Oh wij doen trouwens ook niet aan kerst dus het is bij ons rond de 100 euro alleen voor sinterklaas en de schoenkadootjes.
Een hoger bedrag betekent niet per definitie dat een kind enorm veel cadeaus krijgt. Zoals al gezegd is, houten speelgoed is nou eenmaal duurder, daarvoor betaal je rustig 50-100 euro voor één stuk speelgoed. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld zonnekindpoppen, 75 euro is dan een heel normaal bedrag. En dan gaat het niet om eisen die het kind zelf stelt, en dat het met iets kleins niet tevreden zou zijn. Bepaalde keuzes kunnen ook uit principe van de ouder zijn. En dat betekent niet dat een kind dat een dergelijk cadeau krijgt met een velletje stickers niet tevreden is.
@ilsederooy wrote:
moet zeggen dat ik juist de bedragen erg laag vindt :shock:
ik kijk ook op rommelmarkten en op marktplaats maar ben toch zeker wel 100 euro per kind kwijt.
koop ook veel kleinigheidjes zodat ze veel uit te pakken hebben.
ze hebben dan nog bij 2 opa’s en oma’s rond de 50 euro en bij een andere opa ook 100 euro.
de kado’s wordt een deel met sinterklaas gegeven en een deel met kerst.
Waarom? Mijn ervaring is juist dat een overdaad aan uit te pakken kado’s de dankbaarheid niet positief bevordert, zeg maar.
Voor beide denk ik 100€ op dit moment.
Beide krijgen ze iets wat al 25€ kost… En daarbij nog andere cadeaus
.
50€ p/kind.
pfoei, ik heb eigenlijk gen idee…
heb alles gekocht op garageverkopen voor sophie tot nu toe, dus alles 2e hands, maar daardoor niet duur, en wel leuk
bij mijn moeder krijgt ze een pyama, sloffen en 1 cadeautje (ook garageverkoop).
ik kijk niet zozeer naar het bedrag, wel naar het gene wat we kopen. Dus geen rommeltjes waar ze toch niets mee doet, wel kwalitiatief beter speelgoed en niet teveel
Ik heb voor sint nog nooit iets tweedehands gekocht, maar waarom ook eigenlijk niet :think:
De soort kadootjes die ik koop horen in de categorie gelpennen, barbiekleertjes, kleine doosjes playmobil etc.
AS is 2 december jarig en ik vind het dan niet zo nodig om 2 keer in een week veel uit te geven.
Maar los daarvan wil ik gewoon een leuke sinterklaasavond.
Vorig jaar waren de kinderen op deze manier erg blij, veel kadootjes, maar niet te, en ze waren overal blij mee
Ik heb voor bijna 200 euro kadootjes gekocht.
Heb er al helemaal zin in!!
Ik weet niet hoeveel ik uitgegeven heb. Een aantal dingen had ik gedurende het jaar al gekocht. Ik denk dat het tussen de 50 en 100 euro is. En ze krijgt geen pyama’s of sokken. Heb ik niet eens aan gedacht eigenlijk. Die krijgt ze gewoon tussendoor. Dat valt voor mij onder de categorie ‘kleding’.
C. is 1 december jarig, maar ze krijgt gewoon dubbel cadeau’s. Ik zie niet in waarom ze minder zou moeten krijgen dan een kind dat in de zomer jarig is en wel op verjaardag en met sinterklaas uitgebreid cadeau’s zou krijgen.
En omdat ze dus in december jarig is krijgt ze gedurende het jaar ook regelmatig wat eigenlijk. Ik vind het ook zo zielig om haar de rest van het jaar niks te geven.
Tweedehands voor Sinterklaas of een verjaardag zou ik niet doen. Ik hou van nette dozen eromheen en het is toch heerlijk om al die plasticjes, klipjes en elastiekjes enzo er vanaf te moeten halen
Kittycat, met haar verjaardag krijgt ze niet minder dan het gemiddelde kind. Met Sinterklaas krijgt ze niet meer. Met drie kinderen en meer verjaardagen in een maand zijn er wel keuzes die gemaakt moeten worden. Ik ga geen rekening houden met wat andere ouders doen
Voor Manoël 28 euro, voor Milan en Matteo elk ongeveer 55 euro.
@Kittycat wrote:
Ik hou van nette dozen eromheen en het is toch heerlijk om al die plasticjes, klipjes en elastiekjes enzo er vanaf te moeten halen![]()
Dat zou voor mij nou net de reden kunnen zijn om tweedehands te kopen :lol: Wat een crime dat ontdoen van alle plastic enzo.
Hoeft ook zeker niet Lydia. Maar ik hoop voor je meid dat ze op haar verjaardag net zo verwend wordt als de andere 2 kinderen op hun verjaardag elders in het jaar. En niet omdat ze toevallig dicht op Sinterklaas jarig is dat anders is.
@ariel wrote:
@Kittycat wrote:Ik hou van nette dozen eromheen en het is toch heerlijk om al die plasticjes, klipjes en elastiekjes enzo er vanaf te moeten halen![]()
Dat zou voor mij nou net de reden kunnen zijn om tweedehands te kopen :lol: Wat een crime dat ontdoen van alle plastic enzo.
ahh nee al dat gedoe!!! Ik haal voor het inpakken zoveel mogelijk de doos erom weg, plastic ook, van die ijzerdraadjes als die er al zijn. Nee ik vind dat het zeker bij zulke kleintjes echt makkelijk uit te pakken moet zijn.
Anders moet er weer een schaar bij komen en die ligt dan weer ergens en dan loopt A.rielle er een half uur later mee in de rondte :doh: brrrr :snooty:
En dan heb je het nog niet eens over de enorme berg afval die op 5 december in de vuilnisbakken belandt… Wij zijn altijd met veel die avond en dat is vaak meer dan een vuilniszak vol, echt te erg eigenlijk.
Wat “grappig” dat de pyama’s en sokken dan weer opvallen blijkbaar 8)
Hier is het inmiddels een 7 jarige traditie… en ze zitten zich nu alweer te verheugen, Niek heeft zelfs de hoop uitgesproken dat het een Hello Kitty pyama word of een leuk nachthemd… “zo’n jurk mama”…
het hoort er hier gewoon bij net als warme chocomelk en zelfgebakken speculaastaart.
Ze krijgen hier ook een leesboek of prentenboek en dat zal ook niet iedereen cadeau’s vinden. Maar wij zijn echt een lees en voorlees gezin…Dus hier wordt dat wel enorm gewaardeerd.
Het maakt mij eigelijk niet uit wat een ander doet. Men doet het met de intentie zijn/haar kind gelukkig en blij te zien en om een traditie van NL te vieren toch… nou wat maakt het dan uit…
Hier met sint en kerst ook altijd een flink bedrag. Naast hun verjaardag, zijn dat de enige dagen dat zij grote cadeaus krijgen. De rest van het jaar krijgen ze hooguit iets kleins voor rapport of andere bijzondere dagen/dingen. Ze hebben voorgaande jaren echt veel te veel gehad (opa’s en oma’s en wij) en dit jaar hebben we gekozen voor minder cadeaus, maar 1 groter/duurder cadeau. Niet dat ik duurder/groter beter vind, maar een leuke doos Playmobil of Lego is nou eenmaal al snel duurder. Ik geef dan liever een grotere doos met een feestdag, dan zomaar in het jaar.
Ik ben dus helemaal niet van de prulletjes, verschrikkelijk…Ik denk dat het ook scheelt dat ik 2 jongens heb. De oudste heeft al zoveel waar de jongste mee speelt, dus heb ik al een hele collectie auto’s, treinen en zo veel meer.
Hier krijgt de oudste de safaripost van Playmobil, de Lego Mack, een Cars dekbed. De jongste het Ikea keukentje, een grote Cars auto met licht en geluid en spullen bijbehorend bij het keukentje.
Verder allebei nog een boek, wat schoencadeautjes en wat kleine dingetjes. Dit is overigens ook van opa’s/oma’s. Ik zal dus zeker aan 100 euro per kind zitten en dat is ook met kerst ongeveer. Maar ik ben van mening dat een kind niet blijer is met een duur cadeau. Alleen ikzelf heb liever wat grote cadeaus en dan minder, dan heel veel kleintjes. Weet nu al niet waar ik het laten moet.
Pyjama’s etc worden hier inderdaad al het gehele jaar gekocht en kleding vind ik nooit wat voor cadeaus. Maar als kinderen dat gewend zijn, is dat toch heerlijk dat ze daar naar uitkijken.
@Kittycat wrote:
Hoeft ook zeker niet Lydia. Maar ik hoop voor je meid dat ze op haar verjaardag net zo verwend wordt als de andere 2 kinderen op hun verjaardag elders in het jaar. En niet omdat ze toevallig dicht op Sinterklaas jarig is dat anders is.
Nee hoor. Ze heeft gewoon pech. Had ze maar in een ander deel van het jaar geboren moeten zijn
:?
Zie mijn eerdere post… Ze krijgt echt niet minder dan het gemiddelde jarige kind maar met Sint niet. Dan houden we het laag. En toch geen ontevreden kind.
Wel verbazing als ze horen dat iemand een Wii en nog veel meer krijgt. Maar dat is logisch, dat ligt een eind boven hun kado’s.
moet bekennen dat ik het wel ieder moeilijk vindt wat te halen.
pyjama;s en sokken zitten er hier ook altijd bij soms nog sloffen.
mijn oudste is bijna 16 en die wil graag dat ik bij leg voor uggs.
mijn middelste speelt nog veel dus iets van constructie en discolampen.
En de jongste iets van een insecten setje en LEGO een mooi dekbedovertrek tja moet nog even inspiratie opdoen
@ilsederooy wrote:
moet bekennen dat ik het wel ieder moeilijk vindt wat te halen.
pyjama;s en sokken zitten er hier ook altijd bij soms nog sloffen.
mijn oudste is bijna 16 en die wil graag dat ik bij leg voor uggs.
mijn middelste speelt nog veel dus iets van constructie en discolampen.
En de jongste iets van een insecten setje en LEGO een mooi dekbedovertrek tja moet nog even inspiratie opdoen
hmmm dat snap ik dan toch weer niet zo goed. Dat je vrij makkelijk vele geld kunt uitgeven omdat je nou eenmaal iets duurzaams wil geven, snap ik. Dat je als je een wii geeft (wat je niet elk jaar doet, lijkt me), snel aan een hoog bedrag zit, snap ik ook. Dat je kind heel erg toe is aan bepaald speelgoed dat nou eenmaal meer kost dan 5 euro, snap ik ook.Dat je wilt dat het meer dan 1 pakje is, snap ik ook.
Maar deze reactie snap ik dan weer niet. Dat klinkt alsof je kinderen eigenlijk niks ‘nodig’ hebben, maar je toch op een of andere manier dat bedrag wilt halen :think: of zit ik er nu naast?
Tja en wat ik veel voorbij zie komen en wat ik dus echt nooit zou kopen voor sinterklaas of kerst zijn, sokken, sloffen, pyama`s enz…
Ik vind sinterklaas echt een feestje en dan geef ik ze speelgoed of zoiets, maar geen kleding dat koop ik gewoon wel voor ze.
Ik weet van mezelf ook nog wel dat ik vroeger graag iets van speelgoed wilde en geen kleding, daar kon ik niet mee spelen en had ik dus niet zoveel mee als kind zijnde.
Maarja er zijn blijkbaar toch nog kinderen die het wel leuk vinden en dan is het ook leuk om te kopen…tis blijkbaar maar net waar je ze aan went met wat je geeft.