boodschappen budget

Dat doe ik ook wel hoor…Ik koop bv zeker 1x wereldgerecht van knor en pepsi cola en sommige kinderkoekjes…Maar meer dan 10 euro ben ik daar dan niet kwijt :slight_smile:

Dat zijn dan juist wel producten waarop je kunt besparen.

Ik koop echt nooit pastasaus of saus voor over groente. Eigenlijk vooral omdat het gewoon heel ongezonde producten zijn, maar het isook veel goedkoper om het zelf te maken.

Ja, ik weet het, maar wij vinden die heerlijk (sugosaus) en de groentesaus.

Er gaat verder natuurlijk genoeg verse groente enz. in, maar de basis is zo lekker en makkelijk :oops:

Ze hebben sinds kort bij de Aldi een hele goede basis saus in pot, ook een soort sugo saus, maar dan in de smaken picant olijf of balsamico. Die laatste is echt echt heel errug lekker!!

dus markt vinden jullie wel goedkoop? Brood er nog nooit gehaald… kan ik ook wel eens gaan doen. Als ik fruit/groente kocht vond ik het nooit goedkoop (wel veel lekkerder…)

en kaas … vind ik zo duur!! Ik lus het niet maar vriend en dochter wel. Misschien maar eens op de markt kijken? Wat zijn daar de prijzen?

Clau, dat is wel zo maar manlief is heeeeeel kieskeurig. Wij drinken bijv al 15 euro op aan cola per week, dan nog 4 broden van 1,70 per stuk. En een kg kaas in de week is niets…dus dan heb je al gauw 30 euro uitgegeven :shifty: :oops:



Maar zoals ik zei ga mijn best doen met 100 euro uit te komen.

15 euro cola per week ?

elke dag 1 fles cola dan ?



Ik doe boodschappen bij de aldi, lidle, en appie happie,

60 euro incl. luiers…

De kaas is op de markt 9,95 per kilo.

Brood kan dus voor 1,- per stuk bij het stoepje, echt lekker brood is dat!

Groente is niet altijd goedkoper, ben bij de Lidl meestal wel goedkoper uit.

Bedetje de knallers en de aanbiedingen kopen. (laatst waren de komkommers maar 0,35 cent en de snoeptomaatjes maar 0.69 cent).



De sugo saus bij de AH is overigens niet duur (= eigen merk)

Ja maar zit er een beetje wat volkorengranen in dat brood?



Ik vind bezuinigen prima als je echt niet anders kan, maar ik vind het voor ons heel belangrijk om wel genoeg goede voeding binnen te krijgen. Zo koop ik altijd volkorenbrood bij de bakker want goedkoop bruin brood is gewoon wit brood met een kleurtje.

Ik vind dat niet voedzaam.



Al die voorverpakte sausen, toetjes van de aldi etc daar zit gewoon niets voedzaams in.



Dus tja, heb ik echt geen geld dan zou ik ook dat soort dingen eerder kopen, maar bezuinigen aan eten is het laatste wat ik (wil) doe(n).

Cariska, komt bij jullie dat kaasautootje niet langs?

Die rijdt hier bij ons 1x in de week langs denk ik… en die zit geloof ik op 6 euro de kilo of 6,95 kan ook.



Weet niet op welke dag, maar het is zo’n rood bestelautootje met een gele driehoek op het dak. Zal er eens op gaan letten wanneer die hier komt :slight_smile:

Ik koop trouwens altijd de billendoekjes bij de hema, 3 pakken voor 3 euro, dat scheelt nog weer flink met aldi (daar zijn ze geloof ik 1.49 per pak en zitten misschien een paar extra in).

mamamarije, klopt hier wel eens gezien idd… jij koopt daar kaas? Smaakt het een beetje?? (niet dat het mij uitmaakt :mrgreen: )

nee ik vergeet het telkens, wil het namelijk ook weleens proberen.

Vaak zie ik hem net wegrijden :lol:



Onze beide buren halen er wel kaas vandaan.

Zal ze eens vragen mij de volgende keer te waarschuwen.

Ik koop bij de aldu altijd de voorpekate goudse extra belegen kaas en die is echt lekker!!..De pasta saus in pot waar ik het eerder over had, is niks anders dan tomaten saus met kruiden, dus wat is daar anders aan als je het zelf maakt? Net voedzaam toch?Brood koop ik overigen wel bij de bakker…Ik doe met 3 brood 1 week. Dat is 6 euro.

Brood van de lidl is ook erg lekker,

meergranenbrood, (donkerbruin)

en blijft super lang vers !



ook koop ik daar de luierbroekjes voor kleine draak…



vlees vind ik een stuk minder, veel vet en water…

Grappig, ik kan bij de albert heijn ECHT niet goedkoop boodschappen doen hoor. Bij de c1000 ben ik 60 euro per week kwijt. Daar is dan voor 4 personen groenten aardappels en vlees, luiers, hondenvoer, kattenvoer, kattengrint, siroop, snoep, koek, melk, brood, beleg enz.



Brood koop ik bij de bas van der heijden. Donkerbruin volkorenbrood voor 1,35 euro.

Wij zijn tussen de 60 a 70 euro per week kwijt dat is inclusief

Luiers, hondenbrokken …

We halen de boodschappen bij de appie heijn , vind het daar redelijk goedkoop :thumbup:

Ligt er natuurlijk ook aan wat je neem he , en met de bonuskaart scheelt het soms ook best wel veel …

Luiers halen we bij de c1000 van het eigen merk die is voor ons de goedkoopste kwa prijs kwaliteit verhouding :thumbup:

qua luiers, billendoekjes, wasmiddel, schoonmaakprodukten… die koop ik gewoon echt nooit voor de volle mep.

En zelfs de aanbiedingen vergelijk ik met elkaar voor die dure noodzakelijkheden.



Voor mij zijn de goedkoopste luiers per luier op dit moment pampers voordeelpakken met 5 euro korting met babyzegels van de Etos.

Ik heb nog 8 volle kaarten liggen :shifty: dus dat is nog zeker 8 pakken met korting, dus ik kan nog even vooruit.



Wasmiddel etc redden we meestal precies van aanbieding tot aanbieding, al doen we het nu nog steeds met de voorraad die mijn nesteldrang heeft ingeslagen :oops: .

:lol:



De aanbiedingen zijn meestal toch ook twee of drie verpakkingen, dus dat gaat wel eventjes mee. Voor wasmiddel bij ons iig wel tot de volgende aanbieding er weer is.



Luiers heb ik straks katoen voor liggen, al gebruikte ik voor de nacht wel altijd wegwerp, nu ff aanzien hoe we dat gaan doen. Ik wil wel ook wasbare billendoekjes maken, scheelt een hoop geld en beter voor het huidje.

onze meiden kunnen betreft luiers alleen tegen pampers (ook de doekjes)



ik koop ze altijd in de aanbieding… heb al andere merken geprobeerd, maar steeds uitslag… :?



boodschappen… mijn budget is €50,- per week en dan ex luiers, maar voorheen ging hier wel de babypoeder vanaf.



ik koop bij de slager, brood bij de bakker en boodschappen, lidl of net waar iets intersants in de aanbieding is…



oja onze slager is een goede en goedkope…, brood heb ik wel eens geprobeerd van andere winkels en het gaat wel, maar onze voorkeur gaat uit voor de bakker.



kaas heb ik van de markt (fruit ook)

groente doe ik uit een potje (handig 2e gratis… :mrgreen: dus onze kast staat weer erg vol :angel: )



heb toevallig laatst kaas van bonpetit (supercoop,attent etc) en deze is echt heel erg lekker… en prijs is iets lager als bij de markt, maar scheelt nagenoeg niks (behalve met aanbiedingen… 1 kg + 1 gratis… :drool: )