BERUCHT OF BEROEMD EN ZWANGER deeltje 8

ik vind dit van het cbs:

Vrouwen die hebben samengewoond voor het huwelijk krijgen

sneller een kind na de huwelijksdatum dan vrouwen die gelijk

getrouwd zijn. Van de vrouwen die in 1980–1984 trouwden en nog niet hadden samengewoond had na één jaar nog geen tien

procent al een kind gekregen tegen twintig procent van de

vrouwen die al wel hadden samengewoond. In de eerste jaren na

het huwelijk blijft dit verschil bestaan. Binnen drie jaar na het

huwelijk heeft meer dan de helft van de modern-gehuwde

vrouwen een eerste kind gekregen tegen 40 procent van de traditioneel-

gehuwde vrouwen.

Hoe langer het huwelijk duurt, hoe kleiner evenwel de verschillen

worden. Tien jaar na het huwelijk heeft 85 procent van de

vrouwen die in 1980–1984 trouwden een kind gekregen, ongeacht

of ze voor het huwelijk wel of niet hebben samengewoond.

Vrouwen die begin jaren negentig trouwden kregen sneller een

kind na het huwelijk dan vrouwen die tien jaar eerder trouwden.

Dit geldt zowel voor vrouwen die niet hebben samengewoond

voor het huwelijk als voor vrouwen die dat wel deden.

bron: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/9DCA490A-61A9-47B6-B605-133A6CCF9022/0/index1126.pdf

maar dat zegt natuurlijk nog net niks…grommm

Ik denk sowieso dat je nu niet meer kan vergelijken met begin jaren '80. 8)

Ik denk dat het inderdaad persoonlijk is, wat iemand snel vind.

Sommigen kennen elkaar misschien al jaren, anderen kenden elkaar nog niet.

Ik denk dat ik het onder de 2/2,5 jaar ook snel vind.

Maar niet abnormaal ofzo, dat moet ieder namelijk voor zich weten.

Whaha oke, niet dat het mij uitmaakt wat jullie vinden. Maar vroeg me af wat dan snel is. Ik weet dat mijn vriend de ware is, dat voel ik aan alles. Toen hebben we de keuze gemaakt eerst trouwen of eerst kinderen. Eerst kinderen want we hadden geen benul hoe lang dat ging duren, nu was ik binnen een half jaar zwanger dus dat was wel snel :wink:

Ik vind als je weet dat het goed zit waarom niet?

Wat ik snel vind is dat je een keer sext en meteen zwanger raakt, dat vind ik snel :stuck_out_tongue: of nadat je 2 of 3 maanden samen bent… Maar na meer dan een jaar en het goed zit vind ik het niet snel meer. :wink:

Daarom, het is gewoon heel persoonlijk.

Het hangt van heel veel verschillende factoren af.

Ik denk namelijk dat als je ouder bent, je eerder voor kinderen zult gaan dan dat je begin 20 bent bijvoorbeeld.

Mijn zwager bijv, die is 36, wil heel graag kinderen. Zijn vrouw heeft een mk gehad vorig jaar, nu gaan ze scheiden.

Als hij iemand anders tegenkomt, dan durf ik er mijn handen voor in het vuur te steken dat er veel sneller kinderen zullen volgen.

Zij waren namelijk 9 jaar samen, met zijn eventuele nieuwe partner zou het goed binnen 2 jaar al kunnen gebeuren.

Bij ons kwam Robin na 4,5 jaar en Lucas na 9 jaar.

Maar wij waren 16 en 20 toen we bij elkaar kwamen.

Ja precies dat is ook zo, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik 24 ben, maar mijn vriend nu bijna 29. Iedereen moet het zelf weten wanneer hij of zij er klaar voor is, maar tegenwoordig is iedereen heel snel zwanger als ze pas samen zijn of ze nou gewoon jong of oud zijn :wink:

@Sennapen wrote:

Ja precies dat is ook zo, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik 24 ben, maar mijn vriend nu bijna 29. Iedereen moet het zelf weten wanneer hij of zij er klaar voor is, maar tegenwoordig is iedereen heel snel zwanger als ze pas samen zijn of ze nou gewoon jong of oud zijn :wink:

ik vraag me af of dat wel zo is, dat mensen nu sneller zwanger zijn dan vroeger. Mensen zijn iig juist een stuk ouder als ze zwanger zijn van de eerste. Mensen hebben allicht ook meerdere relaties nu, meer dan vroeger, dus dan kán het alsnog dat ze ondanks die oudere leeftijd toch een kortere relatie hebben, maar ik vraag me af of dat wel zo is, in vergelijking met vroeger… :think:

verder denk ik dat er vast wel meer relaties stranden als er relatief snel een kind is gekomen. Maar niks biedt zekerheid op een eeuwig houdbare relatie, ook een langlopende relatie niet…

Zou een leuke poll zijn.

‘hoelang samen voordat je zwanger werd’

Wij zijn samen vanaf juni 2005 en T is geboren in September 2006.

Reken maar uit :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@Sennapen wrote:

ik vraag me af of dat wel zo is, dat mensen nu sneller zwanger zijn dan vroeger.

Dat dacht ik ook gelijk eigenlijk.

Vroeger schnabbelde je er minder op los en vaak had je 9 maanden na je trouwen een kind. 8)

Ik denk nu wel een beetje aan het ouderwetse jaren 50-60 hoor. Shame on me…

Mark en ik zijn vanaf ons 16e bij elkaar en 11 jaar later hadden we Mateo.

@Madre wrote:

trage slakken :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@Madre wrote:

trage slakken :mrgreen:

17 maanden later hadden we Micah… :angel:

@Mama wrote:

Snel allemaal… maar heel erg leuk voor ze.

En Jan natuurlijk voor het eerst papa, leuk!, hij is natuurlijk niet de papa van het dochtertje van zijn vriendin (die heeft een papa).

ik vind het ook snel

@joseetje wrote:

Zou een leuke poll zijn.

snelle jelle :mrgreen: :mrgreen:

ik ben sinds 2000 samen met mijn man 2006 getrouwd 2007 zwanger

@Karin1981 wrote:

@joseetje wrote:
Zou een leuke poll zijn.

snelle jelle :mrgreen: :mrgreen:

ik ben sinds 2000 samen met mijn man 2006 getrouwd 2007 zwanger
Hier in 1997 een relatie gekregen en in 2004 is Lucas geboren en ook ik was toen “pas” 24 :mrgreen:

Copyright 2010, Novum

Jorinde Moll is zwanger

(Novum) - Jorinde Moll is in verwachting van haar tweede kindje. Dat heeft de presentatrice aan weekblad Story verteld. Moll en haar man hebben al een dochtertje van 2.

“Enkele dagen geleden heb ik een echo gehad en alles gaat goed met de baby. In november zal ik bevallen”, vertelt Moll in het tijdschrift. De presentatrice weet nog niet wat het wordt. “Als ik zestien weken zwanger ben, horen Chalid en ik of we een dochter of zoon krijgen.”

De 39-jarige presentatrice is getrouwd met freefighter Chalid Arrab. Twee jaar geleden kregen ze dochtertje Loubna. “Nu ben ik even in Amsterdam omdat ons nieuwe huis hier wordt ingericht. Maar het grootste gedeelte van het jaar wonen we in Zwitserland.”

John Travolta en zijn vrouw krijgen inderdaad een kindje. Dus om alle discussies de wereld uit te helpen, hier het vernieuwde stuk van vandaag :

Door Novum, Vernieuwd: 26-5-2010

Felicitaties voor aanstaande vader Travolta

De felicitaties stromen binnen in huize Travolta. John Travolta en zijn vrouw Kelly Preston maakten een week geleden bekend dat zij een kindje verwachten.

Copyright 2010, Novum

Felicitaties voor Travolta

(Novum) - De felicitaties stromen binnen in huize Travolta. John Travolta en zijn 47-jarige echtgenote Kelly Preston maakten een week geleden bekend dat zij een kindje verwachten. Collega-acteurs spreken zich erg enthousiast uit. Kirstie Alley maakte een parodie op het nummer ‘It’s Raining Men’. “It’s raining baby’s, hallelujah”, zegt ze tegen het Amerikaanse tijdschrift People.

“Ik ben erg blij voor hen. Ik ken John, hij is een fantastische vader en het kindje mag blij zijn met zo’n pappa”, zegt acteur Hugh Jackman, die met Travolta speelde in de film ‘Swordfish’. Ook acteur Christopher Walken is erg blij voor de twee. “Geweldig nieuws.” Hij speelde samen met Travolta in ‘Hairspray’ en ‘Pulp Fiction’.

Angela (die van zapp-sport en karaoke kids) is bevallen van een dochtertje,… de naam werd niet genoemd.

De bevalling is goed gegaan en de aangezichtsverlamming die ze tijdens haar zwangerschap kreeg, zal nu ook ws volledig herstellen.

Jippie, na de discussie over namen en de Travolta’s, nu eentje over wat wel en niet snel is. Kok is fijn :mrgreen: :wink:

Wij breken geen records denk ik…

Samen sinds mei 1999 (na ruim half jaar huis gekocht)

samenwonen mei 2000

(besluit te trouwen 2001…eerst sparen)

(kinderwens/stoppen pil 2002)

trouwen mei 2003 (kind bleef uit)

Jo 2005

Eli 2007

Ons neefje…samen in december, neefje geboren precies 1 jaar later in december. Ik vond het zoooo leuk voor ze! Broer van mn man was er helemaal aan toe om papa te worden. Keuze was ook bewust.

Ken genoeg verhalen van mensen die (1 van 1e hand gehoord) jaaaaaren samen zijn…na 15 jaar besluiten te trouwen en 2 maanden na het huwelijk toch nog uit elkaar gaan. Het zegt niets!

Laat ze lekker gaan. Ik vind het leuk voor Jan!

(ben benieuwd wanneer Yolanthe volgt…wedden?? Dit jaar nog!)

Vind het leuk voor Jan en Liza, vind het een leuk stel en ze kennen elkaar véél langer dan het publiek weet he, dat voelt dan toch anders, kan ik me voorstellen.

@kaboutertje wrote:

Angela (die van zapp-sport en karaoke kids) is bevallen van een dochtertje,… de naam werd niet genoemd.

De bevalling is goed gegaan en de aangezichtsverlamming die ze tijdens haar zwangerschap kreeg, zal nu ook ws volledig herstellen.

zoals ik al zei: mia…