broodtrommel

@Lune wrote:

@romata wrote:
Wat maak je dan zoal Lune ? Vind het ook maar saai om elke middag brood mee te geven. We weten hier ook wel eens een pannenkoek/salade/knakworstjes/yoghurt met fruit etc. Maja zie dat maar eens goed te houden uren in een broodtrommel in de tas.

Dat blijft toch prima goed? Evt met zulke hitte als nu een koelelement erbij.

Vandaag maken we bananenhavermoutmuffins, frambozenmuffins, pruimenmuffins, miniquiches met geitenkaas/zongedroogde tomaat en broccoli kaas, en misschien nog paprikabrood en olijvenbrood, maar dat wordt denk ik morgen :wink:

Pannenkoek of wraps besmeer ik met room of geitenkaas en doe ik groente op, spinazie bijv of avocado. Onbesmeerd kun je ze ook goed invriezen, dus als ik tijd heb maak ik ook zelf volkorenwraps (rotklus, maar zoveel goedkoper gezonder en lekkerder).

graag de volledige recepten met oven temperaturen Lune :angel:

Lune

Maar doe je die muffins dan ter vervaning van een boterham

Ik zag op die site al leuke voorbeelden wat wr in kan

Daar kan ik onze oudste wel een plezier mee doen

@romata wrote:

@rijstkorrel wrote:
@Lune wrote:
goodbyns! of voor de kleinere eters een bynto :smiley:

Heb je plek voor vanalles, mijn knullen hebben de grote en krijgen bijv brood, fruit, dadels of een handje noten, een stukje quiche. Dochter heeft de kleine met drie vakjes dus kan bijv brood, yoghurt en fruit mee. Veel gezonder, niet altijd boterhammen :slight_smile:

Zijn ze niet erg groot die goodbyns. Ik heb nu 2 aparte bakjes en voor fruit en 1 voor brood. Ik heb het idee als alles in 1 bak zit, hij brood eet tijdens het fruit eten, of alles op eet en tijdens de lunch niets meer heeft :lol: hoe is jouw ervaring daar mee?

Ja dat vraag ik me dus ook af. Als ik dat bakje voor mijn dochter haar neus zet met fruit/koekje etc erin dat ze gewoon alles door elkaar op eet :think:

Maakt op zich toch niet zo heel veel uit wanneer ze wat eet? 1 halve boterhem en halve peer als tussendoortje, de rest tijdens de lunch.

Ideale doosjes zeg. Zo iets wil ik wel voor op kantoor. Ik zoek nog een butler die het elke ochtend voor me klaarmaakt… hihihi…

@konijn wrote:

@rhode wrote:
Voor het fruit krijgen de meiden het kleine trommeltje van Mepal mee, en voor brood het grote bakje.

Bij koterkado (met het bekende erna :wink: kan je hele leuke bestellen met eigen naam of afbeelding.

helaas heb ik ze ook en binnen een maand laat de print al los. De eerste keer nog een klacht neergelegd, ikw as ze altijd af met de hand, dus komt ook niet door de vaatwasser. Wel jammer, want het kost nog best wat.

Oh dat is jammer zeg! Hier helemaal geen last van, en schoonzusje ook niet :think:

Bij ons op school (waar ik werk dan, onze oudste gaat alleen nog 's morgens naar school en krijgt een klein trommeltje met bv stukjes fruit of soms een kinderkoekje/toastje mee) hebben de kinderen hun fruit in een bakje/zakje of soms los (appel/mandarijn).

Lunchpakketje zit appart en dat blijft gewoon in de rugzak zitten die aan de kapstok hangt.

@rhode wrote:

@konijn wrote:
@rhode wrote:
Voor het fruit krijgen de meiden het kleine trommeltje van Mepal mee, en voor brood het grote bakje.

Bij koterkado (met het bekende erna :wink: kan je hele leuke bestellen met eigen naam of afbeelding.

helaas heb ik ze ook en binnen een maand laat de print al los. De eerste keer nog een klacht neergelegd, ikw as ze altijd af met de hand, dus komt ook niet door de vaatwasser. Wel jammer, want het kost nog best wat.

Oh dat is jammer zeg! Hier helemaal geen last van, en schoonzusje ook niet :think:

Hier al 6 jaar de trommels van Mepal via koterkado…en ze gaan wel in de vaatwasser (bovenin) maar alles zit er nog perfect op…wel jammer, ik hoop dat ze je klacht serieus nemen.

Ik heb zelfs nog nieuwe gekregen (zonder opdruk) nadat ik ze toen een keer onderin de vaatwasser had meegedraaid en krom waren getrokken…maar mss is de service na 6 jaar iets minder :think:

@rhode wrote:

@konijn wrote:
@rhode wrote:

Wij ook niet…

Lune ik ben ook wel erg benieuwd naar een recept van je muffins :drool:

oooh ik voel me slecht!! ik heb van simply colors!!! :oops: :oops: :oops: :oops:

Dus… SIMPLY COLORS laat los, na paar keer wassen…

Hoop dat het snel uit alle gehuegens van mensen gewist gaat worden! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

@konijn wrote:

oooh ik voel me slecht!! ik heb van simply colors!!! :oops: :oops: :oops: :oops:

Dus… SIMPLY COLORS laat los, na paar keer wassen…

Hoop dat het snel uit alle gehuegens van mensen gewist gaat worden! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

:lol: :lol: gaan we daar in ieder geval geen nieuwe voor de 2 jongsten bestellen :wink:

hmm lune, als je soms tijd hebt voor de recepten incl baktijd/warmte… :shifty: Klinkt allemaal erg lekker!!

Ik heb n basisrecept waarmee ik varieer:

250 gram volkoren (anders is het natuurlijk niet voedzaam) meel

Half zakje bakpoeder

Zeven

Kluts

2 eitjes en ong 3 dl yoghurt (melk kan ook, karnemelk is ook lekker, of een beetje sap)

75 gram gesmolten boter of olie ( ik neem boter bij zoet olijfolie bij hartig)

Meel voorzichtig door t natte spul mengen, beetje bij beetje ivm klontjes.

En dan toevoegen wat je maar wilt, gedroogd of vers fruit, beetje kaneel misschien of als je kids niet gewend zijn aan volkoren suikerloos spul een paar lepels honing, maar t fruit maakt t ook al lekker zoet!

Op 190 gr 25 min bakken ongeveer.

Bedankt zeg! Super, zo’n basis had ik nu net nodig! Vind het heerlijk om zelf zonder ‘troep’ dingen te maken om mee te nemen naar school! Volkoren meel is helaas net op, maar ik ga morgen toch weer naar de winkels dus kan ik het meteen kopen :wink:

@Lune wrote:

Half zakje bakpoeder

Zeven

Kluts

2 eitjes en ong 3 dl yoghurt (melk kan ook, karnemelk is ook lekker, of een beetje sap)

En dan toevoegen wat je maar wilt, gedroogd of vers fruit, beetje kaneel misschien of als je kids niet gewend zijn aan volkoren suikerloos spul een paar lepels honing, maar t fruit maakt t ook al lekker zoet!

Heb nog nooit muffins gebakken, maar moet neem ik aan een muffinbakvorm hebben, en moet je er ook van die papiertjes in doen of kan dat zonder ?

En vul je die muffinvorm tot aan de rand ?

Hoeveel bananen/frambozen etc doe ik in dat beslag ?

En kun je ze invriezen :wink:

@Lune wrote:

Half zakje bakpoeder

Zeven

Kluts

Klinkt goed zeg. Ik ga het ook eens proberen.

kijk daar heb ik wat aan, dank Lune :thumbup: .

Kan het ook met frambozen?

Neem aan van wel haast… maar vraag het eerst maar even :wink: .

We hebben namelijk heel veel frambozen in de tuin. Dit jaar een struikje gepland en hij doet het heel goed.

Maar die zijn allemaal zo’n beetje gelijktijdig rijp natuurlijk en dan is het best handig als je iets kan ‘verbakken’.

En ben idd ook wel benieuwd of het met fruit erin ook nog lekker is als het ingevroren is geweest?

Cupcakes kan je invriezen weet ik, maar muffins met fruit? :think:

En wat voor hartige muffins maak jij wel?

mijn zoon gebruikt een simpele trommel met een ‘laatje’ erin.

zoiets dus. Werkt prima. Op bovenste laag stop ik het eten voor de eerste pauze, tweede voor de tweede pauze.

En dan een thermoskan thee erbij.

ik word redelijk jaloers van die goodbyn. maar damn wat een geld… hij nodigt wel uit om er echt een feestje van te maken.

ga voor het schooljaar hier begint wel even een flink aantal mini quiches bakken voor in de vriezer. :thumbup:

en ik heb uit afrika weer een kilo sesamzaadjes meegenomen, doet het hier ontzettend goed als eerste pauze-hapje. (hele klas schijnt er van mee te genieten :mrgreen: )

@mamaMarije wrote:

kijk daar heb ik wat aan, dank Lune :thumbup: .

Kan het ook met frambozen?

Neem aan van wel haast… maar vraag het eerst maar even :wink: .

We hebben namelijk heel veel frambozen in de tuin. Dit jaar een struikje gepland en hij doet het heel goed.

Maar die zijn allemaal zo’n beetje gelijktijdig rijp natuurlijk en dan is het best handig als je iets kan ‘verbakken’.

En ben idd ook wel benieuwd of het met fruit erin ook nog lekker is als het ingevroren is geweest?

Cupcakes kan je invriezen weet ik, maar muffins met fruit? :think:

En wat voor hartige muffins maak jij wel?

Ik heb nu muffins met frambozen in de oven staan. Net een muffinbakvorm gekocht :wink:

175 tarwebloem (volkorenbloem was er niet)

60 ml sojamelk

50 ml olijfolie

1 eitje los geklopt

2 eetlepels bakpoeder

En daarbij was frambozen gedaan, ben benieuwd of ze lukken en smaken. Kan T ze morgen mee naar school nemen :slight_smile: Ben ook wel benieuwd naar de hartige, maar waarschijnlijk wel iets met noten ??

Maar heb net nog een nieuwe mepal drinkbeker gekocht en mepalfruitbakje (gewoon kleine versie van de grote)

Hoe doen jullie dat eigenlijk met drinken, T drinkt 1 beker leeg tijdens het fruit eten, en dan bij de boterham. Heb nu dus 2 mepal bekers die meegaan als ze volgende week heel de dag naar school gaat. Aan pakjes wil ik niet beginnen, alleen soms een sojapakje ofzo.

ik gaf eerste jaar ook twee bekers mee. Inmiddels een thermosfles met thee, daar drinkt hij beide pauzes van.

en marije, wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld; onze frambozenplant heef thet niet gered, niet 1 framboosje is ons gegund. (wel heel veel bramen van een stekje van mijn vader.)

Hier vullen ze de bekers met water bij als ze leeg zijn…meestal nemen ze ook alleen water mee (geen ranja of thee)

Waarom geen pakjes? Hier krijgen ze soms wel pakjes mee, wel 100% puur sap, dus vrij duur. Dat is dan ook de enige reden dat ze dit niet iedere dag mee krijgen. Zelf vind ik het ideaal eerlijk gezegd. Als tussendoortje vaak knijpfruit, ook mega duur eigenlijk, maar wel 100% fruit/groente. Als ik zoiets zelf maak ‘lusten’ ze het opeens niet meer. Al gaat fruit ook vaak mee, banaan, appel, druiven etc, dat vinden ze dan weer wel lekker.

Ik heb een tussendoor-bakje bij de action vandaan, 1 euro ofzo, voldoet prima want hier eten ze nooit op school. Ben altijd thuis en anders is mijn man er, die eet smiddags ook altijd thuis.

Vind yoghurt trouwens ook een goede tip, zal vooral de tweede erg lekker vinden denk ik :think: