Besteding voor sinterklaas

Ik denk dat wij voor alleen pakjesavond rond de 70 euro zitten.

Maar dat is omdat ik graag voor R. de garage van Vtech wil hebben en dan zit ik al meteen op 40 euro.

Fiep, hier komen vaak wat duurdere kado’s dus bv 30 euro of soms meer dus dan zit je al snel met veel geld voor niet veel kado’s. Ik bedoel ik zou voor 30 euro wel 10 kadootjes kunnen halen maar hier is het dan dus 1 kado.

Nou moet ik eerlijk zeggen,

We hebben wel veel speelgoed in huis maar ja dat komt ook door grote familie waar ze de enige kleinkindjes zijn en een oom en tante die gee. Ki djes hebben maar ze wel verwennen… Daar krijgt mijn dochter straks een zelfgemaakt poppenhuis van voor barbiemaat. Met veel accesoires en ik wil niet weten wat dat hun gekost heeft… :think:

@fiep klophout wrote:

zonder waarde-oordeel vraag ik me af hoeveel speelgoed kinderen wel niet hebben als ze elk jaar alleen al voor sinterklaas voor 100-200 euro speelgoed krijgen?

Nano krijgt echt een fractie daarvan, en die komt al om in het speelgoed.

mijn kids zijn tot 2 jaar geleden de enigste kleinkinderen geweest in beide families. daarnaast zijn mijjn ouders gescheiden dus nog meer adressen.

Ik ben zeker voorstander van 2ehands of het hoeft niet heel duur te zijn.

maar als ik dan kijk naar bijv. een trein van chiggington ben ik al mi. 40 euro kwijt en dat is 1 cadeau.

ik ben opgegroeid met jute zakken vol cadeaus en hoe meer uit te pakken hoe liever. of ze daardoor meer tevreden zijn betwijfel ik,maar het is zo leuk om veel uit te pakken te hebben :oops:

denk dat de kids gemiddeld in totaal over alle adressen dan 300 euro aan cadeaus krijgen. Ook van familie en soms nog cadeaus

Of het pedagogisch verantwoord is betwijfel ik, het nadeel is vaak dat ze niet weten waar ze mee moeten spelen teveel keus.

en ook niet meer weten bij wie ze wat hebben gekregen.

maarja nog 2 jaar en dat houd sinterklaas hier op

ik ben het hele jaar door aan het shoppen voor sint/kerst dan kost het niet zo heel veel, ma goed sommigen zullen dan weer schrikken van de prijs…

maar je kan ook niet in een ander zijn beurs kijken…

esmay krijgt: eenwieler (60euro), rapunzelbarbie(10 euro), mikadospel (10 euro), WII smurfendance (15 euro)en een make-upkoffer(14 euro)

man krijgt scheerapparaat (70 euro) en ik WII justdance 3 (20 euro)

dus ik zit ook op 110 euro voor esmay… nou moet ik zeggen dat zij het rest van het jaar ook niks krijgt…alleen op haar verjaardag en op kerst nog lootjes trekken maar dan koopt ze ook van haar eigen geld een kadootje voor een ander… kijk de 1 koopt het hele jaar door wat kadoos en dat doen wij dus niet…als ze wat wil hebben zal ze het moeten sparen of gewoon op haar verlanglijstje moeten zetten!! het enige wat dit jaar op haar verlanglijstje stond was een eenwieler!! daar is ze druk mee aan het oefenen geweest op school en dat gaat nu heel goed!!

owja geef veel door naar de kleintjes van mijn broertje of maak andere er gelukkig mee als er hier niet meer mee gespeeld wordt.

en probeer voor de sinterklaas komt nog een opruiming te houden en zelf op rommelmarkt te staan.

maar bijv. lego, duplo, playmobile dat is blijvend en kunnen ze nooit genoeg hebben haha

@~Melanie~ wrote:

@ilsederooy wrote:
moet zeggen dat ik juist de bedragen erg laag vindt :shock:

ik kijk ook op rommelmarkten en op marktplaats maar ben toch zeker wel 100 euro per kind kwijt.

koop ook veel kleinigheidjes zodat ze veel uit te pakken hebben.

ze hebben dan nog bij 2 opa’s en oma’s rond de 50 euro en bij een andere opa ook 100 euro.

de kado’s wordt een deel met sinterklaas gegeven en een deel met kerst.

Dan zit je op pak em beet €500,- per kind? Reken ik dat goed? :shock:

Als ik hier reken:

Nina met sint:

+/- €20,- van ons

€25,- van mijn moeder, zelfde van mijn vader

€50,- van mijn schoonouders

en datzelfde met de kerst, laten we voor het gemak zeggen €100,- en dat vermenigvuldigen met 3 want er zijn 3 kids, vind je dat serieus weinig? Daar kun je een hoop van halen hoor en dan heb ik het echt niet over ‘Actionspullen’

Hoeveel cadeau’s heeft een kind nodig? Ik zit even in shock geloof ik :o

Edit: correctie, als ik die bedragen optel per kind kom ik op €250,- per kind bij jou :oops:

als ik goed reken komen wij inclusief kerst op ongeveer 300 euro uit per kind met alle opa’s en oma’s en andere cadeaus uit.

En als ikhet goed begrepen heb ben jij 100 euro met sinterklaas en 100 euro kerst per kind ?

dan scheelt het niet zoveel toch ?

ik denk dat we hier op totaal van 150 -200 euro per kind uit komen

Sint + Kerst + opas, omas, tantes en ooms… alles bij elkaar

dat vind ik meer dan prima

en de schoen zetten mag welke dag maar niet elke dag wat in…

en we gaan naar het sint weekend van centerparcs en daar zullen ze ook nog wel het een en ander krijgen … van ons krijgen ze daar een pyjama met een klein cadeau in de schoen ( die heb ik al gewassen en ingepakt dus die kunnen ze daar dan ook aan…)

en met de verjaardagen 1 groot cadeau wat ze heel graag willen

@knollie1 wrote:

laag :shock:

dat snap ik niet

je kunt voor heel weinig geld zoveel leuks halen.,

Dat vind ik dus echt lastig. Ik wil geen rommeltjes, ben niet dol op plastic. Zo heb ik voro de jongste mooie houten stapelbakjes gekocht, a 17 euro… Nog een rammelaar van hout (normaal ook 10 euro maar van dekringloop voor 2) en een smafolk pakje (ook tweedehands,nmaar nog steeds 15 euro).

De jongens spelen graag met lego en krijgen een doos van ong 20 euro, dat is dan het grotere kado, daarnaast een paar kleine dingetjes en altijd een boek, ook 12,50/15euro. Normaal nog een pyama maar dit keer een dekbedovertrek a 30 euro, dus k zal ook al gauw aan 70 euro zitten per kind.

Maar goed, dat zijn ook keuzes die je maakt, ik kan ook naar de zeeman voor stapelbakjes en een pakje en dan ben ikvoor een tientje klaar natuurlijk.

Verder hou ik niet echt een budget aan, vorig jaar wilden ze zo graag de legotrein dat ze die kregen, maar dat betekent dud niet datik nu ook 120 euro uit ga geven. Ik tel overigens ook niet, kijk meer naar de spelgebieden:iets leerzaams, iets te bouwen, iets te knutselen enz.

@ilsederooy wrote:

@~Melanie~ wrote:
@ilsederooy wrote:
moet zeggen dat ik juist de bedragen erg laag vindt :shock:

ik kijk ook op rommelmarkten en op marktplaats maar ben toch zeker wel 100 euro per kind kwijt.

koop ook veel kleinigheidjes zodat ze veel uit te pakken hebben.

ze hebben dan nog bij 2 opa’s en oma’s rond de 50 euro en bij een andere opa ook 100 euro.

de kado’s wordt een deel met sinterklaas gegeven en een deel met kerst.

Dan zit je op pak em beet €500,- per kind? Reken ik dat goed? :shock:

Als ik hier reken:

Nina met sint:

+/- €20,- van ons

€25,- van mijn moeder, zelfde van mijn vader

€50,- van mijn schoonouders

en datzelfde met de kerst, laten we voor het gemak zeggen €100,- en dat vermenigvuldigen met 3 want er zijn 3 kids, vind je dat serieus weinig? Daar kun je een hoop van halen hoor en dan heb ik het echt niet over ‘Actionspullen’

Hoeveel cadeau’s heeft een kind nodig? Ik zit even in shock geloof ik :o

Edit: correctie, als ik die bedragen optel per kind kom ik op €250,- per kind bij jou :oops:

als ik goed reken komen wij inclusief kerst op ongeveer 300 euro uit per kind met alle opa’s en oma’s en andere cadeaus uit.

En als ikhet goed begrepen heb ben jij 100 euro met sinterklaas en 100 euro kerst per kind ?

dan scheelt het niet zoveel toch ?

Ik had het verkeerd gerekend, vandaar die edit inderdaad.

Maar dan nog scheelt het €200,- per kind, ik vind dat veel geld hoor :oops:

December is hier toch al een dure maand, de 13e is Ryan ook nog eens jarig.

Hier vullen we de zak ook met sokken en pyama’s, een gezamelijk gezelschapsspel, (20 euro) een gezamelijke doos met lego (90 euro) en dan allemaal nog een klein cadeautje van ongeveer 20 euro.

In totaal per kind met de pyama’s en sokken mee…iets van 65 euro per kind…

10 euro pyama, 3 paar sokken a een euro of 6 er kind, spel van 20 euro gedeeld door 4 = 5 euro, 90 euro gedeeld door 4 = 22,50 en hun eigen cadeautje nog…

Vind dat toch eigelijk niet buitensporig :think:

oh… het is iets buitensporiger… 75 euro per kind want we hebben ook voor alle kinderen een lees of prentenboek gekocht a 10 euro en dan nog schoencadeautjes die ik al heb ingeslagen… 3 cadeautjes a 3 euro…

Dus al met al inclusief chocoladeletter en snoepgoed… lopen de kosten toch hard richting 100 euro per kind… :shifty:

Hier nog helemaal niets gekocht. En ergens heb ik ook geen zin om cadeautjes te kopen. Ik weet gewoon niet wat jason te geven. Hij speelt namelijk nergens mee. Of hooguit 1x in de 2 mnd en dan niet langer dan 10 min met iets., hoe vaak ik hem ook stimuleer om met iets te spelen. Er wordt dus altijd met ons gespeeld.

Maar goed, er zal uiteindelijk wel iets worden gekocht maar meer dan 50 euro per kind besteed ik niet.

Juist Sint-inkopen gaan doen. Mijn bedrag was 136 euro. Hier komt nog een muzikaal speeltje bij en de snoep. Dus toch een dikke 160 euro in totaal. Bij de grootouders en peter zal ze iets van een vijftig-al euro krijgen.

Nu moet ik wel zeggen dat haar kerstcadeaus ietsje minder duur zijn; een dvd, nieuwe kleedjes en een beer.

Het feit dat we er ook maar ééntje hebben speelt ook mee. Voor twee zou het bedrag dus ook effectief in twee gesplitst moeten worden. :wink:

hier doen we trouwens niet aan cadeautjes met kerst.

Al las ik hier vorig jaar van iemand dat ze onder de boom 1 spel deden voor iedereen. Dat vind ik misschien wel een leuke om te doen.

Dan nog even nadenken welk spel geschikt is :lol: .

ik zou zo niet weten wat wij uitgeven…

wij hebben het bewust wel verdeeld over sint en kerst…

bewust nagedacht over wat “nuttig” is

en wij komen vnl uit op playmobil, dit is gewoon erg duur

ieder jaar krijgen ze een gezelsschapsspel

en een chocolade letten

bij opa en oma is het bij 20-25 en 25-30

lang leve de kortingscodes :mrgreen:

oei, lastig. Lenno is 6 en Noortje 1. Ze hebben nog niet echt benul van wat iets kost, maar Lenno wel van hoeveel het is en hoe groot het is.

Al met al, kopen we een paar dingen voor Lenno, bij voorkeur onder de 50 euro totaal (nog 34 euro dus, ik heb al voor 16 euro 2 dingen liggen). Voor Noortje koop ik dan op Marktplaats iets voor veel minder, maar ik zorg dat het qua formaat/hoeveelheid een beetje overeenkomt als dat wat Lenno krijgt, want anders snapt hij natuurlijk niet waarom zijn zusje minder krijgt :mrgreen:

Voor Lenno wil ik iig 1 groot (groter) ding (+/- 20 euro) kopen wat hij heeft aangekruist in het boekje en dan nog 2 kleine dingen erbij.

hier is het met sint dan volgens sommige overdreven

maar hier dus zoals iemand anders ook al zei

met kerst doen wij dus helemaal niets

en buiten hun verjaardagen die allemaal in 4 weken gepropt zitten krijgen ze verder niets.

voor het schoentje zetten allemaal kleine dingen van de wibra en zeeman.

rond de 10 euro per kind

op pakjes avond 2 grote kadoo’s.

40 euro per kind…

kerst doen we geen kadootjes…

Ik kijk eigenlijk niet naar hoeveel ik uitgeef al probeer ik het altijd zo laag mogelijk te houden.

Toen Emma 2 was kreeg ze zo’n enorme berg cadeautjes dat ze ze gewoon niet meer wilde uitpakken. Sinds dat jaar zeg ik: max 5 cadeautjes van ons en mijn moeder geeft dan altijd nog 1 of 2 cadeautjes. Ik doe zelf één iets groter iets, een boek en een spel en verder kijk ik gewoon of ik nog iets doe of niet. Voor dit jaar heb ik een barbie camper gekocht. Wel een tweedehands maar hij ziet er nog als nieuw uit (zij ziet het verschil toch nog niet tussen nieuw en tweedehands). Verder krijgt ze goede stiften, een set moon dough, het boek “meer nachtlichtjes” en ik ben nog op zoek naar een leuk spel. Ik ben nu zonder spel 47,50 kwijt dus ik zal dit jaar rond de 60 euro uitkomen. Ik krijg dan ook ieder jaar 30 euro van mijn opa voor 5 dec dus dat gaat er nog weer af en dan ben ik zelf rond de 30 euro kwijt :wink:

Hier kijken we want ze graag wil hebben en maken daar een afweging tussen, maar hoeveel snel toch wel 100.- alleen voor sint en dan ook nog voor kerst…

Mijn tante,s hebben al speelgoed gehaald, en mijn moeder ook .

Ilsedeooy; hier ook vroeger een jute zak vol cadeau,s geweldig vonden wij het , en het waren echt niet allemaal dure cadeau,s hoor.

Iedereen doet het zoals ze zelf willen :thumbup: