ik heb de nude food, met sleeve en drinkfles besteld, ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, mijn dochter was er enthousiast over dus we gaan het eens testen
Heb net het recept van lune gemaakt met appel, kaneel en rozijnen. Zijn best lekker geworden, hopelijk vinden de meiden dat ook!
En toen kreeg ik geen mailtjes…omdat ik was vergeten aan te vinken :wall:
Anyway…
Fiep, wat een prachtige lunchdoos!!! Daar zal N vast heel blij mee zijn ja!
Van het weekend voor Roel zijn verjaardagsfeest gehaktballen gemaakt (2kilo gehakt, oef) maar helaas ze zijn allemaal op! Dus vandaag kreeg hij toch maar gewoon een boterham mee met appel en een babybelletje.
Heb wel heel veel eieren over, dus ik denk dat ik morgen maar eens een omeletje erin gooi! Mijn oma maakte dat vroeger ook vaak voor mij voor op (middelbare) school, oh heerlijk was dat!
Wat is qua fruit behalve appel nog makkelijk om mee te geven? Kom niet verder dan wat druiven eigenlijk…
Je kan toch vanalles meegeven?
Banaan, aardbeien, kersen, aalbessen, blauwe bessen, strakjes weer bramen, frambozen, peren, nectarines, pruimen, kiwi… :lol:
Ik snij ook regelmatig gewoon een flink stuk meloen, mango ofzo.
Als ik eerlijk en vind ik een gehaktballetje nou ook niet echt en gezonde toevoeging, wel lekker voormde variatie…
Vandaag hebben ze hier een punt spinaziequice, een plak gevulde foccia mee en daarbij gewoon brood, druiven en een handje gemengde noten.
En jullie kinderen?
Maar blijft de banaan dan wel lekker in de goodbyn, een appeltje houdt zich wel lekker (doe er een beetje citroensap over) en dan weet ik dat het om 10u nog wel goed is, banaan wordt zo zompig niet?
Aardbeien zal niet gaan, allergie…net als kiwi.
Doe je de peren dan ook schillen en in partjes? En geef je dan ook een vorkje mee?
Het gehaktballetje was ook meer als toevoeging, 1 kleintje als lekker hapje. Die heeft hij dan ook al op bij de fruitpauze, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Uiteindelijk over de hele dag heeft hij lekker zijn lunchdoosje leeg en komt nog uitgehongerd thuis…“mama ik heb hoooohooooohoooonger” :lol: Klein vreetzakje is het hoor…
Hier ook veel afwisseling: Druiven/Mango/Kiwi/Banaan (snij ik met schil door midden zodat het in de broodtrommel past)/peer/meloen/aardbeien/mandarijntjes enz…
Zo’n babybel is ook wel een idee, die neem ik deze week ook eens mee.
T is ziek, dus vandaag niet naar school geweest.
Die mini quiches kun je die maken in een muffinvorm of heb ik daar weer een andere bakvorm voor nodig ?
En iemand een lekker en makkelijk recept ?
ik heb van die alu-vormpjes van de supermarkt die ze verkopen bij de bbq spullen. Past precies 1 velletje bladerdeeg in. dan wat gekookte of gewokte groente erin, eimengseltje erover heen en wat gerastpte kaas erover. Klaar.
qua fruit gaat hier ook gewoon van alles mee.
lune mag ik je nog even bedanken voor het min of meer onbewust enthousiast maken voor een grote trommel met vakjes en dingetjes?
ik bemerk de laatste maanden een soort ongenoegen omdat het arme kind de enige in de klas is die geen koekjes en snoepjes en hele mikmak mee krijgt. En ik heb het idee dat we nu een troef in handen hebben. N is helemaal in de wolken met zijn trommel, en ook met de inhoud, die wat meer gevarieerd is dan vroeger, maar nog steeds lekker gezond.
We kunnen het gevecht tegen het ongezond eten wel winnen :mrgreen:
@fiep klophout wrote:
ik heb van die alu-vormpjes van de supermarkt die ze verkopen bij de bbq spullen. Past precies 1 velletje bladerdeeg in. dan wat gekookte of gewokte groente erin, eimengseltje erover heen en wat gerastpte kaas erover. Klaar.
qua fruit gaat hier ook gewoon van alles mee.
Ahh zo simpel dus :dance:
Maar wat voor soort groente stop je erin, wat is een hit bij jullie ? En eiermengseltje gewoon dat de groente een beetje onder staan ? Owja en hoelang in de oven en temp ?
Talysha die vroeg vorige week ook een koekje/snoepje mee naar school. Ik zeg nee want we snoepen niet op school (als ze thuis komt mag ze iets lekkers uitzoeken), en toen zei ze ohh jawel hoor andere kindjes hebben ook een koekje/snoepje. Zijn er dan echt kindjes die elke dag een koekje/snoepje mee naar school krijgen, en dat dan om 11:30 terwijl het nog ochtend is mogen opeten ??
euhh ja hoor, die zijn er.
bij de kleuters valt het nog wel ‘mee’ (sultana, klein peperkoek ding, liga) maar bij de hogere klassen hoorde ik al iedere dag een suikerwafel mee :o het kind is niet dik ‘dus ze kan het hebben’. tja.
kleuter hier krijgt iedere dag fruit mee maar vraagt nu soms ook om een koekje voor in de kring. heel af en toe krijgt hij dan een kikker koekje mee en de rest van de week weer fruit. koek/snoep in de lunchtrommel mag op school (gelukkig) niet.
ik ga ook eens nadenken over andere gezonde dingen in de trommel.
al eet hij tussen de middag niet zo veel :think:
het is snel wat eten en dan naar buiten om te spelen :think:
Hier mag het gewoon niet op school, gelukkig…
Fiep wat leuk om te lezen :dance:
Mijn dochter eet trouwens ook niet zoveel hoor, vandaag hadden de jongens bijvoorbeeld een stuk bosbessenbrood, een dikke zelfgebakken boterham (telt voor 2), een handje paprikastukjes, yoghurt met muesli en een nectarine.
Dochter had een stukje bosbessenbrood, een boterham en druiven.
Romata; broccoli met zongedroogdtomaatjes, zongedroogde tomaat met geitenkaas, asperges met kaas, champignons/mais, champignons/brie/walnoot. Gaat ong 20 min in de oven, 180 gr
Van mij mogen ze dat hier ook wel veranderen, maar dat zit er de komende 10 jaar niet in gezien de mentaliteit :shifty:
Vandaag kregen ze een knijpfruitje mee bij gebrek aan inspiratie :oops: Morgen een mandarijn en stuk zelfgemaakte (bijna) suikervrije ontbijtkoek (met honing en 1 grote lepel ruwe rietsuiker)
Wel het voordeel dat ze smiddags altijd thuis eten, we hebben maar 1 vakje nodig in ons trommeltje
oh leuk. receptje van de ontbijtkoek?
knijpfruitje is toch niet erg. krijgt hij hier ook wel eens mee hoor. hij vindt het nog ingewikkeld om in de kring én te eten én te drinken én op te letten (hij wil het graag goed doen op school vandaar)
een knijpfruitje is makkelijk dan.
vandaag was het gewoon appel. morgen mag hij kiezen tussen appel, kiwi of pruimen.
ik doe in de broodtrommel weleens iets extra’s naast de 2 boterhammetjes, zoals wat druiven, gedroogde abrikoos of een mini komkommertje (we hebben zo’n plant) maar dat komt eigenlijk altijd mee terug, net als het grootste deel van de 2de boterham (of helemaal) :roll:
paprika rauw zou ik niet doen, tomaat ook niet. daar krijgen zoonlief en ik uitslag en zwelling van in/rond de mond.
Hier blijft hij ook niet over, dus maar 1 trommeltje nodig. En tot nu toe krijgt hij elke dag fruit mee. Soms 2 soorten door elkaar maar vaak ook gewoon 1 soort. banaan, peer, appel, mandarijn, druiven, aardbeien. Hij vindt het allemaal prima.
Vandaag geraspte worteltjes en mandarijn. Hij is nog zo lekker makkelijk en vraagt niet eens om iets anders. Pas wilde hij alleen een pakje mee naar school. Toen heb ik uitgelegd dat hij thuis ook geen pakje krijgt, alleen als we naar de dierentuin gaan ofzo, dus op school ook een gewoon een beker roosvicee. En dat vindt hij dan weer best. Makkelijk, als ze nog maar 3 zijn :mrgreen:
@romata wrote:
Zijn er dan echt kindjes die elke dag een koekje/snoepje mee naar school krijgen, en dat dan om 11:30 terwijl het nog ochtend is mogen opeten ??
ja hoor, hier praktisch een hele klas vol :shifty:
toen n op zijn kinderfeestje zakjes met chocokoekjes uitdeelde, zei hij ook nog: oh ja die heeft c. elke dag bij zich op school. :shock: gewoon elke dag een zakje vol met koekjes en das dan een kind van de juf :shifty:
Lune: Dankjewel, lijkt me allemaal erg lekker !! Ga eens op zoek naar die vormpjes. Ohw en neem aan dat die dingen gewoon koud gegeten worden ?
Moet de vulling trouwens altijd onder het eimengel zitten, of maakt dat niet echt wat uit ?
Emma: Hier gaat ook heel soms een knijpfruitje mee, gewoon voor de afwisseling maar niet ter vervanging van fruit.
Hier doe ik altijd wat extra’s bij de boterham, vind het anders zo saai.
Vandaag 1 wit broodje/klein stukje eierkoek en snoepkomkommer. Ohw en fruit 2 mandarijntjes.
En alles gaat tot nu toe op.
Tsja ik vind het belachelijk dat het mag elke dag snoepen op school. En dan ook nog eens het kind van de juf dat elke dag een zak vol koekjes krijgt !!
@littlewonder wrote:
Hier blijft hij ook niet over, dus maar 1 trommeltje nodig. En tot nu toe krijgt hij elke dag fruit mee. Soms 2 soorten door elkaar maar vaak ook gewoon 1 soort. banaan, peer, appel, mandarijn, druiven, aardbeien. Hij vindt het allemaal prima.
Vandaag geraspte worteltjes en mandarijn. Hij is nog zo lekker makkelijk en vraagt niet eens om iets anders. Pas wilde hij alleen een pakje mee naar school. Toen heb ik uitgelegd dat hij thuis ook geen pakje krijgt, alleen als we naar de dierentuin gaan ofzo, dus op school ook een gewoon een beker roosvicee. En dat vindt hij dan weer best. Makkelijk, als ze nog maar 3 zijn :mrgreen:
Gaat jou zoon al naar school?
Elke dag een zakje koekjes :shock:
Ik zit met dilemma, Ivan moet straks 2 dagen in de week overblijven. Er zijn 2 mogelijkheiden met allebei brood inclusief. Kan dus moeilijk met een eitje ofzo aankomen of stukje hartige taart :think:
Karin, hij zit in groep 0, 4 dagdelen in de week. Een beetje peutespeelzaal idee, maar dan in de school en meer dagdelen per week.
En qua overblijven, ach, hier eten we tussen de middag altijd gewoon een bruine boterham, soms een tosti. Daarom zou ik persoonlijk gewoon een bruine boterham meegeven, net als hij thuis ook eet. Een enkele keer iets extra’s ofzo, een extra stukje fruit o.i.d. Maar verder niet denk ik.