Budgetteren

gevonden

@lydia wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
@Nefarious wrote:
@mamavan2meisjes wrote:
@Nefarious wrote:
@mamavan2meisjes wrote:
@Emma wrote:
bezuinigen op eten hoeft niet, maar je kunt wel minderen. tis niet gezond als je iedere avond een zak chips leeg(vr)eet en 2 zakken snoep aan je kinderen geeft. Maar op fruit en groente moet je natuurlijk niet minderen.

Ik vind nog steeds dat chips etc voor de weekenden is, vrijdagavond, zaterdagavond en zondagmiddag of avond. Dat weet Sarah ook en ze krijgt dus af en toe een klein bakje chips op zondagmiddag. Maar ook niet iedere week. Niet dat we het geld niet hebben, maar ik vind het niet nodig en niet gezond. Je maakt kinderen soms net zo blij met wat druiven of een banaan dan met een zak chips, net wat ze gewend zijn.

Snoep kan toch ook wat minder, we kopen hier 1 tot 2 zakken snoep per week en daar doen we het mee. Is het op, dan is het op, maar ik zorg er wel voor dat Sarah voor iedere dag wat snoep heeft bij de koffie en thee ipv een koekje. Maar ook daar kun je wat fruit geven ipv snoep. Fruit is dan wel weer duurder maar in dit geval haal ik liever minder snoep zodat ik extra fruit kan kopen.

En natuurlijk hoef je de straatmanverkoper of de muziekant niks te geven, maar als je bedenkt dat er mensen zijn die dus een paar honderd euro in de maand aan extra dingen uitgeven die eigenlijk niet nodig zijn om gezond te leven, schaam ik me daarvoor. Wil niet zeggen dat je dan geen lekkere dingen mag kopen omdat een ander het geld er niet voor heeft, maar wel dat het misschien wat minder kan en kijken naar hoe je andere mensen kunt helpen.

dus jij vindt dat mensen die geld genoeg hebben omdat ze er keihard voor werken maar even andere mensen moeten helpen die het minder hebben? moeten ze ook een baan zoeken :wink: vindt dat wel zo :wall:

wij geven mensen in onze directe omgeving vaak wel dingen wat we over hebben… zojuist nog een hele zak met kleding weggeven en een heel schattig wiegje met bedhemeltje…

maar moet je dan mensen maar vanalles geven omdat je het zelf beter hebt? ben echt niet de beroerdste maar soms denk ik over sommige mensen jeetje klaag niet zo dat je te weinig geld hebt maar ga aan het werk!!! heb je ook meer geld te besteden…

Want banen zijn er genoeg…

jazeker er is altijd wel werk te vinden… als je langs de uitzendbureau’s loopt zie je er honderden hangen… is vaak het probleem dat mensen altijd eisen stellen aan een bepaald soort werk… tja dan moet je gewoon aanpakken en niet klagen… of met minder doen en niet zo zeuren… :wink:

ok…mijn laatste off topic reactie…Heb je de topics hier gemist van mensen die afgewezen werden voor banen/posities? Mensen soliciteren wel, maar het is een werkgevers markt, zij hebben het voor het kiezen en kunnen idioot hoge eisen stellen aan hun personeel. Wanneer heb jij voor het laatst gesoliciteerd?

dan kun je toch in een supermarkt gaan werken daar stellen ze geen hoge eisen hoor maar heb je altijd meer als de bijstand…

Geen hoge eisen? Nee.

Alleen liever niet ouder dan 20 en niet te hoge opleiding…

overigens hadden we hier ooit een discussietopic over, zal m even voor je zoeken.

frabrieken in de ploegendienst, schoonmaakwerk, kranten lopen, nachtportier, tankstations, in een hotel in de bediening, kamers schoonmaken van hotelketens, al deze banen stellen ze geen hoge eisen…

ps mamavan2…

ik vind je soms echt te hard overkomen… :think:

ik zeg altijd eerst denken, en dan doen :silenced:

frabrieken in de ploegendienst, schoonmaakwerk, kranten lopen, nachtportier, tankstations, in een hotel in de bediening, kamers schoonmaken van hotelketens, al deze banen stellen ze geen hoge eisen

en wat als je alleenstaand bent met 2 kids ??

moet ik ze dan alleen thuislaten ?? :naughty:

discussie graag verder voeren in het discussieforum :wink:

Volgens mij gaan we een beetj offtopic…

Morgen ga ik voor de verandering eens kleding shoppen in duitsland.Volgens een schoonzusje echt een aanrader.Nu woon ik op een half uur van de grens dus dat is geen probleem.Het schijnt echt heel goedkoop te zijn en wel goed.

Ze had 14 kledingstukken, en 8 paar sokken voor rond de 200 euro, incluus 3 winterjassen.

Morgen uitsluitsel, als het een goede tip is en de kleding leuk kunnen we lekker budgetteren in duitsland! :mrgreen: :wink:

@Gab wrote:

frabrieken in de ploegendienst, schoonmaakwerk, kranten lopen, nachtportier, tankstations, in een hotel in de bediening, kamers schoonmaken van hotelketens, al deze banen stellen ze geen hoge eisen

en wat als je alleenstaand bent met 2 kids ??

moet ik ze dan alleen thuislaten ?? :naughty:

kinderopvang? krijg je altijd nog iets vergoed he…

zo doen alle mensen dat met een baan :wink:

@lydia wrote:

discussie graag verder voeren in het discussieforum :wink:

nou dus niet…

maar goed…

ik heb een zorgen kind, en jij niet…

voor een kind wat autistisch is, heb je geen bso…

of ga jij oppassen… :shock:

dus einde discussie… ik praat niet als een kip zonder kop :doh:

ik verdiep me er al 1,5 jaar in, en wil graag werken…

oke maar deze week bij de ah. pampers in de aanbieding

:mrgreen:

@mamavan2meisjes wrote:

frabrieken in de ploegendienst, schoonmaakwerk, kranten lopen, nachtportier, tankstations, in een hotel in de bediening, kamers schoonmaken van hotelketens, al deze banen stellen ze geen hoge eisen…

haha jij leeft echt in een andere wereld. Mag ik vragen of je zelf momenteel ervaring hebt met een baan zoeken, of of dit enkel theoretisch bekeken is?

Echt, je hebt volgens mij geen idee…Als je een diploma hebt word je voor al dit soort baantjes afgewezen omdat je te hoog geschoold bent (en dan denkt zo’n werkgever dus dat je zo weer weg bent). Op een baantje bij de supermarkt solliciteren tegenwoordig 40 man. Kunnen ze niet veel eisen hebben, ze hebben wel bij elke vacature 39 man die ondanks dat ze het werk prima zouden kunnen doen, de baan niet krijgen.

Je pleidooi klinkt heel leuk, maar staat heel ver af van de werkelijkheid…

Volgens mij heb ik al twee keer gelezen dat Lydia de discussie naar het discussie topic heeft verwezen :wink:

@Judith75 wrote:

Volgens mij heb ik al twee keer gelezen dat Lydia de discussie naar het discussie topic heeft verwezen :wink:

ik ook. maar ik discussierde niet hoor :angel:

@fiep klophout wrote:

@Judith75 wrote:

Maar met budgetteren had het ook niet veel te maken 8)

@Judith75 wrote:

@fiep klophout wrote:
@Judith75 wrote:

ik gebruikte het woord ‘supermarkt’…nou, als íéts met budgetteren te maken heeft, is het de supermarkt wel 8)

goed, ik druip af…sorry, ik had erge drang om te reageren en heb de stop tekens van onze aller-modie gewoon genegeerd…ik geef me over…

@fiep klophout wrote:

@Judith75 wrote:
@fiep klophout wrote:
@Judith75 wrote:

ik gebruikte het woord ‘supermarkt’…nou, als íéts met budgetteren te maken heeft, is het de supermarkt wel 8)

goed, ik druip af…sorry, ik had erge drang om te reageren en heb de stop tekens van onze aller-modie gewoon genegeerd…ik geef me over…

:-*

@mamavan2meisjes wrote:

@Emma wrote:
bezuinigen op eten hoeft niet, maar je kunt wel minderen. tis niet gezond als je iedere avond een zak chips leeg(vr)eet en 2 zakken snoep aan je kinderen geeft. Maar op fruit en groente moet je natuurlijk niet minderen.

Ik vind nog steeds dat chips etc voor de weekenden is, vrijdagavond, zaterdagavond en zondagmiddag of avond. Dat weet Sarah ook en ze krijgt dus af en toe een klein bakje chips op zondagmiddag. Maar ook niet iedere week. Niet dat we het geld niet hebben, maar ik vind het niet nodig en niet gezond. Je maakt kinderen soms net zo blij met wat druiven of een banaan dan met een zak chips, net wat ze gewend zijn.

Snoep kan toch ook wat minder, we kopen hier 1 tot 2 zakken snoep per week en daar doen we het mee. Is het op, dan is het op, maar ik zorg er wel voor dat Sarah voor iedere dag wat snoep heeft bij de koffie en thee ipv een koekje. Maar ook daar kun je wat fruit geven ipv snoep. Fruit is dan wel weer duurder maar in dit geval haal ik liever minder snoep zodat ik extra fruit kan kopen.

En natuurlijk hoef je de straatmanverkoper of de muziekant niks te geven, maar als je bedenkt dat er mensen zijn die dus een paar honderd euro in de maand aan extra dingen uitgeven die eigenlijk niet nodig zijn om gezond te leven, schaam ik me daarvoor. Wil niet zeggen dat je dan geen lekkere dingen mag kopen omdat een ander het geld er niet voor heeft, maar wel dat het misschien wat minder kan en kijken naar hoe je andere mensen kunt helpen.

dus jij vindt dat mensen die geld genoeg hebben omdat ze er keihard voor werken maar even andere mensen moeten helpen die het minder hebben? moeten ze ook een baan zoeken :wink: vindt dat wel zo :wall:

wij geven mensen in onze directe omgeving vaak wel dingen wat we over hebben… zojuist nog een hele zak met kleding weggeven en een heel schattig wiegje met bedhemeltje…

maar moet je dan mensen maar vanalles geven omdat je het zelf beter hebt? ben echt niet de beroerdste maar soms denk ik over sommige mensen jeetje klaag niet zo dat je te weinig geld hebt maar ga aan het werk!!! heb je ook meer geld te besteden…

Jij bent wel heel erg hard, sorry modies ik weet dat dit niet het discussie topic is, maar vind het gewoon erg hard voor iemand , die probeerd een baan te zoeken waarbij het niet lukt, de banen liggen niet voor het oprapen hoor :hand:

Gab :hug:

gr melanie.

nog een tip, bij de etos zijn de huggies in de aanbieding… omgerekend goedkoper dan de pampersaanbieding en ook goed!!(twee pakken halen 1 betalen)

@hermione wrote:

nog een tip, bij de etos zijn de huggies in de aanbieding… omgerekend goedkoper dan de pampersaanbieding en ook goed!!(twee pakken halen 1 betalen)

Ja ik ga morgen ook even kijken, :thumbup: ik heb nooit dat ze doorlekt met andere pampers, goed die van aldi zijn nu ook niet meer hetzelfde, waren goed, maar zijn veranderd.

Ik kijk naar goed en goedkoop qua pampers :wink:

ik kocht altijd de pampers met die bonnen van lekker in het leven en dan bij de nettorama, en dan kwam ik vrij goedkoop uit. Maar nu luiers nodig en geen bonnen meer (actie is weer verlopen)… en lidl luiers bevallen absoluut niet(echt een groot drama, kon twee keer per dag de hele outfit verschonen) Huggies zijn ook wel goed vind ik , nog geen ongeluk mee gehad, dus toppie!

@hermione wrote:

ik kocht altijd de pampers met die bonnen van lekker in het leven en dan bij de nettorama, en dan kwam ik vrij goedkoop uit. Maar nu luiers nodig en geen bonnen meer (actie is weer verlopen)… en lidl luiers bevallen absoluut niet(echt een groot drama, kon twee keer per dag de hele outfit verschonen) Huggies zijn ook wel goed vind ik , nog geen ongeluk mee gehad, dus toppie!

Hihihihi ik heb nog geen bonnetjes voor je, je weet ik bewaar ze voor je :thumbup:

lidl en aldi nee, precies nat iederekeer dus, hier alles behalve dat, pampers nemen minder op als eigen merk van etos of kruidvat heb ik gemerkt :think: