Brutaal of niet ? Nieuw iets erbij

@Nefarious wrote:

@melanie wrote:
@Jippie wrote:
Ik denk dat zij verwacht heeft dat jij daar wel op zou reageren of het tijdstip wel of niet past en dat het helemaal niet rot bedoeld is. En om je daar dan zo druk over te maken, vind ik de moeite niet waard. :roll: Als ik een kwade en felle reactie terug zou krijgen op zoiets onschuldigs, dan zou ik eerlijk gezegd ook niet meer terugmailen. Waarom meteen zo van het negatieve uitgaan?!






Tja, daar heb je gelijk in :think:

ze is wel geweest vanavond :thumbup:

vriendelijke vrouw wel :thumbup:





Ik moet eens leren me niet zo druk te maken overal om :oops: :shifty:


Ach, al doende leert men! :mrgreen:






Je moest eens weten hoevaak ik me erger :mrgreen:

in het verkeer al helemaal, en ik rij best vaak :oops:



en de enige die ik ermee heb ben ikzelf , ik weet het :shifty:

Dat heb ik nou nooooiiit! :oops:

Nu krijg ik net een mail, dat ze (het gaat nu om een ander :wink: ) de helft wil betalen en na ontvangst de andere helft, raar iets :think:



Ik durf dat niet zo goed, moet ik maar afwachten of ik het wel krijg :think:

@melanie wrote:

Nu krijg ik net een mail, dat ze (het gaat nu om een ander :wink: ) de helft wil betalen en na ontvangst de andere helft, raar iets :think:



Ik durf dat niet zo goed, moet ik maar afwachten of ik het wel krijg :think:




Neehoor, niet doen, dat is niet een gewone gang van zaken op MP.

Als ze twijfelt of je gaat leveren moet ze betalen met een creditcard en dan krijgt ze dr geld terug van de ccmaatschappij als ze het gekochtte waar niet zou ontvangen…

Hoi,



Ik vondt het ook al zo raar !



gr melanie.

@melanie wrote:

Ik durf dat niet zo goed, moet ik maar afwachten of ik het wel krijg :think:


Nou precies, alsof zij dan wel zou betalen na ontvangst. Dan is er vast wel weer wat te zeuren (artikel toch niet helemaal goed ofzo) waarom ze dan niet zou gaan betalen. Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt en ik zou het ook niet doen. Maar misschien ben ik achterdochtig. Heb ooit hier op Kok iets verkocht aan iemand en dat was net voordat ik op vakantie ging. Toen heb ik gezegd dat ik het op zou sturen en dat ik er vanuit ging dat ik bij terugkomst (na een dag of 10 dus) het geld op mijn rekening verwachtte. Nou, zelfs hier op Kok ging dat dus mis. Pas toen ik ging dreigen met melden aan beheer en aangifte doen stond het ineens op mijn rekening, RUIM EEN MAAND LATER!!! Echt belachelijk. Ik ben dus helaas zelfs hier op Kok (wat anders voelde dan het meer anonieme MP) niet meer zo goed van vertrouwen. En dat vind ik heel jammer, maar helaas is het niet anders. Door schade en schande wijs geworden. :cry:

@Sis wrote:

@melanie wrote:
Nu krijg ik net een mail, dat ze (het gaat nu om een ander :wink: ) de helft wil betalen en na ontvangst de andere helft, raar iets :think:



Ik durf dat niet zo goed, moet ik maar afwachten of ik het wel krijg :think:


Nou precies, alsof zij dan wel zou betalen na ontvangst. Dan is er vast wel weer wat te zeuren (artikel toch niet helemaal goed ofzo) waarom ze dan niet zou gaan betalen. Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt en ik zou het ook niet doen. Maar misschien ben ik achterdochtig. Heb ooit hier op Kok iets verkocht aan iemand en dat was net voordat ik op vakantie ging. Toen heb ik gezegd dat ik het op zou sturen en dat ik er vanuit ging dat ik bij terugkomst (na een dag of 10 dus) het geld op mijn rekening verwachtte. Nou, zelfs hier op Kok ging dat dus mis. Pas toen ik ging dreigen met melden aan beheer en aangifte doen stond het ineens op mijn rekening, RUIM EEN MAAND LATER!!! Echt belachelijk. Ik ben dus helaas zelfs hier op Kok (wat anders voelde dan het meer anonieme MP) niet meer zo goed van vertrouwen. En dat vind ik heel jammer, maar helaas is het niet anders. Door schade en schande wijs geworden. :cry:




Hoi,



Ja dat is dan wel heel jammer dat het zo moet, ik heb op kok zoiets gelukkig niet mee gemaakt :wink:

op mp eigenlijk ook niet en verkoop er toch altijd best veel :think:





gr mel

ik moet zeggen dat ik ook wel eens iets van tevoren verstuur… maar idd, in goed vertrouwen (en na wat langer en prettig mailtcontact).



dit vertrouwen is gelukkig nog nooit beschaamd…

Ik heb een badstandaard op MP staan.

Bod gedaan door iemand en diegene stuurde ook een

mail of hij/zij het meteen mocht komen halen (was maandagochtend)

Prima, ik geef het adres en zeg dat we even een tijd/dag meoten

afspreken.



Krijg net een mail:



Hoi,



Morgen na 5 uur wordt het opgehaald.



Alvast bedankt…




Heb de neiging te schrijven dat ik dan niet thuis ben :naughty: :snooty:

(maar ik wil wel van dat ding af dus heb maar gescheven dat

ik even moet kijken of 1 van ons 2 thuis is en dat na 5 uur

prima is, als het maar wel voor 17.30 is :snooty: ZO! Puh…)

@Sis wrote:

@melanie wrote:
Ik durf dat niet zo goed, moet ik maar afwachten of ik het wel krijg :think:


Nou precies, alsof zij dan wel zou betalen na ontvangst. Dan is er vast wel weer wat te zeuren (artikel toch niet helemaal goed ofzo) waarom ze dan niet zou gaan betalen. Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt en ik zou het ook niet doen. Maar misschien ben ik achterdochtig. Heb ooit hier op Kok iets verkocht aan iemand en dat was net voordat ik op vakantie ging. Toen heb ik gezegd dat ik het op zou sturen en dat ik er vanuit ging dat ik bij terugkomst (na een dag of 10 dus) het geld op mijn rekening verwachtte. Nou, zelfs hier op Kok ging dat dus mis. Pas toen ik ging dreigen met melden aan beheer en aangifte doen stond het ineens op mijn rekening, RUIM EEN MAAND LATER!!! Echt belachelijk. Ik ben dus helaas zelfs hier op Kok (wat anders voelde dan het meer anonieme MP) niet meer zo goed van vertrouwen. En dat vind ik heel jammer, maar helaas is het niet anders. Door schade en schande wijs geworden. :cry:




En het kan ook anders hier op kok. Ik heb een keer van iemand een bakerzak gekocht en die had ik nog niet eens betaald en toen had ik hem al in huis :mrgreen: Toen dacht ik ook wel van: zo die is goed van vertrouwen.



Maar zelfs bij webwinkels is het nog maar de vraag of je iets krijgt. Ik heb ook vorig jaar eens wat gekocht voor mijn moeders verjaardag bij een webwinkel. Kreeg ik het maar niet. Na googlen bleek dat er meer dezelfde klachten waren. Ben toen net zo lang gaan zoeken tot ik een telefoonnummer had en toen heb ik net zo lang gebeld tot ik iemand aan de telefoon kreeg. Heb toen gezegd dat ik aangifte ging doen als ik mijn geld niet terug kreeg. Kennelijk schrok ze daar van want de dag erna stond het geld op mijn rekening en was de site offline. Maar ik vraag me af of andere gedupeerde hun geld terug gekregen hebben.

@purpled82 wrote:

En het kan ook anders hier op kok. Ik heb een keer van iemand een bakerzak gekocht en die had ik nog niet eens betaald en toen had ik hem al in huis :mrgreen: Toen dacht ik ook wel van: zo die is goed van vertrouwen.


Het gaat gelukkig ook vaak wel goed hoor. Je hoort nu echt alleen maar de slechte verhalen en zo lijkt het net of het altijd zo is. Dat is gelukkig niet zo. :thumbup: Het was ook meer zo dat het (lees overdreven toon erbij… :lol: ) zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelfssssssss hier op Kok niet altijd te vertrouwen is. :lol: En dat is best jammer, want als het hier op Kok al eens misgaat, hoe moet het ergens anders dan wel niet zijn. :mrgreen: 8) :angel:

Ik heb ook nog geld tegoed van iemand hier op Kok, had in goed vertrouwen een pakje opgestuurd, kreeg ik alleen de verzendkosten gestort :roll: Na wat pb’s heen en weer (afgelopen februari!) nog steeds dat geld niet trouwens.



Eigenlijk haat ik dat hele kopen en verkopen op internet. Dat gedoe, die stress… zucht.

@Sis wrote:

@purpled82 wrote:
En het kan ook anders hier op kok. Ik heb een keer van iemand een bakerzak gekocht en die had ik nog niet eens betaald en toen had ik hem al in huis :mrgreen: Toen dacht ik ook wel van: zo die is goed van vertrouwen.


Het gaat gelukkig ook vaak wel goed hoor. Je hoort nu echt alleen maar de slechte verhalen en zo lijkt het net of het altijd zo is. Dat is gelukkig niet zo. :thumbup: Het was ook meer zo dat het (lees overdreven toon erbij… :lol: ) zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelfssssssss hier op Kok niet altijd te vertrouwen is. :lol: En dat is best jammer, want als het hier op Kok al eens misgaat, hoe moet het ergens anders dan wel niet zijn. :mrgreen: 8) :angel:




:lol: :lol:

Weet je wat ik voel als ik dit alemaal lees…



“Onbewust worden we steeds asocialer”. Het is dus waar.



Als ik alle mails die ik krijg serious moet nemen dan heb ik er een dag taak aan.

Mails als deze:



-Hallo, ik kom het morgen ophalen! (huh…vind ik dat wel goed?Je hebt m’n adres nog niet? Wie zegt dat ik elk uur mijn e-mail lees?)



-Hallo, Heb inmiddels al een ander,dus heb t niet meer nodig. Doei!

(eeuuhh, heb ik bij je op school gezeten dat je zo sjofel mailt met me???)



WAAR zijn de beleefdheidsvormen???



Ik start elke mail met goedenavond,beste of geachte…

Ik sluit elke mail af met Met vriendelijke groet en dus niet meteen met het hoogst irritante mvrgr… schrijf dan NIETS!



Ik maak mn wensen kenbaar, vraag of het uitkomt en laat de reactie,beslissing bij de verkoper liggen…ik ga idd niet bij iemand binnenwalsen…heel onbeschoft…

Maar ik denk dat veel mensen op MP zich totaal niet bewust zijn van hoe aso ze overkomen.



Toch…als ik een kort-door-de-bocht mailtje krijg van iemand,dan lach ik heel even…maar doe er verder niets mee…zolang ik maar beleefd blijf.

Als iemand afsluit met enkel zijn/haar voornaam,dan pas voel ik me vrij genoeg iemand ook daadwerkelijk aan te spreken met zijn/haar voornaam…

@D. wrote:

Ik heb ook nog geld tegoed van iemand hier op Kok, had in goed vertrouwen een pakje opgestuurd, kreeg ik alleen de verzendkosten gestort :roll: Na wat pb’s heen en weer (afgelopen februari!) nog steeds dat geld niet trouwens.



Eigenlijk haat ik dat hele kopen en verkopen op internet. Dat gedoe, die stress… zucht.




Dat is aso…vind ik dan…knap van je dat je er zo mee omgaat.

Mandy dat heb ik nu pcies ook, ik benoem de mensen nog zelfs met u als ik reageer op een advertentie.



Zo zou iemand vorige week zondag iets komen ophalen, maar wist geen tijd te zeggen, dus heb gemaild dan bel me even als je wilt komen want ik weet niet of wij de hele dag thuis zijn en ik blijf ook niet een hele zondag wachten.



Heb helemaal niks meer gehoord, das toch wazig :think:

Ik heb vandaag mijn eerste ergernis alweer te pakken, krijg een mail dat ze acoord gaat met mijn bod ex verzend kosten, zie ik daarna dat het item verwijderd is, ik vraag of hij er nog is , nee verkocht :wall: :evil: waar is iets wat fatsoen heet gebleven :roll:



Ik heb gemaild, waarom ze dan accoord gegaan is IK was de hoogste biederm en dat ik dat niet zo netjes vindt :thumbdown:

Wie wil weten om wie het gaat liz uit huizen , ze heeft er nog meer op staan :mrgreen: :think: :angel: 8)

Mailt ze net dat iemand via de mail 30,- bood en dat ze er graag vanaf wilde, ja, ik ziet niet achter de computer als ik werken moet :roll:

of het ander jurkje wat ze aanbied niets voor mij is , ik heb geschreven nee, dank u, geen vertrouwen meer !



Met vriendelijke groet Melanie.







Is toch erg, als ik dat jurkje had willen hebben had ik daar wel op geboden toch!

ik blijf het schandalig vinden :snooty:

Ik heb ook nog geld tegoed van een kokker :? In vertrouwen een pakket opgestuurd, toen ik na ging kijken was er nog niets op gestort. Nog een berichtje gestuurd, kreeg een berichtje met excuses en dat ze het direct over zou maken. Nu na bijna 3 weken en een paar pb-tjes verder nog niets… Het gaat helemaal niet om een groot bedrag, maar ik baal er gewoon van. Ik heb de moeite genomen om een pakket te maken, ze mocht het voor een goede prijs hebben, het pakket netjes direct weggebracht en nu moet je om je geld leuren :thumbdown: