Vandaag 16 maanden. We gaan gewoon door. De pijn wordt minder, eindelijk!
De 18 maanden wil ik nog volmaken, daarna stop ik ermee. ( Denk ik :shifty: )
Iedere maand is voor mij een mijlpaal nu
Hahaha, dat gesprek van vorige week over al die boob-aanduidingen. Ik had deze: (*) al eens eerder gezien, en dacht toen al, goh, parmantig modelletje hoor De mijne zijn ongeveer: ( . )( . ) :lol:
Baukje, 4 jaar inmiddels, wat een ENORME mijlpaal!
Esther, mooi streven, 6 maanden zonder bijvoeding :thumbup: Ik dacht ook âeerst die 6 maanden maar eens halenâ, en nu zijn we de 13 maanden al voorbij
mamalena, moeilijk he, die eerste keer openbaar voeden, ik vond het ook een hele stap. Nier perse omdat ik preuts ben, maarja, het is toch wat ongewoon om je boob bloot te gooien
Lena, die eerste maand stelt juist heel veel voor. Daarmee valt of staat je borstvoedingsperiode. Applausje dus
Anita, 16 maanden, knap hoor!! Heeft het al die weken van de zwangerschap pijn gedaan, dat voeden? Wat een doorzetter ben je dan zeg :thumbup: Je zegt tot 18 maanden door te willen gaan en dan misschien te stoppen. Dan ben je 34 weken zwanger. Dan ben je bijna zover dat je kunt tandemvoeden! Zou je dat willen? Of wil je echt bewust gestopt zijn met die 34 weken? (ben verder helemaal niet nieuwsgierig hoor )
Hier ook een âmijlpaalâ, hoewel ik er niet echt jubelig over ben. Ik ben laatst voor het eerst verstopt gaan voeden. Ik kan me de eerste keer in het openbaar nog goed herinneren, dat was een hele stap, en nu ben ik bewust in een pashokje gaan zitten, ook een hele stap. Anouk gaf aan te willen drinken (ze drinkt nog 3 keer per dag, waarvan 1 keer rond lunchtijd) en er was nergens een rustig bankje ofzo in de buurt, en het enige cafeetje in de buurt zat ook tot de nok toe volgestampt. Vroegah (hahaha, een jaar geleden dus) zou ik dan op zoân opstapkrukje zijn gaan zitten ofzo, om toch even te voeden, maar om de Ă©Ă©n of andere reden vond ik het nu opeens niet meer gepast. Misschien door de opmerkingen die ik steeds vaker krijg (niet dagelijks hoor, maar toch wel af en toe) Ik ben dus achter een gordijntje gaan zitten met haar. Het voelde echt als het afsluiten van een periode (ben ik gek :oops: ), ik denk dat ik me niet meer zo prettig voel bij voeden in het openbaar (met een dreumes)
Beetje vreemde âmijlpaalâ, maar ik wilde hem toch even delen
erggggggggggg herkenbaar smiley :shifty:
Ik ben âblijâ dat het niet meer van toepassing is,ze drinkt al n tijd niet op de dag want baalde van dat gevoel :thumbdown: en t zit tussen je eigen oren :oops:
Anitaaaaaaaaaaaaaaaa topperrrrrrrrrrrrrrrrr :dance: :thumbup:
Lena :inlove: :thumbup: :dance: en ze drinkt AAN/UIT je borst :dance: :thumbup: :inlove:
Ilse,Jo,Juul en Vic,Esther,mamalena toppie :thumbup: mijlpalen zegggggggggg heerlijk!!! :dance: :thumbup: :inlove:
Ik morgen 15maaaaaaaaaaaanden :mrgreen: en vandaag een ander soortig mijlpaaltje 8)
Ik was vandaag 2 JAAR geleden voor het laatst ongesteld :shock: :o :eh:
Schitterende mijlpaal, Baukje!!! Gefeliciteerd nog he!!! 4 jaar!!! :dance:
WOW Sas⊠nog steeds geen maandelijkse :shock:
hihi en mijn boobs zijn zelfs:
././ hihi (ach⊠dat is dan wel weer overdreven :lol: )
smiley, dat lijkt me een hele moeilijke âmijlpaalâ⊠raar, dat zou eigenlijk helemaal niet zo horen te zijn, dat het als iets abnormaals gezien word je wat oudere kindje te voedenâŠvoelt een beetje verdrietig :hug:
over dat voeden-tijdens-de-zwangerschap: hoe zit dat precies, doet dat altijd pijn, loopt de melk altijd terug?laatst namelijk eens zonder gedaan :oops: een eventueel tweede kindje zou harstikke welkom zijn, maar ik wil wel deze eerst minstens 6 maanden BV gevenâŠ(ben overigens nog ook nog steeds niet ongesteld. hoewel dat natuurlijk wat anders is dan twee jaar )
Trouwens, ik zie mijn tweeling gewoon als gemiddeld (.)(.)
De rest ook gefeliciteerd met jullie mooie mijlpalen!
Iedereen gefeliciteerd met jullie geweldige mijlpalen :dance: :thumbup:
Ik wil ook meedoen :mrgreen: al 1 maand en 24 dagen :dance:
TaMa gefeliciteerd.
Smiley: Het voeden doet al de hele zwangerschap erg pijn. Ik dacht dus dat het spruw was, maar dat bleek niet zo te zijn. Mijn (.) (.) zijn hypergevoelig nu. Als ik het koud het is het ook niet meer te houden. Eigenlijk wel raar, want ik voed in totaal al⊠Bijna een eeuw :mrgreen: . Nooit gedacht dat ze nog zo gevoelig zouden zijn.
Ik wil niet tandemen. Ik voed zoonlief alleen nog 's nachts, overdag heeft ie geen interesse meer. Het is goed zo denk ik.
Ik heb mijn andere kids ieder 2 jaar gevoed, dat haal ik nu dus niet. Dat is wel jammer, maar ik moet zeggen dat mijn jongste sowieso niet zo BV verslaafd is als de rest was. Hij is zelf begonnen met afbouwen.
Smily, lijkt me ook best wel raar, ja. Ik weet ook nog goed dat ik voor 't eerst buitenshuis voedde, in 't openbaar. Wennen, maar wel leuk (en oh wat was ik trots!). Zo voelde 't voor jou dus ook, maar dan andersom!
Sas, die dag vergeet je nooit meer he! Zit er hier ook zo ingegrift!
Geen echte mijlpaal, maar ben wel trots om te vertellen dat ik merk dat mân kolf-productie van elke ochtend steeds beter gaat. Heb 'n flesje waar 150ml in kan (en dan nog wat meer, maar 't streepje gaat niet verder). Deze zit elke ochtend tot de nok toe vol en er zou eigenlijk best nog meer bij kunnen!! Vind 't best goed, na weken stug volhouden!! :mrgreen:
15 MAANDEN!! :inlove:
TaMa :lol: 1 maand en 24 dagen :thumbup: :dance:
En kolven is ook zéker een mijlpaal!!Op naar een vriezerla vol 8)
wat een mooioe mijlpalen allemaal! Vier jaar, wow! Vijftien maanden, wow!
Anita, Pleun had dat destijds ook, precies hetzelfde verhaal. Hoop dat het snelle rover zal gaan dan bij haar.
Jammer smiley dat je je niet meer op je gemak voelt in het openbaar.
mijn boobs zijn een beetje zo (.)( . ), scheef dus 8) .
voor al jullie mooie mijlpalen :dance: VOORAL (maar niet alleen maar ) voor de âkortereâ mijlpalen, want dan is het nog hard werken, op een gegeven moment wordt het âgewoonâ
enne smiley: jammer dat je daarom naar een pashokje bent gegaan :hug: , maar wanneer ik ga winkelen doe ik eigenlijk nooit anders: meneer weigerd namelijk te drinken als er iets spannends te zien is(en eigenlijk is er altijd wel iets spannends te zien :roll: )
@lena3 wrote:
Okee, het stelt niks voor vergeleken bij wat jullie allemaal neerzetten hier, maar gezien het aantal keren dat ik heb wĂÂllen stoppen, ga ik toch lekker gebakjes in huis halen omdat Tessa nu al een maand BV drinkt. En gewoon bij mama zelf, niks geen kolf & fles. En vanochtend voor het eerst helemaal zonder tepelhoedje, ook een beetje een mijlpaaltje (of toch in ieder geval een prestatie van mijn meisje).
super hoor! Die eerste maand is echt het moeilijkstâŠnouja, eerste drie maandâŠdaarna wordt het alleen maar gemakkelijker. Hier ook tepelhoedjes de eerste drie maanden, nu al bijna 2 maanden zonder :dance:
trouwens, ik realiseerde me gister bij het CB ineens dat Niek volgende maand al 6 maanden isâŠen ik had me voorgenomen om 6 maanden te voeden maarâŠ
ik wil echt nog niet stoppen! :mrgreen:
Haha Wola ik ook niet :dance: :mrgreen:
Ik ga vanaf volgende maand wel stoppen met kolven op het werk en de ene voeding die ze dan mist wordt dan uiteindelijk FV.
Ergens wel zonde, want kolven gaat heel goed, maar levert veel gedoe en stress op
Maar voor ik helemaal off ga 8) âŠ
Vandaag is ze gewogen en ze weegt 7600 gr :shock: en is 67cm groot :shock:
Wat een buffel :inlove:
oh Mir, wat goed zeg! Hier gister ook cb: 64.5 cm en 7000 gram, wat een verschil met Sofie zeg, ze zijn bijna evenoud! Wel balen dat het kolven zo lastig is. Dat gaat hier heel snel, ben in 10 min. klaar :shifty: met beide kanten.
Nou ik doe er ook maar 15 minuten over hoor en heb dan 200cc, maar door stress thuis en op het werk zijn die kolfmomenten me al te veel
5 maanden :dance:
Mogen mini-mini-mini-mijlpalen hier ook?
Na heel veel gedoe rondom bv de eerste drie weken heb ik flesvoeding erbij gepakt, geen moment spijt van gehad trouwens. Maar nu krijgt Joas sind 4 dagen weer volledige borstvoeding, dus die fles kan de deur uit!
Ik weet dat het vergeleken bij sommige van jullie helemaal niets voorstelt, maar voor mij voelt dit echt gigantisch bijzonder. Daar wil ik dus even van genieten 8)
@D. wrote:
Mogen mini-mini-mini-mijlpalen hier ook?
Na heel veel gedoe rondom bv de eerste drie weken heb ik flesvoeding erbij gepakt, geen moment spijt van gehad trouwens. Maar nu krijgt Joas sind 4 dagen weer volledige borstvoeding, dus die fles kan de deur uit!
Ik weet dat het vergeleken bij sommige van jullie helemaal niets voorstelt, maar voor mij voelt dit echt gigantisch bijzonder. Daar wil ik dus even van genieten 8)
Dit vind ik niet mini-mini-mini, maar mega-mega-mega!! :mrgreen: Bewust weer terugstappen van deels kunstvoeding naar uitsluitend borstvoeding, daar heb je je vast flink voor in moeten zetten en je best voor moeten doen. Goed hoor!!