oh wat erg dat ze geen weeën remmers mogen geven zeg!!!
Pfoeh…
Heb je al een schatting gekregen van het gewicht van je kindje ook bijvoorbeeld, dat is het eerste dat ze hier in het ziekenhuis deden, zodat ze een inschatting konden geven voor haar kansen (en die zagen er niet goed uit, met maar 740 gram geschat, ze woog 750)…
Heel heel heel veel sterkte meid en hou je heel rustig ik zal zeker even een kaarsje voor jullie branden, dat je de 25 weken in rust mag volhouden zodat ze wel actief kunnen gaan werken aan jullie gezondheid! :hug: :hug: :hug:
Marda, jeetje wat een verhaal!!!
Heel veel sterkte en ik hoop dat je meisje gewoon lekker blijft zitten!
Lieve Marda :hug: ook hier word aan jullie gedacht! :kaars:
Helle dikke knuffel! Liefs Miran :-*
ooh meid jeetje wat erg!!
Mijn vriendin is bevallen prematuur met 29 weken in Genk.
hier is een artikel over vroegeboorte en wat ze doen in genk om het tegen te gaan!
http://www.hbvl.be/limburg/genk/ziekenhuis-van-genk-spoort-als-eerste-vroeggeboorte-op.aspx
hier is de link naar het ziekenhuis
http://www.zol.be/
en leuven is ook heel goed btw! wat bieke zij!
ooh ik duim echt super hard voor je!
ik snap niet dat ze geen weeenremmers geven!!! :wall: :wall: :wall:
Bedankt voor jullie lieve en ondersteunende woorden!!
We zijn de nacht redelijk goed doorgekomen. Door de spanning kon ik niet zo goed slapen en ook 2 x wakker geworden met fixe krampen en harde buiken, dat is heel erg schrikken, elke keer denk ik van als het nu maar niet begonnen is!! Maar daarna zakte het gelukkig weer af! Vanmorgen heb ik een beetje uit kunnen slapen en net op de wc was er alleen oud bruin, dat ziet er beter uit!
Het meest rottige is wel de machteloosheid. We hebben inmiddels een ziekenhuistas klaar gezet en alle maatregelen getroffen om op ieder moment naar het ziekenhuis in Leuven (belgië) te kunnen rijden. Niet dat ik verwacht dat ze daar veel voor ons kunnen doen, maar wie weet kunnen ze weeënremmers ofzo geven, je wilt er toch alles aan doen. Ze kijken daar niet naar de zwangerschapsduur, maar het geboortegewicht en de conditie. Ik ben nog steeds ontzettend boos op het beleid hier in Nederland. Ik snap het niet… Ja ik snap wel dat ze niet iedereen kunnen helpen, maar ik vind dat ze het ten alle tijden moeten proberen een bevalling af te remmen en een leven in stand te houden… Het is nu niet mijn eerste zorg dat nu aan te vechten, maar het laatste is er door ons nog niet over gezegd/mee gedaan.
Vanmiddag gaan we naar Maastricht voor de uitgebreide screening van de placenta. Ben benieuwd waar het bloedverlies nu precies vandaan komt en wat de verdere gevolgen zullen/kunnen zijn.
Tot nu toe is het bloedverlies steeds na een aantal dagen weer terug gekomen, dus ik verwacht niet dat het erbij zal blijven… hoop wel dat ze zo lang mogelijk zal blijven zitten. Morgen 23 weken… elke dag/week is er een! Mijn man is voorlopig thuis om de kinderen en het huishouden op te vangen, ik blijf plat liggen. Meer kunnen we op dit moment niet doen.
Geboortegewicht ed. zijn niet ingeschat, misschien dat ze vanmiddag meer kunnen vertellen.
Ik lees nu dit stukje van Genk!
Ik ga dit even met mijn man het academisch ziekenhuis en ziektekostenverzekeraar bespreken!
Als het kan wil ik die test!
Hey Marda,
Babygirl zei dat het niet goed met je ging, dus ik kom hier ook even om het hoekje kijken. Wat een verhaal zeg… Wat je zegt, elke dag is er weer één, dus neem het zoals het komt met de dag. Wel goed dat je je zo aan het verdiepen bent in andere mogelijkheden/ziekenhuizen. Sinds mijn bevalling is mijn vertrouwen in artsen behoorlijk gekelderd. Heel verstandig om zelf, waar mogelijk, keuzes te maken.
Meid, doe het rustig aan en probeer niet te veel te focussen op een vroeg-geboorte, maar houdt die 40 weken voor ogen. Hoewel ik me voor kan stellen dat dat heel erg lastig is. Sterkte in ieder geval!!!
Renske
Dank je wel Renske!
Ik heb contact opgenomen, maar dergelijke test geven ze alleen wanneer je in Genk bent opgenomen en dergelijke opname en behandelingen die in Nederland neit worden gegeven, worden niet vergoed door de zorgverzekeraar :wall: :wall: :wall:
Ook moet je het eerst schriftelijk aanvragen, dat kan weken duren… net of ik daar de tijd voor heb…
Pff wordt er behoorlijk moedeloos van!
Marda wat vervelend zeg!!!
Ik hoop echt dat de kleine voorlopig blijft zitten.
Dikke :-*
hey meid…
wat zitten jullie in een machteloze situatie zeg…
heb je aleens een second opinion laten doen?
vindt het echt heel vreemd dat ze jou nog niet hebben opgenomen!!
normaal gesproken wordt je al opgenomen als de hartslag van de baby te snel gaat…
moeilijk voor jullie hoor, en jij moet platte rust houden, maar dat zal moeilijk zijn voor je aangezien je je zo druk maakt om je meisje… dat ze dat niet snappen!!! vindt het echt niet normaal…
wil je veel kracht en sterkte wensen voor de komende tijden meid…
ik wens dat jullie dochter nog kan blijven zitten tot de onzekere grens is bereikt… en nog mooier tot de 40 weken!!
veel liefs… :kaars: :kaars: :kaars: :-*
jee marda ik las in ons topic over je wil je heel veel sterkte toewensen! en dat alles goed mag blijven gaan
denk aan je meis :-*
Het gaat niet goed.
Ik heb sinds een twee uur weer opnieuw krampen die steeds regelmatiger worden, mijn man heeft naar Maastricht gebeld en we moeten meteen komen, de assistente heeft instructies gegeven en ook gezegd dat ik een koffertje mee moet nemen… heb geen idee wat er gaat gebeuren, ik hoop dat het meevalt en dat ik vanavond weer thuis kom. Zo niet dan sms ik jolanda24 van de septembermama’s.
:hug: :hug: :hug: :hug:
Oh nee Marda … ik denk aan je…
Ik hoop zo vreselijk dat het goed gaat…
:kaars:
O nee… Ze moet nog even blijven zitten, hoor!
Heel erg veel sterkte & succes! :hug:
Ow nee, pff,… :-* :hug:
Lieve Marda,
Ik duim voor je meid! :kaars: :kaars:
lieve meid,
heel veel sterkte :hug:
OH nee joh!
:kaars:
:kaars: denk aan jullie :kaars: