broodtrommel

Hier kunnen ze ook water nemen als ze meer willen drinken, soms een thermosfles thee.

Met frambozen kan je prima invriezen hoor. De smaak is natuurlijk wel iets minder als net uit de oven, maar de kinderen zijn er nog altijd blij mee.

Romata, als je witmeel neemt is het hele idee van een verantwoorde vervanging van een boterham wel een beetje weg, witmeel is echt ongezond, geen voedingsstoffen. De ah heeft volkorenmeel in het assortiment, ik koop bij t reformhuis een vijf kilo zak (dan betaal je permkilo hetzelfde als bij de ah maar heb je biologisch meel).

Hartig: paprika met pittige kaas, olijven, geraspte courgette met kruiden, walnoot wortel, pompoen.

@emma, hier mogen ze geen pakjes mee, vanwege het milieu (eis van school en ik ben het daar wel mee eens…)

Hier mag het ook niet van school, zoooo vervuilend! Ik weiger zowiezo dingen tekopen die per stuk verpakt zijn.

Emma: Vind pakjes ook te duur om dagelijks mee naar school te geven, en wil ze niet dagelijks van die zoete dingen laten drinken.

Hier op school eten alle kindjes een boterham op school, en komen ze dus niet in de middag naar huis.

Lune: Tarwemeel is dus ook helemaal niet voedzaam en ongezond ?

Naja vind het zonde om het pak weg te gooien, maak het op (zal toch veel bakken, zijn echt heeelijk!!) en daarna op zoek naar volkorenmeel.

Wortel lijkt me ook wel erg lekker, die ga ik deze week ook eens proberen.

Mmhh en die olijven daar kan ik T ook wel erg blij met maken. Tis eigenlijk zo simpel als wat, als je 1maal een basisrecept hebt kun je erbij gooien wat je wil :thumbup:

Tarwemeel is witmeel. Ik gebruik het ook weleens hoor, ik vind bijv pannenkoeken van alleen maar volkorenmeel wel erg heftig worden, dus daar doe ik het wel in of soms ter variatie in brood, maar eigenlijk zelden alleen maar.

Lune bednkt echt super

Hier ga ik wel eens mee rommelen heb ik zin in.

@Lune wrote:

Tarwemeel is witmeel. Ik gebruik het ook weleens hoor, ik vind bijv pannenkoeken van alleen maar volkorenmeel wel erg heftig worden, dus daar doe ik het wel in of soms ter variatie in brood, maar eigenlijk zelden alleen maar.

Ah oke dankje :-*

Staan nu appel/kaneel muffins in de oven. Snel het witmeel opmaken :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

en marije, wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld; onze frambozenplant heef thet niet gered, niet 1 framboosje is ons gegund. (wel heel veel bramen van een stekje van mijn vader.)

sorry Fiep.

Onze ubergrote supervolle aardbeienplant had wel het loodje gelegd… we waren een lang weekend weg en de buren pasten op, maar konden de sleutel van de achterdeur niet vinden… en 4,5 dag zonder water vond die plant niet leuk… helemaal stuk en hij echt bomvol :frowning: .

Oh en onze 2(!) nieuwe appelboompjes hebben samen ook wel 1(!) hele appel hangen :lol: .

En de besjes… 6 besjes…

Volgend jaar hopelijk meer, het is dit jaar allemaal nieuw aangeplant.

zo, ik heb een la in de vriezer vol liggen met mini quiches voor komende tijd :thumbup: dank voor het idee lune!

pinterest staat overigens ook vaak vol met lunchbox ideetjes

en nu wil ik die trommel :roll:

Ik sluit me even bij jullie aan…Sinds 13 augustus gaat Roel ook naar school en blijft daar 's middags eten met de hele klas!

Ik heb een goodbyn aangeschaft en dat is echt super! Hij heeft nog wat moeite met de deksel er weer op te krijgen, maar gelukkig wil zijn meester hem daar wel mee helpen!

Ik zoek nog wat variatie dingetjes, want vind het nu al saai worden, elke dag boterhammen, babybelletje, appel en drinken (ik geef wel pakjes mee :oops: ). De eerste dag heb ik hem een restje meegegeven van de zondag daarvoor (wrap met pesto, rauwe ham en rucola) dat vond hij werkelijk een feest en hij vraagt dus nog steeds om een “pannenkoek”.

Ik heb afgelopen week een 40-tal gehaktballetjes gedraaid en gebakken die ik in heb gevroren, zo kan ik hem af en toe zo’n klein balletje meegeven als extra-tje (ze zijn ongeveer zo groot als een tafeltennisballetje).

Ooit wil ik een echte bento voor hem maken, dat lijkt me zo gaaf…maar op het moment mis ik de motivatie om het ook daadwerkelijk te maken voor hem.

Ik heb ook niet altijd de puf hoor, maar juist daarom gooi ik de vriezer vol op een moment dat ik wel zin heb om ff in de keuken te staan. De kinderen vinden het zelf ook leuk om te bakken dus ik zet hen ook weleens aan het werk, dan wordt er eentje geproefd en gaat de rest de vriezer in.

Restjes bewaar ik ook voor in de broodtrommel; pasta wordt een pastasalade, rijst wordt rijstkoek, couscous ook salade, soep krijgen ze mee in een thermosfles, gewone pannenkoek besmeer ik met bijv geitenkaas en daarop blaadjes spinazie, wraps met vanalles. Daarnaast heb ik een voorraadje met gedroogd fruit in allerlei varianten, maar ook vaak gewoon een handje gemengde noten voor in de twee kleinste vakjes.

En verder gewoon rauwkost en fruit.

En ipv dat pakje drinken gewoon het flesje van de goodbyn gebruiken joh! Hij zit er niet voor niks bij :slight_smile:

ik ben voor deze gegaan, van nude food movers

was een stuk betaalbaarder dan de goobyn…hoop dat het geen goedkoop=duurkoop verhaal wordt… :shifty:

Ziet er wel erg handig uit ook!

Lune wat ik me afvraag

Hoe reageren andere kindjes op die bijzonder gevulde broodtrommels

( niet dat het mij uit maakt maar ben gewoon benieuwd

Ik heb een hype veroorzaakt :lol:

In de klas van mijn oudste is het nu heel gewoon, zulke trommeltjes. In de klas van de middelste en jongste weet ik eigenlijk niet. Ik hoor weleens dat ze wat delen (of ruilen; heerlijk gevuld omelet tegen een boterham met chocopasta :roll: ).

@Lune wrote:

Ik heb een hype veroorzaakt :lol:

In de klas van mijn oudste is het nu heel gewoon, zulke trommeltjes. In de klas van de middelste en jongste weet ik eigenlijk niet. Ik hoor weleens dat ze wat delen (of ruilen; heerlijk gevuld omelet tegen een boterham met chocopasta :roll: ).

:mrgreen:

De jongens eten thuis tussen de middag, maar voor mezelf kan ik zo’n broodtrommel goed gebruiken (de nude…nogwattes). Ga gelijk ff speuren!

Off topic, maar ik wil voor mezelf de trommel van Fiep, goed plan.

leuke ideeen voor trommels, bakjes, bekers en inhoud:

maar de reepjes kaas en tomaatjes en allerhande variatie van de 1e 2 jaar hoeven hier nu niet meer:

reden een boterham is sneller op en fruit is een appel ook het snelst.

Variatie is hier dus gewoon voor thuis. Gelukkig eet hij 4 van de 7 dagen tussen de middag thuis dus dat vind ik ook prima.

Verder eten we fruit vaak in de ochtend en na het avondeten, zodat hij voor de kleine pauze ook een boterham mee kan nemen. is er daarna nog veel speeltijd!

de trommel is binnen, en hij is grooooooooooooooot!

n is helemaal onder de indruk ervan en kan niet wachten om hem te gebruiken. grappig is dat, want het is verder helemaal geen kindertrommel of zo, maar hij vindt hem prachtig :inlove:

10 euro is ie voor te koop. Weet dus nog niet hoe is kwalitatief is, maar hij ziet er tof en handig uit. vooralsnog een tip dus voor degene die de goodbyn te duur vinden.

(nu is het wachten op de ellende verhalen over lekkende yoghurt en zo 8) )

Fiep: Die ziet er ook wel handig uit zeg !!

Maar die mini quiches, zijn die ook een beetje makkelijk te maken ? Eventueel een recept ?

Als je een omelet etc mee geeft, krijgen de kindjes het wel snel genoeg op ? Zou het niet leuk vinden dat T nog 10 minuten langer binnen zit te eten en alle kindjes al buiten spelen ofzo. Maar ben nog steeds een beetje inspiratieloos. Ik zou niet verder komen dan muffins/mini quiches (eventueel?) pannenkoek en dan gewoon een boterham met wat wat tomaatjes en een stuk komkommer etc erbij.

Maar soep mee naar school, dat is dan gewoon een soep die ze kunnen drinken neem ik aan ? En yoghurt met wat fruit lijkt me ook lekker om mee te geven, maar hoe hou je in godsnaam dat goed een aantal uur buiten de koelkast :think:

die nude food mover verkoopt er ook een sleeve bij die kou dhoudt, en waar je op echt warme dagen eventueel nog een icepack in kunt doen.