Borstvoedings-mijlpalen, deel 2

Aan deze kant van de lijn zitten we nu op 26 maanden en 5 dagen en onze zoon drinkt nog zo’n 6,7,8 keer per dag bij mij. 's Nachts de laatste nachten ook tenminste nog één keer. Dat is wat minder…

Zo, wat veel mijlpalen weer! Even ergens inhaken hoor…

Hanneke, dat klinkt helemaal niet zielig, dat is juist knap!! 4 weken kolven is slopend, en dus telt het dubbel :wink: Je hebt toch ook dubbel werk, je geeft EN de borst (aan je kolf :wink: :lol: ) EN de fles :clap:

Zelf heb ik 6 weken fulltime gekolfd, na een slechte borst-drink-start voor Anouk. Ze lag op de couveuse-afdeling, waar ze ongevraagd mijn melk met spuitjes gingen geven, en ik haar dus niet meer aan de borst kreeg (ik kolfde, had teveel melk, en werd erg slecht begeleid, ik kreeg door dat kolven natuurlijk steeds meer melk…) Thuis heb ik echter volgehouden en uiteindelijk, na 6 weken elke keer proberen aan te leggen, vervolgens toch maar vriezerflesje geven, en dan nog kolven om weer te legen, hapte ze na 6 weken opeens aan!! En nu drinkt ze nog steeds bij me. Er is dus nog hoop :slight_smile: , en anders kun je niks anders doen dan dit zo lang als je trekt volhouden, je geeft hem iig het beste dat je geven kan nu :slight_smile:

Bietje, goed bezig :thumbup: Een persoonlijk record dus, gefeliciteerd!

Femke en Moirah, allebei de 6 maanden vol, die zijn binnen :thumbup: Femke, ik herken het wel hoor, 9 maanden heb je je kindje in je lichaam gedragen (nouja, om en nabij de 9 maanden iig :wink: ), vervolgens groeit hij nog een half jaar lang volledig op mamamelk, en dan moet je er opeens prak in gaan proppen :roll: Ik vond het ook vreemd en een beetje jammer, elke stap vooruit is een beetje loslaten he :wink:

Jental, gefeliciteerd met je mannetje, en met je mooie mijlpaal!

Tantetoe, 7 maanden :thumbup:

Klukje2, wauw. Da’s al lang! Poeh, put het je niet uit om nog zo vaak per dag te voeden? Krijgt je zoon naast de BV nog ander drinken?

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik hoop me over 2 weekjes weer te melden met een mijlpaal :wink:

@Niek! wrote:

Ik vond het ook vreemd en een beetje jammer, elke stap vooruit is een beetje loslaten he :wink:

Inderdaad, dat is precies wat ik voel.

@Niek! wrote:

Klukje2, wauw. Da’s al lang! Poeh, put het je niet uit om nog zo vaak per dag te voeden? Krijgt je zoon naast de BV nog ander drinken?

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Dank je wel! Het is zo bijzonder om nu zwanger te mogen zijn!!

Ons mannetje kan zoveel drinken als hij zelf wil. Ik bied regelmatig ‘wat anders’ aan en er staat doorgaans water op tafel dat hij zo kan pakken. Maar mamamelk vindt hij veel lekkerder :mrgreen:

Nee, het voeden put me echt niet uit. In tegendeel. Het is voor mij elke dag, iedere keer weer genieten als hij bij me ligt/zit/staat/hangt te drinken. Behalve 's nachts… de nachtelijke onrust is weer teruggekeerd. Dat is wel vermoeiend. Maar ja, dat heb je ook als je geen bv meer geeft.

En bovendien… ik ben qua gewicht nog nooit ‘vanzelf’ afgevallen als er kilootjes afmoesten. Ik wilde er na de bevalling eigenlijk nog 10 kilo afhebben maar afvallen en borstvoeding past niet bij elkaar. Dus ik heb er niks voor gedaan en zit nu op mijn streefgewicht.

Bedankt voor je antwoord :slight_smile: Ik bied mijn dametje ook andere dingen aan naast de BV, en geef haar verder dus de BV op verzoek. Voor haar betekent dat momenteel nog maar 2 voedingen per dag, soms zelfs 1. Toevallig heb ik vannacht weer eens gegeven, ze vroeg er echt om, ze was niet lekker en vroeg echt om ‘mama djinkuh’, dus dan weiger ik niet natuurlijk :slight_smile:

Ook ik geniet nog elke keer hoor, van het voeden, ik herken veel in je enthousiasme daarover. Er gaat echt geen voeding voorbij dat ik niet trots en blij ben dat het zo kan gaan voor ons. Misschien ook doordat we zo’n moeilijke start hebben gehad saampjes, en ik trots ben op mijn lijfje, wat zomaar doet wat het moet doen (heb erfelijke bindweefselziekte, waardoor mijn lijfje me voornamelijk veel teleurstelt, dus dit is een aangename afwisseling :wink: ) Toch ben ik erg blij dat het nu nog maar 2 keer per dag is, ik merk in energie echt het verschil. Toen ik nog 5 keer per dag voedde (bijvoorbeeld), was ik echt minder fit dan nu. Vandaar mijn vraag aan je :slight_smile: Maarja, dat kan bij mij natuurlijk ook van het ziek zijn komen, ik heb gewoon een andere basis :wink:

Jammer dat ik dan weer niks herken in het afvallen dankzij BV :roll: :lol: Ik heb ook nog 10 kg die eraf mogen, maar ik ben geen gram afgevallen de laatste 18 maanden. Ik woog wel weer hetzelfde als voor de zwangerschap toen ik bij thuiskomst uit het ziekenhuis op de weegschaal ging staan, ik was dus op dag 6 al al het aangekomen gewicht van de zwangerschap (11 kg) kwijt, maar nu, 18 maanden later, staat er nog steeds hetzelfde op de weegschaal :roll: Nou heb ik ook nergens mijn best voor gedaan hoor, want inderdaad, BV en afvallen kunnen beter niet samen…

Applaus voor alle prachtige mijlpalen :clap: :dance: :thumbup:

14 maanden en 5 dagen

mijn laatse mijlpaal :mrgreen:

gefeliciteerd allemaal met de geweldige mijlpalen!!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

He Barbara! Welkom terug :mrgreen: :wink:

Hoezo laatste mijlpaal? Is de president uitgedronken bij je?

10 maanden 8) al gaat het zo vanzelf…

iedereen gefeliciteerd!
:dance:

In het begin had ik ook een dubbel gevoel bij de bijvoeding, maar nu kan ik zeggen dat ik het idee heb dat het de bv een stuk makkelijker maakt. Klinkt paradoxaal, maar toch, niet meer 100% afhankelijk heeft ook grote voordelen.

jhaaa vandaag precies een half jaar op half volle kracht :dance: :dance: :dance:

Gefeliciteerd allemaal!!

Hier de 10 maanden gepasseerd, nog 3 voedingen per dag

en af en toe als het zo uit komt ’ s avonds laat of 's nachts nog extra als ze niet wil/kan slapen…

ik blijf het leuk vinden om te doen.

het afvallen is inmiddels wel gestopt.

ik was 20 kilo aangekomen en uiteindelijk bijna 30 kilo afgevallen.

Ben dus flink lichter dan voor de zwangerschap en daar ben ik erg blij mee.

ik zou er nog wel wat af willen maar lijnen doe ik pas als ik helemaal niet meer voed.

En ik denk dat dat nog wel even duurt want mijn popje lust er wel pap van. :inlove:

@Niek! wrote:

He Barbara! Welkom terug :mrgreen: :wink:

Hoezo laatste mijlpaal? Is de president uitgedronken bij je?

yup , ik ben met mediactie begonnen en dat is niet compatiebel met bv :cry:

maar gelukkig was hij er zelf ook al bijna klaar mee. dus ik vind eht goed zo.

Hier alweer de 13 maanden gepasseerd :dance: :dance: :dance: :dance:

De magisch 6 maanden uit pure verbijstering vergeten te vermelden. Dus nu dan maar effe: ZEVEN MAANDEN!!! Dat ik het nog mag meemaken… :mrgreen:

proficiat allemaal!

Iedereen gefeliciteerd met jullie geweldige mijlpalen!!! :dance: :dance: :dance:

8 maanden…en 1 dag. Yeehaaa!!!

yayayippie!

Dank u. :wink:

Vandaag geef ik precies 8 maanden bv :inlove:

:thumbup: :dance: