Bloedverlies en krampen rond 23 weken zwangerschap.

Wat schrikken, zeg! Veel sterkte iig!! :hug:

brand een kaarsje voor jullie opdat beebje nog laaaaaaaaaaaaang mag blijven zitten… :kaars:

liefs

Gerda

:cry: :kaars: wat vreselijk!! ik hoop dat ze nog heeel heeel lang mag blijven zitten

:hug: Ook ik hoop dat ze nog heel lang blijft zitten (of op z’n minst een aantal weken). :hug:

Oh, laat haar nog even in ieder geval een paar weekjes blijven zitten :pray: .

Sterkte!

Marda, :kaars: … Een kaarsje voor het meisje dat nog 17 weken fijn in je buik blijft. Net zo lang totdat je het zo zat bent en niet kunt wachten totdat ze eindelijk komt.

Ik moet de hele tijd aan je denken … :hug: :pray: :-*

@Bietje wrote:

Ik moet de hele tijd aan je denken … :hug: :pray: :-*

ik ook :kaars:

hoop zo dat het goed gaat en blijft gaan :pray:
Bietje schreef:
Ik moet de hele tijd aan je denken ...

Roosje schreef:
ik ook
hoop zo dat het goed gaat en blijft gaan

hier ook.... ik duim voor jullie !!!!

liefs
Gerda

ik duim ook :pray:

hier word ook geduimd!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbup:

:kaars: heel veel sterkte en succes :hug:

Jeetje, tranen springen in m’n ogen iedere keer als ik dit soort verhalen lees… Waarom moet er nu zo’n zwart/wit lijn getrokken worden? Waarom geven ze een kleintje geen kans?

Ow, wat hoop ik dat je vanavond thuis zit veilig met je kindje in je buik :hug:

Het komt goed, het komt goed!!! Ik ben weer thuis!!

Lang verhaal hoor…

Weeën activiteit is nog steeds aanwezig maar zorgt niet voor ontsluiting! De baarmoedermond is zelfs nog bijna 5 cm lang! De arts verwacht ook niet dat dat nog gaat gebeuren, anders was dat volgens hem al gebeurd!

Weeën komen waarschijnlijk door het bloedverlies van een bloedprop (heamatoom) die er gezeten heeft maar is leeggelopen (vandaar bloedverlies). Omdat de bloedprop die vrij groot was nu weg is moet het ergste bloedverlies nu achter de rug zijn, dus de arts verwacht dat de krampen in de loop van de dagen ook zal afnemen. Het enige wat moet helpen is rust. Als het bloed er allemaal uit is, (is er waarschijnlijk al bijna allemaal uit) is de kans groot dat de baarmoeder weer tot rust komt, de krampen stoppen en de zwangerschap gewoon ongestoord verder gaat! Goed nieuws dus!!

Ik ben zooooo enorm opgelucht! Zo blij!

Ook in Maastricht geven ze voor 25 weken geen weeënremmers omdat dit volgens hem niet uit zou maken of ze die wel of niet geven, de werking is (in dit termijn) niet bewezen. Ik heb ook gevraagd waarom ze dat in België wel doen, maar volgens de arts is dat enkel om de ouders meer rust te geven, maar willen ze in maastricht geen ‘gebakken lucht’ verkopen, maar wel alles voor de baby doen wat mogelijk is, maar kunnen geen wonderen verichten; op dit moment zijn er nog geen longblaasjes in de longen dus of je naar Belgie gaat of waar dan ook, het heeft geen zin, kindjes die onder de 24 weken geboren worden hebben gewoon geen kans. Ze dan toch in leven houden net als ze in België doen is volgens de arts eerder mishandeling dan behandeling omdat een kindje er enorm onder lijdt en uiteindelijk net zo goed overlijd. Hele harde woorden, maar wel de werkelijkheid. Jammer dat ons dat gister zo niet is uitgelegd, nu begrijp ik het tenminste! En nu snap ik ook het verschil!

Over 3 weken mogen we weer terug komen voor een nieuwe echo, om te kijken of er geen nieuwe bloedprop is ontstaan, maar dit is meer voor onze eigen gemoedsrust dan omdat dat wordt verwacht… nu moet ik rust nemen totdat het beter zal gaan en de krampen weg zijn. Echte ontsluiting zal dus waarschijnlijk niet ontstaan daar zijn de krampen gelukkig niet sterk genoeg voor, anderw was het al gebeurd! Wat een opluchting, ik ben zo blij dat we nu weten waar we aan toe zijn!!

Jullie zijn schatten, bedankt voor jullie medeleven, kaarsjes enz.

@ hormoon-meisjes (Roosje, enzo), lief dat jullie zo meeleven, hoop dat het voor jullie snel raak mag zijn!

gelukkig meis :-* tis je zo gegund maar wat een stress en spanning hoop dat het snel over is en dat je weer kan genieten :inlove: :-*

Marda, ik denk aan je en hoop echt dat je meisje blijft zitten!

:hug: :hug: :hug: :kaars: :kaars: :kaars: :pray: :pray: :pray:

Ooooh wat een opluchting, wat een goed nieuws!!! :dance: :thumbup: :inlove:

En nu maar even rust houden hoor!! :-* :hug:

Marda< zeker goed nieuws meis, fijn dat je nu wat geruster bent.

Zoals gezegd; je meisje blijft zo lang in je buik zitten, tot je haar er wel uit kunt staren… en zelfs dan blijft ze nog lekker even zitten :wink:

Ik ben erg blij dat het toch goed lijkt te gaan! Hoera!

Renske

Gelukkig goed nieuws! En wat fijn dat ze in Maastricht de moeite hebben genomen alles goed uit te leggen! Dat geeft toch een hoop duidelijkheid en daarmee wellicht ook iets van rust.

Wat een goed nieuws om te lezen zeg! :smiley: En wat goed dat ze nu de tijd hebben genomen om e.e.a. goed uit te leggen, zodat je begrijpt waarom ze dingen doen of niet doen. Ik hoop dat het bloedverlies en de krampen snel verleden tijd zullen zijn en dat je daarna nog kunt gaan genieten van je zwangerschap, die tot nu toe nog niet echt onbezorgd is geweest.