Ik vind het een beetje lastig om te bepalen wat je ongeveer per kind uitgeeft aan sinterklaas. Wij dachten aan 50 euro :think:
Wat doen jullie ongeveer per kind
Ook zoiets kan iets minder zijn kan iets meer zijn.
Wij doen 10 euro volgens mij zijn we dan wel erg budget :mrgreen:
Maar goed 22-11 is ze ook jarig en dan krijgt ze ook cadeaus
En met kerst doen we ook aan cadeautjes dus zodoende
Wij doen 25 euro per kind
@chantal!! wrote:
Wij doen 25 euro per kind![]()
Daar had ik ook aan gedacht maar vond het misschien te weinig omdat alles zo duur is
Ik heb niet echt een budget. Vanaf augustus/september sla ik het een en ander in, eind oktober ben ik altijd al klaar met de Sintkado’s. Bij elkaar heb ik nu 30 euro uitgegeven (Toy Story DVD, Lego brandweerwagen, een verkeersspel), de opa’s en oma’s geven ook nog iets dus ik vind 3 kado’s van ons echt genoeg. En ik vind dat je voor 25 euro best heel leuke dingen kan kopen hoor.
Ik doe zo’n 35 tot 40 euro. Dan koop ik een ‘hoofdkado’ en 1 klein kadootje. En dan nog 2 kleine schoenkadootjes.
Lastig, ik bekijk eerder wat we ongeveer geven,dan naar wast het kost.
De een kan wel een item voor 10 euro krijgen,waar de ander allemaal kleine dingen voor datzelfde bedrag kan krijgen.
Net als met de verjaardagen. Jo kreeg 1 ding van playmobiel,wat hij graag wilde hebben. Eli kreeg voor ongeveer hetzelfde bedrag een ton vol Cars auto’s (nou ja, een paar dan).
Met de Sint proberen we er een leuke avond van de maken met kleine pakjes. Voorheen deden we beide 1 groot ding en verder allemaal kleine dingen. Meestal rond de 60 (a 70 :oops: ) p.p.
Nu gaan we alleen maar kleine pakjes doen. Vooral nuttige dingen en wat klein speelgoed. Mijn ouders kunnen geen maat houden,dus zullen ook wat willen doen. Aangezien ze niets te kort komen en ik geen berg aan speelgoed wil hebben (ze hebben al genoeg samen) zal ik toch vragen om 1 ding wat misschien wat meer kost,maar anders kleine pakjes.
Hoop dit jaar toch onder die 60 te blijven p.p. (wishfull thinking). Met kerst doen we niets en in de schoen altijd kleinigheidjes e.d. Voor onzelf doen we niets en kerst doen we ook geen cadeau’s. Alleen voor de kids valt het dus wel mee.
Eli zegt elke avond hetzelfde “Mijn kamer is nog niet af”. Kortom, hij gaat spullen voor zijn kamer krijgen (Cars), maar gaan wel kijken wat er zoal te koop is bij de Action, Zeeman e.d. Met een stickervel voor op de muur is hij al blij. Zo kom je een heel eind als je een leuke uitpak avond wil hebben. Elk jaar zit er ook kleding bij en een pyama. Nooit klachten gehad. Of gewoon een choco sint,dat is voor minder dan 1 euro alweer een pakje extra.
met een pyjama en iets knutseligs (dat laatste van de Action) zal ik incl. een schoencadeautje (verder gewoon iets van pepernoten in de schoen de andere keren) op ongeveer 10 euro per kind zitten denk ik.
Maar mijn ouders en broertje + schoonzusje vieren ook mee en kopen ook voor de kids. Denk dat mijn broertje + schoonzusje tussen de 5 en 10 euro gemiddeld uitgeven per kind en mijn ouders wel wat meer nog.
Nou ja… mijn moeder heeft voor onze 2e een gratis Lego Mack truck (bij elkaar gespaard bij de Poiesz) en voor 10 euro een andere Lego truck voor de oudste. Heeft ze dus 10 euro gekost voor 2 best wel grote Lego dozen.
Sowieso nog een boek en vaak ook nog wel wat kleine dingetjes (adventskaars, chocoletter, keer stel sokken erbij, pen/stiften/potloden etc).
Wij kopen voor onze kinderen dus niet zoveel, maar hebben volgende week ook nog een verjaardag en in januari en februari ook nog weer… en geven dan iets meer uit aan de cadeautjes voor de volwassenen, maar dat zullen nog geen hele dure dingen worden.
Oeh, voor de tuttenbellen onder de kids, Jo is dol op die kerst huisjes. Gaven hem vorig jaar een Koek en Sopie stalletje met de Sint en meneer is er mee gaan slapen die avond. Helemaal gelukkig. Aangezien de heren sinds de herfstvakantie beide een eigen kamer hebben, gaat het nog vechten worden om de kerstboom en spullen die elk jaar in hun kamer gaan. Voor 1 a 2 euro per stuk heb je bij de kruitvat of zeeman al van die leuke huisjes of kerst kindjes. Die doen we er ook bij. Kunnen ze meteen neerzetten na de Sint en tegen januari gaat het naar zolder. Zo hoopt het ook niet op in de speelgoed berg.
Wat we wel gaan doen ihkv toch nog iets samen hebben, zo’n kleine tafelvoetbalspel (tafelmodel),maar dan voor de jongens samen dit jaar (altijd het laatste pak wat over blijft,maar nu moeten ze het delen).
wij 15 euro per kind
heb de cadeaus al in huis
Y krijgt een hotwheel baan
T een schatkist met 4 prinsessen jurken en accesoires
J een bestekset en bordje en beker van woezel en pip
en dan een gezelschapspel voor samen erbij.
Wij geven zelf zo’n 30 euro per kind uit. Dus ook voor de kleintjes van mijn zusje. En mijn ouders 50. Ze krijgen dus voor veel geld kadoo’s. 110 euro per kind :? Daar zit in ieder geval een pyama bij, en een spel. Ik denk dat ik voor Victor dit jaar losse legoblokjes koop. Als er zoiets is als raampjes en wielen los dan krijgt hij dat er ook bij. Max krijgt in ieder geval een ps 3 spel. Verder zal er nog iets bij zitten voor hun sport. Boekje zit er ook altijd wel bij.
@ariel wrote:
Wij geven zelf zo’n 30 euro per kind uit. Dus ook voor de kleintjes van mijn zusje. En mijn ouders 50. Ze krijgen dus voor veel geld kadoo’s. 110 euro per kind :? Daar zit in ieder geval een pyama bij, en een spel. Ik denk dat ik voor Victor dit jaar losse legoblokjes koop. Als er zoiets is als raampjes en wielen los dan krijgt hij dat er ook bij. Max krijgt in ieder geval een ps 3 spel. Verder zal er nog iets bij zitten voor hun sport. Boekje zit er ook altijd wel bij.
er zijn idd aparte setjes met dakpannen/ deuren etc en geloof ook een wielenset, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
8 of 9 euro per doosje als ik me niet vergis.
@mandy_d. wrote:
Oeh, voor de tuttenbellen onder de kids, Jo is dol op die kerst huisjes. Gaven hem vorig jaar een Koek en Sopie stalletje met de Sint en meneer is er mee gaan slapen die avond. Helemaal gelukkig. Aangezien de heren sinds de herfstvakantie beide een eigen kamer hebben, gaat het nog vechten worden om de kerstboom en spullen die elk jaar in hun kamer gaan. Voor 1 a 2 euro per stuk heb je bij de kruitvat of zeeman al van die leuke huisjes of kerst kindjes. Die doen we er ook bij. Kunnen ze meteen neerzetten na de Sint en tegen januari gaat het naar zolder. Zo hoopt het ook niet op in de speelgoed berg.
Wat we wel gaan doen ihkv toch nog iets samen hebben, zo’n kleine tafelvoetbalspel (tafelmodel),maar dan voor de jongens samen dit jaar (altijd het laatste pak wat over blijft,maar nu moeten ze het delen).
oh dat gaan onze kinderen ook helemaal geweldig vinden die ‘foute’ kitsch :mrgreen: . Misschien idd ook nog wel een ideetje en dan als leuk tafereeltje op de eigen slaapkamer.
Thx iedereen, denk dat het 30 euro per kind wordt. Ze zijn nog zo klein . Mijn ouders doen denk ik ook nog wel een bijdrage. Ivan is de 18e ook jarig
hier is budget niet de doorslaggevende factor. mijn kinderen hebben beide nog geen besef van wat iets kost, dus dan gaat het alleen om wat ik er eventueel aan uit kan geven/zou willen geven. En ik kijk dan toch liever naar wát ik geef, en hoeveel ik geef. Want pakjes-avond betekent imho niet 1 pakje, maar ook niet zoveel pakjes dat er totale verzadiging is en de kinderen bijna verveeld raken bij het volgende pakje. Hier komt het meestal dus neer op 4/5 pakjes. Ik doe meestal wat kleinere cadeau’s. N is een week later jarig, en dan krijgt ie juist één wat groter cadeau.
Maar om letterlijk antwoord te geven op de vraag: ik denk dat ik dit jaar voor n rond de 25 euro zit, waarbij veruit het meeste zit in stofjes voor de tafeltent die ik maak (en die hij samen met zijn zusje krijgt). Verder heb ik wat dingetjes op de rommelmarkt gekocht voor een habbekrats (want ja, ik vind dat tweedehands best kan met sint, als het er maar niet beschadigd uit ziet), en ik heb nog een zak met spullen die ik afgelopen jaar in uitverkoop gekocht heb, tzt eens kijken wat er precies in komt.
voor z doe ik niets. Weet dat familie altijd wel iets erin stopt, en dat vind ik genoeg voor haar.
Wij kijken naar het aantal kadootjes en niet zozeer naar het bedrag.
Beide kindjes krijgen 5 kadootjes. Dus er kan wb prijs wel iets of wat verschil in zitten per kind maar de oudste dochter heeft het in de gaten als zusje een kadootje meer of minder krijgt dan haar.
En ze is nog net te jong om te begrijpen dat het ene kadootje duurder is en er daarom dus verschil zou zitten in het aantal kadootjes.
Niet veel.
Ik heb nog een kast vol kadootjes, gekregen en achtergehouden met verjaardagen of als kraamkado, gewoon omdat ze er op dat moment nog niet aan toe waren of omdat ik het toen allemaal wat te veel tegelijk vond.
Ook ligt er nog van alles wat ik op rommelmarkten ooit eens heb gescoord. En wat dingetjes die ik tussendoor tegen ben gekomen en gekocht heb voor ooit een keertje.
Verder heb ik nog playmobiel, gekocht via MP, klaarliggen, maar ik weet nog niet of dat voor nu is of voor een latere gelegenheid (bijvoorbeeld verjaardag).
Ik kijk meer naar waar mijn kinderen nu aan toe zijn en of het niet te veel tegelijk wordt.
De voorraad blijft wel liggen, en ik hoef er dus nu niet op uit om te gaan winkelen en er dus nu ook geen geld aan uit te geven.
Ze heeft een keukentje voor 80,- en ik koop nog een slee met zitting voor 52,-
en dan wil ik nog wat kleins voor in haar schoen doen.
weet je dat ik best schrik als ik al die bedragen hier voorbij zie komen.
vind dat er best veel wordt uitgegeven