broodtrommel

Mijn meisje gaat sinds vandaag voor het eerst naar school. Nu vandaag ging ze maar een halve dag, maar in haar broodtrommel van mepal zat vandaag dus alleen fruit. Maar als ze een hele dag blijft, waar laat ik het brood dan ??

Zijn er fijne broodtrommels waar je het fruit/brood etc los van elkaar kunt doen ?

Of hoe doen jullie dat eigenlijk ?

2 broodtrommels. Eentje voor het fruit in de kleine pauze en een voor het brood enzv in de lunch pauze.

Bij Pete in de klas staan 2 kratten, eentje voor het ochtendtussendoortje (meestal beker drinken en een bakje met kinderkoek of banaan) en eentje voor de lunch.

1 voor de boterhammen…en het fruit in een zakje…drinken in een beker (pakjes mogen niet) Of als er plek is in de trommel het fruit erbij in, ligt eraan hoeveel boterhammen er mee gaan, hier geen grote eters tussen de middag, wel bij het avond-eten.

2 trommels, en ook nog eens gymspullen 2 keer in de week is best een volle schooltas…

goodbyns! of voor de kleinere eters een bynto :smiley:

Heb je plek voor vanalles, mijn knullen hebben de grote en krijgen bijv brood, fruit, dadels of een handje noten, een stukje quiche. Dochter heeft de kleine met drie vakjes dus kan bijv brood, yoghurt en fruit mee. Veel gezonder, niet altijd boterhammen :slight_smile:

@Lune wrote:

Veel gezonder, niet altijd boterhammen :slight_smile:

Die snap ik niet? Hierboven gaat het toch ook over fruit en boterhammen? :think:

@Lune wrote:

Heb je plek voor vanalles, mijn knullen hebben de grote en krijgen bijv brood, fruit, dadels of een handje noten, een stukje quiche. Dochter heeft de kleine met drie vakjes dus kan bijv brood, yoghurt en fruit mee. Veel gezonder, niet altijd boterhammen :slight_smile:

Zijn ze niet erg groot die goodbyns. Ik heb nu 2 aparte bakjes en voor fruit en 1 voor brood. Ik heb het idee als alles in 1 bak zit, hij brood eet tijdens het fruit eten, of alles op eet en tijdens de lunch niets meer heeft :lol: hoe is jouw ervaring daar mee?

ik heb de trommels van mepal, en voor het fruit heb ik trommeltjes in de vorm van fruit. Een appel, aardbei, een hele oude is dat al en een paprika. Ze zijn te koop bij de xenos…ze pakt nu gewoon het fruitbakje, duidelijk verschil.

ik deed eerder twee broodtrommels, maar dan lag het brood op de grond omdat ze de verkeerde trommel had, en em niet goed dicht had gedaan. Of de oppas (bij haar gaan kinderen uit de bovenbouw altid oppassen, omdat de juf moet koffie drinken… snap nog steeds niet waarom dat zo is) :? mikt dat brood perongeluk weg omdat het op de grond ligt oid.

Jesse heeft voor zijn brood een mepal broodtrommel en voor zijn fruit een kleiner bakje.

Ik heb er wat van Tupperware, maar ook wat bakjes met een leuk plaatje erop…

Piet Piraat bijvoorbeeld. Het zijn van die vierkante bakjes, mooi formaat voor een geschilde appel/peer of een mandarijn.

Ze liggen nu weer bij de Etos, in roze en blauw van Lief!.

@rijstkorrel wrote:

@Lune wrote:

Zijn ze niet erg groot die goodbyns. Ik heb nu 2 aparte bakjes en voor fruit en 1 voor brood. Ik heb het idee als alles in 1 bak zit, hij brood eet tijdens het fruit eten, of alles op eet en tijdens de lunch niets meer heeft :lol: hoe is jouw ervaring daar mee?

Ja dat vraag ik me dus ook af. Als ik dat bakje voor mijn dochter haar neus zet met fruit/koekje etc erin dat ze gewoon alles door elkaar op eet :think:

Dat is gewoon een kwestie van uitleggen en dat is hier wel eens misgegaan maar da is echt op 1 hand te tellen hoor.

De goodbyn is bestwel groot, maar mijn knullen krijgen hem wel leeg hoor. Voor een kleuter zou ik eerder een bynto kiezen, mijn dochter heeft die. Die drie vakken die die heeft, daar passen ong 2 boterhammen per vak in.

Mandala, ik bedoel dat je sneller meer afwisseling aanbiedt met zo’n makkelijke trommel. Hier gaat er vaak wel brood mee omdat het grote eters zijn, maar dus niet zomaar vier boterhammen en fruit, maar bijv 2 en daarnaast yoghurt met muesli, een handje noten, een omelet met groente etc.

Een banaan, appel of citrusvrucht gaat gewoon zo in de tas. Druifjes, aardbeien of geschild fruit doe ik in een klein bakje met dekseltje…

Ik heb zo’n fruitbakje van Lief!, ideaal ding. En als ze moet overblijven gaat er gewoon een ‘normale’ mepal broodtrommel mee.

@Lune wrote:

Dat is gewoon een kwestie van uitleggen en dat is hier wel eens misgegaan maar da is echt op 1 hand te tellen hoor.

De goodbyn is bestwel groot, maar mijn knullen krijgen hem wel leeg hoor. Voor een kleuter zou ik eerder een bynto kiezen, mijn dochter heeft die. Die drie vakken die die heeft, daar passen ong 2 boterhammen per vak in.

Mandala, ik bedoel dat je sneller meer afwisseling aanbiedt met zo’n makkelijke trommel. Hier gaat er vaak wel brood mee omdat het grote eters zijn, maar dus niet zomaar vier boterhammen en fruit, maar bijv 2 en daarnaast yoghurt met muesli, een handje noten, een omelet met groente etc.

Thanks voor je uitleg…lees nu mijn eigen reactie terug en is een beetje kort door de bocht :oops:

Hier zijn het de mepal-trommels, en als we bolletjes hebben zit die met 2 stuks vol…terwijl ze tussen de middag soms toch meer honger hebben dan dat…trommels genoeg, maar nu maar 1 die echt die trommel nodig heeft/gebruikt. Vanaf februari de volgende naar de basisschool, en als ik tegen die tijd weer werk, toch eens over jouw trommels nadenken… :thumbup:

kan je die vakjes los van elkaar openen? anders een dikke stoot van de buurvrouw of buurmankleuter en het brood vliegt door de klas…

Nee, er zit een groot deksel op… We hebben ze nu al een poos en het is nog nooit misgegaan :wink:

Wij hebben vandaag demlaatste vrije dag en gaan allemaal lekkere gezonde baksels bakken, die gaan de vriezer in en dan heb ik een voorraadje voor de broodtrommels :smiley:

Wat maak je dan zoal Lune ? Vind het ook maar saai om elke middag brood mee te geven. We weten hier ook wel eens een pannenkoek/salade/knakworstjes/yoghurt met fruit etc. Maja zie dat maar eens goed te houden uren in een broodtrommel in de tas.

Voor het fruit krijgen de meiden het kleine trommeltje van Mepal mee, en voor brood het grote bakje.

Bij koterkado (met het bekende erna :wink: kan je hele leuke bestellen met eigen naam of afbeelding.

@romata wrote:

Wat maak je dan zoal Lune ? Vind het ook maar saai om elke middag brood mee te geven. We weten hier ook wel eens een pannenkoek/salade/knakworstjes/yoghurt met fruit etc. Maja zie dat maar eens goed te houden uren in een broodtrommel in de tas.

Dat blijft toch prima goed? Evt met zulke hitte als nu een koelelement erbij.

Vandaag maken we bananenhavermoutmuffins, frambozenmuffins, pruimenmuffins, miniquiches met geitenkaas/zongedroogde tomaat en broccoli kaas, en misschien nog paprikabrood en olijvenbrood, maar dat wordt denk ik morgen :wink:

Pannenkoek of wraps besmeer ik met room of geitenkaas en doe ik groente op, spinazie bijv of avocado. Onbesmeerd kun je ze ook goed invriezen, dus als ik tijd heb maak ik ook zelf volkorenwraps (rotklus, maar zoveel goedkoper gezonder en lekkerder).

@rhode wrote:

Voor het fruit krijgen de meiden het kleine trommeltje van Mepal mee, en voor brood het grote bakje.

Bij koterkado (met het bekende erna :wink: kan je hele leuke bestellen met eigen naam of afbeelding.

helaas heb ik ze ook en binnen een maand laat de print al los. De eerste keer nog een klacht neergelegd, ikw as ze altijd af met de hand, dus komt ook niet door de vaatwasser. Wel jammer, want het kost nog best wat.