jeetje 2 jaar! Hoe doe je dat eigenlijk? Ligt ze zelf bij je op schoot?
Ja, ze hangt lekker op schoot; ergens halverwege deze pagina staat een foto van vorige maand:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=60986&start=375
wat geweldig zeg! Ik heb altijd gezegd ik stop met een jaar, dan hebben ze het niet meer nodig. Maar ik vind het zo gezellig en een geweldig troostmiddel. Daarom besloten om sowieso door te gaan tot ze die prik heeft gehad met 14 maanden…en dan maar weer eens zien :mrgreen:
(maar ja … de reactie’s van mensen soms :? )
Had ik toch even tijd vandaag zeg
Hier gaat het precies zo hoor, eerst 6 maanden en dan zien we wel verder, en toen dronk ze moeilijk uit de fles, was vaak ziek, we hadden vakantie dus was alleen BV eigenlijk wel heel gemakkelijk etc. etc. Vanaf dat ze ruim 1 is krijgt ze 's ochtends en 's avonds en op dagen dat ik vrij ben ook voor haar middagslaapje BV, dan valt ze lekker op schoot in slaap en kan ik haar zo in bed kiepen, heerlijk.
En nu is ze dus opeens al 2 :mrgreen:
Bijna 6 maanden :dance:
Hier alweer iets meer dan anderhalf jaar borstvoeding!!
Vind het allemaal nog steeds zo bijzonder!
En ze word er zo groot van!
Ze vind het nog steeds erg lekker
Dus op naar de 2 jaar!!!
@Cariska wrote:
Niet op letten, het is JOUW keuze, JOUW lichaam, JOUW kind.
Als jij lekker BV wil geven doe je dat toch? Niemand heeft daar wat over te zeggen.
@Cariska wrote:
wat geweldig zeg! Ik heb altijd gezegd ik stop met een jaar, dan hebben ze het niet meer nodig. Maar ik vind het zo gezellig en een geweldig troostmiddel. Daarom besloten om sowieso door te gaan tot ze die prik heeft gehad met 14 maanden…en dan maar weer eens zien :mrgreen:
dat merk ik zo af en toe nu ook wel hoor, nu ik langer voed en ML ouder wordt, trek me er niets van aan hoor, ik wil Ml zelf bepalen wanneer ze niet meer wil en als ze niet uitzelf gaat stoppen dan stoppen we wanneer ik een moment krijg dat ik het gevoel heb nu gaan we stoppen en dat dan goed voelt…
Hier alweer 1 week BV :dance: :inlove: Jasmijn en meer dan 2 jaar Sophie :inlove:
Tandem voeden :inlove: het is even wennen en zoeken, wie wanneer wat krijgt … maar het gaat goed :dance:
Sophie is totaal niet jaloers :inlove: heerlijk :inlove:
:dance:
wauw wat een helden hier. Ik moet hier vaker komen daar word je vrolijk van. Meiden ik doe ook nog steeds mee.
al zegt zoon lief nu s’ochtend heel resoluut “op” en kruipt naar de andere borst en hij drinkt ze nu wel heel snel leeg, al blijft hij wel lang liggen drinken voor de gezelligheid. Ik kan er eigenlijk nog geen afscheid van nemen :oops:
5 maanden!!! :thumbup: :thumbup: :inlove: :dance:
wat leuk victoria ja dat tandemvoeden. fijn dat je oudste niet jaloers is!
9 maanden al weer :dance:
Ze is de afgelopen periode helaas (voor de 2e keer al) bijna niet gegroeid… al zou je het niet zien als je haar dikke snuit ziet :inlove:
Mijn CB (Zeer pro bv) gaf aan dat het tijd zou kunnen zijn om op FV over te stappen… maar ik kan het gewoon niet :oops:
Ik geef wat FV bij maar ik kan het loslaten, gaat echt dwars tegen mijn gevoel in :oops:
Maar anyway… 9 maanden alweer dus :inlove:
Ik hoop nog steeds stiekem op het hele jaar
@Mirretje2 wrote:
9 maanden al weer :dance:
Geweldig joh!

@Mirretje2 wrote:
Ze is de afgelopen periode helaas (voor de 2e keer al) bijna niet gegroeid… al zou je het niet zien als je haar dikke snuit ziet :inlove:
Het groeien gaat rond deze leeftijd vaak ook niet meer zo hard, omdat het kindje steeds actiever wordt. In het Handboek Lactatiebegeleiding (Borstvoedingorganisatie LLL 2002) heb ik het volgende terug gevonden: De gemiddelde gewichtstoename tussen de zes en twaalf maanden is 40-85 gram per week. Hoe verloopt de groei van je dochtertje tot nu toe? Het is denk ik goed om te weten, dat de meeste cb’s een groeicurve hanteren die grotendeels is gebaseerd op de groei van kindjes die kv krijgen. De groei van die kindjes verloopt vaak anders dan de groei van borstgevoede baby’s. Het toepassen van die curve op een borstgevoede baby zou dus een vertekend beeld kunnen geven. Op bv.com-groeicurve is de groeicurve te vinden welke is gebaseerd op de groei van borstgevoede kindjes en die door de Wereldgezondheidsorganisatie is ontwikkeld. Als je deze invult, hoe ziet het plaatje er dan uit?
Heeft je dochtertje verder voldoende plasluiers?
@Mirretje2 wrote:
Mijn CB (Zeer pro bv) gaf aan dat het tijd zou kunnen zijn om op FV over te stappen…
Als ik puur op deze zin af ga, krijg ik nou niet direct een pro-bv-gevoel bij dit cb… Zijn er mogelijke oplossingen op het gebied van bv aangedragen, zoals bijvoorbeeld vaker voeden?
@Mirretje2 wrote:
Ik geef wat FV bij maar ik kan het loslaten, gaat echt dwars tegen mijn gevoel in :oops:
Als het mogelijk is, zou je je kindje eventueel wat vaker kunnen aanleggen?
@Mirretje2 wrote:
Maar anyway… 9 maanden alweer dus :inlove:
Ik hoop nog steeds stiekem op het hele jaar![]()
Lekker blijven genieten van het voeden joh :thumbup:

7 weken alweer ondanks de obstakels:
- 2 keer spruw
- ziekenhuisopaname van M.oncif
- borstontsteking (wat kan je daar goed ziek van worden)
- en nu een reflux…
Maar we gaan gewoon door!!!
@Yvonne
Meerdere keren aanleggen wil ze niet, al maanden niet :?
Fles weigert ze dan evengoed
Het CB gebruikt de curve van borstgevoede baby’s.
Ze hebben ook het WHO BV kenmerk (ofzo :oops: ben even de naam kwijt)
Dus ik mag hopen dat ze toch redelijk pro BV zijn.
Maar… Suus is harstikke allert, tevreden en plast en poept genoeg en ik hou me daar maar lekker aan vast.
Ze vraagt pas om een voeding als ze megahonger heeft, leg ik haar eerder aan dan duwt ze me gewoon weg, ik moet dus echt op haar wachten :?
Ik was gisteren erg geschrokken van het gewicht, maar als ik dat kleine meisje zo lekker zie drinken (al is ze gauw afgeleid 8) ) dan KAN ik gewoon niet eens stoppen :inlove:
:dance: :dance: :dance: 2 maanden vandaag!! En 't gaat nog steeds super, kan ook op steeds meer manieren voeden (was erg bang voor tepelkloven etc. als ik verkeerd aan zou leggen oid, maar gaat super :thumbup: ) en we houden er voorlopig nog láng niet mee op :inlove:
YEAH!!! de drie maanden gehaald!! trots
Yippieeeee 3 maanden vandaag :dance: :dance: :dance: :inlove: :inlove: :inlove:
Goed zo meiden
Hier de 7 maanden gehaald :dance: :inlove: