BERUCHT OF BEROEMD EN ZWANGER deeltje 8

@Sweet-Love wrote:

Nou mijn namen zijn fijn :roll: Rare is mijn roepnaam Lesley, komt er niet eens in voor! :wall:

Dina Theadora Engeline

Dat gebeurt juist best veel…

Zie je een kaartje… hij heet johannes wilhelmus fransicus maria dirk, roepnaam Floris.

Weet natuurlijk niet of die echt bestaat, maar in die trant zie je best veel vind ik eigenlijk. Snap het echt nooit. Waarom dan niet de roepnaam er als eerste naam voor? Of in het vernoemen wat origineler/ verbasteren als je de namen zelf niet helemaal je van het vindt :think:

Wij zijn er bewust niet aan begonnen het vernoemen.

ik en mijn broer hebben beide geen extra namen en onze kinderen dus ook niet.

lekker simpel 1 naam ook later wel zo makkelijk met formulieren e.d. invullen. Zullen ze me wel dankbaar voor zijn hoop ik :mrgreen:

terwijl ik het soms wel heel mooi vind een dubbele naam of 2 namen…

mamamarije… grappig dat je het zegt waarom niet je 1e naam… bij femke wilde ik persee dat de 1e doopnaam met de letter van haar naam begon… dus Franciska.

Aukje… daar had ik Antoinetta… maar vriendlief had bepaald dat haar eerste naam gewoon Aukje zou zijn… vond ie anders zielig als je op latere leeftijd bv diploma uitreiking als antoinetta omgeroepen zou worden… tja nu denk ik … had ik dat bij femke maar wel gedaan… :oops:

maar krijg regelmatig opmerkingen over de doopnamne… WAAROM ZOVEEL… tja… standaardantwoord van lieffie… ZIJ WILDE DAT… HET WAS HAAR DING… :mrgreen:

@Pitje27 wrote:

mamamarije… grappig dat je het zegt waarom niet je 1e naam… bij femke wilde ik persee dat de 1e doopnaam met de letter van haar naam begon… dus Franciska.

Aukje… daar had ik Antoinetta… maar vriendlief had bepaald dat haar eerste naam gewoon Aukje zou zijn… vond ie anders zielig als je op latere leeftijd bv diploma uitreiking als antoinetta omgeroepen zou worden… tja nu denk ik … had ik dat bij femke maar wel gedaan… :oops:

maar krijg regelmatig opmerkingen over de doopnamne… WAAROM ZOVEEL… tja… standaardantwoord van lieffie… ZIJ WILDE DAT… HET WAS HAAR DING… :mrgreen:

Maar in jouw spoiler staat bij Femke toch ook Femke als eerste naam? Of klopt dat niet?

Bij diploma uitreikingen of trouwerijen vind ik zo’n trits namen dan wel weer lachen. Oké beetje ‘jammer’ als je partner dan Jan Bal heet ofzo haha Neem jij Jan Bal tot je wettige echtgenote… … … … … :lol:

En 1 vriendin wou nooit haar 3e naam vertellen… tja toen ging ze trouwen :mrgreen: (en uiteindelijk was het een hele normale naam ook nog eens haha, maar zij vond het VRE-SE-LIJK!)

@mamaMarije wrote:

@Pitje27 wrote:

Maar in jouw spoiler staat bij Femke toch ook Femke als eerste naam? Of klopt dat niet?

Bij diploma uitreikingen of trouwerijen vind ik zo’n trits namen dan wel weer lachen. Oké beetje ‘jammer’ als je partner dan Jan Bal heet ofzo haha Neem jij Jan Bal tot je wettige echtgenote… … … … … :lol:

En 1 vriendin wou nooit haar 3e naam vertellen… tja toen ging ze trouwen :mrgreen: (en uiteindelijk was het een hele normale naam ook nog eens haha, maar zij vond het VRE-SE-LIJK!)

femke is haar roepnaam, maar haar 1e naam (doopnaam) is Franciska

mijn roepnaam is janneke, maar mijn 1e naam is Johanna…

en bij aukje is zowel roep als 1e doopnaam aukje.

Hier ook een andere eerste doopnaam dan mijn eigen naam. werd dus altijd naar voren geroepen als Antonetta … dan zag je iedereen kijken "wie? " haha

daarom hebben mijn jongens hun eigen naam als eerste en daarna nog 2 namen naar degene naar wie ze vernoemd zijn.

Ik heb 4 doopnamen maar dan heb je ook wat :angel:

Antonetta Elisabeth Dimphena Maria

Ik heet Marie-louise…later ( gelukkig…)ingekort naar Marlous…

Heb wel mooie doopnamen vind ik:

Marie-Louise Heleen Antoinette

Maar ik hou van kort…vandaar Daan en Bas.

En ach namen…het is maar net wat je mooi vindt…zeer persoonlijk toch!

@mama01 wrote:

Ik heet Marie-louise…later ( gelukkig…)ingekort naar Marlous…

Ja ik ook, al is het bij mij MariA..

Mijn kinderen hebben ook meerder namen en zijn ook vernoemd maar ik zou niet meer van die heel ouderwetse namen kiezen. Je kan er ook wat moderners van maken.

Zo hebben we Micah ook ROMERO genoemd, een van de achternamen van mijn vader.

Als we een meisje hadden gehad zou een naam ook Mina zijn. Naar Wilhelmina (sm) Maar echt die namen die ik hier lees, ook al zijn de roepnamen wel gewoon nieuwerwets zou ik gewoon niet meer doen. Er zijn zoveel mooiere namen in de wereld . 8)
Ik heet Marie-louise...later ( gelukkig....)ingekort naar Marlous......

Geinig..zo heet schoonma ook...maarre..ik geloof dat niemand dat weet...ze gaat al jaren als Pit door het leven....
Namen hoeven niet eens door ouders verzonnen te worden..als je zelf creatief genoeg bent en doorzet,dan weet iedereen jaren later niet beter...

eeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy…

ontopic… :mrgreen:

heerlijk om dat eens te kunnen zeggen… als ‘offtopic-Ster’… :inlove: :mrgreen:

Is er dan nog ontopic nieuws?

(is dat kind van jou en Orlando er al?)

Ik heet trouwens officieel alleen maar M.argaretha, vernoemd naar mijn oma (en haar moeder en oma en…).

Zoon heet alleen Th.(omas) en dochter S.arah L.ouise en die heet soms S.arah, soms L.ouise en meestal S.arah L.ouise want zo heet ze en wil ze zelf ook genoemd worden!

Mensje, tja, het is niet helemaal mijn keus, maar ik heb ook niemand in mijn omgeving aan wie die naam mij zou kunnen herinneren ofzo… Als je bij die naam al een hele fijne herinnering hebt dan is het ook al weer anders.

Mijn moeder heet Ie.tje (roepnaam I.tie)… nou… E.T. phone home!

Vinden veel mensen een rare naam… maar is gewoon fries en een familienaam.

Allanggg… Failando… Origineel he… hebben we gedaan omdat we aandacht tekort kwamen… ongelofelijk he…

Nou… maar zoveel aandacht hebben jullie dan nog niet gekregen :stuck_out_tongue: ,

want ik wist nog van niks!

Ik wist het wel!!!

Heb zelfs de Valentijnskaart gezien die Orlando haar heeft gestuurd… :inlove:

Maar nog BN-kids geboren???

Bren… BOEF… :o :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Ontopic… anders komt Marion… en die liniaal komt hard aan… :mrgreen:

ontoppic dan maar, geen nieuw babynieuws.

Maar wel baby Cato foto’s.

Die hadden we nog niet gezien toch?

Wat je ook van de naam vindt, het is toch wel een wolk hoor :inlove: :inlove:

wat een grappig gezichtje

Heerlijk mondje heeft ze, lief hoor :inlove:

Een heel tevreden kindje :inlove:

Ze lijkt op papa.