BERUCHT OF BEROEMD EN ZWANGER deeltje 8

Bij het kiezen van de namen voor onze dochters hebben we er natuurlijk niet bij gedacht ‘‘wat zal een ander van de naam vinden’’ We krijgen vaak complimentjes dat de meiden mooie namen hebben…ook hun 2e en 3e namen worden vaak mooi gevonden, dat is leuk, maar het gaat mij er vooral om dat we namen zelf heel erg mooi vinden. Maar om nou een naam te kiezen en het JUIST leuk te vinden dat een ander de naam van je kind niet leuk vind is wel weer een uiterste hoor… :think:

Maar over de bekende Nederlanders, daar hebben we het allemaal toch graag over…waarom anders dit topic ?

@D. wrote:

@mamaMarije wrote:
@D. wrote:
Bijna niemand vindt de naam van mijn zoon leuk. Dat vind ik dan weer erg leuk 8) .

mmmm ik vind het belangrijk dat wij als ouders de naam leuk vinden, maar vind het toch ook wel fijn als de naam positief ontvangen wordt. Wij zijn niet de enigen met wie ze te maken krijgen in hun leven :slight_smile:

Maar weet niet zeker of ik de goeie naam in gedachten heb, maar ik geloof dat ik de naam van jouw zoon wel leuk vind.

Oh, dat heb ik helemaal niet. Ik zou mijn dochter nooit Mensje noemen omdat ik de naam niet mooi vind, maar bij naamkeuze denk ik niet aan in hoeverre de naam positief ontvangen zal worden.

Hoevaak ik wel niet heb gehoord `Goh… eh… aparte naam zeg…´ :lol:

Zeg ook niet dat wij er bij de naamskeuze rekening mee hebben gehouden… maar wel dat ik het na de geboorte en bekendmaking van de naam leuk vind dat de namen positief ontvangen zijn.

Vind ik toch echt leuker als wanneer veel mensen zouden zeggen: goh nou das nou ook net geen naam zeg.

@Mama wrote:

Bij het kiezen van de namen voor onze dochters hebben we er natuurlijk niet bij gedacht ‘‘wat zal een ander van de naam vinden’’ We krijgen vaak complimentjes dat de meiden mooie namen hebben…ook hun 2e en 3e namen worden vaak mooi gevonden, dat is leuk, maar het gaat mij er vooral om dat we namen zelf heel erg mooi vinden. Maar om nou een naam te kiezen en het JUIST leuk te vinden dat een ander de naam van je kind niet leuk vind is wel weer een uiterste hoor… :think:

Maar over de bekende Nederlanders, daar hebben we het allemaal toch graag over…waarom anders dit topic ?

Tsja, de naam is daar niet op uitgezocht, maar het past wel bij mij/ons dat het geen 13-in-een-dozijn naam is, en aan zo’n naam moeten mensen vaak wel wennen, is mijn ervaring.

@D. wrote:

@mamaMarije wrote:
@D. wrote:
Bijna niemand vindt de naam van mijn zoon leuk. Dat vind ik dan weer erg leuk 8) .

mmmm ik vind het belangrijk dat wij als ouders de naam leuk vinden, maar vind het toch ook wel fijn als de naam positief ontvangen wordt. Wij zijn niet de enigen met wie ze te maken krijgen in hun leven :slight_smile:

Maar weet niet zeker of ik de goeie naam in gedachten heb, maar ik geloof dat ik de naam van jouw zoon wel leuk vind.

Oh, dat heb ik helemaal niet. Ik zou mijn dochter nooit Mensje noemen omdat ik de naam niet mooi vind, maar bij naamkeuze denk ik niet aan in hoeverre de naam positief ontvangen zal worden.

Hoevaak ik wel niet heb gehoord `Goh… eh… aparte naam zeg…´ :lol:

Of wat dacht je van deze…

Oh…eeuuhh…is het hebreeuws? (dat is een andere manier om te zeggen “goh wat apart” :mrgreen: ).

Of deze…

“Nou leuk, niet mijn smaak, ik hou persoonlijk van de wat oudere namen zoals Piet,Klaas en Janneke”

Dan denk ik…“Hoe oud denk je dat de naam Jo is?”

Het is geen verzonnen naam om “apart”…hij is zelfs in de bijbel terug te vinden…maar als je je kind Sarah of Adam noemt,dan is het ineens normaal…

De reacties van anderen hebben we geen seconde bij stil gestaan (en heb er wat gehoord, geloof me).

Wij vonden de naam gewoon goed…punt…Jo zat in mijn buik…icm met onze namen en de achternaam bekt hij ook gewoon lekker…

Het voelde gewoon meteen goed…

@D. wrote:

@Mama wrote:

Tsja, de naam is daar niet op uitgezocht, maar het past wel bij mij/ons dat het geen 13-in-een-dozijn naam is, en aan zo’n naam moeten mensen vaak wel wennen, is mijn ervaring.

Ja…klopt…deel die ervaring. Maar…moet wel zeggen dat over het algemeen we juist wel positieve reacties horen (nu). Negatieve zijn vooral in “niet mijn smaak,maar leuke naam” “ik hou meer van blabla namen” Of idd “Goh, aparte naam”

Gingen niet voor een aparte naam…dit is juist een bestaande voorkomende naam (maar niet veelvoorkomend).

Ik wilde eigenlijk meer een naam waarvan ik redelijk zeker wist dat hj later niet met nog 3 Jo’s op school zou komen te zitten…

Maar weet dat hij absoluut voorkomt in NL…de laatste jaren juist steeds meer…

Haha ja… “Wist helemaal niet dat jullie joods zijn”… :lol:

@D. wrote:

Haha ja… “Wist helemaal niet dat jullie joods zijn”… :lol:

hahahahahahahahaha…oohh schei uit…

Eerste ontmoeting met de juf “joodse namen Jo EN Eli” “Er zit nog een joods kindje in de klas”

Moet je even het volgende plaatje voor je zien:

Dan.iel, Jo.as en Eli.as …denk daar een vader bij met zwarte krullen, een niet-helemaal-hollandse huidskleur en een opvallende neus…

Mede om die reden ging Daan sterk in verweer over de naam Levi…

Hij vond Daan, Levi met zijn kenmerken er TE dik bovenop liggen…nu achteraf met Jo en Eli hebben we het er zeker zelf naar gemaakt,maar toch…herken de uitspraak…

Het is dat zowel als de kids goed blond zijn…

@mandy_d. wrote:

Of deze…

“Nou leuk, niet mijn smaak, ik hou persoonlijk van de wat oudere namen zoals Piet,Klaas en Janneke

:think: oude naam... :naughty: heejj... ik ben niet oud... :mrgreen:

rara hoe zou ik nu heten.. :lol:

@Pitje27 wrote:

@mandy_d. wrote:
Of deze…

“Nou leuk, niet mijn smaak, ik hou persoonlijk van de wat oudere namen zoals Piet,Klaas en Janneke

Ik denk persoonlijk iets in de trant van Annemarie of Geertruida :mrgreen: :lol: :wink:

@mamaMarije wrote:

@Pitje27 wrote:
@mandy_d. wrote:
Of deze…

Ik denk persoonlijk iets in de trant van Annemarie of Geertruida :mrgreen: :lol: :wink:

Ik zat aan Wilhelmina te denken..hihi...Janneke natuurlijk.
Bedoelde dus oud-hollandse namen...geen oude personen..

Hoorde van een Spaanse dame die de naam Eli kende vanuit haar land dat ze die naam daar alleen nog maar horen bij oude mannetjes....
Haar zoon had ook een oude-mannetjes naam (volgens de spanjaarden)..dus ze vond Eli ook leuk..

@mandy_d. wrote:

@mamaMarije wrote:
@Pitje27 wrote:
@mandy_d. wrote:
Of deze…

Ik zat aan Wilhelmina te denken..hihi...Janneke natuurlijk.
Bedoelde dus oud-hollandse namen...geen oude personen..

..

jullie gaan dadelijk door voor de wasmachine.

wilhelmina is een van mijn doopnamen.. :mrgreen: nog 2 te gaan. :wink:

eh zetten we in op Johanna? (roepnaam Janneke)

Mijn naam kom ik overwegend tegen in de rouwadvertenties :oops: EN 1x bij de VK als 2e naam… duidelijk vernoemd :lol:

@mamaMarije wrote:

eh zetten we in op Johanna? (roepnaam Janneke)

Mijn naam kom ik overwegend tegen in de rouwadvertenties :oops: EN 1x bij de VK als 2e naam… duidelijk vernoemd :lol:

jaa. jij gaat door naar de vlgde ronde

nou doopnamen… beide dames hebben er 4 (en 5)

Femke heet Femke Franciska Wilhelmina Antoinetta Johanna

Aukje heet Aukje Antoinetta Leonne Maria Petronella…

hier zullen ze mijn later heel dankbaar voor zijn :shifty:

haha vast heeeeel dankbaar (ben mijn ouders wel dankbaar dat ik hoewel vernoemd dit een tante werd en geen oma… Jacobina Wehmelina… mijn oma was dus ook duidelijk vernoemd… naar 2 opa’s :lol: )

Johanna Wilhelmina Petronella (als ik naar de doopnamen van je meiden kijk van allebei de laatste… ) Of anders Johanna Petronella Wilhelmina.

wanneer kom je de wasmachine brengen?!?! :wink:

@mamaMarije wrote:

haha vast heeeeel dankbaar (ben mijn ouders wel dankbaar dat ik hoewel vernoemd dit een tante werd en geen oma… Jacobina Wehmelina… mijn oma was dus ook duidelijk vernoemd… naar 2 opa’s :lol: )

Johanna Wilhelmina Petronella (als ik naar de doopnamen van je meiden kijk van allebei de laatste… ) Of anders Johanna Petronella Wilhelmina.

wanneer kom je de wasmachine brengen?!?! :wink:

Helaas … u antwoord is… onjuist… het is johanna wilhelmina hendrika… die laatste kon je ook nergens uit opmaken (ik ben dus naar de moeders (oma’s voor mij) en peettante vernoemd.

femke is vernoemd naar alle omas…

aukje naar opa’s en oma’s

Nou mijn namen zijn fijn :roll: Rare is mijn roepnaam Lesley, komt er niet eens in voor! :wall:

Dina Theadora Engeline

@Sweet-Love wrote:

Nou mijn namen zijn fijn :roll: Rare is mijn roepnaam Lesley, komt er niet eens in voor! :wall:

Dina Theadora Engeline

Dat is niet raar hoor.

Ik win het hoor… met een man waarvan zijn naam Godfried is… godfrieddank is het zijn doopnaam en niet zijn roepnaam 8)

@Pitje27 wrote:

@sonja1985 wrote:
Mijn 1e dochter heet ook Femke :mrgreen: :inlove: :inlove:

En we zitten er zeer sterk aan te denken om deze meid ook Aukje te gaan noemen :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

:naughty: :naughty: … :mrgreen: het klinkt wel mooi hoor… en het is een hele lieve naam…

had je de naam al? of ben je op het idee gekomen via kok?

@sonja1985 wrote:

@Pitje27 wrote:
@sonja1985 wrote:
Mijn 1e dochter heet ook Femke :mrgreen: :inlove: :inlove:

En we zitten er zeer sterk aan te denken om deze meid ook Aukje te gaan noemen :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

:naughty: :naughty: … :mrgreen: het klinkt wel mooi hoor… en het is een hele lieve naam…

had je de naam al? of ben je op het idee gekomen via kok?

Via jou :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik voel me toch wel vereerd… :-*