Bloedverlies en krampen rond 23 weken zwangerschap.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, het is precies wat Kay zegt, nu willen we eindelijk eens gaan genieten! De vorige zwangerschap ging ook niet over rozen, hoop dat het vanaf nu eens helemaal anders zal gaan!

Op dit moment heb ik nog steeds behoorlijke krampen, maar te weten dat ze geen ontsluiting veroorzaken kan ik ze best hebben. Nu maar hopen dat het snel af gaat nemen en hopen dat het verder gewoon helemaal goed zal gaan!

Wat fijn dat Maastricht je iig wat meer zekerheid heeft kunnen geven en duidelijke uitleg :hug:

Wat een geweldig nieuws!!

Pff gelukkig goed nieuws! Nu lekker gaan genieten van je zwangerschap! Ben zo blij voor jullie.

Gelukkig goed nieuws,ik hoop dat de krampen snel weg zijn en dat je kan gaan genieten :thumbup:

wat een goede berichtjes !!! :thumbup:

Als al onze kaarsjes helpen, dan wil ik er dagelijks wel 10 voor je branden… :kaars: :kaars: :kaars:

liefs

Gerda

Pfff…wat een opluchting zeg!

Heb vanavond veel aan je gedacht.

Fijn dat het er zo positief uitziet!

Wat een heerlijk nieuws om te lezen zeg!

Ik hoop dat de krampen snel weg zijn en je tot de 40ste week in die roze wolk loopt! :mrgreen:

Waaah, geweldig.

Ik was bang dat het helemaal de verkeerde kant op zou gaan. De uitkomst is dan zo onherroepelijk hard.

Fantastisch dat ze het hebben uitgelegd en jullie daardoor nu gerustgesteld zijn.

Nu die krampen nog weg en dan lekker toeleven naar jullie kindje!

Oh wat fijn dat je thuisbent met zulke goede en duidelijke uitleg zeg!

Ik was een beetje heel bang dat het niet goed zou gaan, heb er zelfs vannacht van liggen piekeren!

Ik blijf duimen dat je nu een rustige zwangerschap mag hebben die gezellig tot een week of 40 duurt! :hug:

Hoi,

De nacht ging redelijk, nog steeds behoorlijke krampen, en bruinverlies. Ik blijf me toch nog wel wat zorgen maken, vandaag dan ook weer een dagje plat. Gelukkig gaan mijn kindjes straks naar mijn moeder toe zodat ik ook echt kan rusten en mijn mannetje weer kan werken.

Vandaag 23 weken, hoop maar dat de arts gelijk heeft en dat het snel af neemt! Ik heb wel vertrouwen.

Hier ook iemand die al vanaf week 20 krampen en harde buiken heeft.

Vermoedelijk door de blaasontstekingen die maar niet onder de knie te krijgen zijn. Die geven harde buiken.

Van wat ik gehoord had kunnen die harde buiken idd overgaan in echte weeen, maar de vk deed er niet zo moeilijk over. Ik moest maar rust nemen. Nu heb ik al 2 grotere kids(6 en8) en die moeten ook iedere dag naar school, dus daarna plof ik dan maar op de bank of bed. Zit ook regelmatig helemaal vast qua spieren, omdat ik bij de harde buiken niet goed kan ademen en dus hoog ga ademen en dat geeft weer giga spierpijn omdat je dan veel meer spieren gebruikt.

De fysio heeft mij nu een flankademhaling aangeleerd en ik probeer er goed op te letten. Geeft iets meer lucht, maar de extreme pijn in buik en rug blijven.

Vorige week was het zo erg dat ik half huilend de vk opbelde en van haar moest ik nu maar eens naar de gyn. Daar kon ik pas 15 mei terecht.

Zelf de volgende dag gebeld en toe ik zei dat ik al weken harde buiken had moest ik moeteen voor een ctg komen en echo van de baarmoedermond. Gelukkig was die nog helemaal dicht, dus zal de baby nog wel even blijven zitten. Bij de harde buiken ging de hartslag flink naar beneden van de baby, maar ze vonden het niet verontrustend.

Kortom, met pijnstillers naar huis en rusten!

Tot 24 weken heb ik zelf niet gebeld, omdat ik heb begrepen dat tot die week de weeeenremmers helemaal niets doen en ook een kindje niet kan overleven.

Ik hoorde vorige week ook weer een kindje die met 25 weken is geboren en ze doen er alles aan(in Ned) om het in leven te houden, maar ik weet zelf niet wat verstandig is. Het is en blijft wel je kind, maar wat houden ze eraan over.

Ons nichtje is met 30 weken geboren en was ook nog eens veel te klein en die heeft er toch echt vervelende dingen aan overgehouden.

Maar… ik weet nl. niet als het mij overkomt hoe dan mijn reactie is.

Ik ben nu ietsje verder dan jij(27 weken) en ga dus zo maar weer richting bank. Mijn moeder komt ook hier de kids ophalen, want ze hebben vakantie en ik kan echt niets met ze doen. Leuk is het niet, maar als wij straks een gezond frummeltje in onze handen mogen houden weten we weer waarvoor wij het hebben gedaan.

Succes

@ San, Wat vervelend dat jij met dezelfde klachten zit! Ik snap jou angst heel goed! Fijn dat ook bij jou de baarmoedermond nog helemaal dicht zit!

Ik snap wel dat je je afvraagt of het wel zin heeft om een kindje van 25 weken of jonger te behandelen, voor ons zelf hebben wij besloten er in ieder geval mocht het gebeuren wel alles aan te willen doen zolang het in het belang van het kindje zelf is. Zoals de arts al zei, het moet wel behandeling zijn en geen mishandeling. Je weet natuurlijk nooit hoe zo’n kindje er uit eindelijk uit komt, maar het kan ook goed gaan, als er kansen zijn zou ik die aangrijpen. En er ‘iets’ aan over houden is natuurlijk heel breed, er zijn vele beperkingen die in mijn ogen nog altijd wel levenswaardig zijn. Ook een kindje met een beperking is voor ons welkom, mits het voor het kindje zelf ook draagbaar is en de levenskwaliteit behoorlijk is.

Maar goed, dat is een hele andere discussie, ik wil er ook niet te veel over na denken, voorlopig gaan we ons er op concentreren dat het gewoon goed blijft gaan tot minimaal 37 weken!

JIj ook veel sterkte! Hopelijk blijft het goed gaan!

Fijn dat de weeen niet voor verstrijken van de baarmoeder zorgt!

Hoop dat het gerommel, snel over is.

Wat betreft weeenremmers voor 25 weken, weet ik dat een medeschrijfers bij september mama’s 2008 dacht met 23 weken al weeenremmers kreeg. Misschien heb je behoefte om haar te pben, waar dat was en welk termijn het was. Haar naam is luna1. Weet 100% zeker dat ze voor de 25 weken weeenremmers heeft gehad.

gelukkig heb je goed nieuws gekregen!

volhouden he!! het meiske moet echt zo lang mogelijk blijven zitten!

bij mij zijn vliezen gebroken met 26.4 wkn! heb weeenremmers gekregen, maar na 2 wkn is ze toch geboren met 28.5 dus!

voor zover we het nu zien heeft ze niets aan haar vroeggeboorte overgehouden.

maar zij heeft ook al was ze veel te vroeg gewoon een hele goede start gehad, zelf ademen en eigenlijk geen grote problemen!

het kan dus wel ze kunnen veel!