Besteding voor sinterklaas

@knollie1 wrote:

weet je dat ik best schrik als ik al die bedragen hier voorbij zie komen.

vind dat er best veel wordt uitgegeven

Nou idd! 110 euro per kind :shock:

Hier willen we dat niet gaan doen, vind dat zo onnodig zulke bedragen. Als je goed op aanbiedingen/kortingen enzo let dan hoeft het allemaal niet zo veel geld te kosten.

Of zoals Fiep doet, iets zelfs maken :inlove: Geweldig!

Wat me ook opvalt dat veel gezinnen het ook met opa en oma en andere familieleden vieren.

Wij willen het als gezin gaan doen, zoals we dat beide ook meegekregen hebben vanuit onze jeugd. Kan me niet heugen dat opa en oma er dan bij waren.

(al zit mijn sm nu al wel hoor, gaan we dan samen vieren? Uh nee… :wink: )

wij hebben in december een hele drukke/ (lees dure) maand.

en vind dat het geen dure cadeaus hoeven te zijn. het gaat om de sfeer eromheen.

en het gaat de kids er echt niet om of iets nou 100 euro kost of 10 euro.

Ik heb vroeger altijd zwarte piet gespeeld en kwam dus bij erg veel gezinnen in huis. heb me echt soms de ogen uitgekeken wat er naar binnen werd gebracht aan cadeaus. gewoon niet meer normaal. de kinderen weten van gekkigheid niet wat ze het eerst moeten pakken.

Hier ook niet teveel hoor, rond de €20,- per kind.

Kerst vieren we ook en de opa’s en oma’s geven inderdaad ook nog wat, ik vind het wel genoeg…

Als ik dan in een ander topic lees dat er ook nog cadeau’s in de schoen gaan dan denk ik “hoezo crisis”

Geen budget, maar wel het voornemen om absoluut niet meer dan 25 euro uit te geven. De jongste krijgt helemaal niks, die snapt er al helemaal niks van, en voor de oudste koop ik gewoon wat ik echt leuk voor hem vind. tot nu toe zijn dat 3 cadeautjes voor in totaal 18 euro. Daar komen nog wat kleine autootjes ofzoiets bij, en dan vind ik het weer prima.

tja hier moet de jongste wel meedoen, ook al snapt ze het niet.

de oudste 2 zullen dan zeggen waarom J.ulia niets krijgt van de sint :smiley:

moet zeggen dat ik juist de bedragen erg laag vindt :shock:

ik kijk ook op rommelmarkten en op marktplaats maar ben toch zeker wel 100 euro per kind kwijt.

koop ook veel kleinigheidjes zodat ze veel uit te pakken hebben.

ze hebben dan nog bij 2 opa’s en oma’s rond de 50 euro en bij een andere opa ook 100 euro.

de kado’s wordt een deel met sinterklaas gegeven en een deel met kerst.

laag :shock:

dat snap ik niet

je kunt voor heel weinig geld zoveel leuks halen.

wij hebben dus 15 euro per kind voor pakjesavond. en ze krijgen een gezamenlijk spel. wij zijn dus onder de 75 euro klaar voor 3 kinderen

en dan een paar kleine cadeautjes voor in de schoen, maar dat zijn meestal dingen die ze nodig hebben, zoals een pyjama,

Wij hebben natuurlijk nog maar één kind, dat maakt het wel wat makkelijker, maar ik had geen budget, ik heb gewoon gekeken naar wat ik haar wilde geven. Iets waarvan ik denk dat het een aanvulling is op wat ze heeft ipv ‘meer van hetzelfde’. Het is een houten garage geworden, dus dan zit je qua bedrag gelijk al hoger. Daarnaast krijgt ze van ons nog één of twee andere dingen.

En misschien krijgt ze nog wat van opa/oma en ooms/tantes. Wij vieren het met de hele familie (totaal zo’n 30 mensen), net als vroeger. :slight_smile: Kerst vieren we met schoonfamilie, heb nog geen idee wat ze dan krijgt, daar ga ik me later over buigen, eerst Sinterklaas!

Mutsie, die 110 is samen met opa en oma en mijn zusje en haar gezin. Ik weet niet beter dan dat ik sinterklaas ( en ook kerst en pasen ed) met mijn ouders en zusje vier. En met mijn eigen opa en oma erbij. Die laatste 2 zijn er niet meer. Ook gaan we nog een keer naar mijn schoonmoeder en schoonzusje en gezin om het te vieren. ( dus daar krijgen ze ook nog iets van)

Met kerst krijgen ze niets.

Mamamarije, bedankt voor je legotip!

ik zit denk ik op een euro of 60-70 per kind voor sint en kerst voor alles…

ziten ook sokken en pyjamas bij en ik koop het hele jaar door van alles in de aanbieding/opruiming …

bij mijn 60-70 euro zitten geen pepernoten en ander snoep goed dat is niet zo veel dus dat gaat zo een keer mee met de boodschappen

daarnaast nog 100 euro voor m zijn verjaardag maar dat is eigen keuze had wel goed koper gekund maar het ikea houten keuken vond ik het mooist… hij krijgt nog een mooie slabber met een olifant en zijn naam er op erbij en dan is zijn verjaardag ook klaar…

hij speelt overal waar een keukentje staat er zo leuk mee en anders zo ik geen kado weten fietsen enz hebben we genoeg in de tuin staan…

aan de opas en omas tantes ooms en vrienden vragen we de aanvulling voor het keukentje…

@ilsederooy wrote:

moet zeggen dat ik juist de bedragen erg laag vindt :shock:

ik kijk ook op rommelmarkten en op marktplaats maar ben toch zeker wel 100 euro per kind kwijt.

koop ook veel kleinigheidjes zodat ze veel uit te pakken hebben.

ze hebben dan nog bij 2 opa’s en oma’s rond de 50 euro en bij een andere opa ook 100 euro.

de kado’s wordt een deel met sinterklaas gegeven en een deel met kerst.

Dan zit je op pak em beet €500,- per kind? Reken ik dat goed? :shock:

Als ik hier reken:

Nina met sint:

+/- €20,- van ons

€25,- van mijn moeder, zelfde van mijn vader

€50,- van mijn schoonouders

en datzelfde met de kerst, laten we voor het gemak zeggen €100,- en dat vermenigvuldigen met 3 want er zijn 3 kids, vind je dat serieus weinig? Daar kun je een hoop van halen hoor en dan heb ik het echt niet over ‘Actionspullen’

Hoeveel cadeau’s heeft een kind nodig? Ik zit even in shock geloof ik :o

Edit: correctie, als ik die bedragen optel per kind kom ik op €250,- per kind bij jou :oops:

Wij hebben geen budget, kopen wat we leuk vinden voor de kids en wat binnen de perken blijft. Wij vieren 2 keer sint, 1 keer bij schoonfamilie en 1 keer met mijn familie. Wij kopen zelf 4 kadootjes, dus voor elke keer 2, en dan krijgen ze nog 1 kado van opa en oma, en van de oom en tante. Dus bij elke keer vieren hebben ze 4 kadootjes. Denk dat we zelf ong rond de 60 euro per kind zitten.

Maar ik denk dat wat je uitgeeft heel erg afhankelijk is van je budget. Tuurlijk kan je hele leuke dingen kopen bij bv de action maar als je de intertoys inloopt heb je weer een hele andere prijsklasse. En voor de kinderen is het net zo leuk, dus de keuze van de ouders is bepalend.

En dat is voor iedereen anders, je leeft allemaal naar je eigen budget (helaas zijn er tegenwoordig ook veel mensen die dat dus niet doen en dan gaat het vaak mis)…

wij geven 12,50 uit per volwassene per kind (dus papa 12,50 per kind en ik 12,50 per kind)

We geven elkaar ook iets van rond de 12,50 en dochter koopt voor ons ook iets van 12,50 per ouder.

En dat kan soms wat meer zijn en soms wat minder.

Ik koop zelf zo weinig mogelijk plastic speelgoed en zoveel mogelijk duurzaam. Hout, stof e.d. en duplo/lego valt ook onder duurzaam omdat het bijna niet kapot te krijgen is en heel fantasie-stimulerend speelgoed is.

Dan zit je als vanzelf in de duurdere categorie.

Ik heb voor Amé.lie 1 houten activitycenter van 25 euro en een rammelaar/bijtring van 3,99 (blokker! :dance: )

Voor Ar.iëlle heb ik 1,5 maand geleden al geshopt; het houten winkeltje van de HEMA. Dat is dat winkeltje + kassa + (werkend :inlove: ) weegschaaltje, alles van hout. Dat was bij elkaar 40 euro max dacht ik, maar ik had nog cadeaukaarten van de HEMA waar ik het mee kocht.

Ze heeft al een keukentje met houten groente etc die ze daar leuk in gebruiken kan.

Als schoencadeautjes hebben we een Cars autootje (man is racefan LOL heeft Ariëlle ermee aangestoken :P), ik maak zelf een vilten jasje voor haar zonnekindpopje en evt brei ik nog een mutsje van restjes wol.

En verder maak ik nog een broekje en een mooie fleecetrui, ik hoop dat ik die afkrijg voor 5 dec. Een set voor kleine A en een set voor grote A. De stoffen en fournituren waren bij elkaar zo’n 20 euro.

Dus 25 + 4 + 40 + 5 + 1 (lapje vilt) + 20 = 95

Ons kennende komen daar nog wat kleine cadeautjes bij de komende weken, voor in de schoen.

Uiteindelijk zit ik denk ik voor ons gezin op max 110 euro voor beide kinderen samen.

Voor onszelf weet ik het nog niet. Ik heb geeeeeeen inspiratie voor zowel mezelf als Ru.die.

Wij vieren het met zijn 4en als gezin op 5 december en de eerste zaterdag erna vieren we het met zijn vader, zijn zus en haar man. Daar is het budget volgens mij iets van 15 euro per volwassene.

Voor de kinderen: schoonzus houdt het wel redelijk budget, opa gaat totaal los, 50 euro per kindje is het minimum meestal en het is niet makkelijk in te tomen. Ach, het zijn de enige kleinkinderen van de man, hij is dol op ze.

Ik vraag alleen van hem om geen vreselijke plastic troep (dus geen niet-duurzaam spul) te geven, maar daar iets langer over na te denken. Heb al boekjes getipt en bijv. een houten loopwagen voor Amé.lie.

En voor mijn eigen geestelijke gezondheid liefst iets wat zo weinig mogelijk elektrisch geluid maakt :lol:

pff durf het eigenlijk niet meer zo goed neer te zetten maar heb me nooit gerealiseerd dat er zo weinig uitgegeven werd

als ik hier in de omgeving rondkijk is het heel normaal om echt veel meer uit te geven

ik denk dat wij hier thuis per kind aan de 200 euro zitten

bij de ene opa en oma 50 euro per kind

en bij de andere ook rond de 50 euro per kind

bij onze vriendenkring zien we eigenlijk hetzelfde

wij kregen dit vroeger ook en hebben dit vanaf het begin ook altijd gedaan bij onze kinderen

zonder waarde-oordeel vraag ik me af hoeveel speelgoed kinderen wel niet hebben als ze elk jaar alleen al voor sinterklaas voor 100-200 euro speelgoed krijgen?

Nano krijgt echt een fractie daarvan, en die komt al om in het speelgoed.

hier krijgt de oudste dit jaar een wii tel dit met alle toebehoren bij elkaar op en misschien dat het nog wel boven de 200 uitkomt.

de middelste wilde het poppenhuis van eichorn kwam geloof ik ook alleen al op 60 euro uit en we willen altijd meerdere kadootjes geven

de jongste heeft de lego trein en die was ook al 135 euro en hier “moeten” dus ook nog andere kadootjes bij

dus het gaat hier niet echt om de hoeveelheid kadootjes maar ze krijgen gewoon allemaal een groot kado met daarnaast kleinere

bij de opa’s en oma’s is dit precies zo

1 groot kado en 1 kleintje maar wel voor 50 euro in totaal

hier hebben de jongens 2 jaar terug met z’n drietjes een houten parkeergarage gekregen.

Goed gezocht op i-net wat ik het mooiste vond en waar die dan het goedkoopste was.

Uiteindelijk voor 50 euro en dat was voor 3 kinderen tegelijk.

Oudste ontgroeit dat langzaam, maar nu komt de jongste er straks natuurlijk ook nog mee te spelen.

Dat vond ik toen al een duur cadeau 8) .

Maar per kind alles opgeteld is bij ons denk ik rond de 50 euro, incl. de cadeautjes van opa&oma. En daar zit dan ook al die praktische pyjama bij (voor nummer 2 lastig… die wil weer zo’n lekkere flanellen pyjama’s met knoopjes, maar overal is al tijden zijn maat er niet :wall: ).

De jongste zal echt minder zijn. Oh nee toch niet, die krijgt van ons het duurste cadeau, namelijk een Smafolk jumpsuit :angel: . Dus dat zal in totaal ook op zo’n 50 euro liggen denk ik.

Hier is het vaak aan het eind toch altijd net te lang/ veel… maar dat komt met name omdat er ook pakjes voor de volwassenen bij zitten en ze dan ook moeten ‘wachten’.

Dan doen we tussendoor even lekker een spelletje of alvast even spelen met iets wat ze al gekregen hebben, wat eten (pepernoten… ooooh vanaf morgen mogen ze weer :drool: ) en wat drinken.

Heb voor mijn vader net van die cocottes gekocht. Pannetjes voor in de oven. Echt iets voor mijn vader :thumbup: . Dus daar ben ik ook klaar voor.

Het ligt er ook aan wat je geeft en wat ze graag willen hebben. Mijn meisje wil dit jaar graag een baby born hebben en my little pony…de baby born heb ik gisteren gekocht en was al 35 euro…de my little ponys (2 stuks) heb ik via mp en kosten samen al 31 euro.<br /> Dan kom je voor 3 kadootjes al op 66 euro... :shock: Verder koop ik ook niks...oja een letter van chocolade.<br /> Mijn ouders komen het hier vieren en die geven zon 25 euro uit, dus dan zit je al snel rond de 90 a 100 euro voor 1 kind.

Nu hebben we er nog maar eentje, maar vanaf volgend jaar 2 die moeten… :?

Wow, met gemak 300 euro per kind ? :shock:

Ik vind dat eerlijk gezegd érg overdreven, waarom zo duur en véél ?

Waarom zijn kinderen tegenwoordig niet meer tevreden met een paar kleine kadootjes ? En waarom gaan de ouders er ook maar in mee ? En vooral: wat móéten ze met al dat speelgoed ? En wat met verjaardagen etc… ?

En 1 kado van al 135 euro en dan ‘moeten’ daar nog andere kadoos bij ?

Dochterlief kan dat echt wel vergeten straks hoor. :wink:

Iets willen is 1 ding, iets ook krijgen is wat anders…

Als iemand mij vraagt wat ik wil, kan ik ook wel iets opnoemen van honderden euro’s. Maar moet ik dat dan ook maar krijgen ?

Wij hebben nu al afgesproken dat wij voor dochterlief max. 5 sinterklaaskadootjes gaan kopen (en ja, dat kunnen ook best 5 kadootjes van de action zijn). Gewoon omdat wij dochterlief wel willen aanleren ook blij te zijn met een paar kleine kadootjes… Wij hebben persoonlijk zelf echt een stronthekel aan de hele verwende kinderen die met niks kleins meer blij zijn (terwijl het met een paar kleine kadootjes nog steeds speciaal is, daar draagt de sfeer van sinterklaasmuziek, warme chocomelk en kruidnootjes ook aan bij)…

Alles moet tegenwoordig maar zo overdreven duur en veel.

Ik zie het al aan mijn nichtje van 4, die had vorig jaar een stapel kadootjes van 2 meter hoog. Scheurde in de gang het papier al van de pakjes, keek amper 1 tel naar het ene kadootje, gooide het in de hoek en begon aan de volgende… Zo inhalig/verwend geworden door al die kadootjes… :oops: