Uhm Mensje is een hele ouderwetse naam, die heeft ze echt niet verzonnen.
Maak voor mij niet uit, vind het erg zielig voor dat kleine mensje Mensje… :mrgreen:
En we kunnen hier toch gewoon onze mening geven over namen, jeetje als dat al niet kan…Heerlijk toch af en toe eens over iets onbelangrijks kletsen, heb ik helemaal geen problemen mee hoor.Ik snap niet dat je daar zoveel problemen mee hebt D…snap niet waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden.
Uhm Mensje is een hele ouderwetse naam, die heeft ze echt niet verzonnen.
Maak voor mij niet uit, vind het erg zielig voor dat kleine mensje Mensje… :mrgreen:
En we kunnen hier toch gewoon onze mening geven over namen, jeetje als dat al niet kan…Heerlijk toch af en toe eens over iets onbelangrijks kletsen, heb ik helemaal geen problemen mee hoor.
Ik snap niet dat je daar zoveel problemen mee hebt D…snap niet waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden.
moet toch kunnen… dat van een topic openen is ook maar een geintje hoor… mij maakt het niet uit… is doe gewoon lekker mee. 8)
Ik vind het raar dat je geen mening mag hebben en deze niet mag zeggen, over namen…omdat dit een smaak is van iemand ? Ja nou en denk ik dan, daar kun en mag je toch wel een mening over hebben.
Er komen reactie’s op alsof het heel erg is als je over een bepaalde naam een mening hebt, vind ik echt heel vreemd :think:
Ik vind het raar dat je geen mening mag hebben en deze niet mag zeggen, over namen…omdat dit een smaak is van iemand ? Ja nou en denk ik dan, daar kun en mag je toch wel een mening over hebben.
Er komen reactie’s op alsof het heel erg is als je over een bepaalde naam een mening hebt, vind ik echt heel vreemd :think:
mag ik vragen… ( en dit heeft niks met de vraag/opmerking te maken hoor)
hoe heten jouw kinderen?? Emma toch?
E.smee en E.mma
ook gewone namen… leuke namen… hoe ik wel van…
(moet zeggen… ik denk meteen aan esmee denters… maar ja bij femke denk ik aan Femke halsema en aukje, aukje van ginnekeen… zo kun je altijd een link leggen)
Natuurlijk kan je wel een mening hebben over een naam, maar ik vind het raar als je dan een kind ineens zielig gaat vinden door zijn naam.
Je vindt een naam mooi of niet, ieder zijn smaak, maar als je daar een waardeoordeel aan gaat verbinden (zielig, of die ouders willen aandacht), dan vind ik dat weer niet kunnen, daar zit hem het verschil.
Natuurlijk kan je wel een mening hebben over een naam, maar ik vind het raar als je dan een kind ineens zielig gaat vinden door zijn naam.
Je vindt een naam mooi of niet, ieder zijn smaak, maar als je daar een waardeoordeel aan gaat verbinden (zielig, of die ouders willen aandacht), dan vind ik dat weer niet kunnen, daar zit hem het verschil.
Nou bij een naam die ik gewoon niet mooi vind is dat wat mij betreft niet aan de orde hoor, zielig voor het kind of ouders die aandacht willen. Ik vind dit overigens alleen bij namen als Mensje en dan kan iedereen denk ik zelf wel bedenken bij wat voor namen nog meer. Stel iemand wil zijn kinden Dier, Walvis, koekenpan, en weet ik veel wat voor geks nog meer noemen…dat vind jij niet zielig voor dat kind ? Nou ik wel!
Dat dus. Het is ook wel weer des KoK’s om te gaan zeuren over het feit dat mensen zeuren over dat er gezeurd wordt over namen… :shifty:
Bijna niemand vindt de naam van mijn zoon leuk. Dat vind ik dan weer erg leuk 8) .
heb ook hier in de regio meegemaakt dat ze hun kind Bertus :shock: noemde…(moet wel zeggen was in een dorp. maar dan nog)
Vrij normale oud hollandse naam lijkt me eigenlijk :lol:
Lambertus. Bertus, Lambert, Lammert, Bert… komt allemaal van dezelfde stam.
is ook een oud hollandse naam… maar ik stond echt verbaasd toen ik het zag… maar dat is ook gewoon omdat je het neit meer hoort…
vlgs mij kunnen we beter een topic aanmaken betreft discussie over kindernamen… :lol:
In onze omgeving zijn die oudere namen best wel in opkomst merk ik… er spot tegenwoordig toch vaak weer de ‘gewone’ hollandse namen als Kees, Jan, Jacob, Johannes en Piet. Bij de meiden zijn het veel Kim’s, Annes, Lisas etc en dat zijn ook namen die natuurlijk al ver terug gaan.
Vind het wel leuk eigenlijk dat die oude(rwetse) namen weer terugkomen. Voor sommigen komt dat dus als vreemd/apart over, omdat het dus namen zijn die eigenlijk ‘uit’ zijn… maar vind ze zelf leuker dan gezochte dingen als Fifi Trixibell :lol:
Bijna niemand vindt de naam van mijn zoon leuk. Dat vind ik dan weer erg leuk 8) .
mmmm ik vind het belangrijk dat wij als ouders de naam leuk vinden, maar vind het toch ook wel fijn als de naam positief ontvangen wordt. Wij zijn niet de enigen met wie ze te maken krijgen in hun leven
Maar weet niet zeker of ik de goeie naam in gedachten heb, maar ik geloof dat ik de naam van jouw zoon wel leuk vind.
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat Angela Schijf haar favoriete oma, oma mensje heette,… zij samen een hele innige band hadden,… zij heel erg gewend is aan die naam,… misschien die oma wel is overleden en ze daarom die keuze heeft gemaakt,…
… kan toch? Dan is het ineens niet meer zo raar, maar BLIJFT het niet mijn keuze van namen.
Toen mijn vriendin haar dochter 8 jaar geleden Nini noemde,… dacht ik :eh: :shock: hoe bedenk je het.
NU, vind ik het erg leuk en ken ik zelfs NOG een Nini,… veeeeeel ouder als ik ben. Het is allemaal gewenning.
een vriendin van me heeft 2 weken geleden een kleine gekregen en Gijs genoemd :inlove:
dat soort namen bedoel ik dus.
Heeeerlijk :inlove:
Echt hollandse naam.
(alhoewel ik zelf ook een ouderwetse naam heb en daar niet zo heel erg blij mee ben :o :oops: maar ja ik ben wel wie ik ben MET die naam die inmiddels echt bij me hoort en ooit ben ik weer hip :mrgreen: (weinigen van mijn leeftijd met zelfde naam, dus straks in bejaardenhuis…helemaal top :thumbup: )
mmmm ik vind het belangrijk dat wij als ouders de naam leuk vinden, maar vind het toch ook wel fijn als de naam positief ontvangen wordt. Wij zijn niet de enigen met wie ze te maken krijgen in hun leven
Maar weet niet zeker of ik de goeie naam in gedachten heb, maar ik geloof dat ik de naam van jouw zoon wel leuk vind.
Oh, dat heb ik helemaal niet. Ik zou mijn dochter nooit Mensje noemen omdat ik de naam niet mooi vind, maar bij naamkeuze denk ik niet aan in hoeverre de naam positief ontvangen zal worden.
Hoevaak ik wel niet heb gehoord `Goh… eh… aparte naam zeg…´ :lol: