rond de 200-250 per week kwijt ben aan boodschappen…zucht, is toch van de zotte ook!
we kunnen royaal leven, maar dat willen we niet. We hebben nog zoveel waar we voor willen sparen, andere auto, vouwwagen of andere caravan, een vliegvakantie met de kinderen in de zomer, zonnescherm buiten, dakkappel enz…
Dus heb ik een budget van 80 euro per week voor 5 personen en dat is dan alleen voor eten. Dan nog 100 euro voor wasmiddelen, pampers en overigen van verzorging. En ik heb dat uitgerekend over 13 weken gedeeld door 3 zodat ik een goed bedrag kreeg per maand.
550 euro werd dat.
De rest van wat bij ons dan over is gaat op de spaar rekening
Kleding kopen we gewoon wanneer nodig, dus de ene maand gaat er wat meer naar de spaar als de andere keer.
Vind het ook helemaal niet nodig om elke week voor 150 tot 200 euro boodschappen te doen, dat zie ik wel om me heen, maar ik denk dan altijd… t hoeft niet op, ook al is het lekker :shifty:
eet eens een week (of langer) de diepvries en voorraadkast leeg of maak hieruit je menu’s voor de week en vul het evt. aan als het echt nodig is. Je zult versteld staan over wat je in huis hebt.
koekjes voor de visite kan ik niet afblijven, diepvriessoesjes of een zelfgemaakte cake in plakjes invriezen doet het ook goed en pak ik minder snel
ga de stad/dprp niet in als je niets nodig hebt want je neemt vaak iets mee omdat het net in de aanbieding was oid
maak een boodschappenlijstje
budgeteer op iets anders dan op eten, op duurzame spullen en kleding kun je ook genoeg bezuinigen, is het perse nodig al die dingen bij de IKEA mee te nemen?
natas
Wil nog wel aanvullen:
haal het benodigde aantal broodjes uit de vriezer en wordt geen sponsor van de kinderboerderij.
bekijk de reclame folders en maak een lijstje voor producten als tandpasta deo en dat soort dingen.
kijk eens in huis wat er op marktplaats kan
pak net iets vaker de fiets voor boodschappen, fietstassen en een mandje kunnen uitermate handig zijn.
beperk het openen van nieuwe verpakkingen, tot het andere op is. Dit voorkomt onnodig weggooien van producten.
Wij kopen niet echt veel lekkere dingen als snoep en koek en chips enzo, dat vind ik niet nodig. Maar wel veel fruit en groente… (en dat is jammergenoeg duurder dan een zak chips ofzo)
Chips krijgen de kinderen op zondag. Snoep eten we nooit. Koekjes heb ik voor de kinderen biscuitjes in huis en verder maar weinig koek.
Als er iemand op visite komt, dan heb ik niet altijd wat. Of ik haal dan nog snel wat in de winkel…of ze hadden maar moeten bellen van tevoren. We hadden altijd wel wat in huis voor de visite, maar dan kwam het er vaak op neer dat wij het dan toch al opaten… dus dat werkte ook niet echt :mrgreen:
Frisdrank drinken we bijna niet (1 fles cola light per week). Milan krijgt 1 beker taksi mee naar schol en verder drinken ze ranja!
80 euro is voor ons makkelijk te doen per week… (incl verzorgingsproducten en luiers (6,95 voor 44 luiers)
Wij zijn nu rond de € 150 tot € 175 per week kwijt en dan neem ik tanken niet mee.
Wel doe ik boodschappen bij de ah en let ik eigenlijk niet echt goed op. Ik kook waar ik zin in heb. Ik ga maar eens info opvragen via het Nibud. Ik wil graag naar € 100 per week toe maar dat moet lukken lijkt me.
Bij ons in de buurt zit een Super de Boer en daar haalden wij de wekelijkse boodschappen, meestal waren we dan 100 a 125 euro kwijt. Toen we een keer naar de Lidl gingen en de kassiere zei dat we 55 euro kwijt waren, heb ik daarna de kassabon nagekeken om te zien of zie iets gemist had, haha.
Wij schrijven een week menu iedere vrijdag, en het boodschappen lijstje wordt geschreven in volgorde van de schappen. Roerloos door de winkel lopen vult het wagentje met onnodige lekkere dingen.
Wij hebben geen toetje iedere avond. Alleen op Vrijdag avond hebben we een £1 cheesecake.
gehakt/kip koop ik niet meer, tenzij het kalkoen gehakt is wat goedkoper is dan runder. Wij eten nu Quorn gehakt of Quorn nep-kip. Veel goedkoper en gaat langer mee.
Sauzen kopen we niet meer, alles wordt vers gemaakt.
De afgeprijsde schap is mijn grote vriend. (Vorige week 600 gram gemenge vis gekocht voor £2 ipv £6, het was op datum maar kon een week mee in de vriezer tot ik er zin in had)
Ik koop echt niet achterlijk veel in, maar ben toch zeker 150 euro per week kwijt aan de wekelijkse boodschappen (inclusief luier etc.). Afhalen doen we vrijwel nooit en kant en klaar eten haal ik ook niet.
we kunnen royaal leven, maar dat willen we niet. We hebben nog zoveel waar we voor willen sparen, andere auto, vouwwagen of andere caravan, een vliegvakantie met de kinderen in de zomer, zonnescherm buiten, dakkappel enz…
Dus heb ik een budget van 80 euro per week voor 5 personen en dat is dan alleen voor eten. Dan nog 100 euro voor wasmiddelen, pampers en overigen van verzorging. En ik heb dat uitgerekend over 13 weken gedeeld door 3 zodat ik een goed bedrag kreeg per maand.
550 euro werd dat.
De rest van wat bij ons dan over is gaat op de spaar rekening
Kleding kopen we gewoon wanneer nodig, dus de ene maand gaat er wat meer naar de spaar als de andere keer.
Vind het ook helemaal niet nodig om elke week voor 150 tot 200 euro boodschappen te doen, dat zie ik wel om me heen, maar ik denk dan altijd… t hoeft niet op, ook al is het lekker :shifty:
Hier precies hetzelfde bedrag per maand. We doen hier de boodschappen, toiletartikelen, kado-tjes kinderfeestjes e.d. van.
Haal het direkt aan het begin van de maand op en hou het dan in Excel bij. Dit doen we nu een tijdje en dat vind ik heel prettig. Ik wil graag zien waar het geld aan opgaat. Verder ben ik een zeer spaarzaam typje. Kinderbijslag gaat direkt naar de spaarrekening, geld van de belasting gaat direkt naar de spaarrekening enz.
Wij leven niet heel uitbundig. Zijn graag lekker thuis en doen niet aan dure vakanties. Puur omdat het ons niet zo heel veel interesseert. Wij vermaken ons ook prima in de stacaravan van mijn ouders.
Ik moet ook zeggen dat koken een hobby van me is en dat ik niet naar de prijs kijk. Ik haal vlees vaak bij de slager en brood altijd bij de bakker. Dat kost natuurlijk ook al een stuk extra.
En veel mee-eters hier altijd en dus kook ik regelmatig een stuk meer dan voor vier personen.
Op eten bezuinig ik niet. Het hoeft ook niet, maar als het wat krapper zou worden zou ik eerder op kleding oid bezuinigen dan op eten.