borstvoedings-mijlpalen deel 3!

@dinges wrote:

@knollie1 wrote:
dinges :dance: :dance:

knap vanje dat je beslissing hebt genomen om te stoppen

vond je het niet moeilijk?

Nee, eigenlijk was het niet moeilijk. Ik hikte er al een poosje tegen aan. Steeds maar weer extra kolven om het op peil te houden had ik wel een beetje gehad.

Blijkbaar ben ik geen echt lang voeder :smiley:

nou 7 maanden is toch best lang? om mij heen stoppen de meeste al in de kraamweek of rond de 3 maanden…

ik geef nu al 3 keer zo lang bv als bij de oudste 2 bij elkaar opgteld! dus ben best een beetje trots op mezelf en mijn kleine ventje! en ik hoop echt nog lang door te gaan!

maar ik vind sowieso iedere dag/ week/ maand dat iemand bv geeft bijzonder en een mijlpaal, voor de een is het een eitje, de ander moet er voor knokken! hier hadden we vd week ook een dip, de kleine man kwam dag en nacht om de 2 uur,maar ben nu al vast begonnen met kolven om te oefenen met een flesje en sindsdien gaat het beter en heeft hij vannacht lekker geslapen, kwam 1 keer en daarna om 8 uur pas weer wakker!

Oudste heeft met heel veel moeite 6 maanden gehad. Daar heb ik echt heel veel voor moeten doen, 2x per nacht de wekker zetten s nachts, om de productie maar een beetje op peil te houden. En dat niet 1 nacht, maar de laatste 2 maanden echt elke nacht. (ik voed met 1 borst, heb een heel grote cycste in 1 borst en die borst geeft geen melk) Drama’s en veel huilbuien later toch maar gestopt, 2 dagen voordat het echt 6 maanden was.

Nu ging het best lekker. Nog steeds met 1 borst, maar niet 1x de wekker hoeven zetten. Na de 6 maanden heb ik al een beetje afscheid genomen door heel bewust af te bouwen. Ik heb mn man moeten beloven eerder aan de rem te trekken.

Dit is ons laatste kindje en ik ben heel blij dat ik nu met een goed gevoel dit kan afsluiten.

En idd elke dat dat een baby bv krijgt is een persoonlijke mijlpaal :thumbup:

goed dames ga zo door

hier gister 7 maanden :dance:

:dance: 7 maanden :dance:

:clap: :clap: :clap: :clap:

nog een dikke week en dan ik ook

@Meggie wrote:

Ennnn :thumbup: voor de mijlpalen, met in het bijzonder toch wel even Mell met haar 2 jaar!! :clap:

Wauw, thnx :mrgreen:

Hier trouwens ook nog steeds nachtvoedingen. Minder vermoeiend als de strijd aangaan. In rustige periodes slaapt ze door (1 periode van bijna 3 maanden :dance: ). Maar nu midden in verhuizingen/verbouwing heeft ze echt weer nodig. Ik ben nu alleen maar blij dat ik troost kan bieden. En slapen komt wel weer als ze het huis uit is :lol: (kan me namelijk niet voorstellen als ze straks 16 is, en gaat stappen, ik dan rustig kan slapen :wink: )

zo denk ik ook wel

als ik haar laat huilen dan slaap ik zelf ook niet en nu is ze binnen 10 minuten weer in dromenland

@ meggie: je vroeg wie dat tegen me zei.

dat was de psychologe waar ik heen ga, zij heeft een kindje net zo oud als juul en ook bv. zij zei, dat slaap ook belangrijk is om te groeien.

maar ikblijf lekker nachtvoedingen geven hoor…ikke is best eigenwijs :wink:

@knollie1 wrote:

zo denk ik ook wel

als ik haar laat huilen dan slaap ik zelf ook niet en nu is ze binnen 10 minuten weer in dromenland

@ meggie: je vroeg wie dat tegen me zei.

dat was de psychole waar ik heen ga, zij heeft een kindje net zo oud als juul en ook bv. zij zei, dat slaap ook belangrijk is om te groeien.

Maar voeding is ook belangrijk om te groeien :wink: En in de nacht tankt ze toch een keer extra bij :slight_smile:

En stoppen met bv is geen garantie op een doorslaper. Ik hoorde het verhaal van iemand die haar kapster gaf flesvoeding en dat kind je sliep met 1 jaar ook nog niet door hoor.

En wij kunnen lekker makkelijk snel de borst geven om in te slapen, bij verdriet, noem het maar op. Niets troost toch zo goed? Ik zou ook echt niet weten hoe ik het anders moet doen.

Zo vermoeiend die adviezen… hier in mijn omgeving ook hoor. Inmiddels zwijgen we er maar over want begrijpen doen ze het toch niet. En dat hoeft ook niet maar zeur dan ook niet over dat ze moet kunnen doorslapen met de leeftijd, dat ze toch ook eens zonder de borst moet kunnen. Pffff.

ik ga ook echt niet stoppen hoor.

vind het zooo leuk

vanmiddag zelfs nog in het zwembad gevoed, ideaal,

en meot dan zo lachen om mensen die dan kkijken, de meesten met een vertederende blik,

hier laat juul zich alleen niet troosten aan de borst.

gelukkig hoef ik haar niet vaak te troosten,

@knollie1 wrote:

dat was de psychole waar ik heen ga, zij heeft een kindje net zo oud als juul en ook bv. zij zei, dat slaap ook belangrijk is om te groeien.

Zo is die psychologe even buiten haar boekje gegaan!! :naughty:

Wat weet die nou van babies & borstvoeding?? In die ene module kinderpsycholgie die je krijgt komt bv echt niet aan de orde, geloof ik niet

En dan nog, een kind wat niet doorslaapt zorgt zelf echt wel dat het voldoende rust krijgt. T zijn alleen de mama’s die minder rust krijgen :wink:

3mnd vandaag, op de helft van wat ik absoluut wil halen :dance:

Als ik hem laat gaan slaapt hij zeker 11 uur aan 1 stuk

ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers....

nee eigenlijk echt niet, want hoewel z in de nachten gewoon om de 2/3 uur komt, moet ik zeggen dat het me niet heel zwaar valt. Doe het allemaal in de slaapmodus, co-sleeper maakt het ook een stuk minder heftig.

@fiep klophout wrote:

nee eigenlijk echt niet, want hoewel z in de nachten gewoon om de 2/3 uur komt, moet ik zeggen dat het me niet heel zwaar valt. Doe het allemaal in de slaapmodus, co-sleeper maakt het ook een stuk minder heftig.

jippie 3 maand is gehaald :dance:
Op naar de 6 (en vooruit dan ook 'gewoon' voor 9 hoor :wink: ).

En voor wat betreft het slapen... onze nummer 2 en 3 deden dit ook echt niet... ik hoorde weleens van die verhalen van babies die doorsliepen en geloofde er niks van, dat zou toch niet echt zo zijn dat er babies doorsliepen? :lol:
En nu heb ik zelf zo'n baby.

@fiep klophout wrote:

Ze kunnen er ook net zo makkelijk weer mee ophouden hoor, met dat doorslapen :eh:

Goed hoor 3 maanden, op naar de 4 maanden :-)

8 weken… :inlove:

@Sweet-Love wrote:

:dance:

@Sweet-Love wrote:

:dance: :thumbup: :clap:

Vandaag een half jaar :inlove:

En we gaan lekker nog even door!

3 maand vandaag :inlove:

2 dagen, oftewel, t begin is er! En ze is al gegroeid :dance:

Ik hoop straks ook zulke mooie mijlpalen als jullie te halen!

@mereltje85 wrote:

2 dagen, oftewel, t begin is er! En ze is al gegroeid :dance:

Ik hoop straks ook zulke mooie mijlpalen als jullie te halen!

oh je bent bevallen?!?!!

Gefeliciteerd met jullie 2e meisje :inlove:

Alles goed gegaan?

Vertel vertel :slight_smile: