Beval-opschep-topic.....

  1. Nav het kindjes opscheptopic van Marlous. :stuck_out_tongue:

    Hier dus weinig op te scheppen over Bregtje* nu ja behalve dan dat ze het allermooiste kindje van het Westelijk Halfrond minstens is :wink: maar wel over het bevallen.



    Boven verwachting, totaal ‘makkelijke’ bevalling, super relaxt, top verloskundige, manlief wist precies wat ie moest doen (vooral weinig tot niets en alleen meteen direct drinken aangeven als ik ‘orders’ gaf :o ), en snellllllllll!

    Vanaf 23.00 een beetje weeën, pas tegen een uurtje of 1 in de nacht wat serieuser ‘werk’ en om 7.55 na een persweetje of 3/4 was madammeke geboren! :mrgreen: :inlove:

    En nog altijd dat supergevoel over de bevalling, zo kan ik er wel 10 per jaar doen 8)



    lichamelijk dan natuurlijk, geestelijk willen we er nooit weer zo een ‘nasleep’



    Wie is er nog meer zo heppie en heeft er nog meer zo’n topervaring? :smiley:

ik hoop en :pray: dat je een bevalling snel weer zo “makkelijk” mee mag maken :-*



over de mijne houd ik wijselijk mn mond :silenced:

Ik het tegenovergestelde van Heksje waarschijnlijk maar hou ook wijselijk mijn mond :silenced:

Ik schreeuwde het die nacht hier op KOK van de daken in mijn hyperbui :mrgreen: dus betwijfel of er nog iemand is die niet weet hoe ik bevallen ben :roll:



Enuh Rhi
bij Renzo had ik dat ook wat jij bij Bregtje* had
paar uurtjes puffen
ff persen
voila


Dus dat belooft wat dan voor het bevallen van het Brusje van Bregtje* :eh:



8)

Ik had een bevalling met alles erop en eraan
 kan ook niet iedereen zeggen!!!



en dat is maar beter ook!!!



Ingeleid, knip, beenweeën :evil: vacuumpomp en tang


hier vergelijkbaar met Rhiannon. Ik lag in bed, om 23.55 dacht ik, he, ik voel iets dat regelmatig terugkomt
 Om 00.30 uur zat ik op weeen om de 3 minuten. Tegen 5 uur werd het pas pijnlijk, dus in bad gegaan enzo.

Om 6 uur was de VK weer terug, had 8 cm ontsluiting, ze ging de vliezen breken.

Vanaf dat moment rugweeen, die niet fijn waren, maar ook niet zo erg dat ik het niet vol kon houden. Ik moest mijn persweeen wel een tijdje wegpuffen omdat Merijn nog niet diep genoeg gezakt was na het breken van de vliezen, dat was het meest erge.

Om 7,30uur werd Merijn geboren.

Een bevalling uit het boekje zoals mijn VK zei.

Rhiannon, wat een mooie bevalling heb je dan ook gehad :inlove: Alleen het einde is zo triest :cry: Maar ik heb de foto van jullie meissie gezien en het is een heel mooi kindje :inlove:



Nou denk dat ik ook niet mag klagen :mrgreen:



Nadat ik 10 dagen voorbij de uitgerekende datum was werd ik voor de tweede keer gestript s’middags rond 15:00 was dit, de eerste keer had niet geholpen.

s’avonds nog niks aan de hand, geen krampen ofzo, niks :frowning: Zoals gewoonlijk kon ik weer moeilijk in slaap komen, dus ben om 1:00 nog even onder de douche gaan zitten, nog steeds geen spoor van een naderende bevalling. Maar wel lekker soezig geworden en om 1:30 naar bed gegaan, sliep daarna vrij snel.

Om 2:30 werd ik alweer wakker :shock: Auuwww dat moet wel een wee zijn :shifty: Hij deed zoveel zeer dat ik niet kon blijven liggen dus sprong mijn bed uit zo ongeveer.



Bang dat het vals alarm zou zijn, heb ik Johan nog lekker laten slapen en ben naar beneden gegaan, PC aangezet, en dacht wel effe gezellig op KOK te kunnen gaan bijhouden hoe het ging 8)

Maar in het eerst half uur had ik al meerdere pijnlijke weeën en voor ik het wist kwamen ze al om de 4-5 minuten.

Dus Johan wakker gemaakt, die is beneden het bed in elkaar gaan zetten voor de bevalling, en ik ging even lekker onder de douche omdat ik rugweeën had, maar dat lekkerre viel even tegen, de weeën werden een heuze weeënstorm en wist niet meer hoe ik ze op moest vangen.

Dus weer uit de douche, tussen 2 weeën door naar beneden, nog nat en alleen een nachtshirt aan :roll:

Johan opgedragen de VK te bellen, en die had zoiets van
Nu al? :silenced: Ik was toen pas net een kleine 2 uurtjes bezig


De Vk kwam, en duurde even voor ze het had gevonden, de weeën kwamen inmiddels bijna zonder tussenpauze, en dacht echt; Jee dit red ik geen uren, dan maar ZH en pijnstilling :oops: :wall: (En ik ben nog wel kraamverzorgende) :angel:



Toen ze kwam stond ik in mijn blote kont hangend over de box de weeën op te vangen, hoe charmant :mrgreen: Ze wilde meteen even checken hoever ik was, dus moest ik gaan liggen. (wat dus erg veel pijn deed)

Maar ze had goed nieuws :dance: ik had al VO en mocht meteen gaan persen :shock: Ik liep dus al een tijd persweeën weg te zuchten, maar had niet echt flinke persdrang :doh: Dat verklaarde echter wel waarom ik ze niet op kon vangen :wink:

Dus ze heeft een sprintje naar de auto getrokken om haar spullen te halen, vliezen gebroken en na 45 minuten persen was Sem dan daar :inlove:

Ik ben dus binnen 3,5 uur bevallen van ons eerste kindje, vanaf de eerste wee tot het einde. Als de vliezen vanzelf waren gebroken had het waarschijnlijk nog sneller gegaan :o



Van het posten op KOK door mij is dus niks gekomen, had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan, het was heftig, maar zou het zo weer doen :inlove: Ben nog helemaal in de wolken dat het zo’n snelle bevalling was :inlove: Het hechten, bloedverlies en de hechtingen vergeten we gewoon 8) :smiley:

ik herhaal de woorden van heksje


:silenced: :silenced: :silenced:

Het eerste wat ik tegen mijn moeder zei die me na de bevalling kwam bezoeken: het was een eitje :oops: :oops: 
 Als dat geen opscheppen is! :lol:

Ik had me uiteraard op het allerergste voorbereid, dan kan het alleen maar meevallen, maar had mezelf ook ingeprent dat er al zoveel miljarden vrouwen me voor gegaan waren, dat dit mij toch ook wel moest lukken. Op het moment supreme was ik helemaal in mezelf gekeerd. Vond Johan tenminste, want ik weet (volgens mij) nog precies wat er allemaal gezegd en gedaan is. Maar ik heb er dus blijkbaar niet op gereageerd


Tijdens het persen bleek het niet te lukken en moest ik met persweeën in de auto naar het ziekenhuis. Daar is Leonie (bijna 9 pond) geboren met een vacuĂƒÂŒmverlossing. En zelfs dÃ¥t vond ik meevallen! Toen ze er uit was, was het ook klaar. Nee, de tijd daarna (hechten, bloedverlies, slapjes, wekenlang staaltabletten, last van de hechtingen, borstvoeding, moe
) die had ik liever wat anders gezien. Maar die bevalling, die doe ik graag nog een keertje over!

:pray: dat jij ook snel weer mag!

2 uur en een kwartier
stoeremodusaan



Alleen vind ik vrouwen die er 10 uur of zelfs 3 dagen veeeeeeeeeeel stoerder!! Ik was na die twee uur al aan het “zeiken”; “Nooit weer en ik kan niet meer” bladiebla. :oops:

Ik wil ook wel eens opscheppen 8)



Zo rond 19.00 uur wat buikkrampjes en in bad gaan liggen. Om 20.30 uur ging het wat pijnlijker worden, vk gebeld omdat ik bloed verloor, die kwam en toucheerde me, had ik al 9 cm!! :shock: Om 22.19 uur is Max geboren. :inlove:



Thom is een ander verhaal. Weeenstorm, verdoving, knip, 2 verpleegkundigen duwen met hun elleboog op mijn buik en uiteindelijk met de pomp geboren. :inlove:

geweldig topic!!!



geeft mij weer moed voor de aankomende bevalling (over 6 maanden ofzo :roll: )



Over mijn eerste valt niet veel op te scheppen
 ik vond het hels :twisted:

het is dat er zoiets ‘goddelijks’ uitkwam :wink: :wink:

Ik ben stoer bevallen van Aniek in wel 3 dagen! Jawel


Dinsdag opgenomen, woensdag ingeleid en meteen heftig weeen, maar ze deden niks, donderdag dito
 dus 2 dagen volop weeen en dus niet slapen en geen resultaat
 toen knapten de vliezen donderdag nacht en toen duurde het nog 17,5 uur voor ze er was
 3 dagen dus en een dik uur persen
 stoer he Heb trouwens wel meteen geroepen dat ik het zo weer zou doen, maar volgens mij was ik nog zo stoned als wat van de ruggeprik :lol:



Vond het zelf niet zo stoer, vond het een ramp. En 4 maanden erna, mocht ik me alweer gaan verheugen op nog zo een “uitdrijving” :roll:



En die 2e bevalling? appeltje eitje, eerlijk, 22.15 de eerste wee, 11 uur richting hospitaal, paar pittige weeen, 1 van 7 minuten aan 1 stuk, zat dan daarna ook meteen op 8 cm en even na half twee is Peter geboren


pakweg 3 en half uur dus
 en 1 perswee van 3 minuten en floep daar was ie al




Toen zei ik echt, wanneer wil je de volgende schat? :mrgreen:

Ik had ook wel een goede bevalling.



Ik ben ingeleid dinsdagavond om 00.00 om 01.00u kreeg ik weeen om de 10min.

Om 06.00u hebben ze het ballonetje eruit gehaald en toen pas begonnen de echte weeen waar ik toch eventjes van heb afgezien maar ik kreeg toen een epuderale om 10.00u (kon het eigenlijk niet meer volhouden van de pijn) om 14.45 mocht ik persen achter 5 keer persen is ze om 15.04u geboren.



Heb dus wel een beetje gezeurd met de epuderale verdoving. :mrgreen:

tja mijn bevalling vond ik meevallen het duurde 16 uur en mocht niet van bed af omdat ik aan de ctg lag :x . Heb weeenopwekkers gekregen omdat na 9 uur de weeen wegvielen ggrr en een ruggeprik en het was heerlijk. Heb nog 1 uur tussendoor geslapen en toen ik wakker werd zagen we op de ctg dat ik om de 2 minuten weeen had. Persweeen hoe die voelen weet ik niet omdat mijn ruggeprik veel te laat is uitgezet dus heb alles op goed geluk gedaan. Weken niet kunnen zitten door de hechtingen omdat ik ingeknipt ben en uitgescheurd. De tijd na de bevalling vond ik vreselijk mn meisje lag in de couveuse omdat ze levenloos geboren is en net optijd gereanimeerd is mocht haar niet bij me hebben dan de pnd er nog bij nee dat hoeft van mij niet meer hoor.



Maar ik zou mijn bevalling zo overdoen de weeen ook wel zonder ruggeprik dan he :wink: vond het wel wat hebben eigenlijk dus ik zie niet tegen een volgende bevalling op ik kijk er zelfs naar uit :lol:

Ik zou de bevalling ook trg overdoen maar nog altijd met ruggenprik hoor, die weeen doen echt verschrikkelijk veel pijn hoezo kleinzierig :mrgreen:

Heb wel weeenopwekkers had dus nog pijnlijker.



Persweeen heb ik wel gevoelt ook al had ik de ruggenprik.

Ik heb ze heel lang gevoelt maar mocht nooit mee persen omdat ik nog niet genoeg opening had.

Bij Robbe* ben ik veel te vroeg in de zwangerschap mijn slijmprop verloren, de dag nadien bevallen
 in een 2-tal uurtjes.



Broes: de hele dag niets gevoeld, 's avonds rond 17u begonnen de weeën, rond 19.30u zijn mijn vliezen gebroken en na 2 à 3 keer persen werd hij om 20.38u geboren! :angel:

In 3.5 uur tijd dus! :dance:



Senne: de dag voordien nog op controle geweest en toen had ik al 5 cm (mooi meegenomen, had er niets van gevoeld! :mrgreen: ), de dag zelf om 9u binnengekomen in het ziekenhuis (men ging een duwtje bij geven), een vaginaal tabletje gestopt, om 10u zijn de weeën begonnen, om 12.00u werd hij geboren! :inlove:

Deze keer in 2u tijd dus! :dance:

Doe mijn bevalling morgen zo weer over.



03.30 1e wee.

07.00 2 cm

09.30 6 cm vliezen breken

10.00 10 cm dieper bekken in drukken

10.50 perzen

11.11 Moreno geboren

11.16 placenta geboren.



1 Klein scheurtje hoog van binnen. 1.5 uur hechten voor 1 hechting :wall:

Dat hoef ik dus nooit weer dat hechten maar de bevalling doe ik morgen zo weer haha



x

Na de bevalling van Jesper riep ik gelijk dat ik dit zo over zou doen. Heb zelfs heel fijne herinneringen aan die bevalling en de kraamtijd.

Na de bevalling van Freja riep ik gelijk: nooit meer. Vond het veel zwaarder ondanks dat het sneller gepiept was.



Beide keren niet ingescheurd, geen knip of tang of andere instrumenten.

@Babbel wrote:

geweldig topic!!!



geeft mij weer moed voor de aankomende bevalling (over 6 maanden ofzo :roll: )



Over mijn eerste valt niet veel op te scheppen
 ik vond het hels :twisted:

het is dat er zoiets ‘goddelijks’ uitkwam :wink: :wink:




Geen twee bevallingen lijken op elkaar!! :-*



Het laatste stukje duurde trouwens bij Max wat langer omdat hij een sterrenkijkertje was.

bij lucas heb ik niet echt een top bevalling gehad, al duurde ie maar 8 uurtjes



bij thomas heb ik het grootste gedeelte met 2 vingers in de neus gedaan

tot dat de vk kwam kijken en ik op 8 cm bleef steken, ondanks de pijn heb ik het dit keer mooi zelf gedaan :stuck_out_tongue: (wel met een enorme duw op de buik), maarhem heb er helemaal zelf uit geperst :inlove: :inlove: