boodschappen budget

@wisje wrote:

Hier probeer ik het met 50 euro te doen. 2 volwassenen, 2 kids, 3 katten, 4 kippen en twee vissen.



Meestal ook netjes lijstje maken wat we de hele week eten. Eigen merken halen. neem nou cola, Coca cola light kost 1.45 per liter. C1000 basismerk kost 0.29!!!



Zondag is de dag dat ik via internet alle reclames van de supermarkten krijg, dus die kijk ik in en maak aan de hand daarvan mijn menu…

Kippen krijgen 1x per dag voer, met graan en grit, de rest van de dag de schillen van de appels, groenteafval en dat soort spul…




die cola scheeld wel, maar kunnen wij niet kopen, mijn man is diabeet en in de overige merken zitten vaak toch suikers, dus helaas moeten we wel de duurdere merken kopen , mijn man kan dus bij iemand anders niet zomaar cola light nemen :wink:



Hier verschild het heel erg per week, ligt eraan wat ik kook, gemiddeld 50,- p/week soms wel meer als ik diervieders moet kopen :wink:

Sinds ene maand of 3 ben ik helemaal Aldi fan…

Daarvoor ging ik elke week naar de c1000, dan was ik minimaal 80/90 euro kwijt…Ik was het gewoon zat, en had er geen zin meer in om zoveel geld uit te geven voor, naar mijn idee, weinig boodschappen…



nu ben ik bij de Aldi elke week ongeveer tussen de 30 en 40 euro kwijt:



6xmelk

2x babykwarkjes

6x roombekertjes

vlees {gehakt en kip+ kipburgers)

2x krieltjes

sla

boerenkool

doosje eieren

2xboter

4x fris

4x pakken frisse fruitdrank

Chocolade melk

2x “fristi”

Uien

worteltjes

tomaatjes

fruit

3x babydoekjes

3x brood-beleg

brie

Bakje salade

"wasa"crackers

2xranja

3xkoekjes

2x zakjes chips



1x in de week ga ik dan nog naar de c1000 voor 2 flessen pepsi, 1x ene pak c1000 eigenmerk wereldgerecht en wokgroenten of dergelijk…Dat is hoogtuit 8 a 9 euro…



Ik vind het zo in ieder geval heerlijk boodschappen doen, en vind het nu ene sport worden om lekker en goedkoop te kunnen booschappen halen :wink:

Nav jouw lijstje, met een fles diksap ipv fristi en een pak yoghurt ipv kwarkjes ben je ook weer een stuk goedkoper uit. Toetjes worden zo duur gemaakt (en vol suikers gestopt) terwijl een beetje yoghurt ook gewoon lekker is, evt met een scheut diksap. Gezonder en goedkoper :smiley:

Hier 50 a 60 euro per week. Luiers koop ik groot in als ze in de aanbieding zijn. Maar goed ik speel “vals”, want ik heb slechts 1 kind :wink: Maar ik denk dat 70 euro voor 2 kinderen wel te doen is hoor!

Dat doe je netjes Claudia! :thumbup:

Ik geef nog altijd veels te veel uit! :roll:

De ene week doe ik weekboodschappen+een paar dagen eten voor 55 euro en de andere week ben ik ineens weer 80 euro kwijt! Ben niet van het superluxe eten enzo, en let best wel op a,b of c merk maar toch…

Als het binnen deze perken kan blijven… Wil niet meer dan 100 euro in de week kwijt zijn voor alle boodschappen!

Wij zitten met 2 volwassenen en 1 baby rond de 50 per week



Deze week was het 40 euro inclusief een pak nutrilon van 10,-



Groente en fruit halen we bij de lidl of aanbiedingen bij de merk supermarkt (zoals manderijntjes op dit moment)



wij halen veel bij de lidl en wat we daar niet vinden of niet lekker vinden bij de merksupermarkt.



Onze dochter krijgt hoofdzakelijk olvarit maar dat heb ik bij de action ingeslagen voor 3 maanden.

Gebruik pampers als luiers en die koop ik 1x in de maand en dan met zon bon van 3 halen 2 betalen.<br /> <br /> verzorgingsproducten en wc en keuken papier koop ik bij de action gewoon tussendoor zodra ze op zijn.<br /> <br /> Vind het onzin om enorm veel uit te geven elke week aan booschappen en het is ook wel verslavend om het zo goedkoop mogenlijk te doen maar toch gezond te eten.<br /> <br /> Nog een tip als ik macaroni maak dan haal ik altijd zon zak soepgroente bij de lidl 0.52,- en die doe ik daar doorheen, nog een uitje en paar tomaatjes erdoor.

Wel met kruidenmix dan ook nog.

hier zo’n 50 euro per week, dat is dan excl. luiers en voeding voor 1 kind. Elise is nl. zindelijk. Dit gaat prima, doe boodschappen bij AH, LIDL, dekamarkt, en de etos & kruidvat voor babyvoeding en luiers ( die altijd in de aanbieding )



Idd goed letten op stickers, aanbiedingen, enz.

Ik pin elke week 90 euro en ik betaal contant in de winkel, dan is het voor mij inzichtelijker wat ik uitgeef. Daarnaast haal ik mijn boodschappen op véél verschillende plekken. Het fruit haal ik bij de fruitboer langs de kant van de weg, eieren bij de eierboer (30 voor 2,50). Groenten en fruit vaak op de markt. Luiers en luierdoekjes bij de Aldi. De rest van de boodschappen bij aldi en c1000, veel eigen winkelmerk. En ik let op de koopjes, zo moest is gisteren eigenlijk helemaal niet naar de winkel, maar toch even gegaan omdat de aardappelen zo goedkoop waren bij de c1000. En toiletartikelen inderdaad bij de action. Kleine boodschapjes vind ik dan ook leuk om tussendoor te doen met de kinderen op de fiets, vinden zij ook leuk, ff eruit.



Verder ben ik thuis erg alert op dat ik zuinig omga met de producten, inderdaad van restjes een maaltijd maken, geen liters wasmiddel of toiletartikelen schenken enz.

Vandaag een mega lading boodschapen gehaald…mijn kasten waren gewoon leeg (soms heb je van die maanden :mrgreen: )



Ik had echt een hele berg in de winkelwagen vol bij de Aldi en was slechts 48 euro kwijt :shifty: …Daar zitten dan ook nog eens 4 pakken vlees tussen.

viel me eigenlijk reuze mee…



4x vlees (kipburgers 2x, nasi/bamivlees, gehakt)

6x halfvolle verse melk

biogarde yogurt framboos

setje van 4 bekertjes choxo vanile pudding

eieren

pom a parts diepvries

4x frisse fruitdrank

3x “fristi”

pak yogurt

Bakje Kiwi`s

Suikerklontjes

afbakbroodjes

"wasa crackers

River sinas

multivtamine sap

2x chips

stroopwafels

speculaasjes

lange vingers

nasi goreng maaltijdmix

zonnebloemolie

samson koekjes

brie

salade

spinazie

vissticks

4x babyluierdoekjes

pindakaas

3x beleg (schinken, boterhamworst, cervelaatworst)

bolletje leverworst

2x krieltjes

4 kleine roombekertjes





Vervolgens bij de c1000 4 flessen pepsi, filetamerican, manderijntjes (aanbieding), 3 potjes olvarit 15mnd+, brocoli 2 stronkjes (aanbieding), handperen vd aanbieding en haarlak. Daar was ik 15 euro nog iets kwijt…



op het menu staat dan deze week :mrgreen:

Zaterdag (vandaag) patatdag

Zondag, gebakken aardappeltjes met brocoli en kipburgers

Maandag vistisck op brood met eigengemaakt soep (ivm laat weer terug van werk niet zo uitgebreid)

Dinsdag Aardappels spinazie+ei en een eigen gemaakte gehaktbal

Woensdag, Nasi Goreng, satehsaus en kroepoel

Donderdag, pom a parts uit de oven met worteljtes+sausje en sauzijsjes

Vrijdag eten we bij mijn schoonouders…





Zo moet het wel weer goed komen :think:

Ik ga deze weken de uitdaging aan…



Ik moet het per week met 40 euro doen!!! en da’s ook nog met een tientje tanken :shock:



Mijn werkgever heeft een herberekening gedaan over mijn loon, waardoor ik terug zou moeten betalen… En ik dus deze maand DIK 100 euro minder heb… En da’s veel als je al weinig hebt…



Mijn weeklijstje voor komende week staat al klaar, allemaal goedkope dingen, maar wel met groentes…

Gelukkig had ik net wasmiddel en vaatwasmiddel ingeslagen, dus die hoeven er niet gehaald te worden…

Verleden week waren we 37 euro kwijt of zoites. En gisteren waren we 54 euro kwijt.



2 volwassenen 1 kind en een kat. Inc Dolce gusto koffie ( vet duur hahah )



Volgende week ben ik erg benieuwd… Heb nog zoveel vlees in de vriezer liggen

wij doen booschappen bij de c1000.

wij doen boodschappen bij de Aldi



2 volwassenen en 3 kids 5, 3 en 4 weken.



meestal rond de 45 a 50 euro kwijt. dit is zonder luiers, die halen we waar ze in de aanbieding zijn.



babyvoeding hebben we niet nodig en potjes gebruik ik zometeen ook niet, alles gaat vers.

ff weer naar boven halen! Nog nieuwe tips??

wij doen 1x per maand boodschappen bij supercoop, dan al het houdbare en 6 broden voor in de vriezer. zuivel e.d. moeten we dan nog kopen wanneer het op is, net zoals groente fruit enzo.

Zit zo eens te lezen en vind het echt knap dat er gezinnen het redden met 50 euro per week :clap:

Hier probeer ik het te doen met 100 euro en dat vind ik oprecht heel moeilijk. Doen boodschappen bij de c1000.

Kijk ook wat er in de actie is.



Bij de Aldi is het idd goedkoper maar manlief vind het niet te eten. Dus tja dan gooi ik teveel weg en is het ook zonde.

@Smurf78 wrote:

Zit zo eens te lezen en vind het echt knap dat er gezinnen het redden met 50 euro per week :clap:

Hier probeer ik het te doen met 100 euro en dat vind ik oprecht heel moeilijk. Doen boodschappen bij de c1000.

Kijk ook wat er in de actie is.



Bij de Aldi is het idd goedkoper maar manlief vind het niet te eten. Dus tja dan gooi ik teveel weg en is het ook zonde.




Maar de c1000 is een van de duurste supermarkten.

Je kan beter bij de AH je dingen gaan halen.

echt :think: Deed eerst boodschappen bij de AH en dan was ik zo 130 euro per week kwijt. In mijn beleving is de C1000 dus echt wel goedkoper. Maar wellicht scheelt het wat je koopt.

@Smurf78 wrote:

echt :think: Deed eerst boodschappen bij de AH en dan was ik zo 130 euro per week kwijt. In mijn beleving is de C1000 dus echt wel goedkoper. Maar wellicht scheelt het wat je koopt.




Tja, ik kan bij de AH voor 60 euro weekboodschappen doen en bij de c1000 heb ik dan net de helft. Zelfde soort producten.



Ik ben 100 euro per week kwijt omdat ik niet budget shop en deels biologisch koop, maar in het verleden ging het mij makkelijk af met 60 euro bij de ah, en dan kocht ik ook merk.



Laat ik het anders zeggen, IK vind de c1000 echt een stuk duurder. :slight_smile:

Ik weet niet wat je allemaal koopt natuurlijk, maar budgetshoppen bij die supermarkt lukt mij echt niet.

San, ik was ook ooit zo iemand die zei dat ik Aldi spul niet te vreten vond…Tot dat ik ergens ging eten bij mensen die alleen maar Aldi dingen hadden en waravan is eigenlijk heel positief verbaas was over hoe lekker het niet was! Ik bedoel de Melsani verse halfovlle melk scheeld gewoon 30/40 op 1 pak vergeleken met campina melk…Als je 6/7 pakken melk in de week nodig hebt dan scheeld dat enorm…Net zoals koekjes, chips, verse fruitsappen, ranja, mayo, currie, satehsaus, wc papier, potgroenten, en verse groenten en fruit…Je moet het gewoon es proberen :mrgreen:

Ik vind het ook echt heel erg knap. Hier ga ik het proberen met €100,- per week en dat vind ik al een uitdaging.

Is wel incl. verzorgingsproducten en luiers en babyvoeding (bijna geen potjes want ik maak meestal vers).

Ik ga nu elke week naar de Lidl en de markt. Op de markt haal ik brood bij het stoepje (voor 1,- per stuk) omdat die zo lekker vers blijven in de vriezer. En ik haal er kaas omdat het veel lekkerder, maar ook goedkoper is. (restjes kaas schaaf ik altijd voor bij de pasta enz).

Toch ga ik ook nog wel eens naar de coop of de AH voor dingen die ik bij de Lidl echt niet lekker vindt. (pastasaus, groentesaus).