borstvoedings-mijlpalen deel 3!

Ik vandaag een jaar :smiley: een jaar geleden lag ik nu met een weeën storm en was hij er om 19.54 en klein half uurtje later lag hij al lekker te drinken en een jaar later nog steeds bv en echt ik vind het geweldig en hoop nog een hele tijd door te gaan!

wauw wat een mooie mijlpalen,

Kris nog gefeliciteerd met je meiske :inlove:

Nog een paar weekjes en ik mag ook weer :inlove:

@Marcella1602 wrote:

Ik ben afgelopen zaterdag gestopt met Borstvoeding. Heb het in totaal 10 maanden en 19 dagen volgehouden.

Ligt misschien aan mij, maar 'volhouden' ? Ik neem toch aan dat BV geven iets is wat je met liefde doet ? Volhouden suggereert dat het bijna een straf is om te geven, waar je nu van af bent ? :oops:

@Selena wrote:

@Marcella1602 wrote:
Ik ben afgelopen zaterdag gestopt met Borstvoeding. Heb het in totaal 10 maanden en 19 dagen volgehouden.

Ligt misschien aan mij, maar 'volhouden' ? Ik neem toch aan dat BV geven iets is wat je met liefde doet ? Volhouden suggereert dat het bijna een straf is om te geven, waar je nu van af bent ? :oops:

Ligt er natuurlijk aan ik heb het 6 maanden volgehouden waar bijn 9/10x kolven fulltime was.
Dat was wel zo lang volhouden dat het lukt... Uit liefde hoor . Heel veel, maar t liep terug.

tja… soms gaat borstvoeding met ups en downs. Ik heb bij Lynn regelmatig gedacht ik stop ermee maar ik kon het toch niet. Dan roep ik ook soms dat ik 10 maand volgehouden (waarvan 1 maand gekolfd) Ik heb het met heel veel liefde gegeven.

Afgelopen weekend 8 maand! En we zijn nog lang niet klaar :inlove:

Al weer bijna 1 week :inlove:

En daar gaan nog heeeeeel wat weken (maanden als het aan mijn ligt) bij komen!

11 maanden (en 1 uur) BV aan Amélie en 20 maanden aan Ariëlle, dus bij elkaar 31 maanden BV!! Da’s een heel lange tijd! :inlove: :inlove: :inlove: :dance:

@Sweet-Love wrote:

@Selena wrote:
@Marcella1602 wrote:

Ligt er natuurlijk aan ik heb het 6 maanden volgehouden waar bijn 9/10x kolven fulltime was.
Dat was wel zo lang volhouden dat het lukt... Uit liefde hoor . Heel veel, maar t liep terug.

er zijn genoeg situaties te bedenken waarbij het wel een kwestie van volhouden is. Het is ook niet voor niks dat heel veel vrouwen al heel vroeg stoppen, die houden het dus niet vol :wink:

verder applaus voor alle mooi kleine en grote mijlpalen hier!

@Selena wrote:

@Marcella1602 wrote:

Borstvoeding kan heel erg zwaar zijn, en moeders die dan toch doorzetten verdienen respect voor het 'volhouden', vind ik. Dat volhouden doen ze uit liefde.

@D. wrote:

@Selena wrote:
@Marcella1602 wrote:

Borstvoeding kan heel erg zwaar zijn, en moeders die dan toch doorzetten verdienen respect voor het 'volhouden', vind ik. Dat volhouden doen ze uit liefde.

Helemaal met D. eens!

@aapie wrote:

Hee, je hebt er een klein mannetje bij! Gefeliciteerd zeg :mrgreen: En natuurlijk een hele fijne bv-periode gewenst :thumbup:

@Selena wrote:

Ligt misschien aan mij, maar ‘volhouden’ ? Ik neem toch aan dat BV geven iets is wat je met liefde doet ? Volhouden suggereert dat het bijna een straf is om te geven, waar je nu van af bent ? :oops:

Ik begrijp wel wat je bedoelt… Ik denk dat deze benadering mede voortkomt uit het feit dat borstvoeding geven helaas nog steeds niet de norm is in Nederland, het wordt nog niet gezien als de normale manier van voeden, iets wat erbij hoort en wat je gewoon doet. De fles wordt nog steeds als norm gehanteerd, vaak ook nog als zaligmakend gepresenteerd en problemen als gevolg van het geven van kv worden als normaal afgedaan. En dat merk je, want daarvan wordt bij mijn weten nooit gezegd: ik heb het … maanden volgehouden.

@Yvonne Z. wrote:

@Selena wrote:
Ligt misschien aan mij, maar ‘volhouden’ ? Ik neem toch aan dat BV geven iets is wat je met liefde doet ? Volhouden suggereert dat het bijna een straf is om te geven, waar je nu van af bent ? :oops:

Ik begrijp wel wat je bedoelt… Ik denk dat deze benadering mede voortkomt uit het feit dat borstvoeding geven helaas nog steeds niet de norm is in Nederland, het wordt nog niet gezien als de normale manier van voeden, iets wat erbij hoort en wat je gewoon doet. De fles wordt nog steeds als norm gehanteerd, vaak ook nog als zaligmakend gepresenteerd en problemen als gevolg van het geven van kv worden als normaal afgedaan. En dat merk je, want daarvan wordt bij mijn weten nooit gezegd: ik heb het … maanden volgehouden.

Nee, dat is niet de achterliggende gedachte. Wat een aanames in je reactie zeg, jammer. Voor mij is bv wel de normale gangbare manier van voeden, maar ook ik heb gesproken over volhouden. Zoals ik al zei kan borstvoeding heel zwaar zijn en als je dan keihard moet werken om door te zetten mag je best spreken van ‘volhouden’. Niet leuk dat er een negatieve draai aan wordt gegeven door de bv-fv-discussie erbij te halen. :thumbdown:

@D. wrote:

Nee, dat is niet de achterliggende gedachte. Wat een aanames in je reactie zeg, jammer. Voor mij is bv wel de normale gangbare manier van voeden, maar ook ik heb gesproken over volhouden. Zoals ik al zei kan borstvoeding heel zwaar zijn en als je dan keihard moet werken om door te zetten mag je best spreken van ‘volhouden’. Niet leuk dat er een negatieve draai aan wordt gegeven door de bv-fv-discussie erbij te halen. :thumbdown:

Zo is het absoluut niet bedoeld, ik wil zeker niet afdoen aan de inspanningen die sommige moeders moeten leveren om hun bv-periode toch te doen slagen. Ik denk dat je je op dat punt ook echt niet aangesproken hoeft te voelen hoor :hug:

Feit is, dat kv nu eenmaal nog steeds de norm is en dat er over het algemeen ook van daaruit wordt geredeneerd. Zeg als borstvoedende moeder één keer dat de nachten je toch wel erg zwaar vallen en de eerste reactie zal waarschijnlijk vaak zijn: joh, geef toch ‘gewoon’ de fles.

Wat zou het mooi zijn als bv in ons land gewoon de norm was, met een eerlijke en volledige informatievoorziening, met goede steun en een goede begeleiding. Dan zou de hoeveelheid borstvoedingsproblemen een stuk minder zijn en zou er ook veel minder sprake zijn van het gevoel van volhouden. Dat is al die moeders die zich inzetten om hun kind borstvoeding te geven wat mij betreft enorm gegund.

@Yvonne Z. wrote:

@aapie wrote:

Hee, je hebt er een klein mannetje bij! Gefeliciteerd zeg :mrgreen: En natuurlijk een hele fijne bv-periode gewenst :thumbup:

Dank je wel Yvonne…

En we zitten op de 2 weken :inlove: Ik geniet er weer helemaal van :inlove:

Bijna een half jaar bv :inlove: :dance: (helaas is het daarna gedaan :frowning: )

Femmie, ik doe mee… :dance: Bijna 6 maanden, wie had dat ooit gedacht?? :dance:

Bijna een half jaar bv (helaas is het daarna gedaan )
:hug:

@Selena wrote:

@Marcella1602 wrote:

Ai wat een reacties op mijn melding. Ik bedoelde het alleen maar goed. Had het graag nog wat langer gedaan maar de laatste paar weken heb ik BV en KV gegeven omdat BV echt te weinig was voor een 'echte' voeding dus kon na een uur weer voeden.
De KV geven vond ik erg vervelend want ja....wat is er mooier dan je kindje groot zien worden op hetgeen wat jij hem geeft.
Volgehouden was bij mij meer in positieve zin bedoeld dan in negatieve zin waarop jij helaas mijn zin hebt geinterpreteerd.

Overigens mag ik over 34 weken weer BV geven :)

@Marcella1602 wrote:

Had het graag nog wat langer gedaan maar de laatste paar weken heb ik BV en KV gegeven omdat BV echt te weinig was voor een ‘echte’ voeding dus kon na een uur weer voeden.

En dat is wel te verklaren denk ik :wink: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :inlove: