borstvoedings-mijlpalen deel 3!

@Meggie wrote:

Ik 2 dagen terug 13 maanden :dance: :inlove:

Super! Dat heb ik met mijn meiske ook gered…nu met mannetje alweer 8 weken, maar daar doen we het niet voor…ik ga ook voor minimaal een jaar en wie weet wel weer de 13 of 18 maanden net als 8 jaar geleden…

Super mijlpalen hier! Elke week is er 1, elke maand is er 1… :dance: :dance:

Ik kan me ook niet voorstellen dat het binnenkort kan stoppen. Ze komt nog 5 tot 7 keer per dag :slight_smile:

Ik zou zeker nog tot we op vakantie gaan willen blijven geven. Warm land dus dan heb ik altijd wat drinken tot m’n beschikking :mrgreen:

Gisteren 2 jaar!!! :smiley:

Over ruim een week 13 maanden. Hij drinkt nog vaak genoeg, zo’n 6 x zeker. Hopelijk loopt het niet snel terug door de zwangerschap.

zitten jullie ook nog op nachtvoedingen?

hier zeggen ze datik daar een keer mee moet stoppen

Knollie, hier nog steeds nachtvoeding(en) hoor.

En ach, van mensen die zeggen dat ik daarmee moet stoppen trek ik me niets aan. komt vanzelf een keer goed.

Morgen 5 maanden :dance:

En hopelijk kan ik het nog lang volhouden !

@knollie1 wrote:

zitten jullie ook nog op nachtvoedingen?

hier zeggen ze datik daar een keer mee moet stoppen

Ik ben vooral benieuwd WIE er zegt dat je daar mee moet stoppen.

Ik luister daar niet meer naar. Ten eerste is het voor je productie juist goed om een nachtvoeding te hebben. Ten tweede als ik honger heb in de nacht dan kan ik beslissen of ik wel of niet zin heb om te eten. Een baby kan dat niet. De primaire behoefte is eten dus waarom je kind dat ontzeggen. Daarbij is het vaak ook even mamahonger hoor.

Ik vind die mensen die daar altijd maar even “zeuren” vermoeiender dan die nachtvoedingen.

Hier dus ook nog nachtvoedingen hoor. Soms 1x soms 2x soms 3x het wisselt.

Zo adviseren je zeker ook om te laten huilen Knollie?

Ennnn :thumbup: voor de mijlpalen, met in het bijzonder toch wel even Mell met haar 2 jaar!! :clap:

Hier ook nog nachtvoedingen, hoor :zzz: :zzz:

Ik word er wel erg moe van, maar laten huilen doe ik niet.

Milan ligt bijna elke nacht het grootste gedeelte van de nacht bij ons in bed. En dan slaap ik zo slecht, maar ja, anders slaapt hij helemaal niet.

Het hoort erbij, zullen we maar denken :shifty:

ik gooi ze ook nog aan de borst hoor s nachts…soms is t ook gewoon dat ze onrustig is of een nachtmerrie heeft , dat ze troost zoekt, nou die HEB ik die troost, twee stuks om precies te zijn :lol:

hier bijna 14 maanden :dance:

Precies Kris, de borst is zoveel meer dan alleen drinken. Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe ik mijn meisje anders kan troosten dan met de borst :oops:

hier toevallig afgelopen nacht weer een nachtvoeding na 4 week niet… maar nummer 2 en 3 deden er ook 15 maand ofzo over… en ik vond het wel vermoeiend soms…maar vond het vermoeiender om de ‘strijd’ aan te gaan dan aan te leggen en verder te tukken.

En ‘ze’ waren hier vooral het CB en die mogen mij van alles vinden.

Doe er alleen vaak vrij weinig mee :wink: (heb de arts toen bij nummer 2 wel gevraagd of zij er last van had als ik 's nachts aan het voeden was :angel: ).

Ik vind het juist heel apart dat onze jongste dus zoiets raars doet als doorslapen… ook wel ‘spannend’ wat dat doet met mijn produktie, maar ik vertrouw maar op het kereltje die het zelf mag regelen en dat het wel goed blijft gaan (overdag vraagt hij namelijk vaak zat).

Meggie, hier ook een uitstekend troostmiddel (en 's nachts werkt niks anders). Nu hij kies nummer 4 krijgt heeft hij afgelopen nacht veel troost bij me gezocht :slight_smile:

Mammamarije, mijn zoontje heeft in de eerste maanden ook doorgeslapen, d.w.z. hij kon zo’n 7 tot 8 uur zonder voeding. Maar dat “schema” was van korte duur.

Ik heb nu de 7 maanden gehaald en stop er mee. Het is goed zo :smiley:

dinges :dance: :dance:

knap vanje dat je beslissing hebt genomen om te stoppen

vond je het niet moeilijk?

Ik kom m’n laatste mijlpaal melden, 1 jaar, 6 maanden en 12 dagen. En nu wil Esmee niet meer. Als ik haar de borst laat zien wordt ze boos :evil: . Tja, als je anderhalf bent en eigenwijs ga je toch ook niet meer uit de borst drinken? Ergens vind ik het jammer, en van de andere kant heb ik mijn wens kunnen vervullen, haar bv geven zolang ze wil. Waarschijnlijk komt er geen 3e, dus dit is wel echt afscheid van een periode.

Mooie mijlpaal hoor,maar kan me voorstellen dat je zelf even moet slikken.

@Lieke74 wrote:

Mammamarije, mijn zoontje heeft in de eerste maanden ook doorgeslapen, d.w.z. hij kon zo’n 7 tot 8 uur zonder voeding. Maar dat “schema” was van korte duur.

Het mag van mij wel zo blijven als nu… maar dan wel met produktie die op peil blijft natuurlijk :wink: .

Hij slaapt nu overigens ook wel langer dan 7 a 8 uur.

Als ik hem laat gaan slaapt hij zeker 11 uur aan 1 stuk (van zo’n 8 uur 's avonds tot 7 uur de volgende ochtend). Vaak voed ik hem echter nog een keer half slapend rond 23 uur, maar dan moet ik hem de volgende ochtend wel wakker maken om naar school te kunnen :shifty: .

Als we alleen hem hadden konden we uitslapen :lol: .

en mooie mijlpalen voorbij zien komen :clap:

@knollie1 wrote:

dinges :dance: :dance:

knap vanje dat je beslissing hebt genomen om te stoppen

vond je het niet moeilijk?

Nee, eigenlijk was het niet moeilijk. Ik hikte er al een poosje tegen aan. Steeds maar weer extra kolven om het op peil te houden had ik wel een beetje gehad.

Blijkbaar ben ik geen echt lang voeder :smiley: