Bietboerke, Meerminneke of Kruikenzeikertje, allemaal welkom

Dan niet meer nee! :lol: Al is het natuurlijk nog afwachten wanneer de afleveringen uitgezonden gaan worden. :wink:

Wow Han, ik zou dat niet durven :oops:

Hier nog geen bevallingsverhalen, hopelijk komen ze snel :pray:

Heb al weer de hele dag wat buikkramp. Gelukkig nog niet erg, maar ben bang dat ik weer ongesteld ga worden :cry: Vermoed dat dat ergens tussen zaterdag en maandag zal zijn, dus de krampen beginnen weer lekker vroeg :?

Ukske lieverd :hug: :hug: :hug: getsie, die stomme ongi :evil: had de natuur daar nou eens iets fatsoenlijks voor georganiseerd zeg! Gewoon, als je een kind wil, dan komt dat en geen gezeur met dat het mis gaat of niet gezond is, nee :naughty: gewoon alles goed. En iedereen blijblijblij.

Waarom is hier toch zoveel verdriet en pijn. Een heel forum vol tranen en sterretjes en vlindertjes :wall:

Turlijk zijn er ook de geweldige verhalen en de topics van de zwangeren en alles daarna, maar er is mij teveel verborgen leed :cry:

Uks, wij gaan er voor zorgen dat we bij de ‘halfvolle glazen’ terecht gaan komen en wel zéér binnenkort :hug:

Wil je je verhaal nog eens vertellen, want je bent al een hele tijd bezig, zonder resultaat :frowning: loop je al bij de gyn? En als je het al verteld hebt, sorry, maar dan ben ik het kwijt :oops: hoop voor jou dat het allemaal snel goed gaat komen :pray: :pray: :pray:

Hè, ben nog steeds van slag :cry: wist niet dat dit soort kleine dingen nog zoveel los konden maken.

Han, ben een beetje jaloers op je mooie plekje voor jullie sterretje :: ik heb alles in een doos gepropt en die zo ver mogelijk weg gestopt op zolder :cry: ik krijg steeds meer de neiging om hier verandering in aan te gaan brengen :angel: :kaars: :: :kaars: :angel:

Doen! Het geeft zo’n heerlijk gevoel! Ook de sterretjes horen bij onze gezinnen, simpel zat!!! :-* :hug: :kaars: :: :kaars: :: :kaars:

Ukske, ik duim voor andersoortige krampen!!! :pray: :pray: :pray: :pray:

Mamerijntje, wij hebben in januari onze eerste afspraak gehad bij de gyn. Meteen een inwendige echo en onderzoek gehad. Ik blijk een achterovergekantelde baarmoeder te hebben en ze hebben endometrioseplekjes gevonden. Ze vroeg ook nog of ik veel klachten had tijdens de menstruatie. Nee, 1 dagje maar en dat was met paracetamol vol te houden. Nou dan had ik geluk zei ze. En dat ene dagje is inmiddels 3 dagen op de bank liggen van de pijn :cry:

Verder heb ik tijdens mijn menstruaties altijd moeite met poepen en heb de hele dag aandrang. Dit had ik ook al toen ik de pil slikte en buiten de menstruatie om heb ik er nooit last van. Dit blijkt dus ook een kwaaltje van de endo te zijn, evenals duizeligheid en moeheid. Veel valt nu op zijn plek…

Verder is het zaad van mijn vriend getest en dat was goed. Ik heb twee keer bloed laten prikken (dag 3 en 7DPO) en ook dit was goed. Een hormoon was een grensgeval en iets verhoogd, maar het was een hormoon dat op stress reageert. En bloedprikken is stress voor mij. Vermoedelijk was het dus door de stress iets verhoogd.

Ik heb twee keer een cyclusanalyse gehad omdat ze de eerste keer mijn ei hadden gemist. Belde nog op de dag van mijn positieve ovutest dat de eerst volgende echo waarschijnlijk te laat zou zijn, maar moest toch gewoon komen dan konden ze zien of er nog iets zat :? Mocht de volgende maand dus weer een cyclusanalyse doen omdat ze nu nog niets wisten. Weer een maand verder…

Maar tot nu toe zijn alle onderzoeken dus goed, een HSG krijg ik niet omdat dat nog geen zekerheid geeft wat betreft de endo. Nu krijg ik dus eerst een MRI en aan de hand daarvan gaan ze bepalen of het een grote operatie wordt of een kijkoperatie.

Het duurt zo echt allemaal erg lang, krijg nu eerst een oproep voor de MRI, dan moet ik 2 weken later terug komen voor de uitslag en dan gaan ze pas een operatie inplannen :?

Verder ben ik allergisch voor pijnstillers zoals Naproxen en Ibuprofen wat de normale pijnstillers zijn bij endo. Gyn wilde dus al de pil voorschrijven voor de pijn, maar dat wil ik nog even niet tot ik weet wat de volgende stappen gaan zijn. Straks kan ik weer ontpillen :? Nu heb ik Tramadol gekregen, maar gezien de bijwerkingen ga ik dat ook maar zo min mogelijk proberen. Liever van de pijn de hele dag op de bank liggen dan boven de wc-pot hangen.

Ach Ukske, wat een ellende meis :hug: :hug: :hug:

:think: :think: :think: Tramadol, daar ben ik me toch ooit ziek van geworden. Dacht dat ik dood ging. Was helemaal van de wereld. Zit blijkbaar morfine in en dááár kan ik dus écht niet tegen :wall:

Maar goed, daar heb jij helemaal niks aan. Potverdrie meis, ik wens je alle goeds toe bij de onderzoeken en dan maar hopen op verbetering. Getverderrie, wat een hoop shit toch soms op een hoopje hè :wall: bah!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Mamerijntje, Tramadol wordt ook pas voorgeschreven als Ibuprofen/Naproxen niet helpt. Ik mag het ook echt alleen pakken als de paracetamol niet werkt. Ik ben van Naproxen ooit doodziek geworden, zo erg dat het ziekenhuis het nog nooit had meegemaakt. Ik bleef maar zwarte gal overgeven :frowning: En ik kreeg toen zetpillen.

Vorige maand toch maar weer Ibuprofen geprobeerd, maar durfde de tweede niet eens meer te pakken. Misschien reageer ik op de Tramadol wel goed, hopelijk hoef ik het niet eens te proberen :wink:

Goedemorgen dames :slight_smile:

he he even tijd om te antwoorden , ben gister vroeg naar bed gegaan was echt moe .

Dank jullie wel voor de lieve reacties :slight_smile:

er is heel wat getikt weeer dus ik ga lekker antwoord geven :slight_smile:

HANB ja juist ja die vuist dacht zet ik maar niet zo neer hihihihi de placenta kwam van zelf want erna stopte het ook niet met bloeden …daarna weinig mee gekregen was helemaal op :shock:

maar wat lees ik nu baby boom ?? waaaaaaaaa gaaf zeg ik zou dat nooit doen of durven hele NL ziet me dan op tv nee dank je hahahha

Dees ohhhh spannend bij jouw meid klinkt echt goed hoor zou ook denken dat je zwanger bent :slight_smile: ik zou alleen doen als ik nou ja me naam mocht veranderen of dat er geen achternamen gezegt zouden worden wil ik er over denken een groot gezin kom je niet meer zo vaak tegen en met onze aan doeningen …

MM ow meid :hug: dat moet niet makkelijk geweest zijn :frowning: pffff ze kon er ook niks aan doen maar jij ook niet !!!

ik wee het meid het brengt narigheid mee al die dingen . ik snap helemala hoe je je voelt

verder gister weer bloed geprikt weten jullie nog ? …

Ik is erg blij LH stond op 19 dat betekend weer een eigen eisprong na Pregnyl :dance: :dance: Dat geeft een mens goede hoop we zijn al netjes aan de klus vanaf weekend en gaan nog ff door :slight_smile: haha :lol: en een goede BM dus allemaal positieve dingen nu hopen dat ze alle 2 springen en ik 2 kansen mag hebben en er 1 blijft hangen :slight_smile: maar ik heb buikpijn dussss het komt er aan

Dan heb ik nog leuk nieuws … Vanaf vandaag mag Bijoux bevallen haar 1ste nest ( van on ze heiige birmaan).

zo nu ga ik ff me thee naar binnen werken en een pilletje metformine :)en dan wachten op de wasmachine monteur

Goodmorning Ladies :mrgreen:

Natas, wat klinkt dat spannend en hoopvol :clap: :pray: :clap: Dat het nou gewoon lekker zo mag zijn en een mooi januaricadeautje mag brengen :inlove:

Hihi ja, jullie zouden zekers ook voer zijn voor zo’n programma denk ik :mrgreen: . Oww die Han, die gaat het helemaal maken straks :-*

Gisteren ben ik wezen uit eten met de nieuwe vriendin van mijn pa :drool: .

Mijn pa heeft nu een hele leuke en lieve vrouw gevonden en ze is ook nog eens heel bijzonder.

Ze is zelf al 8 jaar weduwe en weet dus heel goed hoe dat voelt. Mijn pa is een heel ander mens geworden en ze had mij uitgenodigd voor een diner om eens ‘goed kennis te maken met elkaar’.

Dat is goed gelukt tijdens ons zeer superdeluxe 7-gangen diner :shock: met bij elke gang een andere wijn. De mevrouw is vinologe, heeft heel erg veel centjes, maar is een schat van een mens en doodnormaal zonder poespas. Ik hoop dat mijn pa het lang vol houdt met haar en dat ze samen zo gelukkig blijven als ze nu zijn. Voor mij ook heel plezierig en een ware last is van mijn schouders gevallen.

We hebben heel fijn zitten praten, ook over wat er bij de miskraam bij mijn pa en mij toen gebeurd is. Maar mijn vader is écht een ander mens geworden nu. Hij is weer vrolijk en ziet de toekomst weer zitten. Ik ben heel blij voor hem, want ons contact is nu ook weer ok en dat voelt goed. Mijn pa en ik hebben alleen elkaar maar, dus dan is het wel fijn als het contact goed is.

En Natas, ik zit op de keukenboer te wachten. Met nog een front van een kastje vervangen worden en mijn kraan lekt en mijn lichtjes onder mijn keukenkastjes doen niks meer :think:

Wachten met kok is niet zo erg :stuck_out_tongue:

Nou, lang wachten hoef ik niet :mrgreen: hij is er al!

Dan heb ik straks nog een hele lekkere lange dag voor mezelf. Naar verjaardag nichtje, Intratuin en vanmiddag lekker niks, want Hugo gaat met opa mee en logeren bij opa en de lieve nieuwe mevrouw in België (waar zij woont in een prachtig soort poppen-eftelinghuisje in het bos :inlove: )

Gelukkig niet voor niks zo vroeg opgestaan :mrgreen:

MM hahahhah dan wachten we samen :slight_smile: die van mij komt rond 9 uur zei die …

Maar wat een goed nieuws voor je pa :slight_smile: en een gangen dineer lux hoor hihihihi

en ja als je die an je tafel hebt zitten kan de wijn niet uitblijven

Ik vind wijn zo goor

:silenced: :silenced: :sick: :sick: :sick: sorry dat ik het zeg die geur alleen al draaid me maag zich om hihihiihhi ben helemaal al geen alcohol drinker :naughty: :naughty: Is thee ook goed :lol: :lol: :lol: :lol: :eh: :wink:

Ik ben weer tik achterlijk vandaag dus sorry voor de fouten die ik overhoofd zie me vingers willen niet merk ik :frowning:

Tas, geeft niks, dat weten we en we snappen ook zo wel wat je bedoelt :lol: :lol: :lol:

tja, die wijn :shifty: vind het niet goor en deze was ook écht allemaal even lekker maar dan wil je ook inderdaad niet weten wat de nieuwe mevrouw af moest rekenen :shock: we begonnen zelfs met champagne :shock: en dat vind ik normaal gesproken echt mega smerig,… maar deze was dus,…:: LEKKER ::

maar als jij mee gaat, Tas, drinken we gewoon thee hoor :wink: dan doen we vast een high-tea ofzo :mrgreen:

En nou maar hopen dat ik bij het volgende uitstapje met de nieuwe mevrouw ook alleen nog maar thee mag drinken 8)

De mevrouw had zelf ook altijd graag kindjes gewild, maar door een aangeboren hartafwijking, waar ze uiteindelijk niets aan hebben kunnen doen, mocht ze geen kinderen krijgen. Ze snapt mijn/ons verdriet dus wel heel goed en het is fijn om daar open over te kunnen praten. Nu vindt ze het fijn dat wij er zijn en ziet ze ons graag als kinderen/kleinkind. Dus ja, bof ik even :oops: :inlove: :oops:

Tas, hoe zit dat eigenlijk met jouw man? Die komt niet uit Nederland istwel? Hoe ben je zo aan hem verzeild geraakt? Ben ook verder niet lekker nieuwsgierig hoor :liar: :liar: :liar:

Wahahahahahah

Ik was 16 jaar en hij stond met een circus vlak voor onze deur ( bassie en adriaan circus toen) En ja daar ben ik blijven plakken heb heel wat plekjes NL gezien was een mega leuke tijd , En toen werd ik zwanger van onze oudste (18)

en omdat ik uit een klein gezin kom wat nou ja niet echt hechte meer was familie is zo ie zo beetje kouwelijk jammer wel maar ja is niet anders . Het is meer mijn Ma der familie dan de mijne :slight_smile: van me vaders kant is er geen contact :frowning:

dacht ik ik ga een eigen familie opstarten en dan anders :slight_smile: dus ik hoop dat ze veel aan elkaar mogen hebben :slight_smile: dat is ook een beetje mijn doel ook :slight_smile:

tot nut toe lukt het aardig :slight_smile:

Haha ik hoop ook dat je snel geen wijn meer mag :slight_smile:

maar ik drink wel cola of water koffie een sapje … lol er is nattigheid genoeg :lol:

Deeske, hoe is het met jou vandaag :thumbup: :thumbdown: :thumbup: nog kwalen :sick: :zzz: :wall: (oftewel, misselijk, moe, sjacho,…)

Han, het is DONDERDAG vandaag

:dance: :dance: :inlove: :dance: :dance: is je moesje al foetsie :thumbup:

:-*

Goeeeeeeeede morgen sweetys ik was gisteren ineens weg maar ik ging uit als verrassing. Om half 11 staat ineens een vriendin van mij hier op de stoep kom dees we gaan naar de camping waam M verblijft. mijn vriendin heeft een dochtertje maar omdat ze is gescheiden zit dat dochtertje soms bij mijn vriendin en dan weer bij papa. en nu is ze dus bij papa en zitten ze op de camping. Nadine en M zijn vriendinnetjes en schelen net 2 maanden. Dus wij op naar de camping en gisteren om 20:00 waren we pas thuis. was kei gezellig

Wauw Tassie, een circus :shock: :mrgreen: :shock:

heb jij ook circusdingen gedaan dan :shock: en wat deed je man dan?? En doet ie nog steeds circus-dingen en,…en,…en,…

vertel vertel vertel :oops:

Hey Dees, wat leuk, een verrassingsuitje :inlove: gezellie!

en nu mijn reacties op iedereen

Ukkie heel veel suc6 en jou tijd komt ook snel meis :kaars: :kaars:

MMeke er is vaak veel verborgen leed veel mensen denken niet vaak terug aan hun :vlinder: of :**: en gaan gewoon vrolijk verder als of er niets aan de hand is.

Hanneke whooot babyboom is zoooooo cool ik kijk er altijd naar vind het zo leuk maar heb gewoon het lef niet om me aan zoiets op te geven.

Verder ben ik het kwijt :oops:

Of ik “kwalen” heb ja de wc is mijn vriend en ik heb zoooooooooo zin in snoepen alleen maar zoet zoet zoet en mijn emobuien beginnen ook op te komen :cry: Gistere avond naar Andre rieu gekeken en heb zo’n 9x traatjes moeten weg vegen

MM hij was acrobaat :slight_smile: met een groep samen de sahara boys :slight_smile: heten het toen :slight_smile:

nee ik heb foto’s gemaakt popcorn verkopen etc dat soort dingen was een leuke tijd heb echt genoten :slight_smile: echt apart iets vind ik :slight_smile:

ach ja :slight_smile:

Whoew Tasje het circus is wel heeeeeel cool :smiley: Wij gaan van de zomer naar het circus dat is een circus voor en door kinderen. Het jongste kind daar was 6 jaar (2 jaar geleden) en heb zo hard gelachen om dat kleine ventje.