Borstvoedings-mijlpalen deel 4!

Mijn mijlpaal is dat ik nu (ongeveer) langer volledige bv geef dan destijds aan mijn dochter! Toen ben ik met 4 mnd gaan afbouwen omdat ze was afgevallen. Daar heb ik tot de dag van vandaag spijt van. Maar nu gaat het hartstikke goed. Ik ben zo blij. Volgende mijlpaal gaat de 6 maanden grens worden. Ik had mezelf voorgenomen om die in ieder geval te gaan halen en daarna zie ik het wel. Ik denk nu dat ik niet langer dan 9 maanden wil blijven voeden. Maar wie weet denk ik daar tegen die tijd ook wel weer anders over. We zien het allemaal wel. Hoe dan ook voeld dit al als een overwinning!

Jaja heb er weer 1: 10 maanden tweeling :dance:

(en zelf 10 kg afgevallen, en dat waren geen babykilo’s (en dan mag er nog best 15kg af, maar goed, we zien wel)



Ze drinken nog maar zo’n 3x per dag (en heel soms 's nachts nog een keertje) en het lijkt dezelfde kant op te gaan als bij hun zus, die deed dat ook en gaf er toen ze een jaar was de brui aan. En heel eerlijk: ik zou het niet erg vinden. Ik maak het jaar hoe dan ook vol maar dan is het wat mij betreft mooi geweest en mogen ze als ze willen over op Klara Koe. De afgelopen 2 weken zijn we allemaal zwaar verkouden geweest en dat wil zeggen: miepende jongetjes, hele avonden wakker, slechte productie dus vragende kindjes en een gammele, vermoeide mama, dat is toch wel erg zwaar met 2 en nog een bijna kleuter erbij. Maar goed, we hebben het overleefd dus dat jaar halen we echt wel :smiley:

Knap hoor Emmeken!! :clap:

Goed gedaan dames!



Hier vandaag 27 maanden :inlove:

Ja het is zover, we hebben de 1 jaar gehaald!!!



Trots op mijn meisje, en op mij. Kolfproductie is gewoon weg ***, mag 80 cc per 2 borsten. Maar we gaan door en door en door, hoevaak ook het advies dat we moeten stoppen.

Menigeen was al gestopt, ik kolf smorgens en savonds standaard om de vriezer vol te houden,





We genieten nog allebei en gaan door!!

Goed zo dames ! :clap:

6 maanden vandaag. :dance:

10 dagen!!! Ikok, het is nog kort, maar al langer dan bij j. L. Doet het super, komt langzaam aan en loopt soms zelfs over! Nooit had ik kunnen dromen dat het zo goed zou gaan!

8 maanden vandaag! :smiley:

Hier inmiddels 3 jaar en 3 maanden mijlpaal voorbij.

Ik ben inmiddels wel aan het afbouwen naar 3 a 4 x per dag, in de nacht mag ook nog gewoon.

Peuter vindt het ontzettend moeilijk. Maar ja het moet voor beide leuk blijven. En dat blijf ik uitleggen en ze is zeer begripvol. En ik snap haar ook.



Verder zag ik weer ontzettend veel mooie mijlpalen voorbij komen! Vooral van mensen bij wie het bij het 1e kindje niet zo wilde vlotten en nu gewoon al verder zijn dan toen.

Goed om te lezen dat een eerdere negatieve ervaring toch nog zo’n mooie ervaring is geworden.

2 jaar! :dance:

Voordat ik zwanger was leek BV me niets…tijdens me zwangerschap ben ik naar verschillende bijeenkomsten gegaan en toch besloten BV te gaan geven waar ik al erg trots op ben!

Nu is me meisje 6 maanden heeft volledig BV gekregen, zo mooi en bijzonder om dit te kunnen en mogen geven!

Ik ben nog steeds blij mijn keuze en geniet er volop van! Ik had het voor geen goud willen missen!

19 maanden gehaald!!! nu wel sinds 3 dgn geen voeding meer gegeven… wel stuwing aan 1 kant, dus vanavond even met de hand wat afgekolft en dat heeft meneertje net nog opgedronken :inlove: omdat hij wakker was.

Zijn we tegelijk gestopt chantal…

Hier ook al 3 dagen geen voeding meer gegeven (madam hoeft niet meer zonodig), maar ik ben d’r een beetje melancholisch van. Het zit er dan nu toch echt op, dit is de laatste spruit voor ons. Alles bij elkaar heb ik met 3 kids meer dan 6 jaar borstvoeding gegeven, en ik vond het prachtig :inlove:



Ik hoop hier nog veel van die mooie mijlpalen te lezen!!! :thumbup:

Wij hebben vorige week de 6 maanden mijlpaal uitbundig gevierd, met een vakantie naar Fuerteventura! :inlove: :lol: :wink:

heerlijk han b!



Hier 16 dagen spruitje aan de boob! :dance: Hebben gisteren zelfs een kolf aangeschaft. Nooit gedacht dat het zo goed zou kunnen gaan :inlove:

weg

@fluppie wrote:





Hier 16 dagen spruitje aan de boob! :dance: Hebben gisteren zelfs een kolf aangeschaft. Nooit gedacht dat het zo goed zou kunnen gaan :inlove:




Yeah Fluppie!!! Geweldig he? Zo fijn dat het je lukt! Welke kolf heb je gekocht?





Hier inmiddels precies 10 weken volledig aan de borst. Voor mij ook een mijlpaal na 8 weken fulltime kolven bij zoonlief.

Morgen de laatste 2 voedingen uit de vriezer mee naar het kdv en kolf nu alleen de stuwing weg. Hopelijk aan het einde week klaar. Laatste paar weken gingen niet gemakkelijk, eerst een week of 2 gekolfd en toen naar 2 keer per dag plus voorraad vriezer. Nu alleen de stuwing nog kolven en vanaf dan alleen kv. Toch wel 8 maanden volgemaakt :slight_smile:

Succes met alle bv meiden!!!

Jaja ik heb er weer een: 11 maanden tweeling vandaag :dance:



Nog een maand en we hebben groot feest, maar dan ga ik wel afbouwen, ik kolf al niet altijd meer op m’n werk maar dat is ook niet echt nodig want er liggen nog liters in de vriezer en dat maken we gewoon lekker op (en van de restjes die ze over laten maken we pannenkoekjes, weggooien is zonde :mrgreen: )



Een jaar bv en dus geen opvolgmelk hoeven geven, dat wilde ik halen en dat gaat ons lukken dus ikke blij :mrgreen: