bijvoeden eerder dan 4 maanden?

@Kers wrote:

Begrijp me niet verkeerd; ik wil je niet aanvallen maar overtuigen van een feit en ik hoop dat je alsnog besluit om nog even te wachten door hetgeen wij hier aan je duidelijk proberen te maken.

Waarom wil jij mij zo graag overtuigen van jouw(en met andere gedeelde) methodes dan? Ik probeer dat toch ook niet bij jou…ik laat jou toch ook in je waarde en zeg toch ook niet wat ik eerlijk denk van jullie opvoedkunde?

Omdat het hier niet over methodes gaat, maar over bewezen zaken en jij bewust bezig bent met je kinderen risico's te laten lopen die totaal onnodig zijn.

:thumbup: Gerry

Ik ben idd erg eigenwijs en koppig en als ik ergens van overtuigd ben dan hou ik voet bij stuk.

En waarom ik gewacht heb is je nog steeds niet helemaal duidelijk dus, maar goed…

En zoals jij nu je laatste berichtje neerzette…zo krijg je onzekere moeders wel aan aan schuldcomplex hoor dus let goed op hoe je de dingen neerzet. Gelukkig ben ik niet onzeker en heb ervaring genoeg en bewijzen hoe goed mijn kinderen het doen dus ja…dan krijg je er bij mij niets anders in.

En het gevoel dat ik in mijn waarde gelaten werd is bij mij niet aangekomen hoor, vond het soms tot het onbeschofte af en dan heb ik het niet over één persoon, maar over meerdere.

Maar als er pas vanaf 6 maanden bijgevoed mag worden waarom staat er dan wel 4 maanden op de potjes? Dan zou dat toch ook niet mogen of wel?

@Gerry wrote:

@Kers wrote:
Begrijp me niet verkeerd; ik wil je niet aanvallen maar overtuigen van een feit en ik hoop dat je alsnog besluit om nog even te wachten door hetgeen wij hier aan je duidelijk proberen te maken.

Waarom wil jij mij zo graag overtuigen van jouw(en met andere gedeelde) methodes dan? Ik probeer dat toch ook niet bij jou…ik laat jou toch ook in je waarde en zeg toch ook niet wat ik eerlijk denk van jullie opvoedkunde?

Omdat het hier niet over methodes gaat, maar over bewezen zaken en jij bewust bezig bent met je kinderen risico's te laten lopen die totaal onnodig zijn.

En nu verwijt jij mij dus dat ik bewust mijn kinderen iets aandoe? Zo hé..jij durft! :clap:
Getuigd bij mij ook weer van weinig fatsoen en onvolwassenheid als je een ander zo'n verwijt maakt. Ben ik even blij dat ik naast mijn vroege bijvoeding ook fatsoen heb meegekregen.

Wat dacht je van het commerciele doel Kers? DAAROM staat er vanaf 4 maanden op de potjes.

En het is jammer dat je koppig bent. Het gaat er niet om dat je van ons de feiten aan moet nemen, de feiten zijn er gewoon. Je hebt zelf niet alle wijsheid in pacht doodat je moeder bent. Ik wilde eigenlijk ook met 4 maanden gaan beginnen met bijvoeden, maar ben doordat ik hier gewaarschuwd werd, toch eens verder gaan lezen en van gedachten veranderd. En ipv mezelf aangevallen voelen ben ik juist dankbaar dat bv Inkie en Marcella me duidelijke uitleg hebben gegeven.

@Kers wrote:

[

En nu verwijt jij mij dus dat ik bewust mijn kinderen iets aandoe? Zo hé…jij durft! :clap:

Getuigd bij mij ook weer van weinig fatsoen en onvolwassenheid als je een ander zo’n verwijt maakt. Ben ik even blij dat ik naast mijn vroege bijvoeding ook fatsoen heb meegekregen.

Kers: de feiten zijn je meerdere malen verteld. Jij wenst die feiten niet te accepteren. Natuurlijk is het veel makkelijker voor je om mij gebrek aan fatsoen te verwijten dan te kijken naar de feiten en te zien waar je mee bezig bent.

@Kers wrote:

@Gerry wrote:
@Kers wrote:

En nu verwijt jij mij dus dat ik bewust mijn kinderen iets aandoe? Zo hé..jij durft! :clap:
.

Ongelofelijk hoe jij dingen negatief kunt interpreteren Kers. Waarom zoek je op andere sites niet eens naar hoe de feiten liggen.?

Is het nou zo moeilijk om eens een keer toe te geven dat je ernaast zit. Je zou het eens moeten proberen. Ik kan je verzekeren dat het best een goed gevoel geeft soms. En zeg eens eerlijk: Hoeveel mensen proberen je nu te overtuigen? Dat geeft je toch wel te denken of niet?

Als het echt alleen maar om de commercie ging was het allang verboden.

En over de feiten…ik lees ze echt wel en neem ze met een korreltje zout. Sorry, maar er is zoveel “bewezen”.

En dat jij hier meiden dankbaar bent voor hun waarschuwingen en daadoor wacht met bijvoeden, dat moet je helemaal zelf weten. Ik laat me gewoon niet zomaar overtuigen van iets anders dan waar ik achter sta…dat zou andersom toch ook niet zo makkelijk gaan of wel dan?

Ik wil best toegeven dat ik ernaast zit hoor, ben ik niks te goed voor. En als het bewezen is…prima, dan zit ik fout. Maar dat wil niet zeggen dat ik iets doe met die feiten.

En dat er wetenschappelijke feiten zijn wil toch niet zeggen dat je die MOET accepteren? Helemaal niet als het om MIJN kinderen gaat.

@Gerry wrote:

@Kers wrote:
[

En nu verwijt jij mij dus dat ik bewust mijn kinderen iets aandoe? Zo hé…jij durft! :clap:

Getuigd bij mij ook weer van weinig fatsoen en onvolwassenheid als je een ander zo’n verwijt maakt. Ben ik even blij dat ik naast mijn vroege bijvoeding ook fatsoen heb meegekregen.

Kers: de feiten zijn je meerdere malen verteld. Jij wenst die feiten niet te accepteren. Natuurlijk is het veel makkelijker voor je om mij gebrek aan fatsoen te verwijten dan te kijken naar de feiten en te zien waar je mee bezig bent.

Nou sorry hoor, maar ik vind het een behoorlijk iets wat jij over/tegen mij durft te zeggen. En positief allerminst.

@Kers wrote:

Ik wil best toegeven dat ik ernaast zit hoor, ben ik niks te goed voor. En als het bewezen is…prima, dan zit ik fout. Maar dat wil niet zeggen dat ik iets doe met die feiten.

En dat er wetenschappelijke feiten zijn wil toch niet zeggen dat je die MOET accepteren? Helemaal niet als het om MIJN kinderen gaat.

OK Kers, leg dan eens uit wat voor geweldige reden je hebt om daar niks mee te doen. Want daar kunnen we allemaal met onze pet niet bij.

@Kers wrote:

Nou sorry hoor, maar ik vind het een behoorlijk iets wat jij over/tegen mij durft te zeggen. En positief allerminst.

Ik ben ook niet positief over wat je doet.

Dus als iemand mij aanvalt om mijn manier van doen dan mag ik niet in de verdediging? Dan ken je mij dus niet en dat blijkt verder ook wel uit alles.

En waarom zou ik mezelf gaan verdedigen over het feit dat ik niks met jullie feiten doe? Daar begin ik niet aan, ben niemand wat verschuldigd alleen mijn geweten en dat is schoon. Kan je een makkelijk uitweg vinden, maar so be it.

@Kers wrote:

Nog even een aanvulling. Kinderen die eerder dan zes maanden bijvoeding krijgen lopen verhoogde risico’s op allergieen. Dat is een feit. Jouw kinderen gaan zelfs eerder dan vier maanden bijvoeding krijgen. Dat is een feit. Jouw kinderen gaan dus een verhoogd risico op allergieen lopen. Dat is een feit. Jij als moeder geeft ze die bijvoeding. Dat is een feit. Jij als moeder bent dus verantwoordelijk voor het verhoogde risico dat jouw kinderen lopen. Dat is een feit. Het enige wat ik tegen je zeg zijn feiten. Dat die feiten je niet bevallen en je ze niet wilt horen is jouw probleem.

@Kers wrote:

Nou dan zijn we klaar.

Hallelujah, Kers is er van overtuigd dat zij het beste voor heeft met HAAR kinderen, en laat niemand haar vertellen dat het niet zo is… :naughty:

Veel plezier met bijvoeden Kers, veel foto’s maken van de slagroom op de verjaardag straks… oh nee, kan nog niet he want je man is er nog niet.

Nouja… nog even wachten dan tot hubby terug is en leef je uit zou ik zeggen.

Echt fijn zo een ervaren moeder van de oude stempel, die weten het toch het beste niet?! :lol:

Nou, als er nog mensen zijn die hier komen lezen omdat ze goed willen nadenken en zich bewust willen worden van de mogelijke risico’s en willen genieten van hun kleine spruit die nog lang genoeg groot zal zijn en grote mensen dingen zal eten en dus wel het geduld kunnen opbrengen om nog even te wachten… als die mensen vragen hebben… dan wil ik best eindeloos uitleg geven hoor :wink:

Ik ben te overtuigen door keiharde feiten ja, dat durf ik best toe te geven. Ik heb nl net zo min als jij alle wijsheid in pacht en wil zoveel mogelijk risico’s uitsluiten. Als ik dit kan doen door simpelweg wat later te beginnen met bijvoeden dat doe ik dat meteen. En niet door de mening van anderen maar door wetenschappelijke feiten. Maar ja als jij je niets aantrekt van bewezen feiten da houden alle goedbedoelde adviezen op toch?

en omdat er zat mama’s hier komen lezen die dan ook kers haar vragen over mogelijkheden van allergien lezen…

zoek maar eens wat info op op internet over het chronish vermoeidheidssyndroom…

er is na jarenlang onderzoek echt wel aangetoond dat veel van de CVS patienten zich nog beroerder gaan voelen van bepaalde voedingsmiddelen… ze zijn er dus in meer of mindere mate allergisch voor. Vaak was die allergie al vanaf de kindertijd aanwezig maar kinderen zijn nu eenmaal veerkrachtiger dan een volwassene. Als volwassene ben je bv ook veel zieker van waterpokken enzo dan wanneer je kind bent.

Ook is allang aangetoond dat het te vroeg geven van allergene voedingsmiddelen aan een baby met een nog groeiend spijsverteringsstelsel gevolgen kan hebben voor diens verwerking en opname van bouw en voedingsstoffen en dat dit een allergie in de hand kan werken… zo een allergie dus die op latere leeftijd bij kan dragen aan een ziekte als CVS… indirect is er dus idd veel te herleiden op het te vroeg bijvoeden.

Kijk ook eens even naar voorgaande generaties… veel mensen van begin vorige eeuw leven nu nog, ze zijn mega sterk… de generaties van na de oorlog en daaropvolgend zijn echter veel ziekelijker, hebben een hoger sterfte cijfer enz… deels komt dit door ondervoeding in de oorlog en het wederopbouwen daarvan. Ook het vroeger gaan bijvoeden is iets van NA de oorlog, er was gebrek aan van alles, ook aan melkvoeding voor zuigelingen en als je moet kiezen voor je kind laten verhongeren of het al heel vroeg aardappelzetmeel geven (daar is het mee begonnen namelijk) dan gaat het zetmeel voor natuurlijk. Helaas is dit versand in een soort van basis regel dat bijvoeden met 4 maand of nog eerder (in de jaren 60 met 8 weken al)wel kan. Mijn oma is echter 90 en in haar tijd WAS er niet zoiets als bijvoeding… babies kregen de borst of kunstvoeding (ja dat hadden ze toen al, wel minder goed van samenstelling maarja…) tot ze 8 a 9 maanden oud waren en gewoon stukjes konden eten…

Het geeft echter toch wel te denken dat het gezondheidsniveau behoorlijk is gedaald sinds we hier een oorlog hebben gehad die alles, ook de adviezen over zuigelingenvoeding hebben veranderd?

Ik ben ook door de feiten overtuigd, hoor! Bij Marrit ben ik wel met ruim 4 maand begonnen, want het cb zei dat het wel kon. Maar toen kende ik dit forum nog niet! En ook al ben ik dus inmiddels ook heus wel een beetje ervaren, ik ben heus niet te oud om te leren! En als die onderzoeken er geweest zijn, dan neem ik dat idd voor waar aan. Ik doe het liefst wat blijkt dat het beste is voor mijn kind.

Het is bewezen dat het nog niet nodig is met 4 maand, en dat er wel behoefte is met 6 maand. Dus krijgt Bent nu pas bijvoeding.

Hij is eig. al 6 maand, hij is te laat geboren.

Waarom zou je niet wachten? Ik zou het niet weten…

Zoals gezegd, bij mijn dochter ben ik “te vroeg” begonnen, maar waarom zou ik dat -met de kennis die ik nu heb- weer doen? Zou het niet weten…

Enne foto’s: die kun je met 6 maand ook nog wel nemen, hoor :wink: !

Kunnen jou en je broers allergieen door vroeg bijvoeden komen?

JA

Moet je je ouders de schuld geven van jou ziekte?

NEE, ze wisten niet beter.

Kun je van vroeg bijvoeden allergieen krjgen? JA

Is dat bewezen? JA

Waarom mogen potjes vanaf 4 maanden verkocht worden? Omdat het wettelijk heel moeilijk is fabrikanten aan banden te leggen, dat heeft meer met politie te maken als met verstandig met babyvoedsel omgaan. Daarnaast, als alles wat niet gezond is niet verkocht mocht worden vraag ik me af wat chips alcohol snoep e sigaretten nog in de winkel doen…

Wie heeft dat bewezen?

Alle wijze koppen van de wereld samen. De WHO is de gezondheidsorganisatie die alle regeringen overkoepelt en die alle adviezen en richtlijnen uitzet.

De feiten zijn er, de bewijzen ook net als een goed onderbouwde uitleg.

Jouw enige argument is dat je als moeder zelf wel denkt te weten wat goed voor je kindjes is. Hopelijk komen ze over 30 jaar jou niet om uitleg vragen van;

" Mam toen wisten ze toch allang dat vroeg bijvoeden allergieen kon opwekken? Waarom heb je me dat niet bespaard dan??"

Je handelt namelijk niet naar de kennis die je aangeboden krijgt, maar bent meer bezig met een “ik doe lekker toch waar ik zelf zin in heb leker puh houding”. Bedenk echter dat je daar ons niet mee hebt, enkel je eigen kinderen zijn de dupe.