Bietboerke, Meerminneke of Kruikenzeikertje, allemaal welkom

neeeeeeeeeee das wel heeeeeeel erg vroeg he :stuck_out_tongue: ze is vandaag net 1,5

Ik ga tafel dekken en eten Tot straks allemaal.

@ukkie27 wrote:

Maar Nadine probeert niet zwanger te worden hoop ik :stuck_out_tongue:

whoehahahahaah dus is ukske tóch de slimste :mrgreen: mét stip :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Han, wat ben je stil :silenced: alles ok :eh:

:-* :-* :-*

Meelezers. :silenced: Morgen! :-*

Ow ja, da’s waar ook :silenced: :doh: :silenced:

Ukske, waarover ben je een scriptie aan het schrijven? En je werkt ook al? Vertel, vertel :clap:

Pfff, net terug van de dierenarts en de keuken en hal kunnen boenen. Het leek hier wel een slachthuis :shock: Gelukkig viel het mee. Een van de katten had een scheurtje bij z’n teennagel, maar wat kan dat bloeden zeg. Zometeen mag hij met zijn pootje in de soda.

Mamerijntje, ik werk inderdaad 4 dagen in de week en studeer daarnaast. Scriptie is al anderhalf jaar het laatste wat ik nog moet :oops: Heb nu een weekje vakantie om mijn scriptie te schrijven want wil geen boete. Ik ga hier alleen niet teveel neerzetten, want probeer hier nog anoniem te blijven :wink: Ik zal je morgen wel even een pb sturen :slight_smile:

OK Uks, snaput. Scriptie schrijven als laatste loodje is vre-se-lijk :wall: weet er alles van, maar da’s lang geleej 8)

dees eetse :slight_smile:

Nou ik had beloofd wat te vertellen over mijn bevallingen

Zal ik maar stap voor stap beginnen :slight_smile:

Mijn oudste Ik was 18 toen ik zwanger werd , trouwde en beviel.

Bevalling begon snachts vliezen braken, verloskundige gebeld vroeg ze me of ik niet in me broek had geplast gek mens hihihi mijn antwoord plas kan ik ophouden dit niet !!! op naar het ziekenhuis weeën weg .

daarna kwamen de weeën weer op gang hartslag van de baby viel weg had het dus benauwd afijn na 16 uur weeën werd er met het persen een knip gezet en de vacuüm aangesloten en toen werd mijn oudste geboren ! op 12 dec 1990 , erna was er veel bloedverlies ik moest persen voor de placenta maar een hele golf bloed kwam over de verlos heen , hup een injectie in me been en nou ja de rest is te onsmakelijk om neer te zetten maar ik was er zowat bijna niet meer . :frowning:

3 liter bloed weg ruim , heb infuus gehad met bloed . laila was een al gezondheid 3380 gram :slight_smile: 49 cm

2de dochter :

smiddags weeën die weg zakte dan lekker slapen … moest de volgende dag naar de gyno controle ( liep daar ivm met bevalling van me oudste en was zwanger door clomid )

controle afspraak weeen in de wachtkamer opvangen, mocht ik naar binnen hoe gaat het ? uhhh ja heb weeën ow ?? ff kijken hmmmmm ja je hebt 4 cm maar ik stuur je naar huis is druk nu hier kom maar terug als ze om de 3 minuten komen … 3 uur later terug . daarna bevallen ging vlot zonder problemen :slight_smile: geen pijnstilling net als de 1ste keer . mooi meisje 3690 lengte 50 cm hup vlug een python injectie voor het bloeden en toen genieten :slight_smile:

3de dochter weer zwager via clomid ( tweeling) helaas een verdwijnende 2ling zoals ze het noemen in het Engels vanishing twin. Opname geweest omdat ik zo ziek en misselijk was . bevalling werd ingeleid wegens Bekkeninstabiliteit en vermoeden op marfan syndroom .

15 januari opname inbrengen gel erg pijnlijke weeën bekken scheurde van elkaar zo,n pijn . kon niet meer lopen paniek !! me partner mijn eigen gyno uit spreekuur gelukt . Komt boos binnen ( waren co,s die bezig waren) dat er toch echt met dikke koeienletters pijnbestrijding stond ze dachten dat het wel los liep die hebben een veeg uit de pan gehad . mijn god wad had ik een pijn kreeg een prik in me been en weg was ik bevalling was gestaakt verder volgende ochtend zouden we verder gaan met ene ruggenprik . kreeg een kamer alleen samen met manneke en nog een shot met een ctg continu. bleek nogal stoned te zijn heb ik begrepen hahaha

volgende ochtend 9 uur ruggenprik gezet vliezen gebroken infuus aan en opvoeren ik voelde helemaal niks !!! heb nog even geslapen en 3 uur later VO mocht gaan persen ging snel en daar was dochter nummer 3 3420 48 cm lang. Kon er na niet lopen want had een spinaal gehad i.p.v. epidurale vandaar dat ik niks meer kon …

Toen wilde ik graag nummer 4 en ie diende pas 4 jaar later aan weer clomid gebruikt en zwanger deze keer van een Jongen onze 1ste zoon .

zwangerschap verliep zwaar had veel klachten kon weinig en nog steeds wisten we niet zeker wat ik had . Op de 20 weken echo kwam te zien dat er een nier vergroot was :frowning: weg onbezorgde zwangerschap :frowning: veel echo’s gehad hij bleek ook nog eens erg groot te zijn voor de zwangerschap diabetes net op randje elke keer

Ook nu werd ik weer ingeleid weer een ruggenprik alleen deze keer ging het giga fout :frowning: 7 x geprikt 7 gaten in me rug te veel ruggenmerg vloeistof afgelopen maar zetten lukte niet kreeg gekke beenpijn en stuip trekkingen in me been . terug naar de verloskamer met een giga hoofdpijn een shot in me been en zelf bevallen ik heb me leeg gespuugd vliezen werden gebroken 4 cm ontsluiting 15 minuten later VO dat kan niet !!! uhhhh ja wel mocht mee persen en zo werd mijn zoon geboren . ik kon niet genieten van hem kon niet opstaan lopen niks heb 4 weken plat gelegen en bloed terug spuiten was te gevaarlijk voor me . Niertje is uiteindelijk in orde gekomen . geboorte gewicht 4010 lengte 48 cm

Op naar nummer 5 deze kwam 6 jaar later .

weer aan de clomid ook hier strikte controle ivm met niertjes .

moeilijke zwagerschap ( inmiddels bekend dat ik eds heb ) veel migraine gehad elke week veel ziek en veel schouder pijn ook .

28 weken weeën rustig aan doen verplicht 34 weken weeën en weeën ontsluiting 2 cm kan elk moment beginnen ik was dood op van de migraine en misselijk en ziek .

36 weken 6 dagen ik word ingeleid heb weeën baarmoedermond totaal verstreken 3-4 cm ontsluiting ruggenprik word gezet deze keer gaat goed alleen heb ik een erge bijwerking op de vloeistof in het kort hield amper een bloeddruk over paniek en me man dacht dat ik dood ging want ik was elke keer weg bloeddruk 46 over 21 is amper nog een druk na 2 uur was ik stabiel genoeg om naar de verloskamer te gaan en daar lag ik net begon het weer … eenheden van de medicatie naar beneden en ik misselijk en spugen omdat het te druk was werd de pomp pas laat aangezet 17.00 VO kon amper persen zo zwak was ik en moe en misselijk en rillen en trillen ik had een CO die uhh zei hou maar op schei maar uit dat is geen persen en jij hebt geen persweeën en verdween weer oeee wat was ik boos een leerling bleef bij me en die heb ik weg gestuurd en gezegd jij gaat nu iemand halen of je gaat wat beleven , toen kwam er een verlos binnen een gouden dame !! met de co op der hielen en die zei weer van das niks bla bla en die werd letterlijk op zij gegooid en zei tegen mij na een blik op de ctg nu hier persen pers me vinger maar weg maak je kwaad .

ik hoorde de hartslag weg vallen en ik schrok en zei ook en ze zei me nu door persen en trok alle draden van de ctg los mocht niet eens pauze nemen en daar was die dan een mooie kleine jonge van 47 c maar wel ff 4015 schoon aan de haak hij mocht niet naar huis omdat hij prematuur was 1 dag en bloedsuikers waren niet in orde , na de bevalling knapte ik op en na 2 uurtjes was ik een ander mens :slight_smile:

Nummer 6 ook door middel van clomid zwanger zwangerschap liep redelijk veel misselijk viel veel af en had heel veel last van mijn schouder ontstekingen ik heb heel wat nachten en dagen op ijspakken doorgebracht

5 dec uitgerekend daarna zou ik ingeleid worden op 21 november helaas besloot onze jongste dame daar niet op te wachten :slight_smile:

smiddags braken de vliezen ik had al weken last van weeën en de laatste week en controle had ik een verstreken BM mond en 2 cm ontsluiting .

om 17.00 uur ware we in het ziekenhuis om 19.00 uur had ik mijn ruggenprik te pakken deze keer ging alles goed :slight_smile:

20.30 uur 4-5 cm en infuus gaat verder open 30 minuten later ik moet persen me ma zegt kan niet je hebt pas 4 cm ik zeg ja moet toch echt Gyno komt binnen en gaat lachen jij hebt die prik niet nodig gehad gaat kijken VO in een half uur :slight_smile: me ma zegt kan dat wel zo snel ja hoor zegt ze uw dochter staat bekend als een snelle ontsluiter :wink: maar de persweeën zijn niet sterk genoeg dus ik mag zachtjes mee persen en de infuus word hoger gezet 22.00 weeën blijven het zelfde ik maak lol en druk soms mee is goed te doen .

23.15 komt een verlos kijken naar me en ik zeg dit schiet niet op zo nee zegt ze dus ik zeg mag ik niet proef mee persen … ja maar persen met zulke weeën op een ruggenprik is ja moeilijk maar vooruit . nou ik pers mee het is inmiddels 23.35 en hoofd staat na de 1 ste perswee woooooo da gaat te snel mag niks meer doen alles ging zowat vanzelf nog een kleine perswee en daar is onze mooie dochter :slight_smile: tijd 23.40 vlug een extra middel weer voor het bloeden maar dat deed ik al … dus extra deze keer voel ik toch niks van ruggenprik stond nog aan :slight_smile:

placenta kwam vrij snel en daarna uitrusten en geniete :slight_smile: achteraf had ik dus uren er voor om 21.00 kunnen bevallen datum 20-11 48 cm en ze woog 3710 :slight_smile:

Zo hehe een hele lap tekst hihihi kan ook niet anders met zoveel kids e nu hopen op een volgende wonder

Goedemorgen!!! :inlove: Alles ligt hier nog op 1 oor, behalve ondergetekende, die was uiteraaaaaaaaaaaaaaard weer om half zes wakker. :twisted: Maar goed, dan kan ik wel mooi een beetje reageren op de theetantes hier! :mrgreen:

Ehmmmmmm waar te beginnen???

Natas: Wow, jij hebt ook heftige bevallingen achter de rug zeg! Heb jij na die eerste fluxus nog opnieuw veel bloed verloren? Voor mij interessant, want ik ben na de fluxus bij Isabelle er toch wel heel erg rekening mee aan het houden dat het opnieuw gaat gebeuren, maar zoals ik het bij jou nu lees, hoeft dat dus niet? :think: :pray:

Ukkie, oeioei, mja, katjes kunnen fiks bloeden ja! Gelukkig is het verder niets ernstigs! :hug: Hoe gaat je scriptie nu? Al bijna klaar?

Dan nog over moeders… MAN!!! Robyn dikke tranen gistermiddag. Ze had zich er zo op verheugd. :frowning: Al begin 2012 dat mijn moeder haar beloofde op 2 mei met haar naar een Reis Door De Mens te gaan. Dan is het 1 dag tevoren, en blijkt dat ze gewoon echt NIETS geregeld heeft! :evil: En als dat nu eens een keertje gebeurde, dat ze de kids teleurstelt, nee, het is gewoon bijna elke keer! Zo gingen de meiden er eind februari logeren. Week tevoren was mijn moeder veel te ziek om te gaan werken, dus ik heb dagelijks gebeld die week, om te horen hoe het ging, en of ze zeker wist dat ze twee jonge kids aan kon. Ik bedoel op die lapzwans van een stiefvader van me, hoeft ze niet te rekenen. Die zit OF te bellen naar zijn vrienden en familie in Nigeria, waar hij vandaan komt, OF hij is de hort op om te werken of te handelen in auto-onderdelen, of wat voor onzin dan ook. :x Ik de dag tevoren nog weeeeeeeeer gevraagd, weet je zeker dat je fit genoeg bent? Ja hoor, fit genoeg. Dus kids daarheen gebracht. Zouden er vier dagen blijven. Belt ze ons de volgende ochtend uit bed, of we ze alsjeblieft willen komen halen, want ze is toch weer ziek, en het is toch wel heel zwaar! :evil: :twisted: :evil: En nu dus weer dit… Ik word er zooooooooooooooooo boos van! De jongste krijgt er niets van mee nog, maar Robyn is elke keer zich aan het verheugen op haar uitstapjes met omi, want haar omi is zo ongeveer haar alles, en elke keer wordt ze zo verschrikkelijk teleurgesteld… :cry: En wie mag dan weer de scherven opruimen en lijmen??? Juist ja! Nu gaan ze vandaag een dagje Rotterdam doen, met bezoek aan de Euromast, een rondvaart, en een shoppingtripje, en een etentje, geloof ik. Zal mij benieuwen vanavond als ze thuis komen… :roll:

Is het al donderdag??? Dan gaat ze weer weg… 8) :lol: :wink: Ik hou heel veel van mijn moesje, maar sóms!!! :wall:

Goedemorgen dames .

ow han :hug: :hug: :hug: :hug: nee dat is niet leuk ik kan daar byzonder slecht tegen hoor gelukkig heb ik daar hier geen last van :slight_smile: maar uhhhh ja das moeilijk oplossen .

fluxus na de partus kan voorkomen worden door na de bevalling een injectie te krijgen of je infuus word nog ff om hoog gegooid hahahah dit zorgt er voor dat je baarmoeder extra gaan samen knijpen en het bloedvat wat openblijft dicht zal gaan .

nou moet ik wel zeggen dat bij de 1ste keer dat niet gelijk gebeurde vandaar ook de paniek laat ik het zo zeggen waar eerst me baby zat zat nu de hand van mijn verloskundige aan de binnen kant van me buik te drukken op de ader en aan de buiten kant ook OK stond al klaar maar alles ging zo snel …

hierna na andere bevallingen is er gelijk goed opgetreden door gelijk na de geboorte het toe te dienen en dat gaat goed . want met geboorte van Me zoontje ik heb er nog een foto van staat de verlos met getuite lippen want uhhh het gutste der weer uit … en ik hoorde het er ook zeggen sorry meid je moet nog ff weeën opvangen

nog paar van krimo

Goede morgen meiden Vanochtend vroeg wakker misselijk en gevoelige ( . ) ( . )

Tasje wat een mooie kinders heb je zeg Maar wat een bevallings verhalen ik heb zelf 1,5 liter verloren.

MMeke hoe is het bij jou

Hanneke en hoe is het nu?

Ukkie hoop dat het voor jou ook snel beter gaat

Ha iedereen vroeg wakker hier vandaag :mrgreen:

Han :hug: hopelijk gaat het vandaag goed met omi en Robyn :mrgreen: :mrgreen:

Dees, klinkt als,… :silenced:

Tas, mijn god, wat een verhalen. Mooie foto’s overigens en heul mooie kindjes :inlove: :inlove: :inlove:

Hugo en ik gaan zo ontbijten bij de Hema met een paar vriendinnen en kids :stuck_out_tongue: gezellig shoppen daarna en dan kom ik weer bijkletsen :-* :-* :-*

Laterrrrrrr :dance: :dance: :dance:

MM waar klinkt het na

Oehhhh klinkt goed Deeske! :pray: :pray: :pray:

MMeke, veel plezier vandaag! :mrgreen: :-*

Natas, wat een schitterende kroost! :inlove:

Als het goed is staat er in mijn dossier ook met koeienletters dat ik een grote fluxus heb gehad, dus die spuit zal ik ook wel krijgen, als het goed is. Ga het in ieder geval nog een keer extra bespreken met de gyn! Bij mij werd inderdaad ook een complete vuist naar binnengewerkt, en op de OK is de placenta er met de hand uit geschept, waarna ik een speciale ballonkatheter ingebracht kreeg, plus 10 meter (!!!) gaas, dat van binnenuit de baarmoeder opvulde, en door die druk het bloeden gestelpt werd. Paar dagen later mocht dat er weer uit, en was het vloeien nagenoeg gestopt. Nog een week nagevloeid, en toen was het klaar, dat is dan wel weer een voordeel. Nadeel is dat de baarmoeder nog een poos kunstmatig uitgerekt blijft, en het dus langer duurt voordat die weer zijn normale formaat aanneemt.

Robyn en omi zijn de deur uit. Zal mij benieuwen, want mijn moeder en dochter schijnen ineens niet meer te weten hoe ze bij het station moeten komen… :doh:

WAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!

:inlove: :inlove: :inlove:

Een paar maanden geleden kwam er een oproep langs voor de nieuwe serie van Babyboom, en in een vlaag van verstandsverbijstering hebben wij ons opgegeven. :shifty:

Afgelopen zondag heb ik ze gemaild dat we weer zwanger zijn, en op 10 mei een intake hebben bij de gyn.

Nu belden ze net, dat ze heel misschien mee gaan!!! :mrgreen:

Ik moest al allerlei vragen beantwoorden over ons gezin, en hoe alles hier reilt en zeilt, en of we het de kids al verteld hebben, en of we extra rekening houden met Maarten’s autistische stoornis, en hoe we dat dan doen, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts…

Ohhhhhhhh ik ben helemaal hyper, en zit te trillen als een rietje!!! :mrgreen:

JEUHTJE HAN :shock: :shock: :shock: :shock: straks hebben we hier een BN’er in ons kluppie zitten :shock: :shock: :shock:

OMG dan ga je ze toch wel UITGEBREID vertellen over de geweldige steun die wij hier zijn hè! :wink: :stuck_out_tongue: :wink:

Dat je dat wil jôh, met je hele hebben en houwe op tvoehhh lijkt me heel leuk als alles goed gaat, maar … :silenced: :silenced: :silenced: vul zelf maar in … ach, ik ben natuurlijk gewoon ernstig jaloers :oops:

Dees, klinkt natuurlijk naar zwangerschapskwalen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:wall: :doh: :wall: :cry: :cry: :cry: kwam net een tante van hub tegen, stapt heel enthousiast van de fiets af en begint te ratelen over huis enzoverderenzovoort. Vraagt ze ook én hoe is het met je, met de baby :shock: :wall: :doh: :cry: :cry: :cry:

Arme mens kan er niks aan doen, maar had toch wel verwacht van hub dat ie het tegen zijn ouders had gezegdok ok, zwaar bejaard, doof en half blind en ma inmiddels behoorlijk dement, maar pa doet het nog bestzodat dit ook verder de familie in zou gaan :wall: :cry: :cry: :cry:

Ben meteen weer helemaal van mijn stuk en verdrietig. Bah :cry:

Hè jakkes… :hug: :hug: :hug: :kaars: :**: :kaars:

En nee, ik wil ook niet met mn hele hebben en houwen op tv, maar we hebben wèl een speciaal verhaal, met ons gezin… Een verhaal dat verteld mag worden, en waar anderen zich misschien in kunnen herkennen, en er lering uit kunnen trekken, of juist kracht en positiviteit…

Han, da’s nobel :inlove: :clap: :inlove: en inderdaad, als je het zo bekijkt, hulde :clap: :clap: :clap:

Ben heul benieuwd of ze mee gaan de 10e :inlove:

hahaihihi dan ben je niet meer anoniem zeg maar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: