Beval-opschep-topic.....

Mijn bevalling… ingeleid… de vrijdag een veter om de boel te verweken… En de zaterdag dan aan t infuus… om 08.40 infuus erin… om 12.22 was Kaylee er. Ik weet van de hele bevalling weinig meer, het meeste wat ik weet weet ik van mijn vriend. Ik zou t zo overdoen, maar dan liefst wel een week of 6 later :wink:

Oke hoop voor jouw Wola!





De hel bij Stijn

Stijn, 4 weken voor tijd de vliezen gebroken, 3 weken voor tijd in gaan leiden. 3 dagen gelinleiding, Daarna 7 uur gekrijst van de pijn uiteindelijk s’ochtend een ruggeprik. (2 cm al toen…) tegen de middag moest ik persen, maar dat kon niet, een UUR!!! later controleerde men pas, en ohja, toch geheel ontsloten… :evil: Na anderhalf uur persen een knip van 7 cm, Stijn heel eventjes geknuffeld want de placenta wilde niet komen. Die is er na 2 liter bloedverlies en een uur persen en duwen alsnog uitgekomen gelukkig. Daarna wederom een uur op de hechtingen moeten wachten…De rest van die week in het ziekenhuis moeten blijven ivm die gebroken vliezen en continu heibel met de verpleging over de bv…kortom hoe het niet moet…

Het enige positieve aan die hele bevaling was het resultaat :inlove:



Dan Lieke;



Na 3 keer vals alarm toch doorzettende weeen, maar de vk niet meer durven bellen, het zal maar weer vals zijn tenslotte. Na 3 uur toch maar weer gebeld, nog een half uurtje 4 persween op moeten vangen en toen was ze er en had de spullen klaar… Je mag nu meepersen en je hebt een dochter in 1 zin, en de placenta kwam met de volgende perswee… Daarna heerlijk met Lieke gefrutseld en gefiemeld wel een uur lang, want lekker thuis en die ene hechting ach die kon wel wachten. zo wil ik er idd nog wel 10…





Dus Wola, je zult er nog een keer voor moeten gaan :wink:

Zooooooooooooooooo leuk om te lezen dit!!

Dames kort of lang je mag altijd trots zijn op jeaelf!

Mannen doen het ons nog steeds niet na…een kind baren



En als ze het zouden kunnen zou ieder gezin uit papa mama en 1 kind bestaan :mrgreen:





En weet je hoe snel of kort het ook is…we doen het vaalk maar wat graag nog een keer :inlove:

(als wij voor een 3e zouden gaan mag ik alleen geen rokken aan op het end anders ligt het straks tussen mijn gaspedaal… :roll: )



Enuh goeie die van de dikke van dale :mrgreen: :wink:

whahaha jou spoiler Sas klopt echt hoor!!

Echt een leuk toppic.



Hier ook een snelle bevalling gehad.

Ik lag al in het ziekenhuis omdat met 35 weken de vliezen braken. Om 11 uur s’avonds kreeg ik voor het eerst weeën. Om 01:00 uur heb ik mijn vriend thuis op gebeld dat hij moest komen. Om 03:30 had ik persweeën (ze was nog niet ingedaald) en om 04:02 uur lag er een warm meisje op mijn buik. :inlove: Die persweeën waren echt een eitje. Het enige nadeel was dat ik doordat het zo snel ging allemaal wel goed uitgescheurd ben en tevens er een knip geplaatst is. Het zitten was daarna wat minder prettig. :shock:



Zo wil ik de volgende bevalling ook wel, alleen dan wel rond de uitgerekende datum :wink:



5 uurtjes dus. Voor een eerste bevalling vind ik dat netjes. Nou moet ik natuurlijk wel zeggen dat ze klein was door de vroeggeboorte.

Van Nerine weet ik het niet meer zo heel goed…weet dat het 4 uurtjes duurde. Weeën waren goed op te vangen en heb veel onder de douche gezeten. En toen de vlk kwam om te toucheren kon ik gelijk gaan persen…wilde op de kruk bevallen, maar daar was geen tijd meer voor.

Was echt een super bevalling!!! :inlove: Nerine werd geboren terwijl de kraamhulp beneden voor de deur stond…te laat. :mrgreen:



En van Julin en Jokkum…ben op dinsdagochtend om 09.30 aan het infuus gelegd nadat de gyn om 09.00 m’n vliezen had gebroken. Maar ook zonder infuus voelde ik het al trekken in m’n rug. Het infuus werd elke 5 minuten opgevoerd. Om 12.45 kwam de gyn toucheren, vroeg of ik wat wilde eten en ging weer weg. Toen ben ik onder de douche gezet, maar kwam daar na 10 minuten alweer onderuit…het was niet te houden. Om 13.30 kwam de gyn weer en had ik volledige ontsluiting. En toen mocht ik dus persen…dat valt niet mee als je je niet bol kan maken omdat je kiddies in de weg zitten. :mrgreen: En Julin was een sterrekijkertje dus die werd pas om 14.08 geboren.



Toen mocht ik ff genieten van m’n mup terwijl ik weer getoucheerd werd(AUW!)…konden ze niet voelen hoe Jokkum lag(3 mannen getoucheerd he :? ) dus echoapparaat erbij…en Jokkum lag goed. Julin werd weggehaald, de gyn duwde een beetje op m’n buik zodat Jokkum goed voor het geboortekanaal kwam te liggen…1x persen voor zijn hoofdje en ik wilde een 2de keer persen en hij was er al. :inlove: Dat was om 14.23.



Ja, zelfs een tweelingbevalling zou ik zo weer doen…een ervaring die ik nooit zal vergeten…echt super!!!



Zwanger zijn is NIET mijn hobby, maar bevallen wel hoor. :lol:

Het was een drama hihi Ik werd ingeleid, had enorm heftige weeen en haast geen ontsluiting. Om 9.15 uur begonnen en om 16.30 uur konden eindelijk mn vliezen gebroken worden. Toen begon het pas echt en ik lag als een plank in bed. Ik heb echt aan die zijsteunen van dat bed gehangen hahaha een dikke week spierpijn gehad in mn bovenarmen daarvan. Ik kreeg een ruggeprik omdat ik dit niet ging volhouden. Daarna zelfs lekker geslapen en gewacht op volledige ontsluiting. Na kort persen was ze er eindelijk. Een minischeurtje en ik was niet echt moe. Ik liep na een paar dagen alweer vrolijk door huis, heb zelf de boodschappen gedaan voor mn verjaardag (1 week later).



Zou ik het weer doen?? JAaaaaaaaaaa! Ik ben zeer tevreden over het eindresultaat :wink: :mrgreen:

In het kort:



Bij Ruben verloor ik rond 17.00 de slijmprop. 18.00 waren we in het z’huis. 19.00 begonnen de weeen (had toen al een centimeter of 3/4 te pakken). Vanaf 22.30 persen en meneer is om 23.56 geboren, in onvolkomen stuit met wat hulp van de gyn, weeenstimulatie en een knip.



Minke: 23.15 braken de vliezen (het “oog” was net begonnen :mrgreen: ) en bleek er meconium in het vruchtwater te zitten. Z’huis gebeld dat we kwamen (nog geen wee te bekennen). Daar waren we rond 23.40. Tegen middernacht begonnen de weeen (zonder enig merkbare wee al een cm of 6 :shock: ) en mevrouw is na 1 geweldige perswee om 01.10 geboren net als haar broertje in stuit. De gyn had nog net tijd om zijn jas uit te doen :lol: .



We zijn heel benieuwd wat onze 3e bevalling gaat brengen. In elk geval voor de verandering eens een kind dat met het hoofd eerst gaat komen :mrgreen:

Hoi,

Ik kijk terug op de bevalling net of het een mooie droom was…

Voor mijn gevoel ben ik smiddags om 1500u begonnen(hmmm te zien aan mijn kokgedrag die dag toch iets eerder)



Geplaatst: 10 Mrt 2006 14:30 Onderwerp:



Hoi,
Schoonmoeder is even geweest... Huis is gestofzuigd en de was is omgezet.... En af en toe een stevige kramp/wee..... Ze nemen wel in kracht toe maar ik moet maar eens gaan timen ofzo.....
Mijn moeder net aan de telefoon gehad want die moeten vanavond naar een verjaardag (heel ver weg) en ik heb ze maar verteld dat ik bezig ben een beetje... Ze gaat dus niet naar die verjaardag....

Komt er weer een, auwie en is weer weg.....

Ga zo jeroen maar bellen, dan heb hij ook vroeg weekend en ik vind het wel fijn dat er iemand is waar ik tegen kan praten....

Groetjes babylover
_________________

Maar na dit berichtje was ik niet meer in staat om wat te schrijven en Veron is om 2034 geboren....

Een top-bevalling, lekker thuis boven op bed......
En een super verloskundige en kraamhulp en Jeroen en ik waren een echt team....

gr patricia

Ik ben 's-morgens om 9 uur aan het infuus gelegd (inleiding), half 10 eerste wee. Tot een uur of 12 vond ik ze prima op te vangen, ik dacht: nou dat valt me nog wel mee die weeen! Ik had het nog niet gedacht of ze gingen toch wel erg zeer doen en moest me heel erg concentreren.

Maar had om half 5 's-middags al volledige ontsluiting! (vond ik vrij snel, al had ik eigenlijk geen besef van tijd hoor, maar het is naar mijn idee omgevlogen!).

Het was dat Ilja niet door m’n bekken bleek te passen, dus het is een ks geworden. Maar als het geen ks geworden was, dan had ik teruggekeken op een modelbevalling! :wink: (zeker omdat ik van tevoren doodsbang ervoor was! :shifty: Maar het is me redelijk ‘meegevallen’!)

Ik denk dat elke vrouw die een kind heeft gebaard mag opscheppen en zeer trots opzichzelf mag zijn.



Bij Guusje begon het om 19.00 met weeen om de drie minuten om tien uur kwam de vk en had ik 4 cm. Toen ging ik naast het bed staan en kreeg een wee van drie kwartier verloor ongeveer vier liter zweet en riep oehoe daar komt ze. Kon nog net op het bed springen anders was ze op het laminaat geboren…



En om nog even stoer te doen; na een half uur lag ik in de ambu om naar het zh te gaan want ze hebben me zo ongeveer weer helemaal in vorm moeten hechten.

En nu nog meer opscheppen; na vijf dagen ben ik met de kraamverzorgster naar de stad gewandeld om taart te eten.

Achteraf appeltje-eitje…Roep ook nog steeds dat ik liever beval dan zwanger ben (vind het zwanger zijn niet zo fijn, pijntjes enzo…).



Voor het hele bevallingsverhaal, klik hiero..

Bevallen :dance: :dance: :dance: Kan niet wachten tot ik weer mag. Vond het prachtig, maar heb dan ook een bevalling uit het boekje gehad.

Geen overmatige pijn, weeën zijn altijd wel iets gevoelig :mrgreen:

Heb de hele zondag gedacht dat ik wat krampen had. toen 's avonds die krampen aanhielden toch maar eens geklokt. Om de vijf minuten. Lijkt toch wel serieus te zijn. Om drie uur vk gebeld, of ze moest komen. Nee hoor, gaat nog best hier.

Om vijf uur, oei nu gaat het snel. Vk gebeld, was er om half zes, 8 cm ontsluiting. Zes uur volledig en om twee minuten voor zeven bevallen. Mooi vroeg in de ochtend, kon gelijk iedereen op bezoek komen :lol: :lol: Heerlijk!!

De bevalling bij Noa Faye( vandaag 8 maanden geleden trouwens)ging heel langzaam…



Ik had donderdagnacht al veel weeen en bleef heel de vrijdag ondanks de heftige ween op 3 cm ontsluiting steken…



Om half 8 s avonds werd dus ook besloten dat ik naar het ziekenhuis moest omdat de kinderen en de oppas teveel onrust gaven waardoor de bevalling niet opschoot…





In het zkh werden de vliezen gebroken en ben ik in 50 minuten van 3 naar 10 cm gegaan…



Behoorlijk heftige weeen die ik samen met mijn man en de vk wegpufte…Er zat geen pauze tussen



Daarna persen…5 minuten ofzo en daar was ze dan…

Ik weet nog iedere minuut van mn bevalling en alles daarna,dat heb ik bij de andere kindjes niet gehad,ZEKER net na de geboorte ben ik van hun veel kwijt…



De verloskundige vond mijn man en mij ook een geweldig team,we leken samewn wel EEN zei ze en we hebben het ook grotendeels samengedaan…



Ze vond het heel mooi om te zien hoe wij het deden en had dat nog niet eerder gezien…



Dat vond ik het mooiste compliment ooit,want zo voelde het voor mij namelijk ook :inlove:



Mijn hele bevallingsverhaal staat hier ergens op het forum,dit is gewoon een hele korte versie :mrgreen:



Maar al mijn bevallingen heb ik niet als erg pijnlijk of vervelend ervaren,ik krijg ze schijnbaar altijd cadeau zoals de vk zei…



Zelfs mijn 2 tien ponders.

Hier ging het echt precies volgens het boekje. Had wel rugweeën, maar mijn man duwde die weg (nou ja, weg…). Ik was bovendien heel relaxt door alle endorfines.

Toen de VK zei dat ze het hoofdje al zag, was ik helemaal verbaasd dat het zo makkelijk ging.



Het laatste stuk van de ontsluiting was geen lolletje, hoewel dat alweer een stuk makkelijker zou zijn geweest als ik niet in mijn hoofd had gehad dat het nog heel lang ging duren. Als ik geweten had dat het de laatste centimeters waren, was ik relaxter geweest.

Maar alles bij elkaar dus heel goed te doen. Zou het zo weer doen, net als de zwangerschap.

Ok, dan ook even opscheppen over mijn bevalling.



Ik denk dat ik hier degene ben die de meeste scheldwoorden uitgekraamd heeft, het hardst tegen de verpleegster heeft geschreeuwd en het langst op een ruggeprik heeft moeten wachten :mrgreen:



(maar eigenlijk was het helemaal niet grappig)

:lol: nee maar als je het zo opschrijft best wel :lol:



8)

leuk topic. Leuk om te lezen hoe het ook kan. Ik hoop in maart of april hier ook iets leuks neer te kunnen zetten. Want over de eerste :silenced: Ik riep toen tijdens mijn zwangerschap al: liever 9 maanden goed voelen en een rotbevalling dan andersom. Had ik misschien niet moeten zeggen… :wink:

@Mar10e wrote:

Ok, dan ook even opscheppen over mijn bevalling.



Ik denk dat ik hier degene ben die de meeste scheldwoorden uitgekraamd heeft, het hardst tegen de verpleegster heeft geschreeuwd en het langst op een ruggeprik heeft moeten wachten :mrgreen:



(maar eigenlijk was het helemaal niet grappig)




ok dan heb jij het hardst tegen de verpleegster geschreeuwd

( die hebben trouwens ook wat te verduren soms)

maar dan win ik toch echt het schreeuwen met de meeste decibels

ik was te horen aan de anderen kant van de etage :oops:

Ik weet zeker dat ik het vaakst op de rode knop heb gedruk!!! :wink: